2011-02-07, 16:05
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvindan
Men - det är ändå ganska få som drar höga växlar på Assange-kopplingen. De allra flesta sätter inte #prataomdet i samband med Assange, många som #prataomdet vet inte ens vem Assange är...

prataomdet+Assange

Ungefär 367 000 resultat (0,28 sekunder)

Du ljuger värre än än de värsta förintelseförnekarna, Skäms!!
Citera
2011-02-07, 16:20
Medlem
Du kan väl ta det lugnt med associationerna, det är både oärligt och osakligt. Mycket uppskattad tråd, jag hade helt missat den. Det är ett imponerande jobb folk har lagt ned dels här och dels i Assange-tråden.
Citera
2011-02-07, 16:22
Medlem
Citat:
Undersökningen, Twittercensus, visar att det totalt finns 91 316 Twitterkonton på svenska, med minst en uppdatering. Men de aktiva twittrarna, som har skrivit minst tre tweets och minst ett den senaste månaden, är bara 35 993 personer.

En liten grupp, på 11 215 personer, är mest aktiva och twittrar i genomsnitt en gång om dagen.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle3088117.ece

Det finns inte någon som helst möjlighet att starta en "gräsrotskampanj" med Twitter. Redan här gick det fel.
Twitter har ett litet antal användare, de flest lär utgöras av journalister, politiker, makthavare samt dessutom lajvare ( att döma av deltagarna i #prataomdet).

De som startade smutskastningskampanjen, borde lätt ha insett att "gräsrötter" saknar twitter och inte heller är intresserade av att följa de meningslösheter som brukar skrivas på användarnas konton. Vem bryr sig om vad Isobel H-K ska äta, var "lajvsonja" befinner sig nästa vecka eller vad Lena Sundström tänker?

Huvudsyftet med kampanjen var heller inte att "prataomdet, det var istället att få ut Assanges namn och bild i så många sammanhang som möjligt där han förknippas med olika sexuella övergrepp. Här får man dock säga att initiativtagarna lyckades med sitt oetiska syfte. Assange kommer för alltid att förknippas med våldtäkt i Sverige. Framförallt bland "gräsrötter", som vare sig har tid eller möjlighet att filtrera och hänga med i nyhetsflödet.
Citera
2011-02-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Det enda ni lyckats sätta ord på är era personliga tillkortakommanden, oförmågan att identifiera er med vanligt folk, och brist på moral & etik.

Du står i din fulla rätt att tolka texterna så. Som tur är finns det många som ej håller med dig, som har tolkat #prataomdet och texterna annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Nyfiken fråga hur många av er i gruppen är homo eller bisexuella? De som är, tycker de att de har rätt att skriva agendan för samvaron mellan heterosexuella?

1. Vet inte. Folks sexuella läggning intresserar mig inte.

2. Inte för att jag kan svara för vad andra tycker att de har rätt att göra men inom ramen för #prataomdet har ingen försökt sätta någon agenda för hur andras samvaro ska se ut, oavsett sexuell läggning.
Citera
2011-02-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle3088117.ece

Det finns inte någon som helst möjlighet att starta en "gräsrotskampanj" med Twitter. Redan här gick det fel.
Twitter har ett litet antal användare, de flest lär utgöras av journalister, politiker, makthavare samt dessutom lajvare ( att döma av deltagarna i #prataomdet).

De som startade smutskastningskampanjen, borde lätt ha insett att "gräsrötter" saknar twitter och inte heller är intresserade av att följa de meningslösheter som brukar skrivas på användarnas konton. Vem bryr sig om vad Isobel H-K ska äta, var "lajvsonja" befinner sig nästa vecka eller vad Lena Sundström tänker?

Huvudsyftet med kampanjen var heller inte att "prataomdet, det var istället att få ut Assanges namn och bild i så många sammanhang som möjligt där han förknippas med olika sexuella övergrepp. Här får man dock säga att initiativtagarna lyckades med sitt oetiska syfte. Assange kommer för alltid att förknippas med våldtäkt i Sverige. Framförallt bland "gräsrötter", som vare sig har tid eller möjlighet att filtrera och hänga med i nyhetsflödet.

Du har fel.
Citera
2011-02-07, 16:51
Medlem
Citat:
Du har fel.

Hmmm.. Är det inte bevisat att detta inte är en gräsrotsrörelse?
Det är väl tämligen självklart?

Eller tolkar du gräsrotsrörelse som något som startades genom en massiv medie-kampanj och sen fick ett litet gensvar från några fåtal utanför den innersta kretsen?
Citera
2011-02-07, 16:51
Medlem
Ni snackar en hel del om etik och moral i den här tråden.

Personligen anser jag att det är rätt oetiskt att påstå saker som är osanna, att om och om igen upprepa osanningar för att få dem att bli sanna, så som ni gör i denna tråd ständigt.
Ni påstår det ena och det andra om #prataomdet och enskilda individer i och utanför #prataomdet.
Jag har inte sett någon som inom ramen #prataomdet som spridit lögner om annan individ i anklagande/smutskastande syfte.

Vi ser helt enkelt olika på det här med moral och etik. Kanske det är därför vi har så svårt att mötas i den här diskussionen?

En annan sak jag har noterat är att ni när vissa av era teser visar sig inte stämma, så hittar ni genast nya angreppsvinklar. Som jag förstår det är de flesta i tråden nu överens om att det inte finns något avslöjande här, eftersom #prataomdet agerat i öppen dager och inget var dolt. Flera av er har också lyssnat på mig och insett att vi inte hade något uppsåt vare sig för AA eller mot JA.

Men - då hittar ni nya anklagelser, som ej har med ursprungsämnet för tråden att göra.

