2011-05-23, 14:31
Medlem
petterpeppars avatar
#prataomdet myten sprids i internationell press:

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14960786,00.html

"Koljonen had hit a nerve. In no time hundreds of people bagan blogging about diverse sexual experiences, their comments revealing a high level of uncertainty about what's right and what's acceptable. "We have to talk about it," Koljonen tweeted."
Citera
2011-05-30, 12:57
Medlem
Stoppa pressarna.Har det gått alla förbi vad KOLJONEN sa i DN i förra(förrförra) veckan. Att hon själv förföljt killar, stalkat dom och hoppat på dom. Var det inte nån mer som uppmärksamade det. Läste det i pappersbilagan.
Citera
2011-05-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medas
Stoppa pressarna.Har det gått alla förbi vad KOLJONEN sa i DN i förra(förrförra) veckan. Att hon själv förföljt killar, stalkat dom och hoppat på dom. Var det inte nån mer som uppmärksamade det. Läste det i pappersbilagan.
Ja just ja, tack för påminnelsen.

Jag trodde att män alltid ville
Citat:
Många kvinnor tjatar och gnäller, säger Johanna sedan och blir tyst. Och efter en stund:

– Det har jag också gjort. Gud vad jag har tafsat och betett mig.

Nu var det sagt. Nu var det uttalat, det där som hon gått och grunnat på ett tag. Det där hon har känt sig tvungen att någon gång berätta. Johanna har inte bara varit utsatt, hon behöver också ”prataom” hur hon själv förgripit sig. Inte grovt förstås, men ändå, hon har kränkt mäns gränser, hängt på dem, smekt, tryckt och inte slutat. Hon har själv gjort det hon inte accepterar från männens sida.

Varför slutade du inte?

– Jag tänkte att de egentligen ville, säger hon lite generad, att män alltid vill, att de bara spelar svåra.
Citera
2011-05-31, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoHaest
Ja just ja, tack för påminnelsen.

Jag trodde att män alltid ville
Citera
2011-06-02, 12:35
Medlem
Lång intervju med Koljonen, där hon repeterar sina lögner om hur kampanjen startade samt utvecklar hur hon tafsat på män.

Koljonen ger även handfasta råd om hur sexualakten ska utföras. Man ska prata hela tiden, ungefär som när man backar in bilen i ett nytt garage med hjälp av någon som dirigerar.
Citat:
Oputsade sidor dyker upp, obearbetade, omedvetna föreställningar tar kommandot och känslor avlöser varandra ( Personligt ) oväntat. Det som känns bra i ena stunden, vill vi verkligen inte vara med om några minuter senare. Det vi aldrig tänkt oss vill vi plötsligt ha i övermått.
Sex går inte att förutsäga, allt går inte att förhandla om i förväg, varje samlag är en lektion i självkännedom.
Och det är just därför vi måste prata, under tiden, medan vi ligger, menar Johanna, guida varandra, med ord eller handlingar, ”inte den handen där”, ”inte så hårt”, ”mer,

http://www.modernpsykologi.se/amnen/...ltid-ville.htm
Citera
2011-06-02, 14:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Lång intervju med Koljonen, där hon repeterar sina lögner om hur kampanjen startade samt utvecklar hur hon tafsat på män.

Koljonen ger även handfasta råd om hur sexualakten ska utföras. Man ska prata hela tiden, ungefär som när man backar in bilen i ett nytt garage med hjälp av någon som dirigerar.

http://www.modernpsykologi.se/amnen/...ltid-ville.htm

Jag säger då det.
Det är en så stark Marie-Antoinette-känsla på Koljonens 'övergrepp i lagens mening' och 'strukturella' kritik av 'våldtäktslagstiftningen'.

Samma känsla får jag av så mycket annat i dagens fake-vänster press. Aftonbladet och dess barnfattigdom t ex.

Som parasiter tar de över angelägen fråga efter angelägen fråga, trivialiserar den och skymfar de verkliga offren med sin aningslöshet.

Off with their heads!

De fattiga barnen hungrar efter bröd.
Kan de inte kryssa i all inclusive på Egyptenresan?

Gruppvåldtäkterna blir allt fler.
Kan inte männen bli mer lyhörda och tolka icke verbala signaler.

Nej, men blev du överfallsvåldtagen. Så triviaaaalt. Himlar med ögonen.
Citera
2011-06-02, 14:35
Medlem
MoLoKs avatar
"– Tjugo till tjugofem, det är det dåliga sexets storhetstid." säger Koljonen.

