2011-01-25, 17:41
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Det finns nog en upparbetad kontakt mellan Isobel och Prime.

Isobel deltog i Primes seminarium om tea-partyrörelsen. Skrev en ledare om den.
http://www.expressen.se/nyheter/1.21...e-kontrolleras

Primes nyhetskommunike (längst ner i bladet) puffar för Isobels ledare. Tjänster och gentjänster.

http://www.primegroup.com/nyheter/?f...created%20desc

Till detta ska läggas att hon har ett helt batteri av horn i sidan på Assange. Jag har sparat ner hela hennes twitter och under tiden jag gjorde det så slö-ögnade jag igenom texterna. Det finns mycket kritik/bitskhet mot Assange där. Tyckte det kändes som att hon "retade" sig på Assange oavsett vad det egentligen handlade om.

Notering: Såg också att hon INTE tyckte att det var något konstigt med Primegate och Niklas Nordströms kopplingar till Prime. Hon förminskade värdet av den informationen med ganska dryg attityd.
Citera
2011-01-25, 18:18
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Håller ftf på att sammanställa uppkomsten av #Prataomdet.

Jag blir faktiskt mer och mer övertygad i att Koljonen är någorlunda ärlig i sin beskrivning av bakgrunden bakom #Prataomdet.
Det är #Prataomdet som fenomen, syfte och avsändare som inte är ärligt. Sen är det fullt möjligt att andra utnyttjat #Prataomdet och format för att det ska passa deras agenda.

Läs tex Koljonens första text i DN Kultur den 18 December
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...t-prata-om-det
Och hennes text från den 19 December:
http://johannakoljonen.wordpress.com...s-talkaboutit/

Med foliehatten så där lite skönt värmande av huvudet så får jag känslan av att följande hände:

1. Svenska feminister är vid denna tidpunkt sura över att en av deras systrar bli ifrågasatta. Att det hela kommer från en konflikt mellan kvinnorna och en framgångsrik Alfahane som fått kvinnor till höger och vänster att lägga upp sig svider. Att mannen dessutom var framgångsrik genom att agera och utmana och inte bara prata om det sved fruktansvärt!

2. Lördag 11 december, Pang! Sverige får sin första självmordsbombare och det talas helt plötsligt inte lika mycket om hur synd det är om flickorna.

3. Att flickorna är borta från nyhetsradarn känns bittert för många feminister som vill gotta sig i sin offerbild.
Se tex det mycket talande twittret från Sydsvenskans Ledare Heidi Avellan (bl.a. Koljonen retwittrar detta):

Wikileaks o Assanges eventuella skuld som bortblåst, viktiga förra veckan finns liksom inte efter självmordsbomben. #en-tanke-i-taget den 13 december 2010 12:45:01 via web

4. Från England ryktas det att Assange kan släppas fri mot borgen och då ej skulle spendera julhelgen bakom lås och bom utan istället skulle få gå och mysa på en engelsk herrgård.

5. Sammantaget, mycket svider och feministerna suktar därför efter Hämnd och att få gotta sig i sin sköna offerbild igen.

6. Koljonen läser Heidis twitter, tänker på Ardin, tänker på Assange som snart kan vara ute ur fängelset och pang igen! Ardin, Ardin, sex by surprise, dåligt sex, inte vara kvinna nog att säga nej..., hm, för 10 år sedan la Koljonen upp sig för karriären för ett svin/opportunist, och möjligen, betalning uteblev. HÄMD!

7. Koljonen skickar iväg sitt twitter.

8. Några följer twittret och frågar vad hon menar och Koljonen utvecklar, broderar lite och paketerar. Hon tycker om att vara i centrum, att få vara lite fräck och att folk klurar över ”vem?”, ”när?”, hur?” etc.

9.Ännu en gång säger det pang! Denna gången är det av adrenalin och inspirationsberusning. F-n, vi har det, vi har det! Vi vet hur vi ska hämnas och hur vi ska upprätta vår falna syster! OCH, vi ska använda våra arbeten och våra kontaktnät!

10.Riktlinjer dras upp, ”benämn det som en gräsrotsrörelse”, ”maximalt antal tidningar”, ”nära Assange-grejen”, ”pressrelease”, ”hemsida”, ”twitter”, ”hänvisa till att nu vill alla prata om det”, ”hänvisa till ”nätrevolution”, ”bildsätt med Assange” etc etc.

