2011-02-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Isobel H-K kunde inte riktigt dementera om någon PR-byrå eller annan uppdragsgivare varit inkopplad.

Vad säger tweetme? Johanes Axner? Eller DonVonFjant? Någon som till 100% kan dementera att ingen PR-byrå, organisation eller liknande varit inkopplad?

Haha, det är skillnad på "kunde inte" och "ville inte" Men ärligt, hade ni släppt hela tråden om Isobel dementerat? Nej, tänkte väl det.

Koljonen och många flera har sagt att de inte känner AA. Journalister och inblandade säger att det finns tusentals berättelser. Alla i kampanjen säger att det är spontant och inte riktat mot Assange. Har NÅGOT av detta fått er att tänka om?

Jag bara vet att @mymlan dementerat att hon fått betalt. Har inte läst nått om det från de övriga. Och även om jag hade gjort det är det väl ingen garanti för er, eller?

Så nej, till skillnad från er gör jag inte övertygelser till sanning. Hur skulle jag till 100% kunna dementera det? Dock ter det sig fullkomligt orimligt med vad jag vet om kampanjen och de inblandade.

Kan du dementera till 100% att inte hälften av de som postar i denna tråd bär foliehattar MEDAN de skriver inläggen? Va, kan du det? TILL 100%?!

Lite löjligt
Citera
2011-02-03, 14:31
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är fantastiskt intressant att du inte ens ser det som värt att nämna att två av dina systrar är nära vänner med henne ( Anna Ardin ) sedan år tillbaka, har arbetat och verkat tillsammans i olika politiska sammanhang, båda tillhör samma tokfeministiska kretsar som Anna, har startat queerklubb tillsammans och att båda dessa systrar och AA-kompisar likaså var tidigt aktiva i #prataomdet.

Ja, fantastiskt är ordet. Som du säger själv: "Detta har ju såklart inget med #prataomdet att göra egentligen"
Jag har inte fått några frågor om mina systrars relation till AA. Detta är deras ensak, men jag kan svara för det jag vet.

Vad jag vet är min ena syster vän med Anna genom politiska sammanhang. Min andra syster är ytligt bekant med henne.

"Tokfeministiska kretsar" är lite för osakligt för att kunna svara på. Att kalla sig feminist ser jag inte som särskilt kontroversiellt. Anna har jag aldrig pratat feminism eller politik med, knappt mer än hälsat, men mina systrar skulle jag inte kalla tokiga.
Citera
2011-02-03, 14:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Jag hyser inget personligt agg mot Julian Assange, jag har aldrig träffat honom. Jag tycker dock att han länge varit problematisk som talesperson och legat Wikileaks till last genom sitt beteende. Den bilden har jag fått genom att läsa och se intervjuer med honom och annan rapportering i nyhetsmedier och bloggar.

Detta har inget med #prataomdet att göra, men återigen så verkar det finnas personer här som väldigt gärna vill koppla ihop kampanjen/rörelsen/whatnot med Assange, så jag svarar på frågan.

Ja, jag förstår till 100%. Du bara säger det sådär, i en diskussion om #prataomdet. Att du känner till att Julian Assange sedan tre år tillbaka betett sig 'som en rövhatt'. Att 'det var dags'.

Det var ju en ren slump. Egentligen hade du tänkt prata om Tom Jones eller så.

Vi förstår alla så väl. Men kan du förklara vad det är som går tre år tillbaka?
Citera
2011-02-03, 14:34
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Får börja med att att hälsa dig välkommen till tråden.

Tycker, även om våra åsikter går isär att det hedrar dig att vilja möta oss foliehattar på hemmaplan, dessutom med namn, respekt.

Det jag har svårare att respektera är ditt uttalande om citat: Assange är en rövhatt, och han förtjänade det! Förtjänar vad? Att löpa gatlopp för påstådda sexuella övergrepp? Han är just nu världens mest våldtäkts anklagade man!
Jag kan inte hitta någon tweet där jag säger att han förtjänar något alls.

