2011-04-05, 18:52
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkForce
Ingen verkar fatta att Assange aldrig hade aldrig fått stå på sen om han hade varit den han utger sig för att vara wikileaks = cia

kolla på de barnsliga rapporter de ger omg.. jo verkligen tunga top secret grejer. Assange säger att 9/11 konspirationen är fejk hmm cia much? kolla på Zeitgeist och Assange kan dra åt helvete.

Vill bara hälsa att den här tråden handlar om det titeln säger: "Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet"

Vill du enbart skvallra/diskutera Assange och Wikileks så finns det andra trådar för sånt som är minst lika roliga att härja i. Ha det bra.

Jag ser inget i ditt inlägg som talar om kampanjen #prataomdet
Citera
2011-04-05, 18:57
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Nej... kom just hem och får se detta.

Edit: Nu har jag fått lite kaffe och ska förklara varför jag blir bestört när jag ser detta. Man måste vara ohyggligt, nästan ofattbart stark för att göra nånting sånt här, vara mycket väl förberedd, och ha backup av psykolog / psykiater. Jag vet därför att jag själv har gjort detta, i Aktuellt och i kulturprogrammet 28 minuter med Ulrika Knutson. Om man inte är känd innan så måste man vara medveten om att ens skyddande anonymitet försvinner och människor känner igen en på stan. Man får hoppas TV4 vet vad de gör.

Å kära nån!

Vet inte om TV4 vet vad de gör.... Till och med Linda Rosing har beklagat sig över hur osunt det var i Big Brother, och hon är ju en mediahora utan like. Inte för att jag jämför ett prataomdet-program med Big Brother-inlåsning i ett halvår, jag tänkte mer på "kändis" efterföljderna precis som du gör Beringer. Aj aj.
Citera
2011-04-05, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Å kära nån!

Vet inte om TV4 vet vad de gör.... Till och med Linda Rosing har beklagat sig över hur osunt det var i Big Brother, och hon är ju en mediahora utan like. Inte för att jag jämför ett prataomdet-program med Big Brother-inlåsning i ett halvår, jag tänkte mer på "kändis" efterföljderna precis som du gör Beringer. Aj aj.
Nej, TV4 är väl inte direkt kända för etiskt handlande. Och här ska det vara snabba ryck tydligen. Det är skönt att du ser samma sak som jag, Kattafanken.

Edit: Och grejen är att ingen kan förutse följderna, det kunde ju inte Linda Rosing heller.
Senast redigerad av Berengar 2011-04-05 kl. 19:14. Anledning: tillägg
Citera
2011-04-05, 19:29
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ja det var första gången någon skrev om foliehattar som argument på flashback ooo ja. som alla andra.
Din befintliga fungerar uppenbarligen inte. CIA är inne och strålar så att man knappt kan förstå dig. Om svenska är ditt modersmål och du inte har femtioelva bokstavskombinationer tycker jag att du skall höra med psykvården för du framstår inte som frisk i skrift.

Notera nu att jag inte talar om vad du skriver utan hur. Hade du hävdat att kossor äter gräs på samma sätt hade jag fortfarande uppmanat dig att söka hjälp.
Citera
2011-04-05, 21:11
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Korrekt, ville bara se hur långt jag kunde trolla med något pucko. Tackar, du med.

Uppenbart inte speciellt långt, om det är din syn på kvällsnöje ger jag Katzespeien rätt. Du är ett case för psykiatrin så pys iväg nu lille vän och lek i någon annan sandlåda.
Citera
2011-04-05, 21:15
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Osundell Vänner! TV4 Nyheterna söker någon tjej i Stockholmsområdet som kan prata om övergrepp snarast. Kontakta Jessica Rydin och RT:a!! #prataomdet
about 1 hour ago via TweetDeck

Vänner, kamrater och offer! vi går nu från gråzon till övergrepp, prata om det har övergått till att bli en rekryteringsplats för övergreppsoffer. Johanna Koljonen kunde inte ställa upp, så vi behöver ett nytt fräscht ansikte, självklart ska du vara kvinna. Ung, hjälplös, traumatiserad, tveka inte! låt oss på TV 4 hjälpa dig till en ny karriär. // Osund el aka Fukushima 3

PS.Trauma är en färskvara med bäst före datum så hör av dig nu!