11.Media (även utanför drevet) blir lyriska över denna ”sunda gräsrotsrörelse som står upp för flickor” och köper allt med hull och hår.
Att alla även känner att de får jävlas lite med den där Assange som ju lyckats få fram mer sanning och information än vad de själva någonsin skulle kunna drömma om är också skönt (den svenska Jantelagen och viljan att bevaka ”sin marknad” ska inte underskattas!)...

tror jag det gick till. Jag har dock inte hunnit gå igenom hela den del av informationsflödet som fortfarande var möjlig att komma åt (men lugna, allt är nu i alla fall nersparat). Det är ett STORT nätverk att gå igenom... Hjälp gärna till!

Att kampanjen är gjord under falsk flagg (detta KAN inte vara definitionen på gräsrotsrörelse) torde dock vara klart.
Att media gladerligen tagit tillfället i akt att få sätta en kniv i Assange torde också vara klart.
Att media visat en mycket dålig sida som borde få STORA konsekvenser är också klart.
Att Koljonen faktiskt inte behöver ha känt Ardin (som en vän) är kanske också klart.

Mycket bra analys. Finns en poäng i att hålla sig kylig, nu när gänget på andra sidan visat sig agera i något slags egouppblåst affekt - med resultat därefter
Senast redigerad av Kaita 2011-01-25 kl. 18:21.
Citera
2011-01-25, 18:25
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Är det bara jag som läser inläggen på prataomdet.se som sexnoveller?

Vilken gammal mediaman är det förresten som har kört Koljonen i alla hennes hål utan kondom?

Virtanen? Eller var det någon annan känd mediakvinna som la upp sig för honom?
Citera
2011-01-25, 18:39
Medlem
logitas avatar
En lite mer balanserad text av Sakine Madon publicerad redan den 25 december i Expressen:

http://www.expressen.se/1.2266756
Citera
2011-01-25, 19:15
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Virtanen? Eller var det någon annan känd mediakvinna som la upp sig för honom?
Koljonen är född -78, Virtanen -71. Skulle inte mediamannen vara i storleksordningen 15 år äldre än henne, alltså typ 47 år gammal nu?
Citera
2011-01-25, 19:17
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logita
En lite mer balanserad text av Sakine Madon publicerad redan den 25 december i Expressen:

MÄRKLIGT HUR ALLA DESSA DAMER HOPPAR UPP UR LÅDAN INGET DÅLIGT SÄLLSKAP HELLER

UR (utbildningsradion) har samlat ett riktigt kul gäng

http://sverigesradio.se/cgi-bin/pres...rtikel=4309472

media verkar ta frågan på allvar! var är oppositionen!! Detta är en häxjakt där alla ensidigt försvarar extremfeminsterna. MSM är infiltrerad och korrupt på i snart alla nivåer.Oj vad det suger: whoco5:
Senast redigerad av espressino 2011-01-25 kl. 19:21.
Citera
2011-01-25, 19:44
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logita

Detta var en riktigt bra text. Rekommenderas. Även om hon inte skriver det rakt ut, har hon konstaterat mycket av det vi också gjort
Citera
2011-01-25, 19:59
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
MÄRKLIGT HUR ALLA DESSA DAMER HOPPAR UPP UR LÅDAN INGET DÅLIGT SÄLLSKAP HELLER

UR (utbildningsradion) har samlat ett riktigt kul gäng

http://sverigesradio.se/cgi-bin/pres...rtikel=4309472

media verkar ta frågan på allvar! var är oppositionen!! Detta är en häxjakt där alla ensidigt försvarar extremfeminsterna. MSM är infiltrerad och korrupt på i snart alla nivåer.Oj vad det suger: whoco5:

Jag kan inte heller riktigt komma över mängden övergrepp som verkar hända inom media. Mina fördomar har alltid sagt mig att mediafolk ÄR halvprostituerade (både män och kvinnor) och att de gör ALLT för att få bekräftelse/synas (även lägga upp sig/gå i säng).
Det ser nu ut som om denna fördom inte var en fördom utan fakta (i alla fall för så där "lagom" många år sedan... Nu för tiden händer säkert ingenting på SVD eller SVT....).

