Citat:
Ursprungligen postat av eriklaakso
Det jag reagerade på och som låg bakom min text var den smutskastning som genast inleddes emot anmälarna. Med minnet av fallet i Bjästa där våldtäktsmannen blev byns hjälte skrev jag en text om hur märkligt jag tycker det är när övergrepp (verkliga, påstådda eller åtminstone upplevda) blir orsak till fler övergrepp, förtal och smutskastning. Så uppfattade jag flera av de texter som skrevs vid tidpunkten. Det är också min bild av orsaken till kampanjen i sig. Det berättelserna handlade om var mestadels relaterat till skammen att ha blivit utsatt. I det ljuset kan mycket väl #prataomdet vara värt ett fint pris.
Att det hela sedan, i den här tråden, har kommit att handla om något annat är kanske värt en helt egen analys.
Har en känsla av att du tabbat dig rejält.
När detta startade i augusti 2010, började detta forum gräva och var det forum som blev en referens i internet-världen. Det var härifrån som uppgifterna på målsägarna och deras bakgrunder kom. Här har ingen av dessa 2 målsägare förföljts eller smutskastats, däremot har deras historik tagits fram (läs t.ex sjustegshämnden-ambassad-äventyren m.m) som i sig självt påvisar vem som egentligen smutskastat, och den läkta förundersökningen blev spiken i kistan för kvinnorna.
Detta har sen resulterat i att andra utländska siter har spytt galla över målsägarna, men det dom då har spytt galla över är kvinnornas egna utsagor och berättelser med dito riggade bevis som fått en del i andra länder att ropa efter tjära och fjädrar. Så smutskastningen som du och msm hänvisar till i fallet Assange är en simpel bumerang-effekt av vad 2 kvinnor kokade ihop, och när dom sen fick "hjälp" att "försvara" sig via svensk msm och dess lakejer blev det som att hälla bensin på en öppen brasa. Ni trodde att ni kunde hjälpa dom genom ett batteri av fula tricks, kortfattat blev det: Den som gräver en grop.....
Nu har Bonnier nominerat en av Sveriges största lögner till ett journalistpris, i juryn sitter anställda och chefer inom Bonnier, samtidigt ska Bonnier sparka en massa "journalister" medan cheferna som håller i yxan strör pengar omkring sig på högrisk-projekt, situationen påminner om en kärnreaktor som sumpar sin kylning, Sverige är på väg att få en egen fuckushima, nedfallet väntas bli värst över södermalm och marieberg när skiten rasar.