Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Jag hyser inget personligt agg mot Julian Assange, jag har aldrig träffat honom. Jag tycker dock att han länge varit problematisk som talesperson och legat Wikileaks till last genom sitt beteende. Den bilden har jag fått genom att läsa och se intervjuer med honom och annan rapportering i nyhetsmedier och bloggar.
Detta har inget med #prataomdet att göra, men återigen så verkar det finnas personer här som väldigt gärna vill koppla ihop kampanjen/rörelsen/whatnot med Assange, så jag svarar på frågan.
Jag vet inte om du läst häktningspromemorian, men antar att du har. Eftersom det i mångt och mycket är de uppgifterna som ligger till grund för hela diskussionen.
Känner du inte att det är besvärande att koljonens twitter väckta av frågorna kring Assange och ständigt kopplade till de eventuella övergreppen ganska snabbt går ut till vänner, bekanta och vänners vänner och att inom loppet av någon vecka får närmast krigsrubriker i MSM. Är det inte besvärande när Ulrika Nulty i samband med Assange häktningsförhandling kontaktar Guardian och berättar om kampanjen. Varför skulle just Guardian vara ett lämpligt ställe att få press. I min värld är det besvärande. Fö samma redaktion som sen presenterar programmet prataomdet med Lajvsonja som debattledare.(aktiv i kampanjen)
@mediaguardian in swedish #prataomdet also on prataomdet.se - most major newspaper will publish stories as well. Check it out, it's big.
12:07 AM Dec 18th, 2010 via TweetDeck in reply to mediaguardian
@mediaguardian have you seen #talkaboutit in Sweden?
A Twitter-quake, personal stories about sex & boundries,
re Assange alligations...
12:05 AM Dec 18th, 2010 via TweetDeck in reply to mediaguardian.
Hur visste Ulrika att "most major newspaper" kommer att publicera i Sverige? Hur visste Ulrika att det var ett "twitterquake" den 18 December, det var det nämligen inte! Kampanjen hade just startat.
Sammantaget när man lägger all information bredvid varandra framstår det som en professionell kampanj med ett enda syfte att skapa liknade historier som det AA säger sig ha utsatts för.
Att man har en agenda för en kampanj har jag respekt för, att man vill försvara en kamrat likaså.
det som däremot ger en fadd smak i munnen är att man utan att tveka utsätter en oskyldig man (han är ännu inte dömd) för en global förtalskampanj av historiska mått, att man i förhör tubbar på sanningen. I samma sekund som Assange var misstänkt var också hans namn ute och dragit i smutsen.
Vi har pratat mer samlevnad den sista månaden i pressen än de sista 20 åren. att påstå att detta inte är kopplat till Assange är revisionistiskt . Han har genom namn, eller annan koppling varit länkad i så gott som varenda artikel!
Det som skulle kunnat ha varit en bra diskussion och en plattform för de kvinnor som dagligen drabbas av mäns våld. Hela byar våldtas och stympas i Afrika. Har nu istället blivit ett skyttegravskrig, där pga av kampanjens sammansättning och OM istället kommit att handla om dålig moral, svek och förräderi.
Det är beklagligt när vuxna kvinnor som gjort karriär, som säger sig ha blivit utnyttjade på vägen, och detta utan att säga nej!! Plötsligt 10 år efter kommer på att det var fel.
Detta är inget strukturellt fel i systemet utan en kvinna har valt att använda sitt kön för att uppnå personliga framgångar med könet som hävstång. På min gata har dessa kvinnor ett namn, där golddigger får anses vara ett av dom snällare.
Har fö själv 4 döttrar som alla har lärt sig att säga nej och som tidigt förstått att sexualitet och kön inte är något man använder för personlig vinning, utan uttryck för kärlek och omtanke.