Mitt råd till alla bittra kvinnor som ångrat samlag för karriären eller råkat ut för kollegor som är svin: Ta ansvar för era handlingar för hel...e!
Ni har tre val; Anmäl (men då gärna när ett riktigt brott begåtts och inte bara som hämnd...), Håll käft eller Byt jobb!

P.S för länge sen spelade jag i ett svenskt band. Man fick mycket tjejer på det... Några av de som måste definieras som groupies (men det var f-n ingen som klagade) har man sen känt igen genom åren med jobb i media och med uttalad feministisk profil D.S

EDIT: Ändrade många till några. Då många var en ganska grav överdrift vid närmare eftertanke.
Senast redigerad av Tallkotten 2011-01-25 kl. 20:07.
Citera
2011-01-25, 21:26
Medlem
KlaraMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Anna Ardin är en av kvinnorna som anmält Julian Assange för våldtäkt (eller något slags övergrepp pga att en kondom gick sönder medans de hade frivilligt sex). Hon är pressekreterare på Socialdemokratiska Broderskapsrörelsen. Hon ingår dessutom i en grupp rätt extrema socialdemokratiska feminister som går under namnet Rebella och har på sin blogg skrivit en handledning i hur man hämnas på män som varit otrogna genom att polisanmäla dem för t ex våldtäkt.

Skälet till att man letar kopplingar mellan Anna Ardin och #prataomdet beror på att tvärtemot vad som sägs i media så har inte kvinnorna som anmälde Assange utsatts för någon organiserad smutskastningskampanj (dock säkert en massa tokdårar vilket gör att de lever under polisskydd såvitt känt) däremot så finns det massor som tyder på att Julian Assange blivit utsatt för en organsierad smutskastningskampanj organiserad av proffs redan från första läckan till expressen om att han var eftersökt för våldtäkt.

Tack för förklaringen.

En socialdemokratisk feminist som låter sig bli våldtagen av en annan man (speciellt om det är Julian Assange) låter ju lite misstänkt, jag ska inte anta något bara sådär nu så därför frågar jag hur Anna Ardin och Julian Assange har träffats? För de hänger väl inte direkt i samma umgängeskretser precis.

Jag hörde att han var på sverigebesök på detta skulle ha hänt, blev de introducerade under något politiskt möte eller liknande?

Sedan våldtog han även den andra kvinnan, var detta under samma omständigheter eller längre fram i tiden?

Inte direkt som att man var dag ser socialdemokratiska feminister hänga med folk som Julian Assange. Det finns dock fortfarande ingenting som utesluter att de har blivit våldtagna, men vad vi vet nu är definitivt att #prataomdet inte har varit den gräsrotskampanj den påstått sig vara.
Citera
2011-01-25, 21:27
Medlem
KlaraMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlaraM
Tack för förklaringen.

En socialdemokratisk feminist som låter sig bli våldtagen av en annan man (speciellt om det är Julian Assange) låter ju lite misstänkt, jag ska inte anta något bara sådär nu så därför frågar jag hur Anna Ardin och Julian Assange har träffats? För de hänger väl inte direkt i samma umgängeskretser precis.

Jag hörde att han var på sverigebesök på detta skulle ha hänt, blev de introducerade under något politiskt möte eller liknande?

Sedan våldtog han även den andra kvinnan, var detta under samma omständigheter eller längre fram i tiden?

Inte direkt som att man var dag ser socialdemokratiska feminister hänga med folk som Julian Assange. Det finns dock fortfarande ingenting som utesluter att de har blivit våldtagna, men vad vi vet nu är definitivt att #prataomdet inte har varit den gräsrotskampanj den påstått sig vara.

Nej, detta ska jag nog ta i den andra tråden om Julian Assange. Tack ändå (oopsie!).
Citera
2011-01-25, 21:32
Medlem
Kaitas avatar
Intressant är om denna elitens sammansvärjning, som tråden förtjänstfullt grävt fram, kan komma att påverka Assange-ärendet.
Är inte sammansvärjningen - och att den faktiskt lyckades med tanke på alla artiklar i media - ett bevis på att Assange riskerar att inte få sitt fall rättvist prövat i Sverige?