I ett längre samtal om Julian Assange roll som talesperson för Wikileaks så sa jag att hans ganska ovärdiga hantering av mediacirkus kring anklagelserna mot honom tillsammans med hans tidigare beteende gjorde att det var dags för honom att kanske ta ett steg till sidan och inte förknippa Wikileaks med hans uttalanden om konspirationsteorier och honeytraps.
Citera
2011-02-03, 14:34
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweetme
Varför jag gjorde vad? Postade här? Mest för att jag hade lite tid över* och tycker det är kul att diskutera och jag tycker diskussionen här varit lite väl enkelriktad.
Ganska mycket tid över, väl?
Citera
2011-02-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ganska mycket tid över, väl?

Haha, ja, vissa dagar på jobbet är mer händelserika än andra
Citera
2011-02-03, 14:37
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ja, jag förstår till 100%. Du bara säger det sådär, i en diskussion om #prataomdet. Att du känner till att Julian Assange sedan tre år tillbaka betett sig 'som en rövhatt'. Att 'det var dags'.

Det var ju en ren slump. Egentligen hade du tänkt prata om Tom Jones eller så.

Vi förstår alla så väl. Men kan du förklara vad det är som går tre år tillbaka?
Att jag ens tog upp Assange var på grund av frågor från en prataomdet-kritiker om min syn på honom. Jag har innan aldrig talat offentligt om min syn på honom.

Jag menar att bilden av Assange sammantaget är sådan, iaf för mig, att han har en viss hybris, är ganska paranoid och att han beter sig ganska barnsligt. Det är synd, för han har även betytt mycket för att lyfta fram Wikileaks från okänd entusiastsajt till trovärdig källa.
Citera
2011-02-03, 14:38
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Isobel H-K kunde inte riktigt dementera om någon PR-byrå eller annan uppdragsgivare varit inkopplad.

Vad säger tweetme? Johanes Axner? Eller DonVonFjant? Någon som till 100% kan dementera att ingen PR-byrå, organisation eller liknande varit inkopplad?
Ingen PR-byrå, thinktank eller annan organisation ligger bakom eller har varit inkopplat i #prataomdet.
Citera
2011-02-03, 14:39
Medlem
Citat:
Hon vill inte ens dementera teorin att hon själv deltagit på uppdrag av en PR-byrå.
Citera
2011-02-03, 14:40
Medlem
gummianka666s avatar
@tweetme

Nej., jag håller inte med dig. Jag har ännu inte sett något som motbevisar tesen att prataomdet är en kampanj (obs! viktigt ordval) med syftet att hjälpa en polare. Därav falsk i sitt uppsåt, samt att att hypen om den är fabricerad och lögnaktig.

Jag tycker inte att den här kampanjen tillför något av värde, samt att jag anser att den är av ondo när det kommer till att använda händelsen med AA, SF och JA som "ett avstamp", vad nu det modeordet betyder.
Citera
2011-02-03, 14:40
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Jag kan inte hitta någon tweet där jag säger att han förtjänar något alls.

I ett längre samtal om Julian Assange roll som talesperson för Wikileaks så sa jag att hans ganska ovärdiga hantering av mediacirkus kring anklagelserna mot honom tillsammans med hans tidigare beteende gjorde att det var dags för honom att kanske ta ett steg till sidan och inte förknippa Wikileaks med hans uttalanden om konspirationsteorier och honeytraps.

Du har, kan man med fog säga, ett komplicerat förhållande till sanningen.

https://www.flashback.org/sp28523826
Citera
2011-02-03, 14:45
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Jag hyser inget personligt agg mot Julian Assange, jag har aldrig träffat honom. Jag tycker dock att han länge varit problematisk som talesperson och legat Wikileaks till last genom sitt beteende. Den bilden har jag fått genom att läsa och se intervjuer med honom och annan rapportering i nyhetsmedier och bloggar.

Detta har inget med #prataomdet att göra, men återigen så verkar det finnas personer här som väldigt gärna vill koppla ihop kampanjen/rörelsen/whatnot med Assange, så jag svarar på frågan.

Vad gjorde Assange för 3 år sedan som gjorde att du tog avstånd från honom?
Jag hittar tex inget om Assange i ditt Twitter flöde 6 månader + bakåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in