MoLok:
Så du hade inte ett enda exempel där någon uttalat sig i skuldfrågan? Okej.
Förföljelsen av AA har måhända liknats vid Bjästa. OM (som jag skrev redan i första posten är detta INGET jag säger bu eller bä om, men häng med i logiken) han skulle dömas så ligger det ju rätt nära, eller? Därav kanske det inte är så bra rent generellt att bedriva häxjakt på någon som anmäler ett brott, eller den som anmäls (vilket jag ju hävdar att #prataomdet inte gör).
#prataomdet uttalar sig INTE i skuldfrågan och berör ju inte ens fallet, medan de som propagerar för JA inte verkar ha några problem att kalla AA lite vad som helst. Du ser ingen skillnad i detta?
Förföljelsen av AA och kommentarer på den är en sak, #prataomdet en annan.
"Håll det nära Assangesituationen" åsyftade den GRÅZON som händelsen hamnade i. Att INGEN i #prataomdet tagit upp skuldfrågan visar väl just på det, att berättelserna handlar om fall som kanske inte alls är våldtäkt, men där det slutade med att någon mådde dåligt.
Återigen vill jag här påpeka att ingen i #prataomdet vill att allt som behandlas ska betraktas som brottsligt, utan syftet är att komma bort från såna här fall i framtiden genom att människor ska lära sig tydligt säga ifrån när någon går över deras gränser.
Vilka foton från fester finns det på alla "konspiratörer"? Jag har ärligt talat inte läst alla 60 sidor noggrant, de flesta sammankopplingar jag sett i tråden har byggt på "de har väldigt mycket kontakt på twitter" eller skärmdumpar som visar att folk är facebookvänner.
OBS: jag hävdar inte att INGEN ur #prataomdet känner AA för det har jag ingen insyn i, men de nätverk som här målats upp är rätt far fetched.
Det har väl skrivits en hel del om JA i media utan någon koppling till #prataomdet? Eller?
Men här verkar du se 23000 poster om Assange i MOTSATS till #prataomdet. Återigen tar inte #prataomdet ställning i skuldfrågan ALLS utan är bara inspirerat av en medial uppmärksammad händelse i sexuella gråzoner.
Jag var inte så mycket ute efter att hitta nya polare, så att jag förstör rör mig föga i ryggen
Ja, där har du ju då 2500 twittrare som deltagit, och då räknas alltså bara de 10 000 senaste tweetsen. Sen finns 5500 tweets från 16-17:e och ett okänt antal 14-16. Återigen, "tusentals berättelser" är ingen lögn och det motbevisar du ju inte alls. Eller?
Att vissa skrivit väldigt mycket gör väl inte saken till en bluff? 850 personer har stått för 8000 tweets... Ja, personligen snittar jag 10 tweets om dagen så den siffran kanske inte är så märklig då det krävs mindre än så för att fylla den budgeten?
BaalZebub: Men sättet som propageras för att lösa problemen är ju INTE att ändra lagstiftningen utan att göra så folk vågar säga nej. Eller hur? Hur påverkar detta JA-fallet?
Feministerna i #prataomdet vill att både de själva och andra ska säga ifrån NÄR DET HÄNDER. För annars är alla väldigt medvetna om att ingen kan dömas. DET är hela #prataomdet's syfte, inte att rucka på våldtäktslagstiftningen.
Koljonen har också påpekat att hon INTE SA NEJ och att killen därför INTE ska hållas helt ansvarig. Det är ju där problemet ligger och det hon vill förändra. Hon medger helt öppet att hon gick med på det, men iom det begick övergrepp på sig själv genom att inte säga nej.
Hennes slutsats i den texten är ju:
"Det här är något vi måste prata om så att språket i framtiden alltid finns på plats i de fall där det verkligen räknas."
Sen avrundar hon med:
"För just mig är det viktigt att prata om självbildens och skammens nyanser. Någon annan berättar sårigt och rått om en brutal våldtäkt. En tredje om sorgen att inte vilja ha sex med sin älskade. En fjärde om sexuella trakasserier på jobbet. Både män och kvinnor berättar, både som offer och förövare, ofta förvånade över hur svårt det var att veta vilket man var."
Hur berör dessa berättelser JA-fallet menar du? Hur blir detta ett direkt övergrepp i rättssak?
Ja, vissa av berättelserna var så korta. Andra var ihoplänkade tweets, eller länkar till bloggar. Återigen, att DU inte anser 140-tecken där en människa kanske för första gången erkänner att de blivit förgripna på vara en berättelse gör det inte mindre viktigt i vare sig den personen eller många som läser dets ögon.
Tallkotten:
Du menar att detta inte gjordes t.ex. efter att Mehdi Tayeb avslöjats om vi just pratar HIV? Om medierna ser en möjlighet i att sälja fler lösnummer genom att använda sig av ett redan etablerat namn (en så kallad "krok" i mediespråk) så gör de det. Tror du #prataomdet-folket som blivit publicerade skrivit sina egna faktarutor/ingresser? Isåfall är din insyn i journalistiken lite si och så.
Sonden:
Återigen, vad DU definierar som berättelse och vad andra gör det kanske skiljer sig? Ni menade att inläggen inte fanns, ni hade fel.
Ingen i #prataomdet har väl påstått att twitterflödet fortsatt lika starkt, eller? Dock har det inspirerat program som till exempel världens bästa sex i UR häromdagen. Det är ingen som styr det här vilket ni vägrar inse. OM det vore så håller jag fullständigt med om att det skulle vara fiasko.
Pentyl:
Fast nu handlar ju inte EN ENDA svensk artikel om #prataomdet om skuldfrågan. Eller? Kan någon peka på en sån?
Styckmordsrättegången och Billy Butt är ju fullständigt olikt. Det finns alla anledning att utreda mediadreven där, men de fallen skiljer sig rätt avsevärt från #prataomdet-publiciteten och dess kopplingar till JA.