Nej du. Det är karriärknullens storhetstid för lantis-mediatjejer som flyttat till storstan. Vet inte hur många av prataomdet-kampanjens frontfigurer som klagade på sexet de hade med medie-chefen tio år tidigare...
Citera
2011-06-02, 14:44
Medlem
MoLoKs avatar
Det var en mycket intressant intervju... nymoralismen visar sig väldigt tydligt. Även reträtten ifrån sin tidigare obevekliga position. Intressant att hon också praktiskt taget säger att Assange inte borde åtalas.

Citat:
Men inne i mig, i många kvinnor, finns det kvar en skam också över den underbara, respektfulla lusten. Man vill, tar initiativet, men ibland skäms man ändå.
Var det så för dig den där gången för länge sedan när en man fick knulla dig utan kondom?
– Ja, när han satte i gång där på morgonen så kände jag mig redan syndig. Och det är en farlig känsla.

Farlig? På vilket sätt?
– Så fort du börjar känna dig som en dålig flicka så börjar du förhandla med dig själv, och det är då man går med på sådant man egentligen inte vill. När man har passerat gränsen för vad man anser att en fin flicka får så blir det allt svårare att hävda sig, att säga nej.

Hur menar du?
– Eftersom jag och den där mannen redan hade gjort allt som jag ville men nånstans kände att jag kanske inte fick, blev det liksom futtigt att klaga på att han inte använde kondom. Min kropp blev en form av valuta som sjönk i värde ju längre jag gick. Jag hade redan spenderat allt och kunde inte längre kräva något.

Oj, säger jag, och hon urskuldar sig:
– Jag var så ung, och jag känner en enorm sympati för den där unga tjejen, hon kunde helt enkelt inte säga ifrån.

Så du skyller inte på killen?
– Nej, nej, nej, inte var det hans ansvar. Det är klart att han borde ha fattat att vår överenskommelse gällde även morgonen efter, men jag kunde faktiskt ha stoppat honom med ett enda ord. Jag lät inte bli för att jag var rädd, han var verkligen inte farlig någonstans, han var en härlig man. Jag var helt enkelt generad. – Och så är det den där förbannade omtänksamheten.

Vad menar du?
– Det där att vi kvinnor alltid ska bry oss om, tänka på andra, inte göra någon ledsen. Det där att man kan tycka synd om den som man borde stoppa.

Så du ville inte åtala honom, som i Assange-fallet?
– Nej, inte kan vi lagstadga mot genans. Inte kan vi fylla domstolarna med sexfall där ett enda ord hade räckt för att sätta stopp. Vi får inte blanda ihop det med grövre övergrepp och våldtäkter där det är svårt, eller till och med omöjligt att säga nej.
Skulle lagen om samtycke till sex användas vid varje icke- uttalat nej, ja då kan stora delar av svenska folket anmäla sina sexpartners. Vi har väl nästan alla, någon gång, legat fast vi egentligen inte ville.
Citera
2011-06-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medas

Så? Kvinnor är ofelbara i Ankdammen Sverige. Endast män kan vara våldtäktsmän, så det så.
Citera
2011-06-02, 16:49
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det var en mycket intressant intervju... nymoralismen visar sig väldigt tydligt. Även reträtten ifrån sin tidigare obevekliga position. Intressant att hon också praktiskt taget säger att Assange inte borde åtalas.

I det hon säger finns även något som är mycket främmande för svensk kultur, som bär en finlandssvensk doft. Och då menar jag inte doften av tång och fisk hos den traditionella svenska kustbefolkningen, utan pur unkenhet från den hatade helsingforsöverklassen.

"Så fort du börjar känna dig som en dålig flicka så börjar du förhandla med dig själv, och det är då man går med på sådant man egentligen inte vill. När man har passerat gränsen för vad man anser att en fin flicka får så blir det allt svårare att hävda sig"

"Min kropp blev en form av valuta som sjönk i värde ju längre jag gick. "

Dessa sjuka uppfattningar av kroppar, värden och fina flickor har ingen som helst substans i vår kultur, men Koljonen tillåter sig ohämmat plocka poänger från ursprung hos en liten privilegierad grupp i ett annat land.
Citera
2011-06-02, 20:11
Medlem
Kattafankens avatar
Jag saknar sjuttiotalsfeminismen nåt oerhört just nu. Ni minns, den där kvinnor fick bejaka sina lustar utan att känna skam, för vi har lika mycket rätt som män att känna oss kåta ibland, utan att vår "kropp sjunker i värde" som på den viktorianska tiden, eller hemmes hos den stelbenta borgarklassen, eller som det är i Egypten idag.

En kvinnas rätt till sin egna sexualitet var ju halva grejen med feminismen.
Citera
2011-06-10, 00:34
Medlem
sirenss avatar
edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in