Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Jag är inte emot själva idéen - långt ifrån, men jag ser många framtida faror. Spekulationen kommer ovillkorligt att resultera i nedgångar. Om valutan sedan är tillräckligt stark för att klara av det eller om nedgångarna resulterar i en total krasch för att varenda spekulant drar sig ut - det återstår att se.
Jag skulle tro att många av dem som var med i början och köpte btc för 0.1 usd/btc kanske säljer av hälften av sina nu och så kan fler komma in. Detta gör att fler personer är med i spelet och gör antagligen att valutan blir stabilare, men visst, risken för stora ras finns ju alltid tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Det är extremt viktigt att man satsar på att bredda valutan så att man faktiskt kan använda den till annat än att tjäna pengar.
Instämmer!
Citat:
Ursprungligen postat av Timilim
Jävlar vad fräckt. Första gången jag sett att "mainstream media" tar upp btc, kul att det hände först i Sverige
Citat:
Ursprungligen postat av Timilim
Ifall man "genererar" Bitcoin på en"normal" dator ett dygn, hur många bråkdelar av en bitcoin bör man komma upp i i så fall?
Men just nu genererar du typ 1,3mBtc (0,0013 BTC) vid 500khash/sec, vilket motsvarar ungefär 6 öre under ett dygn. Så det är inte så effektivt att generera bitcoins med vanlig CPU-kraft i nuläget.
För att räkna ut det mer exakt kan du titta på en tidigare post
https://www.flashback.org/sp30836749
Citat:
Ursprungligen postat av IK
Så, låt oss säga att jag vill lägga in ett par Vasor på att spekulera i BitCoins. Hur går jag enklast till väga?
Billigast och säkrast skulle jag säga är att
1. Skapa ett konto på
https://mtgox.com/
2. Logga in -> Add Funds -> Euro Bank Transfer (Europe)
3. Gör utlandsbetalning i EUR enligt de instruktioner som står där
Då blir det inga avgifter (för mig iaf med danske bank) och tog typ 3-4 arbetsdagar har ja för mig.
Snabbast är att hitta någon som har BTC redan och köpa dem direkt tex via
http://bitcoin-otc.com/.
Citat:
Några frågor till: Jag laddade precis ner klienten. Längst ner till höger står det "4 connections 92500 blocks 0 transactions". Vad betyder det?
4 connections = du är ansluten till 4 andra datorer i bitcoin nätverket (man brukar ha 7-8)
92500 blocks = Visar antalet blocks som du har laddat ner. I skrivande stund finns totalt 127 368 blocks och när du ligger i synk med antalet block som finns tillgängliga så ser du transaktioner direkt.
0 transactions = inga transaktioner har skett.
Citat:
Jag ansökte om att få .02 BTC gratis från BitCoin Faucet. Jag skrev in adressen som står högst upp i min BitCoin-klient. BitCoin Faucet har skickat pengarna, men de har inte kommit in i min klient än. Hur lång tid tar det innan jag får pengarna?
Som jag skrev ovan, du har inte fått hem alla blocken ennu och därför får du inte se transaktionen direkt. När man skickar bitcoins sprids det blixtsnabbt ut till alla bitcoin noder (brukar ta <5 sekunder worldwide), men då hamnar transaktionen i statusen "unconfirmed".
Blocks skapas ungefär var 10 minut och efter 6 blocks efter att transaktionen skedde så skriver man att transaktionen är bekräftad (confirmed). Detta på grund av att personen som betalar kan försöka sig på att spendera sina bitcoins flera gånger och då kan det uppstå parallella bitcoin-nätverk, men efter 6 block som genererats är det i princip en omöjligt att dessa nätverk inte har åter sammanslutits och risken för bedrägeri är då obefintlig.