2011-02-03, 14:46
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du har, kan man med fog säga, ett komplicerat förhållande till sanningen.

https://www.flashback.org/sp28523826
Hur då? Jag står fast vid att han betett sig illa på ett sätt som drabbar Wikileaks.
Citera
2011-02-03, 14:48
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Vad gjorde Assange för 3 år sedan som gjorde att du tog avstånd från honom?
Jag hittar tex inget om Assange i ditt Twitter flöde 6 månader + bakåt?
Jag har följt Wikileaks länge, även om jag inte twittrat om det. Wikileaks eller Assange har verkligen inte varit viktiga saker i mitt liv. Om jag minns rätt så var det 2008 han började synas som enskild talesperson.

EDIT: Jag har inte så himla mycket att säga om Julian Assange och Wikileaks, men om någon vill debattera saken så finns väl andra trådar för det? Jag fortsätter gärna på relevanta frågor som har med prataomdet att göra.
Senast redigerad av AbuNidal 2011-02-03 kl. 14:50.
Citera
2011-02-03, 14:51
Medlem
Fråga till AbuNidal och Tweetme:

Kan ni dementera att ni agerat på uppdrag av, eller i samförstånd med någon PR-byrå? Isobel H-K vill inte dementera detta för egen del, vet ni varför?
Citera
2011-02-03, 14:51
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Hur då? Jag står fast vid att han betett sig illa på ett sätt som drabbar Wikileaks.

Vad har han gjort?
Citera
2011-02-03, 14:58
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Vad har han gjort?
Som sagt en sammanlagd bild utifrån olika källor. Rekommenderar att läsa och se intervjuer med Assange. Finns en uppsjö länkade på Wikipedia. Minns särskilt en artikel 2008 i Wired, intervju i Colbert Report 2010 och nu senaste i NYT och Der Spiegel. Självklart kan man ha olika bilder hur en person i en sådan roll bör bete sig, men jag gillar iaf inte hur han skött det.
Citera
2011-02-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweetme
Haha, det är skillnad på "kunde inte" och "ville inte" Men ärligt, hade ni släppt hela tråden om Isobel dementerat? Nej, tänkte väl det.

Koljonen och många flera har sagt att de inte känner AA. Journalister och inblandade säger att det finns tusentals berättelser. Alla i kampanjen säger att det är spontant och inte riktat mot Assange. Har NÅGOT av detta fått er att tänka om?

Jag bara vet att @mymlan dementerat att hon fått betalt. Har inte läst nått om det från de övriga. Och även om jag hade gjort det är det väl ingen garanti för er, eller?

Så nej, till skillnad från er gör jag inte övertygelser till sanning. Hur skulle jag till 100% kunna dementera det? Dock ter det sig fullkomligt orimligt med vad jag vet om kampanjen och de inblandade.

Kan du dementera till 100% att inte hälften av de som postar i denna tråd bär foliehattar MEDAN de skriver inläggen? Va, kan du det? TILL 100%?!

Lite löjligt

Har aldrig själv varit inne på att någon finansierat kampanjen eller liknande, men det var bara intressant att Isobel H-K valde att inte dementera.

Det räcker med en flocktänkade grupp av indoktrinerade tokfeminister för att starta kampanjen, svårare än så tror jag inte det behöver vara. Ett flertal som dessutom känner Ardin, och delar hennes värderingar.
Varför blir det plötsligt så brådskande, just i samband med rättsliga förhandlingar i London som gäller Assange?
Varför ska kampanjen ut internationellt, framförallt till England?

Ingen i kärnan tycks ha haft den minsta invändning mot hur Assanges kommer att pekas ut, inte en tanke slår någon i gruppen hur det här påverkar hans trovärdighet. Ingen diskuterar den etiska aspekten. Ingen funderar på att rådfråga erfarna terapeuter om den här typen av utlämnande berättelser kan vara till skada, eller är det "Årets kvinna"-kandidaten GrovtInitiativ som utgör sakkunskapen?
Grupptrycket verkar vara stort, några egna tankar verkar inte finnas. Ungefär på samma sätt som journalistiken i Sverige har havererat.
Citera
2011-02-03, 15:00
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Som sagt en sammanlagd bild utifrån olika källor. Rekommenderar att läsa och se intervjuer med Assange. Finns en uppsjö länkade på Wikipedia. Minns särskilt en artikel 2008 i Wired, intervju i Colbert Report 2010 och nu senaste i NYT och Der Spiegel. Självklart kan man ha olika bilder hur en person i en sådan roll bör bete sig, men jag gillar iaf inte hur han skött det.

