Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Tack! Vet du vem som var med och skrev?
Inte på rak arm, de som varit med och skrivit den och vill prata om den gör det säkert på förfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Godmorgon, Vaknat på fel sida idag?
Nej, tvärt om vaknade jag till fågelkvitter och var en halvtimme tidig till jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Ha en riktigt bra dag på jobbet!
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hur vet du att den inte är i närheten av förtal? Är det någon jurist som har försäkrat er om det? Isåfall - varför gick ni till en jurist med faktatexten om Assange?
Detta är min bedömning utifrån lagtexten:
Citat:
Brottsbalken 5 kap. 1 §: Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter. Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.
Jag ser inte hur den här texten utpekar någon som brottslig, klandervärd i sitt levnadssätt eller att någon misstänkliggörs för att utsättas för andras missaktning:
Citat:
I spåren av misstron mot kvinnorna som anmält Julian Assange skrev Johanna Koljonen för ett par dagar sedan på Twitter öppet och personligt om gränsdragningar, gråzoner och glasklara övertramp i sexuella situationer. Hundratals följde Koljonens exempel på Twitter under rubriken #prataomdet. Som en följd av debatten publicerar i veckan bland annat DN, Svenska Dagbladet, Expressen, City, Dagens Arena, Svt Debatt och Bang, texter på ämnet.
Vi behöver ett språk för sex utan skam, vi behöver fundera kring våra egna och andras gränser. Något ska förändras. Vi ska våga #prataomdet.
Jag har inte varit med och skrivit den här texten men ser inget sakfel i den, det är en sakligt beskrivning som nämner medieförlopp som vid textens publicering var vida spridda.
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Varifrån kommer förresten uppgiften att texten skrevs kollektivt? Igår sa du ju TT eller DN.
Jag spekulerade, som jag skrev. Isobel rättade mig på Twitter.
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Hur var kursen på Hyper Island för några år sedan? Lär man sig något vettigt?
Jag gick ett KY-program som innehöll flera kurser. Är man intelligent, duktig på det man gör och har förmåga för att lära sig samt att nätverka så är HI en ypperlig skola att gå på för den som vill jobba med reklam och kommunikation på internet.
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Känner Du Marcus Wenner?
Nej, jag känner ingen som heter så. Snabb reserach ger mig dock att det finns en Marcus Wenner som verkar vara student i Uppsala som har en gemensam vän med mig på Facebook. Jag antar dock att du syftar på googleresultat nummer 8 för mig, en medarbetare på Prime. Ingen jag känner.
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Så Abu Nidal - vad sägs om att göra mejlinglistan offentlig för att ta död på alla konspirationstankar?
Vaför då? Jag kan försäkra att där inte finns konspirerande om AA eller JA. jag har dock verkligen inte mandat att bryta alla i gruppens förtroende genom att offentliggöra deras privata korrespondens.