Sammansvärjningen har påverkat den allmänna opinionen i Sverige mot Assange. Även statliga media (UR och SR) har aktivt medverkat i spridandet av denna felaktiga bild. Kan våra myndigheter förväntas vara oberörda när både den folkliga opinionen och den politiska makten i Sverige önskar straffa JA? Kan han i detta läge vara säker på att få sina mänskliga rättigheter tillgodosedda i Sverige?
Citera
2011-01-25, 22:22
Medlem
espressinos avatar
Funderat lite på alla dessa bloggerskor och exhibitionister av allehanda slag som utan urskiljning sluter upp för AA mot Assange.

Lättkränkta som få, rabiata, och alltid för någon form av universell sanning. Den enda sanningen! Den sanning som gäller just nu. Det är ren och skär opportunism i sin sämsta form.

Har aldrig hört någon av kvinnorna som fick jobbet prata om gråzoner. Nej det är alltid den försmådda, den ratade som är kränkt och som jämrar sig i högan sky över att ha blivit dumpad. Medsystrarna skyndar okritiskt till, syster i nöd, syster i nöd!

För i tiden fick man ett brunt kuvert, med krav på att inställa sig för provtagning för sexuell överförbar sjukdom ( har själv fått ett) Frisk som en nötkärna till trots, var det bara att traska dit. Kvinnor har i alla tider haft ett märkligt sätt att prata med männen. Hämnd har alltid varit ett sätt. Gör oss män en tjänst varudeklarera era åsikter innan så slipper vi spilla tid på ett dödfött förhållande.
Avsändaren till det bruna kuvertet var naturligtvis en försmådd kvinna som ville ge igen.

Jag är övertygad om att de flesta män har erfarenheter av kvinnor som lurats och bedragit med ett enda syfte att berika sig och sitt utan några skrupler. Vi kanske skulle prata om det

Jag är övertygad om att om kvinnor agerade med en öppen agenda, istället för en vikarierande. Accepterade att alla krig inte kan vinnas så skulle världen se annorlunda ut.

Ni vill alla ha en alfahane, men vad ni glömmer är att han söker en alfahona. De flesta av er är inte det. Så hoppa inte på berg när det finns småsten. Då gör det inte lika ont.

Tyvärr har ni en tendens att göra narr av de andra männen, som av någon anledning inte svarar upp till er standard. De duger helt enkelt inte. Rannsaka ert samvete, visst är det väl så.

Enkelt monterade maskiner ska göra enkla saker och inte röra till det för sig. Det lönar sig i längden. Var framför allt ärliga mot er själva, men sluta berätta för alla och envar hur frustrerade ni är och vilken usel självbild ni i grunden har.

Ni är straffmyndiga, röstar i val, men känner inte er egen sexualitet. Har era mammor inte lärt er någonting. Eller är de lika osäkra!? Det skulle isf vara en del av förklaringen och er dåliga självbild.

Ni får gärna skapa ett lesbiskt matriarkat,men kom inte till männen för reproduktion. Varför skulle vi hjälpa er med det. Ni kan väl klona istället.

Ler vid tanken på ett hundratal AA som yrar omkring och stoppar näsan lite opportunistisk i allt och inget i en allt mer snuttifierad Värld.
Hm? Vilken fråga ska jag driva idag för maximal uppmärksamhet, vilken aktuell händelse kan jag associera till och rida på för maximal utdelning ?

Respekt och bekräftelse är något man förtjänar genom sina handlingar och sitt sätt att vara. Inget man kan kräva utifrån en feministisk agenda och lagstiftning. Så sluta bygg om männen.

Männen äger sin egen sexualitet, och med all rätt. Om den inte passar just er så låt honom vara ifred. Det är i slutändan han och endast han som kan justera och anpassa sin sexualitet till kvinnan.
Om han inte gör det står han ensam, det är priset han betalar. De flesta normala män förstår detta och försöker!

Den man ni försöker bygga om, vill ni ändå till slut inte ha till annat än att träna med. Det är alltid alfahanen som spökar i slutändan. Förlika er med den tanken och möt honom med respekt och tillit och han ska bära er, och ta er till sitt hjärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in