2011-02-04, 10:44
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Hat mot män är väl lika lågt som hat mot kvinnor? Och kan väl klassas som hat mot folkgrupp, dvs kriminellt i Sverige. Hur kan #prataomdet luta sig mot en sådan människa?

Hybris är rätta ordet för Wallin. Allt för karriären,

efter
12 sekunder - Assange
1 sekund - Assange
2 sekunder - Assange

Och, de hade en mailgrupp där huvuddelen planerades.
Citera
2011-02-04, 10:45
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Trevligt, vilken byrå jobbar du själv på? Mitt jobb har inget med prataomdet att göra, men googla på, det är ingen hemlighet.

Hur var kursen på Hyper Island för några år sedan? Lär man sig något vettigt?

Känner Du Marcus Wenner?
Citera
2011-02-04, 10:45
Medlem
MoLoKs avatar
Cissi Wallin Efter 10 på TV4 för några minuter sen, sammandrag:

- Det tog väl ca 30 sekunder innan Cissi kände sig tvungen att nämna Assange. Att det är pga honom men ändå inte och ingenting om skuldfrågan bara om "tjejerna" (30-åriga tjejer haha snacka om att hon förminskar sitt kön när det passar hennes agenda) och Assange och Assange och Assange.

- Planeringen av #prataomdet skedde i en STÄNGD mejlinglista (Cissi poängterar STÄNGD).

- #prataomdet är vid fullt liv fortfarande säger Cissi men den har förstörts lite av konspirationsteoretiker som pratar om Vita Huset.

---

Så Abu Nidal - vad sägs om att göra mejlinglistan offentlig för att ta död på alla konspirationstankar?
Citera
2011-02-04, 10:58
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Cissi Wallin Efter 10 på TV4 för några minuter sen, sammandrag:

- Det tog väl ca 30 sekunder innan Cissi kände sig tvungen att nämna Assange. Att det är pga honom men ändå inte och ingenting om skuldfrågan bara om "tjejerna" (30-åriga tjejer haha snacka om att hon förminskar sitt kön när det passar hennes agenda) och Assange och Assange och Assange.

- Planeringen av #prataomdet skedde i en STÄNGD mejlinglista (Cissi poängterar STÄNGD).

- #prataomdet är vid fullt liv fortfarande säger Cissi men den har förstörts lite av konspirationsteoretiker som pratar om Vita Huset.

---

Så Abu Nidal - vad sägs om att göra mejlinglistan offentlig för att ta död på alla konspirationstankar?

"Cissi blev kontaktad av Koljonen och Mymlan! i en sluten grupp där de blev allierade"

låter som det är kärntruppen i kampanjen

Hade även den goda smaken att kalla sin egen gamla kampanj mot mediemannen för "hatkampanj"
Senast redigerad av espressino 2011-02-04 kl. 11:09.
Citera
2011-02-04, 11:16
Medlem
Tydligen är det en svensk tradition att journalister extraknäcker i hemlighet åt främmande makts underrättelsetjänster.

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=9641&Ite mid=98

Citat:
Poliser, politiker och säkerhetspoliser finns bland de namn som forskaren Birgitta Almgren funnit när hon forskat i Stasi-arkiven.
- Men de viktigaste namnen är journalister, säger Birgitta Almgren.

Citat:
Finns det även poliser eller säkerhetspoliser?
– Det finns sådana också, men man ska inte tro att Säpo är några duvungar, som Jan Guillou påstår. Och de viktigaste personerna för Stasi var inte politiker eller poliser. Det viktigaste för dem var att värva unga idealister, där många blev journalister. Detta har även en högt uppsatt Stasi-chef bekräftat för mig.

Många var alltså journalister?
– Ja, men jag kan inte namnge någon. Hoppas att jag inte har sagt för mycket nu.

Verkar som att det finns en kultur i den svenska journalistkåren att det är ok att i hemlighet och mot betalning samarbeta med externa uppdragsgivare som driver en agenda.
Citera
2011-02-04, 11:16
Medlem
Saxat från Twitter:

Citat:
figaropravda: @isobelsverkstad @MedborgareX Kom igen nu Isobel, kan du inte bara berätta vem som skrivit texten? Varför så hemlig?

isobelsverkstad: @figaropravda precis som @jocxy sade så var det ett kollektivt arbete, ni har ju redan fått ett svar.

figaropravda: @isobelsverkstad Tack! Det har hävdats att texten kom från TT. Nu vet vi att det inte var så. Var du själv med och skrev?

isobelsverkstad: @figaropravda minns ej. kan ha varit

figaropravda: @isobelsverkstad Var någon PR-byrå med och skrev?

isobelsverkstad: @figaropravda om man läser noggrannt kommer man såklart kunna hitta texten i Sions vises protokoll
Citera
2011-02-04, 11:19
Medlem
Är det samma människor som står bakom Detta Måntro?
Citera
2011-02-04, 11:22
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Tack! Vet du vem som var med och skrev?
Inte på rak arm, de som varit med och skrivit den och vill prata om den gör det säkert på förfrågan.

Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Godmorgon, Vaknat på fel sida idag?
Nej, tvärt om vaknade jag till fågelkvitter och var en halvtimme tidig till jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Ha en riktigt bra dag på jobbet!
Tack!

Citat:
Hur vet du att den inte är i närheten av förtal? Är det någon jurist som har försäkrat er om det? Isåfall - varför gick ni till en jurist med faktatexten om Assange?
Detta är min bedömning utifrån lagtexten:
Citat:
Brottsbalken 5 kap. 1 §: Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter. Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.
Jag ser inte hur den här texten utpekar någon som brottslig, klandervärd i sitt levnadssätt eller att någon misstänkliggörs för att utsättas för andras missaktning:
Citat:
I spåren av misstron mot kvinnorna som anmält Julian Assange skrev Johanna Koljonen för ett par dagar sedan på Twitter öppet och personligt om gränsdragningar, gråzoner och glasklara övertramp i sexuella situationer. Hundratals följde Koljonens exempel på Twitter under rubriken #prataomdet. Som en följd av debatten publicerar i veckan bland annat DN, Svenska Dagbladet, Expressen, City, Dagens Arena, Svt Debatt och Bang, texter på ämnet.

Vi behöver ett språk för sex utan skam, vi behöver fundera kring våra egna och andras gränser. Något ska förändras. Vi ska våga #prataomdet.
Jag har inte varit med och skrivit den här texten men ser inget sakfel i den, det är en sakligt beskrivning som nämner medieförlopp som vid textens publicering var vida spridda.

Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Varifrån kommer förresten uppgiften att texten skrevs kollektivt? Igår sa du ju TT eller DN.
Jag spekulerade, som jag skrev. Isobel rättade mig på Twitter.

Citat:
Hur var kursen på Hyper Island för några år sedan? Lär man sig något vettigt?
Jag gick ett KY-program som innehöll flera kurser. Är man intelligent, duktig på det man gör och har förmåga för att lära sig samt att nätverka så är HI en ypperlig skola att gå på för den som vill jobba med reklam och kommunikation på internet.

Citat:
Känner Du Marcus Wenner?
Nej, jag känner ingen som heter så. Snabb reserach ger mig dock att det finns en Marcus Wenner som verkar vara student i Uppsala som har en gemensam vän med mig på Facebook. Jag antar dock att du syftar på googleresultat nummer 8 för mig, en medarbetare på Prime. Ingen jag känner.

Citat:
Vaför då? Jag kan försäkra att där inte finns konspirerande om AA eller JA. jag har dock verkligen inte mandat att bryta alla i gruppens förtroende genom att offentliggöra deras privata korrespondens.
Citera
2011-02-04, 11:26
Medlem
FritzDaCats avatar
Ursäkta om jag inte har förstått allt, men hur kan ''ett nätverk'' samtidigt vara ''en gräsrotsrörelse''?
Citera
2011-02-04, 11:31
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ursäkta om jag inte har förstått allt, men hur kan ''ett nätverk'' samtidigt vara ''en gräsrotsrörelse''?
Ett nätverk är en grupp som lösare sammansluten än till exempel en arbetsgrupp eller en byrå. Wikipedia säger:
Citat:
Ett informellt nätverk skiljer sig från andra organisationer genom bristen på formella hierarkier.

En gräsrotskampanj är en kampanj som är organiserad underifrån direkt av aktivister i kontrast till en traditionell kampanj som kommer ovanifrån från en central avsändare.

I detta fall existerar ett nätverk med skribenter som är med och driver en gräsrotskampanj.
Citera
2011-02-04, 11:38
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
I detta fall existerar ett nätverk med skribenter som är med och driver en gräsrotskampanj.
För mig låter det där som ett moment 22.
För mannen/kvinnan på gatan är väl det enda intressanta om en kampanj är organiserad eller inte? Trots allt är ju även ett nätverk en maktfaktor i sig, till skillnad från en enda gräsrot som ju står helt ensam. En gräsrotskampanj borde således vara en spontan yttring som uppstått pga enskilda gräsrötters agerande utan någon som helst samordning.
Alltså borde den rätta benämningen i det aktuella fallet vara nätverkskampanj!
Senast redigerad av FritzDaCat 2011-02-04 kl. 11:55.
Citera
2011-02-04, 11:56
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ett nätverk är en grupp som lösare sammansluten än till exempel en arbetsgrupp eller en byrå. Wikipedia säger:

En gräsrotskampanj är en kampanj som är organiserad underifrån direkt av aktivister i kontrast till en traditionell kampanj som kommer ovanifrån från en central avsändare.

där är problemet! finns ingen ansvarig utgivare, lagen haltar i förhållande till sociala medier.

Så vi kommer inte ihåg vem som sa vad eller hur det blev. Så det är fritt fram att uttrycka kränkande åsikter om vem man vill!

Varje skribent kommer bli ansvarig för vad man skriver i framtiden, och kommer också att bli åtalbar för kränkande uttalande. Det är jag övertygad om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in