Uppskattar dina inlägg, men det är fortfarande ofta oklart vad som är citat, och varifrån, och vad som är du som skriver själv. Det vill man kunna se omedelbart, genom citationstecken och annat, och inte behöva klura ut.
Citera
2011-04-05, 21:27
Medlem
Citat:
Uppenbart inte speciellt långt, om det är din syn på kvällsnöje ger jag Katzespeien rätt. Du är ett case för psykiatrin så pys iväg nu lille vän och lek i någon annan sandlåda.

Nöje? prata med dig & co? joo alla gånger..
Vem har sagt att jag la av och att jag talade sanning man o man du är verkligen inte värd det..

som du sa själv jag är ny här och att göra sånt här varje kväll, fy nej min tanke om att sånt här är slöseri med tid var korrekt för mycket kretiner. Var 'tvungen' att testa. du däremot..gör sånt här hela dagarna 7.73+/- inlägg varje dag oj oj..snacka om att projicera..

man hör hur folk gnäller om efterblivna fb användare i skolan varje dag då ställer man frågan ja, varför snackar du med dem? Har du inte nog med idioter omkring dig? Joooeeh

det han skrev är minst lika efterblivet om du börjar säga att psykiatrin är bra, att anpassa 'sjuka' människor till detta absurda samhälle = x/0

för att man inte är efterbliven som du är man sjuk, du skapar många placebo-argument.
<3mig<3
hej svejs, smuts. och bye flashback konto varade några timar och det var nog.
Senast redigerad av AkForce 2011-04-05 kl. 21:46.
Citera
2011-04-05, 21:38
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Uppskattar dina inlägg, men det är fortfarande ofta oklart vad som är citat, och varifrån, och vad som är du som skriver själv. Det vill man kunna se omedelbart, genom citationstecken och annat, och inte behöva klura ut.

Sorry, det var ett twitter från dagens prata om det, under är mitt förtydligande och tolkning.
trodde i min naiva enfald att det framgick Får fila ytterligare på layouten

Edit: Ser nu när jag kollar inlägget att det ser ut som en vägg av ord, böjer mig ödmjukt och kastar mig i stoftet och lovar bättring!!
Senast redigerad av espressino 2011-04-05 kl. 21:40.
Citera
2011-04-05, 22:05
Bannlyst
Citat:
Sorry, det var ett twitter från dagens prata om det, under är mitt förtydligande och tolkning.
trodde i min naiva enfald att det framgick Får fila ytterligare på layouten

Edit: Ser nu när jag kollar inlägget att det ser ut som en vägg av ord, böjer mig ödmjukt och kastar mig i stoftet och lovar bättring!!
Men jag gillar ju ordväggar... Jo det framgår vad som är dina ord, fattas bara... men det blir lättlästare med citat!

Kolla i verktygsraden, där finns en liten pratbubbla. När du klistrat in nåt twitter eller annat utifrånmaterial, sätt markören i början och tryck ner shifttangenten med vänster hand, med höger hand stegar du med piltangenten så långt du vill ha markerat.

Och så trycker du sen på pratbubblan och vips är det omslutet av citattaggar utan att du behöver skriva in koden för hand. (Samma förfarande om du vill göra spoiler fast då är det knappen till höger om <>, vet ej vad den föreställer faktiskt.)
Citera
2011-04-05, 22:41
Medlem
whiteblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Applåder till Veritas-Detector!!!

1. Isobels medverkan.
Jag tycker det ser ut som om Isobel dyker upp lite som en Joker i leken från ingenstans, ganska sent i processen, och börjar organisera det hela som en PR-kampanj. Kan hon representera ett externt intresse som får nys om vad som är på gång och bestämmer sig för att sätta in resurser för att boosta effekten och genomslaget? Och vilket intresse är det i så fall?

finns det en del intressanta saker på Isobel Hadley-Kamptz vänn lista.
Hon har ett flertal vänner på prime:
Billy McCormac (Account manager och seniorkonsult på Public Affairs, Prime http://postimage.org/image/35zf0tn0k/
Fredrik Andersson (new york ansvarig på Prime)
http://postimage.org/image/50iqwjms/
Jonas Hellman (Seniorkonsult och partner i New York, Prime)
http://postimage.org/image/2msuucrt0/
Carl Fredrik Sammeli (VD, grundare Prime , Prime )
http://postimage.org/image/2mtrx3pok/

Isobel har skrivit om Primegate här.

