2011-11-15, 13:48
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriklaakso
Du missförstår mig tror jag. Jag vet alltså inte vem personen AbuNidal är. Det var en relevant upplysning eftersom det påstods att han var en vän till mig. Att jag läst vad han skrivit här i tråden är en annan fråga. Det har jag naturligtvis gjort. De uppgifter han lämnar får räknas till honom, om det vet jag inget eftersom jag inte varit aktiv i kampanjen. Förstår du bättre nu?
https://www.flashback.org/sp28702142

Räkna Axner-syskon här
http://prataomdet.se/om/nagra-av-oss-som-pratar-om-det/
Citera
2011-11-15, 13:58
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Den som tror att det bara finns en sanning bör kanske vända sig till en rådgivare i hur man tar sig ur sekter. Sanningen är i allra högsta grad relativ, mångfacetterad och svårbegriplig ens i sina klaraste ögonblick.
För övrigt är jag inte så liten, väger minst 130 pannor.

Har du funnit en ny sanning din vindflöjel. Du kommer inte undan ditt ansvar. Din kroppsvikt är irrelevant i sammanhanget.
Citera
2011-11-15, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Tack, det där var ju intressant information, men såvitt jag vet har ditt sociala nätverk aldrig anförts som "bevis" för något överhuvudtaget.

Det vi har intresserat oss för här är att du var väldigt tidigt ute med att formulera de tankegångar som senare blev #prataomdet. Och att detta skedde tillsammans med Marta Axner, Sofia Mirjamsdotter och Isobel Hadley-Kamptz som alla blev "officiella" initiativtagare.

Detta under augusti 2010, alltså samtidigt som du i hemlighet tog emot pengar från Svenskt Näringsliv via Prime, för att på din blogg driva intern lobbyverksamhet inom (s).

Det är väl klart att man blir nyfiken? Att dina motiv skulle kunna ifrågasättas borde du väl ha tänkt på innan du tog emot pengar av Prime?

Allas motiv ska alltid ifrågasättas. Det tycker jag är självklart.
Citera
2011-11-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
https://www.flashback.org/sp28702142

Räkna Axner-syskon här
http://prataomdet.se/om/nagra-av-oss-som-pratar-om-det/

Då vet jag det nu.
Citera
2011-11-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Har du funnit en ny sanning din vindflöjel. Du kommer inte undan ditt ansvar. Din kroppsvikt är irrelevant i sammanhanget.

Tycker du det verkar som om jag är typen som försöker komma undan ansvar? Vad gör jag då här i skvallerträsket? Haha.
Citera
2011-11-15, 14:26
Medlem
Citat:
Tycker du det verkar som om jag är typen som försöker komma undan ansvar? Vad gör jag då här i skvallerträsket? Haha.

Förresten, vad tycker du om att Koljonen och Mirjamsdotter gjorde en spin-off på din artikel och en rip-off på amerikanska #talkaboutit för att sedan nomineras till stora journalistpriset?
Citera
2011-11-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Förresten, vad tycker du om att Koljonen och Mirjamsdotter gjorde en spin-off på din artikel och en rip-off på amerikanska #talkaboutit för att sedan nomineras till stora journalistpriset?

Det får väl anses ha varit kreativt av dem. Jag vet inte om jag var först på något sätt, ingen tanke är ny under solen. Jag skrev fritt ur hjärtat och på uppstuds om hur krångligt det kan vara att se klart i alla lägen. Kanske var det den tanken som ledde fram till #prataomdet, eller så hade de redan tänkt innan, eller så fick de inspiration någon annanstans. Jag vet inte och jag struntar faktiskt i vilket.
Citera
2011-11-15, 14:48
Medlem
Citat:
Det får väl anses ha varit kreativt av dem. Jag vet inte om jag var först på något sätt, ingen tanke är ny under solen. Jag skrev fritt ur hjärtat och på uppstuds om hur krångligt det kan vara att se klart i alla lägen. Kanske var det den tanken som ledde fram till #prataomdet, eller så hade de redan tänkt innan, eller så fick de inspiration någon annanstans. Jag vet inte och jag struntar faktiskt i vilket.

