2013-03-06, 20:52
Medlem
Mujaheeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchoppin
Hej!

Idag beställde jag bitcoins och fick ett meddelande där det stod att min betalning av slutförd. Jag fick en länk till blockchain.info där jag hittade info om transaktionen. Dock så står det "obekräftad transaction".

Jag har fortfarande inte fått dessa bitcoins till min plånbok. Är detta något jag ska bekräfta själv eller löser det sig av sig själv?

just wait n bleed.......ne men det är som det ska vara, ha lite tålamod så är dom snart i plånkan.=)

Förövrigt är det väldigt smidigt och lätt att handla med bitcoins och SR, önskar bara att jag verkligen hade tagit tag i det 2009 när jag satt och vippade på kanten till att sätta mig in i det, hade väl varit miljonär om jag gett mig in i det då, tur att jag inte gjorde det!
Citera
2013-03-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mujaheed
just wait n bleed.......ne men det är som det ska vara, ha lite tålamod så är dom snart i plånkan.=)

Förövrigt är det väldigt smidigt och lätt att handla med bitcoins och SR, önskar bara att jag verkligen hade tagit tag i det 2009 när jag satt och vippade på kanten till att sätta mig in i det, hade väl varit miljonär om jag gett mig in i det då, tur att jag inte gjorde det!

Alright.. Har du nån aning om hur länge det brukar ta? Behöver dem nämligen så fort som möjligt
Citera
2013-03-06, 22:36
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeeStyle

Försöker du antyda något? Hur säljer jag bitcoins kontant då? Måste jag leta på en köpare på något forum?
Antingen folk du känner eller släng upp en annons på den där sidan som är till för just det, någon annan vet säkert vad den heter. Du kan ju även erbjuda bitcoins mot att folk skickar pengar i kuvert till dig (antingen hem till dig eller postbox). Du kommer nog behöva ett antal nöjda irl-kunder som går i god för dig för att folk ska våga skicka pengar.
Citera
2013-03-06, 22:37
Medlem
Tryffelsteins avatar
Hur överför jag pengarna från min instawallet plånbok till mitt bank konto?
Kan man föra över pengarna från min instawallet till Kapiton kontot och sedan till mitt bank konto, hur i så fall?

Tack på förhand.
Citera
2013-03-06, 23:32
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Bitpay har lyckats snirkla sig in bakvägen (genom Wordpress) för att göra det möjligt för webshoppar att sälja saker som skickas från Amazon:
http://www.marketwatch.com/story/bitpay-integrates-bitcoin-with-fulfillment-by-amazoncom-2013-03-06

Detta skrevs på Bitcointalk i en tråd om nyheten:
Citat:
From the comments:
"As a retailer that tried selling through Amazon, I can tell you Amazon ALWAYS sided with the customer in disputes. That's why we stopped selling on Amazon."

Problem solved with Bitcoin.
Now if you are selling through Amazon and accept bitcoins there is no risk of fraudulent transactions and you get to leverage Amazon's infrastructure! Win-Win....And Amazon gets to keep their sellers happy.

Och till sist lite pokernyheter:
http://pokerfuse.com/features/in-depth/winpoker-bitcoin-comes-worlds-largest-online-poker-network-ipoker-06-03/
Citera
2013-03-07, 13:01
Medlem
Sätt in cash via BG i Tisdag kl 09-12:00 inga cash på Kapiton än.....fan asså!
Vad gör dom?
Citera
2013-03-07, 16:26
Medlem
Jävla Forex, dom satt in mina cash på fel konto ååå blir så arg .
Sa ju 100 gånger BANKGIRO & gav ett gammalt kvitto just för att allt skulle bli rätt.

Nu kommer det ta skit lång tid, först dra till tillbaka plussgirot sen skicka pengarna igen via BG dvs
Kommer ha pengar på Kapiton på Fredag nästa vecka typ!

Fan ta forex & den jävla hyndan
Citera
2013-03-07, 18:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derileec
Jävla Forex, dom satt in mina cash på fel konto ååå blir så arg .
Sa ju 100 gånger BANKGIRO & gav ett gammalt kvitto just för att allt skulle bli rätt.

Nu kommer det ta skit lång tid, först dra till tillbaka plussgirot sen skicka pengarna igen via BG dvs
Kommer ha pengar på Kapiton på Fredag nästa vecka typ!

Fan ta forex & den jävla hyndan

Om du gjort allting korrekt, och hon ändå sjabblat till det, så hoppas jag att du skällde ut henne? Hon leker med dina tillgångar. Oacceptabelt.
Citera
2013-03-07, 18:29
Medlem
bzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
Det var väl skatteverkets preliminära tolkning till btcx, och anledningen till att de tidigare tog 25% moms när de sålde bitcoins? De har slutat med momsen, så jag antar att det inte räknas som en tjänst längre.

Hur som helst är det helt orimligt att bitcoin ska klassas som en tjänst.
Det är möjligt att du har rätt, forumtråden jag läste var drygt ett år gammal. Vet du hur BTCX bär sig åt för att endast betala moms på avgiften?

EDIT: Jag var helt fel ute i vanlig ordning, du har helt rätt: http://www.bitcoin.se/2012/12/04/finansinspektionen-klassar-bitcoin-som-betalningsmedel/
Citera
2013-03-07, 18:33
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Fan att värdet dippade lite, första gången på länge den dippat ned men den är påväg upp igen. Köp mer.

Många som sålde sina btc när värdet hoppade upp över 300 kr kanske?
Citera
2013-03-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Om du gjort allting korrekt, och hon ändå sjabblat till det, så hoppas jag att du skällde ut henne? Hon leker med dina tillgångar. Oacceptabelt.

Ja hon gjorde så jag missa dippen på btc...fan asså!
Dom fixa det relativt fort iaf, så kan bli cash på Måndag.
Räkna med att handla btc för en stor summa & låta 50% öka i värde o investera resten i droger

Som utvecklingen ser ut på btc, så har jag råd att ev losa värdet, men tror sten hårt på värdeökning.

Dom som säljer på SR och har sina btc där under lång period måste tjänat enorma summor.
Senast redigerad av Derileec 2013-03-07 kl. 18:43.
Citera
2013-03-07, 19:39
Medlem
dokoalseleds avatar
Jag tänkte att jag skulle testa om jag kan tjäna lite pengar på att att köpa och sälja fram och tillbaka mellan bitcoins och en annan valuta. Jag är ändå arbetslös så jag har tid. Är det någon som gjort detta? Det finns till och med mjukvara som kan sköta köp och sälj automatiskt har jag sett. Dock verkar det som man inte kan vara anonym då så det intresserar mig inte.

Hur ser ni på detta? Omoraliskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in