Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nå, jag får erkänna att jag pratat om just det med att ändra lagstiftningen gällande samtycke, något som är intimt förknippat med just de frågor som kampanjen handlar om, bland annat i min trådstart i feministforat.
Ja, jag vet, och jag har hänvisat till diskussionen i den tråden. Det var inte min poäng.
Min poäng är att båda sign. vi talar om har kommit med invändningar av typen 'men har du inget bevis för att', varvid de tillgriper något
som ingen talat om tidigare i den här tråden. Och båda har valt att ägna många inlägg just åt 'ändra lagstiftningen'. Där de hysteriskt förnekar att Koljonen skrev att hon ville det - trots att ingen här ens varit i närheten av att påstå något sådant.
Men de
kräver bevis iallafall.
Det kan vara värt att titta lite närmare på detta mycket fula 'retoriska trick', som knappast fungerar i en diskussionstråd, men som kan vara mer effektivt i en muntlig debatt.
Exempel: Tweetme skriver ett första inlägg i tråden på 68 rader, vilka behandlar många olika saker.
Mitt i inlägget finns följande besynnerliga, absurda fråga: "kan ni peka på en enda #prataomdet-berättelse som handlar OM JA? Dvs OM SKULDFRÅGAN? Inte där han nämns i hänvisande syfte."
Molok skriver ett långt svar om många punkter i inlägget, och flera ytterligare inlägg som också svarar på olika aspekter.
Tweetme's andra inlägg i tråden börjar:
"MoLok:
Så du hade inte ett enda exempel där någon uttalat sig i skuldfrågan? Okej."
En icke observant läsare förleds här att tro att Molok fått denna direkta fråga, och undvikit den.
Båda sign. använder konsekvent dessa taskspelarkonster i vart och vartannat inlägg, vilket troligen innebär att det är så de resonerar i sina dagliga liv.