Nu är det i och för sig visat i den här tråden att Anna Ardins knullande med Assange verkar ha varit startskottet. Bland "gräsrotsrörelsens" kampanjmakare diskuterades på twitter (som finns sparat i denna tråd) om twitterkampanjen skulle kallas #tackanna och att det var viktigt att alla som twittrade hölls sig nära till Assange.

Jo, det var beundransvärt kreativt. Värt stora journalistpriset?
Citera
2011-11-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Nu är det i och för sig visat i den här tråden att Anna Ardins knullande med Assange verkar ha varit startskottet. Bland "gräsrotsrörelsens" kampanjmakare diskuterades på twitter (som finns sparat i denna tråd) om twitterkampanjen skulle kallas #tackanna och att det var viktigt att alla som twittrade hölls sig nära till Assange.

Jo, det var beundransvärt kreativt. Värt stora journalistpriset?

Det jag reagerade på och som låg bakom min text var den smutskastning som genast inleddes emot anmälarna. Med minnet av fallet i Bjästa där våldtäktsmannen blev byns hjälte skrev jag en text om hur märkligt jag tycker det är när övergrepp (verkliga, påstådda eller åtminstone upplevda) blir orsak till fler övergrepp, förtal och smutskastning. Så uppfattade jag flera av de texter som skrevs vid tidpunkten. Det är också min bild av orsaken till kampanjen i sig. Det berättelserna handlade om var mestadels relaterat till skammen att ha blivit utsatt. I det ljuset kan mycket väl #prataomdet vara värt ett fint pris.
Att det hela sedan, i den här tråden, har kommit att handla om något annat är kanske värt en helt egen analys.
Citera
2011-11-15, 15:25
Medlem
Citat:
Det jag reagerade på och som låg bakom min text var den smutskastning som genast inleddes emot anmälarna. Med minnet av fallet i Bjästa där våldtäktsmannen blev byns hjälte skrev jag en text om hur märkligt jag tycker det är när övergrepp (verkliga, påstådda eller åtminstone upplevda) blir orsak till fler övergrepp, förtal och smutskastning. Så uppfattade jag flera av de texter som skrevs vid tidpunkten. Det är också min bild av orsaken till kampanjen i sig. Det berättelserna handlade om var mestadels relaterat till skammen att ha blivit utsatt. I det ljuset kan mycket väl #prataomdet vara värt ett fint pris.
Att det hela sedan, i den här tråden, har kommit att handla om något annat är kanske värt en helt egen analys.

Jag själv kan inte minnas att jag sett någon offentlig smutskastning gentemot anmälarna. Men kan du länka till några artiklar?

Du är medveten om att det finns de som visat att det finns fog att tro att åtminstone en av målsäganden har gjort en falsk anmälan? (se t.ex. www.samtycke.nu)
Citera
2011-11-15, 15:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Du har uppenbarligen inte förstått någonting av kärnfrågan, och tycks okunnig om grundläggande etiska principer inom journalistik och debatt, t ex att man inte startar fejkade gräsrotsrörelser för att gynna privata agendor. För 20 år sedan hade detta lett till utredning och uppsägning av inblandade journalister (Koljonen t ex) eftersom de missbrukat sitt medie-utrymme, hemlighållit vänskapskorruption, och varit helt oförmögna att hålla isär privatliv och yrkesroll.

Avsked på grått papper vore en korrekt respons. Du vill istället ge dem ett pris.

Treva lite på baksidan av din kropp och se om du hittar någon ryggrad där. Hittar du den, så börja använd den. Flytta sedan handen uppåt tills du når baksidan av din hjässa. Där finns en liten knapp som reglerar din hjärna. Kontrollera reglaget och säkerställ att det befinner sig i "PÅ"-läge.

Efter att dessa steg utförts kommer du att kunna skriva en ny text som är både rakryggad och skärpt.

- F.G
Citera
2011-11-15, 16:08
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Det jag reagerade på och som låg bakom min text var den smutskastning som genast inleddes emot anmälarna.

Det där får du nog ta och skaffa fram bevis på om du vill vara trovärdig.

Var skedde smutskastningen? I vilken typ av medier?

Tycker du att det har skett någon smutskastning av Assange? Isåfall av vem?

Det är mycket viktigt att du svarar på de här frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in