2011-03-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
Det gjorde vi inte. Den egna sajten var inte uppe ännu då, den registrerades 17 dec på förmiddagen och offentliggjordes lite senare.
Alltså publicerades "faktatexten" redan den 16:e, precis som vi sa.
Citera
2011-03-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Vad är det för opinion ni vill driva? Ni har ju förnekat att det finns en politisk agenda.

En partipolitisk agenda, eller en vänster-höger, eller uttalat feministisk agenda ja. Det hänger väl på definitionen, men självklart är det en opinionsbildande verksamhet att väcka samtal om sex och attityder. Det vet jag inte om alla inblandade skulle skriva under på men jag tycker att det är så.
Citera
2011-03-07, 18:52
Medlem
Citat:
Alltså publicerades "faktatexten" redan den 16:e, precis som vi sa.

Nej den skrevs sent den 16 dec, publicerades tidigt 17 dec. Den fanns överhuvudtaget inte tidpunkten som inläggets datum och tid anger. Sidan fanns eftersom en standardsida alltid finns på en nyreggad wp-blogg.
Citera
2011-03-07, 18:55
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Nå, angående detta och prataomdet.wordpress.com så är det i båda fallen fråga om uppdateringar i efterhand som bara inte påverkar datumstämpeln på "utsidan" av sajterna. Texten ifråga dyker inte upp förrän en väldigt annorlunda första version 12 timmar efter bloggregistreringen och på bloggen först den 17 dec precis som jag sa. Eftersom det först kl 10 twittrades med hashtaggen och den riktiga vågen kom under eftermiddagen någon gång vore väl annat helt orimligt. Ofta man är så dum i huvudet att man räknar med ett sånt gensvar redan i sin infotext.

Har tagit del, men inte förstått! Texten i Ystads Allehanda är publicerad:

Publicerad den 16 december 2010 klockan 15:36 av cj.engvall!
Citera
2011-03-07, 18:55
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Well. Det kan vara läskigt och det kan vara väldigt oläskigt. Jag brukar sura över att kanelbullens dag framställs som tradition fast det är en lantbrukarkampanj i grunden men i både det fallet och oss är det egentligen inte något hemlighet - och vi har varit jävligt mycket mer öppna inte minst eftersom det de facto är en opinionsbildande kampanj som vore underlig att se utan en avsändare.

Jag tror inte att media är särskilt lättmanipulerad i allmänhet, men kapitalstyrd möjligen och det kan naturligtvis vara något att diskutera moraliskt.

Valentine day skapades av blomsterindustrin för att sälja mer blommor. så konceptet är inte nytt.
Det som är nytt är att med rätt krok, i det här fallet Assange, misstanke, i spåren av misstron mot de drabbade kvinnorna skapas en explosiv mix.Som media hugger vilt på. Det faktum att flera av skribenterna har plats som krönikörer gör att de skapar en gräsbrand på väldigt kort tid. Den 17 december på eftermiddagen exploderar twitter det ni kallar för en lavin, eller twitterquake.

Problemet som jag ser det att de flesta historierna ligger initiellt och är skapade av just skribenterna och vid senaste kontrollräkningen är antalet ännu inte uppe i totalt 250 st. De flesta alsterna är just egenproducerade och skickar snarare tanken till om man som skribent är extra utsatt, eller om det faktum att man är skribent gör att man får ett sämre sexliv.

Ni har varit otroligt duktiga på att skapa hypen, men det som saknas är blod i systemet. flera av alsterna är dessutom korskopplade och publicerade flera gånger på olika forum. De riktiga historierna om vi nu ska kalla dom det uppgår till ett knappt 50 tal! Det ger väl snarare vid handen att den sexuella hälsan är vida bättre än vad kampanjen låtit påskina. Det som jag också tycker är värt att belysa är alla de kvinnor som vänt sig bort från kampanjen just med motiveringen att de inte känner igen sig och att de tycker att kampanjen känns fel och tillrättalagd
Citera
2011-03-07, 19:01
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Var i detta var jag nedlåtande? Det är som det alltid har varit, vi har inte velat kampanja för att någon ska ses som skyldig och när nyheten börjat bära sig själv har olika medier struntat i den kopplingen. Namnet slutade att nämnas långt innan någon av oss kände till denna tråd.

Jag sa inte att denna tråd eller flashback är inflytelselöst, men upphörandet av Assange-nämnandet har vi önskat oss länge utan att behöva den här kritiken.

Så Assange kroken var bara startgas, till det rullade själv. Tycker inte att det låter speciellt ädelt i mina öron, snarare lite cyniskt. Assange får alltså schavottera för att ni ska få fart på kampanjen. En sak vet jag, min söndagsskolfröken skulle inte gillat det Upplägget!
Citera
2011-03-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Har tagit del, men inte förstått! Texten i Ystads Allehanda är publicerad:

Publicerad den 16 december 2010 klockan 15:36 av cj.engvall!

Inlägget är publicerat då, men sen står det uppdatering och infotexten följer. Prataomdet.se var inte ens uppe då, troligen inte heller registrerad. självklart är det tillkommet senare.
Citera
2011-03-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Valentine day skapades av blomsterindustrin för att sälja mer blommor. så konceptet är inte nytt.
Det som är nytt är att med rätt krok, i det här fallet Assange, misstanke, i spåren av misstron mot de drabbade kvinnorna skapas en explosiv mix.Som media hugger vilt på. Det faktum att flera av skribenterna har plats som krönikörer gör att de skapar en gräsbrand på väldigt kort tid. Den 17 december på eftermiddagen exploderar twitter det ni kallar för en lavin, eller twitterquake.

