Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Så, det var ett medvetet val att direkt använda den våldtäktsanklagade och det (påstådda) offret för att promota er egen diskussion, utan att medvetet antyda skuld på någon sida. Det kan jag köpa - men det låter fortfarande inte sant...
För att förtydliga min poäng: Vart finns diskussionen om AA's eventuella skitsnack/lögner/överdrifter i prataomdet's debatt om gråzonerna? Den finns inte, för att det vore att gå emot det som undermedvetet ligger i prataomdet's åsikter - att Assange är skyldig, och att hans exempel ska tjäna som något som inte är gråzoner. Är det någon bland prataomdets skapare som någonsin ens antytt att Assange befinner sig i en gråzon?
Varför skulle vi ta upp eventuellt skitsnack i ett fall som kampanjen inte handlar om? En konkret berättelse där någon personligen utsatts för skitsnack på det sättet hade dock kunnat få plats om vi fått nån.
Citat:
Att ta ett ansvar (bete sig vuxet), i det här fallet, vore att rakt ut säga att
"- Assange inte har dömts för någonting än, han är oskyldig tills man bevisat motsatsen. Den koppling som vi prataomdet gör till Assange är endast gjorda för att händelsen berör något som vi har valt att kalla 'gråzoner', och liksom denna händelse berör en sådan gråzon (och inte alls någon form av våldtäkt) så passar händelsen som exempel i debatten."
..vilket också gjordes i många fall - men - det kunde lika gärna ses som ett sätt att plantera hans namn om man nu har den uppfattningen om kampanjen.
Citat:
Inget frikort till mediautrymme? Var det inte du som nyss prisade att P3 har utökat sitt redan digra diskussionsprogram om sex? Hur många har inte pratat om prataomdet i sveriges radio de senaste veckorna? Hur många andra såkallade gräsrotskampanjer har så snabbt fått lika stort
mediautrymme?
Kampanjen är inte gräsrotsrörelse och vi har inte kallat den det. