Citat:
Ursprungligen postat av espressino
prataomdet kunde återupprättat sin solkade heder
Prataomdet hade en rejäl chans att tvätta sin smutsiga byk genom att inte medverka i prataomdet på Södra teatern. Genom att på så vis markera att kopplingen till Assange och medverkan av Claes Borgström är olycklig.
Ultrafeministerna på Prataomdet har genom Johannes Axner, Tweetme, och Nordanvindan argumenterat för att ingen koppling finns till Assange och att kopplingen är olycklig och har tagit fokus från huvudfrågan. Det var och är upp till redaktionerna som ville ha en krok! Detta har komprometterat frågan och satt fokus på kopplingarna till AA genom de delikatess jäv som uppenbart förekommer!
Ni tog inte chansen!
Uppenbart var feminist agendan viktigare och alla argument om att det inte finns någon koppling till Assange har med all tydlighet kommit på skam.
Det finns ingen feministagenda för #prataomdet.
Enskilda i #prataomdet är feminister, men inte alla. Jag till exempel, kallar mig inte feminist, och även om det inte är ett särskilt kontroversiellt epitet är det störande att få det klistrat på mig om och om igen. #prataomdet handlar alltså inte om jämställdhet eller genus, utan om individen, och individers subjektiva upplevelser av sex.
Alla som är med i #prataomdet är individer, med frihet att driva vilka agendor de vill utanför ramen för #prataomdet.
Vad #prataomdet INTE är:
En kampanj mot Assange.
En kampanj för målsägarna.
En feministrörelse.
En politisk kampanj om våldtäktslagstiftning.
Vad #prataomdet ÄR:
En rörelse som vill uppmuntra individer att sätta ord på egna sexuella upplevelser.