Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Jag har inte riktigt förstått vad #Prataomdet är. Det vore uppskattat om trådstarten uppdaterades med lite mer bakgrund och en sammanfattning.
Kul att du intresserar dig!

.. Detta är en vidrig sörja.
För att inte bli för långrandig så sammanfattar jag det så att kritiken började med att människorna bakom #prataomdet har alla mer eller mindre starka kopplingar till Anna Ardin(en av målsäganden i rättegången mot Julian Assange).
Detta uppmärksammades iom att man "tog avstamp i händelserna kring rättegången", man ville att folk skulle berätta om ovilja till kondomer etc.
I själva verket blandas kondom-berättelser med rena våldtäkshistorier.
Efter lanseringen av kampanjen som sköttes proffesionellt av flertalet journalister och krönikörer så började man kalla kampanjen för succe och hävdade att det var en gräsrotsrörelse, vilket vid närmare efterforskningar visade sig verkligen inte stämma.
Därefter börjar agendan för kampanjen ifrågasättas rejält; Varför ljuger dem?
Varenda människa som deltagit i kampanjen har dessutom en gedigen radikal-feministisk historia.
Den här
bloggen är ett försök att sammanfatta mycket av det som kommit fram.
Lägg t.ex märke till att Claes Borgström #prataomdet.
Jag är dålig på att skriva.. Så någon annan får gärna göra en bättre sammanfattning

..
Men det jag personligen blir mest irriterad över är att såna här bevisligen antidemokratiska(*host* Sonja *host*) personer får spendera våra skattepengar på sådan skit med gömd agenda.