2014-01-30, 12:38
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
För att en stor del av värdet i en valuta ligger i nätverkseffekterna.

Internet liknar Bitcoin på det sättet att det är ett protokoll där den största delen av värdet ligger i att alla andra använder det. Hur går det för "altnets"?

Antagligen dåligt eftersom det krävs en viss fysisk infrastruktur för att kunna ha internet, medan alt-coins är nästan exakt samma protokoll som Bitcoin. För att kunna verifiera Bitcoin blockchain och köra mining behöver du egentligen bara en Nintendo 8-bitars maskin.

Så du menar att Bitcoins transaktionsmax på 7 TPS kommer att hålla i framtiden också, när andra altcoins kan ha högre transaktionshastigheter genom att minska tiden för varje block från Bitcoins 10 min? Vad som händer med Bitcoins bestäms av de största mining poolsen, och de har redan en gång rullat tillbaka en uppgradering (0.7/0.8) genom att vägra verifera dessa block. Så länge inte Bitcoin går att skala uppåt, kommer det aldrig slå igenom, och lär i sådan fall ersättas av digital valutor utan dessa begränsningar.
Citera
2014-01-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Antagligen dåligt eftersom det krävs en viss fysisk infrastruktur för att kunna ha internet, medan alt-coins är nästan exakt samma protokoll som Bitcoin. För att kunna verifiera Bitcoin blockchain och köra mining behöver du egentligen bara en Nintendo 8-bitars maskin.

Ett allternativ till http till exempel kräver inga fysisk infrastruktur, och http är inget vidare tekniskt sett.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Så du menar att Bitcoins transaktionsmax på 7 TPS kommer att hålla i framtiden också, när andra altcoins kan ha högre transaktionshastigheter genom att minska tiden för varje block från Bitcoins 10 min? Vad som händer med Bitcoins bestäms av de största mining poolsen, och de har redan en gång rullat tillbaka en uppgradering (0.7/0.8) genom att vägra verifera dessa block. Så länge inte Bitcoin går att skala uppåt, kommer det aldrig slå igenom, och lär i sådan fall ersättas av digital valutor utan dessa begränsningar.

Eventuella mjukvarubegränsningar som begränsar transaktioner i Bitcoin är lätt att ändra på, och jag är övertygad om att det kommer ske när det finns ett behov. Att alt-coins har ändrat några parametrar i configfilen gör dom till något revolutionerande. Jag skulle också säga att Bitcoin är väldigt skickligt konstruerat. Parametrar som tid mellan block är i princip bara av teknisk natur, och saknar större betydelse för den praktiska användningen (om man räknar bort extremfall).
Citera
2014-01-30, 18:18
Medlem
Sopgubbes avatar
http://www.cryptocoinsnews.com/2014/01/30/bitcoin-still-alive-well-china/

Stämmer det att BTC China återigen tar deposits på samma sätt som Huobi..? Har ännu inte hittat någon klockren källa på detta efter en stunds researchande.. Pålitliga screenshots från deras hemsida, etc, någon?
Citera
2014-01-30, 20:27
Medlem
Tjena. Har ett par frågor om bitcoins, vill först säga att jag är ny på området.
Hur kan olika marknader värdera olika?
Är det så enkelt att jag kan köpa bitcoins från t.ex. bitstamp för $803 och sedan sälja dessa på MtGox för $944?

Om jag nu ska köpa bitcoins för ett antal tusenlappar, ska jag då köpa där de är billigast eller finns det fördelar med att köpa från en dyrare marknad?

Är som sagt ny på detta området så jag ber om ursäkt om mina frågor uppfattas som korkade
Citera
2014-01-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaffel--
Tjena. Har ett par frågor om bitcoins, vill först säga att jag är ny på området.
Är det så enkelt att jag kan köpa bitcoins från t.ex. bitstamp för $803 och sedan sälja dessa på MtGox för $944?

Om jag nu ska köpa bitcoins för ett antal tusenlappar, ska jag då köpa där de är billigast eller finns det fördelar med att köpa från en dyrare marknad?

Är som sagt ny på detta området så jag ber om ursäkt om mina frågor uppfattas som korkade

Problemet är att det är svårt att få ut pengar på mtgox, googla "btc-e to mtgox transfer". Billigast är såklart bäst.
Citera
2014-01-31, 13:16
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaffel--

Skrev ett inlägg om MtGox nån sida bakåt. Läs.

Sedan är det utbud/efterfrågan som råder, därav olika priser på olika marknader. Dock ligger de största oftast väldigt snarlikt i pris (förutom MtGox såklart). Jag rekommenderar Bitstamp, bra sida och de använder SEPA-överföringar så det tar bara en dag eller två så har du pengarna där.
Citera
2014-02-01, 01:36
Medlem
FooFighterss avatar
Diggar den här snubben: http://www.forbes.com/sites/andygreenberg/2014/01/31/silk-road-vendor-filing-claim-for-seized-bitcoins-argues-he-sold-only-legal-items/
Citera
2014-02-01, 05:30
Medlem
Kan någon hjälpa mig förstå hur FYB-SE funkar? Jag försöker omvandla mina 75 kr där till coins men det händer inget. Jag har lagt in ett "erbjudande" om att köpa 0.00120000 för 75 kr, är det för mycket eller?
Hur mycket ska jag försöka köpa för 75 kr?
Citera
2014-02-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Kan någon hjälpa mig förstå hur FYB-SE funkar? Jag försöker omvandla mina 75 kr där till coins men det händer inget. Jag har lagt in ett "erbjudande" om att köpa 0.00120000 för 75 kr, är det för mycket eller?
Hur mycket ska jag försöka köpa för 75 kr?

5400kr kostar en bitcoin nu på fybse, 75kr ger ungefär 0.013 btc.
Du ska alltså lägga en order på 0.013 btc för 5400 kr.
Citera
2014-02-01, 11:45
Medlem
Tack!
Citera
2014-02-01, 15:11
Medlem
Badrummets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmgPwned
5400kr kostar en bitcoin nu på fybse, 75kr ger ungefär 0.013 btc.
Du ska alltså lägga en order på 0.013 btc för 5400 kr.

Du menar att han ska köpa 0.013 btc för 75 kr antar jag
Citera
2014-02-01, 17:26
Medlem
masterior26s avatar
Finns det någon bra sida för att se det exakta btc priset och där man kan omvandla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in