2013-02-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
blockchain.info är den enda sidan jag känner till som har möjligheten att köpa bitcoins med sms. Dock kanske man måste använda internet på datorn eller mobilen också. Tror det, men vet inte. Hursomhelst så lär du inte gilla tjänsten för jag tror att det var någon begränsning för hur mycket man kunde köpa men framför allt så var priset 367 kronor per bitcoin.

Har en telefon med massa pengar på jag tänkte jag skulle använda, det är därfö rjag letar efter den tjänsten.

Tjänsten på Blockchain funkar inte i något land verkar det som :P
Det går att verifiera ett mobilnr man vill använda men sen när man ringer numret för att betala så finns det inte något sådant nummer!

Har 1000 kr på ett kontantkort jag tänkte jag skulle använda innan det avaktiveras, nån som har nå tips? :P
Citera
2013-02-25, 22:41
Medlem
dokoalseleds avatar
http://www.bitcoin-services.co.uk/sms-to-bitcoin.php
Citera
2013-02-25, 23:02
Medlem
Har provat den tjänsten också.

Går inte med oreggat mobilnr i Sverige
Citera
2013-02-25, 23:03
Bannlyst
214kr, herregud! När (om) tror att att de kommer att sjunka igen?
Citera
2013-02-25, 23:19
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newb3
Har provat den tjänsten också.

Går inte med oreggat mobilnr i Sverige

När jag tänker efter så kanske det är så att man inte kan köpa någonting med ett oreggat svenskt mobilnummer. Jag tror de införde en lag mot det som gjorde att man inte kunde betala för biljetter i kollektivtrafiken med oreggat mobilnummer. För att förhindra penningtvätt tror jag det var. Jag har inget emot att bryta mot den lagen själv, men det kanske inte funkar helt enkelt.
Citera
2013-02-25, 23:20
Medlem
Det kan ju inte sjunka förrän pengar rör sig ut ur valutan, och det känns som att mer och mer går in...
Citera
2013-02-25, 23:23
Medlem
Citat:
När jag tänker efter så kanske det är så att man inte kan köpa någonting med ett oreggat svenskt mobilnummer. Jag tror de införde en lag mot det som gjorde att man inte kunde betala för biljetter i kollektivtrafiken med oreggat mobilnummer. För att förhindra penningtvätt tror jag det var. Jag har inget emot att bryta mot den lagen själv, men det kanske inte funkar helt enkelt.

Dom 4-5 största aktörerna har någon system för smsköp, tex wywallet. Hur är det med andra leverantörer?
Citera
2013-02-25, 23:28
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Dom 4-5 största aktörerna har någon system för smsköp, tex wywallet. Hur är det med andra leverantörer?

Jag är inte så insatt. Kollade lite på nätet nu. Det verkar som allt som finns är antingen att man registrerar sig på något sätt eller att man kopplar telefonen till sitt bankkonto. Vad gäller kontantkort vet jag inte om det finns något.
Citera
2013-02-25, 23:30
Medlem
Citat:

provade regga på wywallet. det går att skicka pengar till http://www.bitcoin-services.co.uk nu men sidan skickar inte tillbaka nån verifiering på köpet så det funkar iaf inte :P haha

Tur nog så verkar det som dom inte drar några pengar förens det är verifierat iaf så har inte blivit av med nåt än iaf.

Fanns en funktion i wywallet så jag kan ta ut min tusenlapp iaf om det skiter sig.
Citera
2013-02-26, 00:10
Medlem
nä, gick inte att ta ut pengarna heller.

Undra hur jag ska göra slut på dom egentligen!
Citera
2013-02-26, 00:13
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newb3
nä, gick inte att ta ut pengarna heller.

Undra hur jag ska göra slut på dom egentligen!

Om du nu har registrerat dig på wywallet så kanske det finns något som du kan köpa? I en fysisk butik eller online. Någonting som du kan sälja eller kanske kuponger eller något sådant.
Citera
2013-02-26, 01:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur lång tid tar det att föra över BTC från BitStamp till Silk Road?

Nån timme, tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in