2013-04-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Jag tycker att investering låter som fel ord att använda och att man borde säga spekulering istället.
Absolut, prisutvecklingen de senaste månaderna beror på ren och skär spekulation. Vi kommer nog att få se en priskorringering snart. När kan man bara spekulera om.

När jag köpte mina BTC såg jag det som en långsiktig investering, jag kunde aldrig tänka mig den här utvecklingen.
Citera
2013-04-09, 12:31
Medlem
Helvete alltså, vad BTC'n spårar ur mer o mer. en vecka sen 90$, nu 190$...

Jag minns när jag började mina (lite bara) för bra länge sen. Då var en BTC värd typ 0.001$... Fatta om man lagt ner 10 000kr på BTC då och sålt det nu...
Citera
2013-04-09, 12:47
Medlem
200$! http://i.imgur.com/E907moB.gif
Citera
2013-04-09, 13:10
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
Blir så irriterad, satt in pengar på Kapiton och nu helt plötsligt måste jag verifera mig, alltså ta kort på mitt legg och skicka till dom. Har ALDRIG behövt gjort det innan, är detta ett skämt? Hur fan ska man göra nu? Anonym NO SHIT.

Förslag någon om vad man ska göra?

Skrev ju självklart ett falskt namn när jag gjorde insättningen.
Citera
2013-04-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softarofta
När dessa nya miners börjar säljas så köp en eller gå ihop en grupp och köp tillsammans för dessa kommer bryta guld rent utsagt, maskiner med kapacitet upptill 1500 Gh/s.
1500 Gh/s låter sjukt mycket och det är endast för 1 maskin, med bara 4st skulle det bli 6000 Gh/s!

Detta måste vara så jävla dåligt det bara kan bli för bitcoin.

När dessa är ute hos "minare" så vem fan skulle köpa en btc för 150+ när de kan köpa en maskin för några btc. Detta kommer ju få btc att gå ner otroligt snabbt, då folk inte kan tjäna flera 1000$ per dag. Efter någon vecka kommer de vara värdelösa(däremot kommer du säkert tjäna rätt bra de veckorna)

lättare att mina = lägre pris

Jag tror bitcoin kommer att gå ner så att det knappt är värt att mina, däremot så finns det stor chans att priset går upp när dessa maskiner inte minar x antal btc per dag.

Har jag fel ?
Citera
2013-04-09, 14:16
Medlem
WeeMaans avatar
Och så spräckte vi 200 dollar...
Citera
2013-04-09, 14:19
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Detta måste vara så jävla dåligt det bara kan bli för bitcoin.

När dessa är ute hos "minare" så vem fan skulle köpa en btc för 150+ när de kan köpa en maskin för några btc. Detta kommer ju få btc att gå ner otroligt snabbt, då folk inte kan tjäna flera 1000$ per dag. Efter någon vecka kommer de vara värdelösa(däremot kommer du säkert tjäna rätt bra de veckorna)

lättare att mina = lägre pris

Jag tror bitcoin kommer att gå ner så att det knappt är värt att mina, däremot så finns det stor chans att priset går upp när dessa maskiner inte minar x antal btc per dag.

Har jag fel ?

Det som är bra i Bitcoin protokollet är att de har en "failsafe" på sånna monster maskiner.

Svårighetsgraden höjs var annan vecka och när dessa maskiner kommer igång... vi säger att marknaden blir översvämmad av ASIC-maskiner och Hashraten totalt sett stiger flera G/s i en vecka och bam två veckor har gått av svårighetsgraden och Bitcoin-protokollet känner hmm detta gick för snabbt måste höja svårighetsgraden och svårighetsgraden kommer bli så pass hög att ingen vanlig användare kommer tjäna en spänn på BTC mining.

Nu när jag skrev slog det mig att vanligt folk överger BTC då de vill tjäna pengar via mining och hela BTC fallerar
Citera
2013-04-09, 14:30
Medlem
Blev idag blåst av btcx.se! Så jag ville bara ge en varning..
Citera
2013-04-09, 14:36
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psysex11
Blev idag blåst av btcx.se! Så jag ville bara ge en varning..

Det var som fan? En vän till mig brukade köpa därifrån rätt ofta förut. Har det inte bara skett ett missförstånd bara?
Jag personligen föredrar att köpa från privatpersoner.
Citera
2013-04-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Det som är bra i Bitcoin protokollet är att de har en "failsafe" på sånna monster maskiner.

Svårighetsgraden höjs var annan vecka och när dessa maskiner kommer igång... vi säger att marknaden blir översvämmad av ASIC-maskiner och Hashraten totalt sett stiger flera G/s i en vecka och bam två veckor har gått av svårighetsgraden och Bitcoin-protokollet känner hmm detta gick för snabbt måste höja svårighetsgraden och svårighetsgraden kommer bli så pass hög att ingen vanlig användare kommer tjäna en spänn på BTC mining.

Nu när jag skrev slog det mig att vanligt folk överger BTC då de vill tjäna pengar via mining och hela BTC fallerar

Spelar ingen roll, det ända som händer av de där är att det går snabbare för priset att falla

Vanlig mining går i graven dirr
Citera
2013-04-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Det var som fan? En vän till mig brukade köpa därifrån rätt ofta förut. Har det inte bara skett ett missförstånd bara?
Jag personligen föredrar att köpa från privatpersoner.

Har mailat dit och frågat.. men inte fått nåt svar än. Kanske mycket att göra.
Citera
2013-04-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kruxifluxdelux
Blir så irriterad, satt in pengar på Kapiton och nu helt plötsligt måste jag verifera mig, alltså ta kort på mitt legg och skicka till dom. Har ALDRIG behövt gjort det innan, är detta ett skämt? Hur fan ska man göra nu? Anonym NO SHIT.

Förslag någon om vad man ska göra?

Skrev ju självklart ett falskt namn när jag gjorde insättningen.

Hmm.. Satte precis in där. Vilka luringar! Jag hittar ingenting om att man måste verifiera sig och då har jag ändå letat i några minuter.

Vill de ha något mer än leg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in