2011-03-10, 16:35
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
Möjligen intressant men lägg det i den andra tråden eller? För detta kan knappast ha med prataomdet att göra oavsett vad det innebär.

Det har du delvis rätt i, men precis som att inte en myra äter en orm. så gör 100 st det. Alla dessa maliciösa försök att bringa Aassange på fall, blir till slut en armé av myror med en gemensam sak att plocka ner honom. Så på sätt och vis är er lilla del med sin agenda fristående, men får tillsammans med alla de andra, förfärliga proportioner för den det drabbar. Annars tror jag du kan fråga AA. Det är inte en attack utan de 1000 tals olika attacker som fäller avgörandet. Så även den här i ert tycke fullkomligt galna tråden är också en del av slutsumman.
Citera
2011-03-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Hur tänker du nu? Anna Ardins goda vän Marta Axner skrev ju presstexten som gjorde kopplingen mellan Assange och #prataomdet.

Nej det gjorde hon inte. Hon lade upp den på bloggen efter att den skrivits av flera samtidigt över mailinglistan - Marta var inte ens med i författandet såvitt jag minns från min koll häromdagen.
Citera
2011-03-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Att Sonja och Isobel är det och att syskonen Axner är det är bortom rimlig tvivel och lett i bevis.
Att Sonja är god vän med Johanna är fastsällt. Så fem personer kan vi knyta direkt till AA vidare har vi en central spelfördelare i form av Sonja och en exekutor i form Av Koljonen. du tycker det är helt normalt.

Håll det nära. #tackanna elins rädsla att texterna ska bli dömande, Faktarutan, koordinationen likheten med det inträffade i historierna speciellt de som författades av de 12, Nej inget av detta tycker du behöver granskas. Höll annars dig efter att ha kollat in på din blogg som en ok kille, inte som en sekterist och en historierevisionist. gör oss alla en tjänst tänk om och släpp listan!

Fem? Du kan inte knyta Johanna direkt om det är ett led mellan dem. Det är ju befängt. Om det finns indicier för något är det bevisvärderingen här.

Edit: Sorry, du kanske menade tre syskon axner nu? har bara för mig att Johannes nämnt tidigare att alla tre inte känner AA.
Citera
2011-03-10, 16:39
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Fem? Du kan inte knyta Johanna direkt om det är ett led mellan dem. Det är ju befängt. Om det finns indicier för något är det bevisvärderingen här.

Johannnes, marta , teresa, sonja och isobel sa: 5
Citera
2011-03-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Nordanvindan på morgon och nu nerdbasher och abu Nidal, va fan har ni inget jobb eller för att citera sonja från gårdagens debatt:

10-50 inlägg om dagen ambitiöst på, gränsen till nitiskt

Lol
Citera
2011-03-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det har inte med saken att göra. Koncernens andra tidningar har varit ordentligt på i alla fall, inte minst Allehanda, som skrev redan 16 december.

Jag kände inte till att ST var en del av en koncern. Så stor är min mediakännedom och makt. Och då är jag ändå från Sundsvall.
Citera
2011-03-10, 16:44
Medlem
Citat:
Nej det gjorde hon inte. Hon lade upp den på bloggen efter att den skrivits av flera samtidigt över mailinglistan - Marta var inte ens med i författandet såvitt jag minns från min koll häromdagen.
Marta var enligt egen utsago medförfattare till texten. Du kanske skulle kunna kolla igen? Det skulle vara intressant att veta vilka de övriga författarna var, men det är tyvärr väldigt få av de inblandade som vill kännas vid texten.
Citera
2011-03-10, 16:46
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Nej det har ni inte, och nej det där är inte "ofrånkomligt" en rapport till chefen. Sa inte ngn nyss att AA inte alls var inblandad men att kampanjen var för henne eller nåt sånt? Svårt detta när alla har lite olika bild. Men varför är det konstigt att fråga om AA sett det hela? Det var ju fortfarande och aldrig hemligt att idén kom av hur hon stämplats som lögnare. Bara för att det inte är en upprättelsekampanj för en person betyder det inte att hon precis som alla andra som misstros kan känna stöd av det.

Beställningsaspekten finns inte ens indicier på. Vilka skulle dessa vara?

Det var ju fortfarande och aldrig hemligt att idén kom av hur hon stämplats som lögnare. Bara för att det inte är en upprättelsekampanj för en person betyder det inte att hon precis som alla andra som misstros kan känna stöd av det.

