Förutom länken där Falkvinge skriver att han satt in sina pengar i BitCoin så skriver han på en lång artikelserie om BtC: Hurdles, Drivers mm. som kan hittas under
Swarm Economy.
Oavsett om man håller med om åsikter/slutsatser så är det mycket intressant läsning. Jag utgår även från att han inte bara går genom ämnet grundligt bara för att, utan att han på det här viset jobbar aktivt för att stärka valutan som fenomen - dels för att han faktiskt har ekonomiska intressen i att göra så och dels för att det matchar hans uttalade ideologi.
Jag har själv investerat lite nyligen och är hemskt sugen på att investera mer - såklart pengar jag har råd att förlora (men skulle föredra att åtminstone behålla

).
Funderar även på, OM man i alla fall finner det troligt att valutan kommer hålla ett tag, vad för tjänster det skulle kunna vara intressant att skapa/starta upp. Det finns ju t.ex. siter som säljer vanliga varor för BtC numera, som mest verkar ta order, köpa för cash och skicka vidare, men det är en start. Det finns exchange och escrows och lotterier.
Första tanken som slog mig var ett tradera/eBay (japp, bjuder på den idén om någon är snabbare!), den enda jobbiga biten som jag ser där är hur jobbigt det skulle bli med scammers av olika slag, med en anonym och "ej officiell" valuta - som jag förstått det är det ett stort nog problem på de vanliga siterna där man åtminstone kan anmäla för bedrägeri - frågan är om man kan det i detta fall? Rent juridiskt borde svaret vara ja, om någon luras i en affärstransaktion oavsett varor, men frågan är om det finns en chans att något skulle hända, alls.