2011-02-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Ordförande i Socialdemokraternas Kriskommissionens rapport är:
Kajsa Borgnäs.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4350110

PDF på 118 sidor
http://sverigesradio.se/diverse/appd...s/83/10124.pdf

Känns det tryggt att veta i vilka kretsar idé arbetet för det nya S formas?

Suck vad trött man blir, dem är överallt i detta feminist-Sverige alltså?
Citera
2011-02-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Just nu p3

Jag blev nyfiken, men hittar inget på sr.se, vad var det?
Citera
2011-02-15, 13:31
Medlem
espressinos avatar
AA som en 17 åring?

De flesta historier som man valt att lägga nära AA och associera med Assange handlar om ungdomar
15-20år ofta med sprit inblandade. Många av dem är banala ungdomshistorier. Som närmast för tankarna till sexualundervisningen i Högstadiet. Ni vet när vi fick se planscher på respektives könsorgan i genomskärning, pojkarna fick ledigt en förmiddag för att fröken skulle ha lite tjejsnack om menstruation

AA var när det inträffade 31år, uppenbart med ett förstånd som en 17 åring!! Från att ha åsikter om precis allt , var det plötsligt tyst. knäpp tyst! Inte ett ljud kom över hennes läppar. Hur troligt är det ?
Citera
2011-02-15, 14:15
Medlem
espressinos avatar
Slagväxling mellan skribent och Gunnel Gomer som fö anser att flashback är jordens skum

Gunnel Gomér

Finns det något du inte har en åsikt om?
du kanske du har en kommentar till att Åklagaren outatde Assange någon timme efter att kvinnorna hade förhörts. Det resulterade i 3 miljoner träffar på Assange+rape inom 24 timmar. Du har uppenbart tagit ställning liksom många av oss andra. Jag personligen delar absolut inte din uppfattning som luktar PK lång väg. Olle har gjort det som ingen annan hade modet och göra. Ge för böveln karln en guldpenna!"

"Var det verkligen åklagare 1 som "outade" Julian Assange?

Jag var tidigt i denna debatt kritisk till att jouråklagaren för Expressen bekräftade att saken rörde sig om JA. Hon borde ha sagt "no comments" och hade kanske kunnat skydda ännu en kort tid. Men det var någon annan som läckte anmälan...vem som är källan ska vi inte ens försöka efterforska.
"

Det som fick mig att fundera om är det fetade. Gunnel är känd feminist, vet hon tom vem som outade Assange. Får nästan det intrycket. Vem skyddar hon isf kan det möjligtvis vara en annan feminist!?
Är det isf känt i feministkretsar vem som faktiskt var den som kontaktade Expressen.
Citera
2011-02-15, 14:23
Medlem
Gunnel är ju bara långrandig och tråkig, hon tycker säkert att hon är underfundig med sin meningsuppbyggnad. De flesta ignorerar henne, jag upplever henne som den där som ingen lyssnar på vid någon sorts sammankomst. Hon är lastgammal och är irrelevant i det stora hela. Hon har sugit för mycket på sin älskade opiumpipa.
Citera
2011-02-15, 16:33
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino

Efter att ha läst Gunnel Gomers kommentarer så verkar hon vara en typisk paragrafryttare och hyllare av byråkratiskt skitsnack. Jag skulle tro att, med hennes fyrkantiga tänkande, så syftar hon på källskyddet...
Senast redigerad av Tenacious 2011-02-15 kl. 16:43.
Citera
2011-02-15, 16:40
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden

Jag skulle tro att iden började som en kombination av 2 och 3, och 1 utnyttjades för att kräva en plats i massmedia - kanske utan att tänka på konsekvenserna. Jag kanske är envis, men jag tror inte att 1 var huvudsyftet med kampanjen, utan mer en bi-effekt som gynnade deras föruppfattade meningar om någon som är "våldtäktsanklagad".

Bra ide med facebook-grupp! (jag tänker inte starta den dock, hatar Facebook)
Senast redigerad av Tenacious 2011-02-15 kl. 16:44.
Citera
2011-02-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Jag skulle tro att iden började som en kombination av 2 och 3, och 1 utnyttjades för att kräva en plats i massmedia - kanske utan att tänka på konsekvenserna. Jag kanske är envis, men jag tror inte att 1 var huvudsyftet med kampanjen, utan mer en bi-effekt som gynnade deras föruppfattade meningar om någon som är "våldtäktsanklagad".

Bra ide med facebook-grupp! (jag tänker inte starta den dock, hatar Facebook)

Mjo, låter ju väldigt trovärdigt.

Men alla kopplingar till Ardin o CO gör mig misstänksam
Sen att bara punkt 1 och kanske lite 2 är uppfyllda gör en ju ännu mer konspiratorisk.

En sak är då säker iaf, och det är att dessa feminist-divor måste stoppas från att ostört få sprida sin agenda i offentligheten.

Förut satt extrem-feministerna i sina källare och utbytte manshat, nu verkar de ta över allt större delar av media och hela statsapparaten.
Citera
2011-02-15, 19:43
Bannlyst
Citat:
Jag blev nyfiken, men hittar inget på sr.se, vad var det?

Ligga med P3 inget om Flashbacktråden (vad jag hörde) och ganska "standard" #prataomdet som jag subjektivt upplevde det.
Citera
2011-02-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Ligga med P3 inget om Flashbacktråden (vad jag hörde) och ganska "standard" #prataomdet som jag subjektivt upplevde det.

Mm.. Ligga med p3 verkar vara något riktigt skevt.

Kolla bara denna: liggamep3 om samtyckeslagstiftning.
Citera
2011-02-15, 22:12
Medlem
FritzDaCats avatar
Det är faktiskt inte helt omöjligt att vissa parter har utnyttjat kampanjen för sin egen personliga lansering som ''kändis''.

http://www.expressen.se/omexpressen/...ord-och-sudoku

Sonja är snygg, men hon på omslaget får mig att spy.
Sorry för OT och ytlighet, men det måste bara ut.
Senast redigerad av FritzDaCat 2011-02-15 kl. 22:20.
Citera
2011-02-15, 22:14
Medlem
whiteblacks avatar
Citat:
Mm.. Ligga med p3 verkar vara något riktigt skevt.

Kolla bara denna: liggamep3 om samtyckeslagstiftning.

Det var mycket snack om samtyckeslagstiftning på seminerat om prataomdet som kvinnolobbyn hade.
http://thepiratebay.org/torrent/6163...by__prataomdet

Kanske de feministerna försöker uppnå med allt de här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in