Stämplats som lögnare är intressant för det är faktiskt vad tråden handlar om , nämligen AA trovärdighet, så vad du säger är att ni har tagit ställning i skuldfrågan och att det är till försvar för Anna. Det är omöjligt att inte ta ställning samtidigt som ni orkestrerar en kampanj vill hennes försvar med liknande historier. Vi här i tråden är övertygade om att just det att hon manipulerat och ljugit i utredningen också är orsaken till den tidvis mycket hätska motreaktion som följt i spåren. Lögnen som vapen har aldrig varit speciellt populärt
Citera
2011-03-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Så, det var ett medvetet val att direkt använda den våldtäktsanklagade och det (påstådda) offret för att promota er egen diskussion, utan att medvetet antyda skuld på någon sida. Det kan jag köpa - men det låter fortfarande inte sant...
För att förtydliga min poäng: Vart finns diskussionen om AA's eventuella skitsnack/lögner/överdrifter i prataomdet's debatt om gråzonerna? Den finns inte, för att det vore att gå emot det som undermedvetet ligger i prataomdet's åsikter - att Assange är skyldig, och att hans exempel ska tjäna som något som inte är gråzoner. Är det någon bland prataomdets skapare som någonsin ens antytt att Assange befinner sig i en gråzon?

Varför skulle vi ta upp eventuellt skitsnack i ett fall som kampanjen inte handlar om? En konkret berättelse där någon personligen utsatts för skitsnack på det sättet hade dock kunnat få plats om vi fått nån.

Citat:

Att ta ett ansvar (bete sig vuxet), i det här fallet, vore att rakt ut säga att
"- Assange inte har dömts för någonting än, han är oskyldig tills man bevisat motsatsen. Den koppling som vi prataomdet gör till Assange är endast gjorda för att händelsen berör något som vi har valt att kalla 'gråzoner', och liksom denna händelse berör en sådan gråzon (och inte alls någon form av våldtäkt) så passar händelsen som exempel i debatten."

..vilket också gjordes i många fall - men - det kunde lika gärna ses som ett sätt att plantera hans namn om man nu har den uppfattningen om kampanjen.

Citat:

Inget frikort till mediautrymme? Var det inte du som nyss prisade att P3 har utökat sitt redan digra diskussionsprogram om sex? Hur många har inte pratat om prataomdet i sveriges radio de senaste veckorna? Hur många andra såkallade gräsrotskampanjer har så snabbt fått lika stort
mediautrymme?

Kampanjen är inte gräsrotsrörelse och vi har inte kallat den det. Och hade jag frikort till mediautrymme skulle det vara lite mer än så om sex både i allmänhet och om värderingar, gränser etc. Bland annat. Det vi ville säga verkade intressant nog så vi fick säga det. Makten tar sig bara uttrycket attt vi var i position att ens kunna pitcha idén.
Citera
2011-03-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Marta var enligt egen utsago medförfattare till texten. Du kanske skulle kunna kolla igen? Det skulle vara intressant att veta vilka de övriga författarna var, men det är tyvärr väldigt få av de inblandade som vill kännas vid texten.

Jag vet vilka som hade första utkasten, men nöjde mig med det eftersom jag bara var ute efter tidpunkt just då. Tror inte Marta sagt något om personligt deltagande men möjligen att någon hävdat att alla var med - vilket kan ses som sant också då alla som läste samtidigt men inte sa ngt godkänner med tystnad om ett förslag antagits. Jag var dock inte med men hade jag det skulle jag inte invänt i det läget.

Edit: kanske kommer med mer info där om inte Johannes tar över men nu har jag inte tid mer idag tyvärr.
Citera
2011-03-10, 16:53
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Nej det har ni inte, och nej det där är inte "ofrånkomligt" en rapport till chefen. Sa inte ngn nyss att AA inte alls var inblandad men att kampanjen var för henne eller nåt sånt? Svårt detta när alla har lite olika bild. Men varför är det konstigt att fråga om AA sett det hela? Det var ju fortfarande och aldrig hemligt att idén kom av hur hon stämplats som lögnare. Bara för att det inte är en upprättelsekampanj för en person betyder det inte att hon precis som alla andra som misstros kan känna stöd av det.

Beställningsaspekten finns inte ens indicier på. Vilka skulle dessa vara?

jag menar att den rika skörd av twitter är det, sen kan man ju undra hur mycket som blev raderat, det vi ser är fragment av det som fanns, så ett beställningsarbete absolut, Det finns mycket i övrigt att önska men efter att ha följt AA förehavande ett tag träder ändå en bild fram av en person som inte tycker om att bli oemotsagd, hatar att ha fel, och brinner för att ge igen! Den bilden har inte jag skapat den har målsägaren skapat. Precis som du bedöms efter dina handlingar. Det vilar en cynism och en likgiltighet över för andra människor tyvärr. Där har du också orsaken till att så många har reagerat, varför skulle så många kvinnor ta ställning emot om de inte upplevde hela historien som osannolik och tillrättalagd.
Även här har vi ett antal utmärkta skribenter av de motsatta könet som delar den uppfattningen
Senast redigerad av espressino 2011-03-10 kl. 16:57.
Citera
2011-03-10, 16:58
Medlem
Citat:
Tror inte Marta sagt något om personligt deltagande
Jo, det har hon.
https://www.flashback.org/sp28704584
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto