2011-10-20, 20:58
Medlem
D-LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Den var grovt övervärderad som resultat av en mediastorm som kom i samband med Silk Road, en hemside likt eBay som säljer knark och accepterar bara BitCoin som betalningsmedel. Sidan går även bara att komma åt via Tor-nätverket.

Innan bubblan så var BitCoin värt ungefär 1 dollar, det värdet hade den fått genom att långsamt öka i värde över flera månader. Att gå från 1 dollar till 30 dollar på ett par veckor är inte ett bra tecken.

Värdet rättas till just nu. Förmodligen kommer den att stanna på 1-2 dollar

Men kommer värdet att sjunka till 1-2 dollar, när svårighetsgraden för att lösa en block ökar ständigt o jämnt?!
Citera
2011-10-20, 22:05
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-LA
Men kommer värdet att sjunka till 1-2 dollar, när svårighetsgraden för att lösa en block ökar ständigt o jämnt?!

Om folk fortsätter att dumpa sina BitCoin, ja. Folk som inte vill ha BitCoin längre kommer att sälja tills dom inte har BitCoin längre. Oavsett vad det kostar att tillverka BitCoin. Efter att dessa människor har försvunnit, då kanske priset kan stiga i en ordentlig takt eller i alla fall balansera sig.
Citera
2011-11-02, 13:25
Medlem
Jag försökte köpa på mig lite bitcoins från mtgox.com men lyckades inte ens få in dollar på sidan med hjälp av deras "add funds" alternativ
Vilket alternativ har ni använt?
Finns det ingen sida där man kan använda sitt kreditkort för att överföra pengar till mtgox?
Senast redigerad av Kody 2011-11-02 kl. 13:40. Anledning: stavning
Citera
2011-11-03, 01:10
Medlem
d0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-LA
Svårighetsgraden ökar inte nödvändigtvis; den justeras så att det i genomsnitt tar 10 minuter att lösa ett block.

Grafer: http://bitcoin.sipa.be/

https://en.bitcoin.it/wiki/Difficulty

Citat:
Ursprungligen postat av Kody
Jag försökte köpa på mig lite bitcoins från mtgox.com men lyckades inte ens få in dollar på sidan med hjälp av deras "add funds" alternativ
Vilket alternativ har ni använt?
Finns det ingen sida där man kan använda sitt kreditkort för att överföra pengar till mtgox?
Jag har vid ett tillfälle använt Internationell banköverföring och vid ett annat använt EUR Internationell banköverföring. Fungerar utmärkt
Senast redigerad av d0 2011-11-03 kl. 01:13.
Citera
2011-11-08, 13:46
Medlem
En av de få sidor som tar emot Sek är ju mt.gox, men jag undrar ifall det finns något enkelt sätt man kan betala med tillexempel euro elr usd på sidor som tlx tradehill.com, måste man öppna ett euro eller usd konto med sin bank för att göra detta eller finns det ett annat sätt?
Citera
2011-11-14, 18:32
Medlem
hur köper man smidigast bitcoin utan att betala överpris? hur lång tid brukar det ta att skicka banköverföring till mt.gox?
Citera
2011-11-14, 22:38
Medlem
d0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollsmurf
hur köper man smidigast bitcoin utan att betala överpris? hur lång tid brukar det ta att skicka banköverföring till mt.gox?
Citat:
Ursprungligen postat av Enaion
En av de få sidor som tar emot Sek är ju mt.gox, men jag undrar ifall det finns något enkelt sätt man kan betala med tillexempel euro elr usd på sidor som tlx tradehill.com, måste man öppna ett euro eller usd konto med sin bank för att göra detta eller finns det ett annat sätt?
Måste rekommendera Intersango som jag testade nyligen. Förde över pengar till dom och de fick de efter några dagar. De är såvitt jag vet de enda som stödjer SEPA-överföringar (euro) som bara kostar nån tia just nu; och de har för tillfället inga avgifter utöver de 1.23 EUR som banken tar. Gillar dessutom interfacet mer än mtgox. Sammantaget kostar det alltså 20kr eller nåt sånt.

Du gör en vanlig internationell överföring/betalning från din bank-hemsida; behövs inget speciellt konto eller något.
Senast redigerad av d0 2011-11-14 kl. 22:41.
Citera
2011-11-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0
Måste rekommendera Intersango som jag testade nyligen. Förde över pengar till dom och de fick de efter några dagar. De är såvitt jag vet de enda som stödjer SEPA-överföringar (euro) som bara kostar nån tia just nu; och de har för tillfället inga avgifter utöver de 1.23 EUR som banken tar. Gillar dessutom interfacet mer än mtgox. Sammantaget kostar det alltså 20kr eller nåt sånt.

Du gör en vanlig internationell överföring/betalning från din bank-hemsida; behövs inget speciellt konto eller något.

tackar!!! var nästan påväg att skicka iväg pengar till mt.gox. men skönt att slippa skicka dom till andra sina jordklotet och vänta i 10 dagar samt betala 100 spänn för det. tack!
Citera
2011-11-15, 20:20
Medlem
Kan någon säga mig vad ฿50.00 typ här i svenska kronor, tack på förhand
Citera
2011-11-16, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeSoder
Kan någon säga mig vad ฿50.00 typ här i svenska kronor, tack på förhand

ca 820 kr enligt nuvarande kurs. + omkostnader för att växla in dom.
Citera
2011-11-19, 23:23
Medlem
Förlåt för mina noob frågor men vore väldigt tacksam ifall någon tog sig tid att svara, är väldigt ny inom det här.
Det jag undrar är hur det bästa sättet är att föra över/sätta in pengar på sidor som Tradehill för att sedan kunna köpa Bitcoins eftersom man ju inte kan betala med paypal elr visa/mastercard. Hur lite mer exakt går jag till väga? Tack så mycket!
Citera
2011-11-20, 06:05
Medlem
volvo 240s avatar
Vad är vitsen? Varför skulle man vilja hålla på med en valuta som ingen stat erkänner? Lits svårt att komma nånvart då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in