2011-03-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Jag har inte riktigt förstått vad #Prataomdet är. Det vore uppskattat om trådstarten uppdaterades med lite mer bakgrund och en sammanfattning.

http://prataomdet.se/om/faq/
Citera
2011-03-10, 12:00
Medlem
MoLoKs avatar
Anna Ardin -> Irmeli Krans -> Claes Borgström -> Prataomdet

Lätt som en plätt.
Citera
2011-03-10, 12:29
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Såg en kommentar till Expressen artikeln

Varför Assange?
Varför länkar alla på #Prataomdet till Assange? Det känns ju mer som om det är en massa journalister som antingen lägger upp sig för karriären, ångrar dåligt sex (med andra journalister) eller våldtar. #Prataomdet borde handla om varför journalister är så socialt handikappade och hur samhället ska hjälpa dom.
Skriven av Ian_SUperfly den 24 jan 18:21

http://blogg.expressen.se/thomasmatt...?messid=637648

genialisk kommentar, och helt sann. twitterkampanjen handlar mycket riktigt om dåligt sex inom journalistkåren/överklassen.
Citera
2011-03-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Jag har inte riktigt förstått vad #Prataomdet är. Det vore uppskattat om trådstarten uppdaterades med lite mer bakgrund och en sammanfattning.

Kul att du intresserar dig! .. Detta är en vidrig sörja.

För att inte bli för långrandig så sammanfattar jag det så att kritiken började med att människorna bakom #prataomdet har alla mer eller mindre starka kopplingar till Anna Ardin(en av målsäganden i rättegången mot Julian Assange).
Detta uppmärksammades iom att man "tog avstamp i händelserna kring rättegången", man ville att folk skulle berätta om ovilja till kondomer etc.
I själva verket blandas kondom-berättelser med rena våldtäkshistorier.

Efter lanseringen av kampanjen som sköttes proffesionellt av flertalet journalister och krönikörer så började man kalla kampanjen för succe och hävdade att det var en gräsrotsrörelse, vilket vid närmare efterforskningar visade sig verkligen inte stämma.

Därefter börjar agendan för kampanjen ifrågasättas rejält; Varför ljuger dem?
Varenda människa som deltagit i kampanjen har dessutom en gedigen radikal-feministisk historia.

Den här bloggen är ett försök att sammanfatta mycket av det som kommit fram.
Lägg t.ex märke till att Claes Borgström #prataomdet.

Jag är dålig på att skriva.. Så någon annan får gärna göra en bättre sammanfattning ..
Men det jag personligen blir mest irriterad över är att såna här bevisligen antidemokratiska(*host* Sonja *host*) personer får spendera våra skattepengar på sådan skit med gömd agenda.
Citera
2011-03-10, 12:31
Medlem
OldWolfs avatar
Någon som är förvånad över artikeln? Sofia Mirjamsdotter har tidigare jobbat på Sundsvalls Tidning. Vänner hjälper vänner
Citera
2011-03-10, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Stämmer inte, det är minst 4 och troligen 5 kompetenta kvinnliga postare i tråden. Det är obetydligt fler killar som postar i tråden.
Först av allt, tack till dig, Sonden och Grandesporros för det fina berömmet! Jag blir alldeles varm om öronen! Jag försökte skämta där, en liten drift med att nätverket uppfattar oss alla som ynglingar. Hehe. Det är verkligen roligt att här i tråden finns många sorter som dessutom håller sams på ett enastående sätt, ovanligt bra stämning. Jag ser att det har hänt mycket sen jag loggade ut igår, ska uppdatera mig här.
Citera
2011-03-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Någon som är förvånad över artikeln? Sofia Mirjamsdotter har tidigare jobbat på Sundsvalls Tidning. Vänner hjälper vänner

Precis. De kliar varandras lögnaktiga, sönderdunkade och självgoda ryggar. Men jag är inte alls förvånad. Det är så här det har fungerat i mediesverige under väldigt lång tid, men det är först nu som det har börjat uppmärksammas. "Journalisterna" blir skiträdda och börjar framhålla att det kanske ändå vore på sin plats att inskränka den grundlagsstadgade yttrandefriheten för allmänheten. Ärligt talat så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.
Citera
2011-03-10, 12:44
Medlem
Å där kom den ja. Locket på. Varför ändra på ett hitintills vinnade mediekoncept?

Se http://www.aklagare.se/Media/Nyheter...ssangearendet/
Citera
2011-03-10, 13:00
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Å där kom den ja. Locket på. Varför ändra på ett hitintills vinnade mediekoncept?

Se http://www.aklagare.se/Media/Nyheter...ssangearendet/

Hon kommer att tvingas kommentera.

Med tanke på det - borde vi inte mejla flashbacktråden till Marianne Ny? Då kan hon aldrig säga att hon inte kunde ha en aaaaaning om hur det låg till?
Citera
2011-03-10, 13:08
Medlem
OldWolfs avatar
Nu rycker Johannes Axner in också och försvarar Sofia Mirjamsdotter

http://st.nu/medelpad/1.2834528-medi...pratat-om-det-
Citera
2011-03-10, 13:12
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hon kommer att tvingas kommentera.

Det blir nog Karin Rosander som skickas fram igen när CNN och al-Jazeera ringer...
:popcorn:
Citera
2011-03-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GummoGunnmo
Det blir nog Karin Rosander som skickas fram igen när CNN och al-Jazeera ringer.

Du menar hon som är medlem i följande klubb. Intelligent, classy, welleducated women who say Fuck a lot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in