Problemet som jag ser det att de flesta historierna ligger initiellt och är skapade av just skribenterna och vid senaste kontrollräkningen är antalet ännu inte uppe i totalt 250 st. De flesta alsterna är just egenproducerade och skickar snarare tanken till om man som skribent är extra utsatt, eller om det faktum att man är skribent gör att man får ett sämre sexliv.

Ni har varit otroligt duktiga på att skapa hypen, men det som saknas är blod i systemet. flera av alsterna är dessutom korskopplade och publicerade flera gånger på olika forum. De riktiga historierna om vi nu ska kalla dom det uppgår till ett knappt 50 tal! Det ger väl snarare vid handen att den sexuella hälsan är vida bättre än vad kampanjen låtit påskina. Det som jag också tycker är värt att belysa är alla de kvinnor som vänt sig bort från kampanjen just med motiveringen att de inte känner igen sig och att de tycker att kampanjen känns fel och tillrättalagd

Det där med antalet stämmer ju överhuvudtaget inte. För det första missar ni att kommentarerna som är ca 350 stycken i de flesta fall också är historier, för det andra är de tweets som faktiskt åsyftades i infotexten inte medräknade. Varför det spelar någon roll fattar jag dock inte. Jag bryr mig inte om antalet utan om de får effekt för ett längre samtal om sex eller inte. Kalla det fiasko om du vill men det bekommer mig inte. För mig ÄR hypen blodet.
Citera
2011-03-07, 19:15
Medlem
Citat:
Nej den skrevs sent den 16 dec, publicerades tidigt 17 dec. Den fanns överhuvudtaget inte tidpunkten som inläggets datum och tid anger.
Hur vet du att den inte fanns vid den tidpunkten? Var du en av författarna? Vissa av initiativtagarna minns inte ens om de själva var med och skrev den, men du verkar ha bra koll. Kan du berätta vem som skrev texten, och när?
Citera
2011-03-07, 19:17
Medlem
Citat:
Hur vet du att den inte fanns vid den tidpunkten? Var du en av författarna? Vissa av initiativtagarna minns inte ens om de själva var med och skrev den, men du verkar ha bra koll. Kan du berätta vem som skrev texten, och när?

Vi har gått igenom detta förr. Den skrevs via maillista och det var ingen som skrev hela själv utan den bollades fram gemensamt. Kvällen den 16 dec hände detta. Jag var tyvärr inte med själv men har kollat upp det.
Senast redigerad av nerdbasher 2011-03-07 kl. 19:25.
Citera
2011-03-07, 19:25
Medlem
Citat:
Vi har gått igenom detta förr. Den skrev via maillista och det var ingen som skrev hela själv utan den bollades fram gemensamt. Kvällen den 16 dec hände detta. Jag var tyvärr inte med själv men har kollat upp det.
Och sen publicerades den på den gamla sajten trots att den nya måste ha varit i princip klar?
Citera
2011-03-07, 19:25
Medlem
MoLoKs avatar
Han den där wannabe-kändisen Werner skrev ju att han inte ville att några skulle läsa den här tråden och att han skämdes. Hans bild av hur Flashback ska vara är ju ganska otäck:

"Jag kan uppmana er att inte läsa tråden på Flashback, att strunta i alla konstiga bloggar om saken, och att inte ge upphovsmännen cred och bekräftelse genom att besvara anklagelserna. Det kommer ändå aldrig växa till någon större folkrörelse, eftersom de flesta är tillräckligt vettiga för att se igenom larv som detta. Men själv kan jag inte göra det – för det här är inte mitt Flashback. Det här är en av nackdelarna med forumet. Jag blundar inte för det, och lovar att motarbeta det aktivt så mycket och länge jag orkar. För jag ser fram mot den dagen jag stolt kan stå upp för hela mitt favoritforum Flashback – bara inte utvalda delar av det."

Tänk om Flashback bara bestod av trådar och inlägg som var godkända av Werner. Det låter otroligt men det är så han vill ha det.

Iaf, här är en något intressant ordväxling mellan Yehaa och G Almestad:

Gustav Almestad skriver:
24 januari, 2011 kl. 11:51
det roligaste är btw de som skriver att assange först hade förutspått en kampanj emot honom inom 24 timmar. nostrassangemus much?
Svara

Yeehaa skriver:
24 januari, 2011 kl. 04:55
Inte förutspått. Blivit informerad om #prataomdet’s kommande lansering.
Har man följt med i handlingen så är detta ingen hemlighet, men gör dig lustig du.
Svara

Gustav Almestad skriver:
3 februari, 2011 kl. 09:45
aaaahahahahahahahaha kampanjen var inte påtänkt då, men tack för att du visar det rätta foliehattsansiktet. övriga retards ropar annars ”vi tror inte alls på någon konspiration!” just nu, men kör du ditt race.
Svara

---

Hur kan Almestad veta att kampanjen (ja Almestad kallar #prataomdet "kampanjen") inte var påtänkt den 15:e december?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in