Prime tipas om hennes artikel på deras hemsida här, som hon skrev om tea party.
Senast redigerad av whiteblack 2011-04-05 kl. 22:50.
Citera
2011-04-05, 23:51
Medlem
espressinos avatar
Claes Borgström: Det är struntprat
Publicerad: 2007-01-17

Citat:
JämO och hjärnforskaren grälade i tv-soffan
Hjärnforskaren Annica Dahlström, 65, hävdar i sin nya bok ”Könet sitter i hjärnan” att kvinnor är bättre lämpade än män att städa och ta hand om barn.
Men jämställdhetsombudsmannen Claes Borgström riktar hård kritik mot henne.
– Jag tycker det är en oerhört obehaglig tes som du för fram, sa han under en debatt i morse i TV4.
Enligt Annica Dahlström är kvinnor generellt sett bättre på att sköta om barnen, medan männen i större utsträckning saknar empati.
– Det finns undersökningar som visar att empati är långt mer vanligt förekommande hos kvinnor än hos män statistisk sätt, sa hon.
– Äh, struntprat, utbrast jämställdhetsombudsmannen Claes Borgström. Jag godtar inte tesen att män saknar den empati och omvårdnadsförmåga som kvinnor har, vilket är en förutsättning för att ta hand om små barn.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article475870.ab

Borgström klok som en gås, drar sig inte för att ge sig på en forskare i sin iver att ta bort miljoner år av evolution. "Struntprat" tycker Borgström. Saknar mannen helt insikt och självkritik eller är han bara en nyttig politisk idiot som i sin iver att övertyga världen om att den är platt, springer runt på nätterna med storsläggan och slår på allt, med förhoppningen om att det som krokigt ska bli ska krökas i tid, ännu en Nigel bland feminazvänstern. Fram

Citat:
För er som undrar vad en Nigel är. Det kommer från den brittiska kvinnorörelsen och det betyder helt enkelt en tam man som springer runt feminister, bär tunga saker, har fina åsikter, ser sig själv som ej manschauvinist, men som bara blir utnyttjad medan man skrattar bakom hans rygg.
Cred till Berengar!

Citat:
Claes Borgström är son till Gustaf Borgström som var direktör för Sveriges Köpmannaförbund och hade många förtroendeuppdrag.[7] Han är bror till journalisterna Annette Kullenberg och Kerstin Vinterhed. Gifte sig 2007 på Mallorca med Märit
wikipedia
Citera
2011-04-06, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Verkar inte alltför långsökt att Dahl och Lotsen kan ha haft någon roll i #prataomdet. Vem är Lotsens kunder?
Vet inte vilka kunder de har, men de har i alla fall många och starka kopplingar till Moderaterna.

Citat:
Enligt TT blir HG Wessberg alltså ny statssekreterare efter Ulrica Schenström.

Tidigare statssekreterare åt försvarsminister Mikael Odenberg.

Jag har tidigare skrivit om HG Wessbergs karriär som pr-man. Han har suttit i styrelsen på Lotsen kommunikation. En pr-byrå som ägs och drivs av Magnus Carlsson, tills för några månader gift med biståndsminister Gunilla Carlsson.

Under HG Wessbergs tid som styrelseledamot på Lotsen Kommunikation arbetade bland annat moderaternas tidigare presschef Martin Borgs på firman. Martin är nyss hemkommen från den fria borgerlighetens strategiresa till Teneriffa. Med på den resan var bland andra just Gunilla Carlsson.

På Lotsen har Anna König Jerlmyr arbetat, idag riksdagsledamot (m) och ledamot i arbetsmarknadsutskottet. Jobbar kvar på Lotsen gör Frida Nilsson, dotter till Anne Marie Brodén, riksdagsledamot (m) och ledamot i kulturutskottet.

http://resume.se/asikter/claes/2007/...om-p/index.xml

Svend Dahl har ett förflutet inom MUF, Timbro och Prime, precis som många andra av Lotsens medarbetare.

Lotsens konsulter har tidigare kritiserats för sitt arbete i den etiska gråzonen mellan journalistik och PR:
(mina fetningar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in