Det tolkar jag som att ni har något genuint emot #prataomdet som fenomen oavsett syftet med #prataomdet, och att ni till varje pris vill smutskasta och sätta dit #prataomdet för något, spelar mindre roll vad.

Det hela gör att det blir väldigt svårt att ta den här tråden på allvar.

Och bara för sakens skull - personligen älskar jag Wikileaks. Jag skulle aldrig göra något för att skada Wikileaks och jag är beredd att ställa mig på barrikaden för att försvara yttrandefriheten och Wikileaks. Att genom smutskastning av Assange skada Wikileaks finns inte i min värld. Så inte. Och vet ni vad - jag vet att vi är flera i #prataomdet som är av samma uppfattning.
Citera
2011-02-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden
Hmmm.. Är det inte bevisat att detta inte är en gräsrotsrörelse?
Det är väl tämligen självklart?

Eller tolkar du gräsrotsrörelse som något som startades genom en massiv medie-kampanj och sen fick ett litet gensvar från några fåtal utanför den innersta kretsen?

Har jag missförstått igen?
Är huvudproblemet med #prataomdet att det pratas om det som en gräsrotsrörelse? I så fall var det mycket liv för ingenting måste jag säga.

Jag har redan förklarat.

Det är ingen hemlighet vilka som drog igång #prataomdet. Även om det gjordes av oss som privatpersoner är flera etablerade i mediebranschen, och flera har ett kontaktnät få förunnat.
Ursprungssyftet - att skriva artiklar i tidningar - har aldrig någonsin omnämnts som en "gräsrotsrörelse".

Däremot - när taggen #prataomdet började leva ett eget liv på Twitter och andra ställen på och utanför nätet, på ett sätt som de som drog igång #prataomdet vare sig orkestrerat eller hade någon möjlighet att påverka i någon som helst riktning, då blev det en gräsrotsrörelse. Många många människor som inte kände någon av oss i #prataomdet, som ej är i mediebranschen, började berätta. Parallellt med den "planerade" kampanjen med artiklar i tidningarna.

Förstår inte vad som är så förkastligt med detta?
Citera
2011-02-07, 17:03
Medlem
Citat:

Citat:
Flera av er har också lyssnat på mig och insett att vi inte hade något uppsåt vare sig för AA eller mot JA
.
Flera? Finns det någon som har stöttat dina inlägg?

Citat:
Och bara för sakens skull - personligen älskar jag Wikileaks. Jag skulle aldrig göra något för att skada Wikileaks och jag är beredd att ställa mig på barrikaden för att försvara yttrandefriheten och Wikileaks. Att genom smutskastning av Assange skada Wikileaks finns inte i min värld. Så inte. Och vet ni vad - jag vet att vi är flera i #prataomdet som är av samma uppfattning.

Det har du tyvärr medverkat till, både smutskastning av Assange och att skada Wikileaks. Kanske blivit blåst?
Citera
2011-02-07, 17:13
Medlem
Citat:
Du har fel.

Försvinn härifrån nu, erbarmliga bottenskrap. Dina inlägg förpestar luften, och det här var droppen. Uppmanar ordningsansvarig i tråden att åtminstone varna den här nollan.
Citera
2011-02-07, 17:17
Medlem
Vad är det för attityd? Det är väl utomordentligt att få in personer med en annan syn på saken. Det främjar bara diskussionen och gör den mindre ensidig. Om det är så uppenbart att ni har rätt om #prataomdet så är det rimligtvis något som argumenten bekräftar. Detta är ett diskussionsforum.
Tack.
Citera
2011-02-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ni snackar en hel del om etik och moral i den här tråden.

Personligen anser jag att det är rätt oetiskt att påstå saker som är osanna, att om och om igen upprepa osanningar för att få dem att bli sanna, så som ni gör i denna tråd ständigt.
Ni påstår det ena och det andra om #prataomdet och enskilda individer i och utanför #prataomdet.
Jag har inte sett någon som inom ramen #prataomdet som spridit lögner om annan individ i anklagande/smutskastande syfte.

Vi ser helt enkelt olika på det här med moral och etik. Kanske det är därför vi har så svårt att mötas i den här diskussionen?

En annan sak jag har noterat är att ni när vissa av era teser visar sig inte stämma, så hittar ni genast nya angreppsvinklar. Som jag förstår det är de flesta i tråden nu överens om att det inte finns något avslöjande här, eftersom #prataomdet agerat i öppen dager och inget var dolt. Flera av er har också lyssnat på mig och insett att vi inte hade något uppsåt vare sig för AA eller mot JA.

Men - då hittar ni nya anklagelser, som ej har med ursprungsämnet för tråden att göra.

Det tolkar jag som att ni har något genuint emot #prataomdet som fenomen oavsett syftet med #prataomdet, och att ni till varje pris vill smutskasta och sätta dit #prataomdet för något, spelar mindre roll vad.

Det hela gör att det blir väldigt svårt att ta den här tråden på allvar.

Börja du med att övertala ett par dussin tidningar, jämte SR och SVT, att gå ut och be om ursäkt för de artiklar, intervjuer och debatter, som de publicerat där Assange har omnämnts vid sidan om en eller flera berättelser om sexuella övergrepp och andra osmakligheter, så att hans namn för alltid dragits i smutsen. Se även till att varje enskild skribent som gjort sig skyldig till detta ber om ursäkt, och att det får minst lika mycket utrymme som de aktuella skriverierna i sin helhet. Skaffa även utrymme för en diskussion om att dessa skriverier borde få rättsliga påföljder.

Sedan kan du komma tillbaka hit om du vill för att vidare fresta på intelligenta människors tålamod. Tills vidare är det snarast en förolämpning varje gång du skriver ett inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in