Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
Dock att svaret är Nej. Däremot kan jag sträcka mig till att Assange kan ha varit på förhand dömd av folk i allmänhet långt innan detta eftersom pressen glappade hans namn så fort. Men det har jag inga belägg för att tro egentligen, det är bara min uppfattning av hur namngivna anklagade brukar porträtteras. Detsamma gäller dock även era påståenden om skadeverkan.
Många som vill ställa frågor till dig här, men det är nyttigt
Känns som att du hoppade över delar i min fråga. Delar upp det lite mer.
1. Var Assange-kopplingen som gjordes i början av kampanjen medveten eller inte? (Finns olika yttranden som tyder på att det var medvetet)
2. Om kopplingen var medveten eller ej - anser prataomdet att man har ett ansvar för den
potentiella skadeverkan som kopplingen kan ha gjort? Kampanjen startades ju ändå av medialt erfarna människor som man kan anse bör ta ett sådant ansvar.
3. Hur ser människor i prataomdet på att man (som många här ser det) skapade en kartell av människor med stort medialt inflytande, så att man med största styrka kunde styra vad som förekommer på dagordningen i den offentliga debatten? Personligen så ser jag detta som väldigt oetiskt, då det mediala utrymmet blev oproportionerligt stort och den potentiella skadan kunde ha blivit enorm.