Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
Well. Det kan vara läskigt och det kan vara väldigt oläskigt. Jag brukar sura över att kanelbullens dag framställs som tradition fast det är en lantbrukarkampanj i grunden men i både det fallet och oss är det egentligen inte något hemlighet - och vi har varit jävligt mycket mer öppna inte minst eftersom det de facto är en opinionsbildande kampanj som vore underlig att se utan en avsändare.
Jag tror inte att media är särskilt lättmanipulerad i allmänhet, men kapitalstyrd möjligen och det kan naturligtvis vara något att diskutera moraliskt.
Valentine day skapades av blomsterindustrin för att sälja mer blommor. så konceptet är inte nytt.
Det som är nytt är att med rätt krok, i det här fallet Assange, misstanke, i spåren av misstron mot de drabbade kvinnorna skapas en explosiv mix.Som media hugger vilt på. Det faktum att flera av skribenterna har plats som krönikörer gör att de skapar en gräsbrand på väldigt kort tid. Den 17 december på eftermiddagen exploderar twitter det ni kallar för en lavin, eller twitterquake.
Problemet som jag ser det att de flesta historierna ligger initiellt och är skapade av just skribenterna och vid senaste kontrollräkningen är antalet ännu inte uppe i totalt 250 st. De flesta alsterna är just egenproducerade och skickar snarare tanken till om man som skribent är extra utsatt, eller om det faktum att man är skribent gör att man får ett sämre sexliv.
Ni har varit otroligt duktiga på att skapa hypen, men det som saknas är blod i systemet. flera av alsterna är dessutom korskopplade och publicerade flera gånger på olika forum. De riktiga historierna om vi nu ska kalla dom det uppgår till ett knappt 50 tal! Det ger väl snarare vid handen att den sexuella hälsan är vida bättre än vad kampanjen låtit påskina. Det som jag också tycker är värt att belysa är alla de kvinnor som vänt sig bort från kampanjen just med motiveringen att de inte känner igen sig och att de tycker att kampanjen känns fel och tillrättalagd