Nähä, så du gillar inte hur han skötte sig?
Hm, btw han fick ett fredspris idag:
http://www.smh.com.au/national/the-d...202-1adw5.html

OCH annars gillar du tex IRA? De är ju fina typer som vet hur man ska uppföra sig...
Citera
2011-02-03, 15:01
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas

Kan ni dementera att ni agerat på uppdrag av, eller i samförstånd med någon PR-byrå? Isobel H-K vill inte dementera detta för egen del, vet ni varför?
Isobel har väl ingen som helst skyldighet att göra det. Dessutom känner hon väl, rättmätigen, att hon inte direkt har något att förlora på att låta folk spekulera villt här.

Jag har inte varit i kontakt med någon PR-byrå i samband med prataomdet. Så vitt jag vet har ingen annan inblandad det heller. Jag har heller inte misstänkt att någon skulle vara betald, styrd eller ens fått råd av en PR-byrå eller think tank.
Citera
2011-02-03, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas

Ja, jag kan till 100% dementera att jag har agerat på uppdrag av, haft samförstånd med eller ens hört om någon PR-byrå/företag/organisation/privatintresse i samband med #prataomdet.

Inte en aning, jag är de facto inte Isobel, känner henne inte och har därav inte frågat.
Jag skulle ärligt gissa att det är för att hon vet att det kommer kvitta. Som jag skrev ovan har inblandade dementerat en hel hög med saker utan att ni i denna tråd tagit notis, så varför skulle detta spela roll?
Senast redigerad av Tweetme 2011-02-03 kl. 15:20.
Citera
2011-02-03, 15:05
Medlem
Citat:

Koljonen och många flera har sagt att de inte känner AA. Journalister och inblandade säger att det finns tusentals berättelser. Alla i kampanjen säger att det är spontant och inte riktat mot Assange. Har NÅGOT av detta fått er att tänka om?

Ja, det har fått mig att fundera på varför de ljuger?

Jag kan inte bevisa att de är anställda av någon PR-byrå, att de gjort detta enbart för att hjälpa Anna Ardin eller få igenom samtyckeslagstifning.

Vad som däremot är bevisat är att de ljuger och att mycket pekar på att det ligger en hel del hundar begravna.

Att kampanjen skulle vara spontan känns ju mest löjligt att fortsätta hålla fast vid?, att något större behov fanns och att en flodvåg av berättelser kom in likaså.
Även att detta skulle vara en "ny rörelse".

#prataomdet som "rörelse" är död, den sprattlar lite dödsryck nu o då i media, men hashtaggen på twitter har blivit ett tillhåll för jakten på skaparna, prataomdet.se har sedan länge stagnerat.

Att ens ta in antalet tweets känns rätt löjligt, inte bara för att de är begränsade till 140tecken men även för att säkert 80% består av annat än vad det var tänkt till.

Tar vi sedan in prataomdet.se där de riktiga berättelserna hamnat så kommer vi upp någonstans runt 200, varav inte ens 50st kunde tillskrivas författare utanför de närmast sörjande.

Slutsats:

Erkänn att "#prataomdet" är en flopp.
Erkänn att skaparna ljuger.
Citera
2011-02-03, 15:06
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Varför ska kampanjen ut internationellt, framförallt till England?
Prataomdet har aldrig riktat sig särskilt mot england. Några av oss har haft viss kontakt med bloggare i USA och några har uppvaktat olika tidningar för att skriva om det, tex på Twitter. Innehållet och samtalet har varit i fokus.
Citera
2011-02-03, 15:07
Medlem
Citat:
Kan du dementera till 100% att inte hälften av de som postar i denna tråd bär foliehattar MEDAN de skriver inläggen? Va, kan du det? TILL 100%?!
Isobel H-K blev ombedd att kommentera sin egen relation till eventuella PR-byråer. På detta svarade hon undvikande.

Har du själv agerat på uppdrag av eller i samförstånd med någon PR-byrå? Det borde du väl kunna dementera till 100%?

EDIT: Ser att ni svarat, tack! Det var väl inte svårt? Så varför vill I H-K inte svara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in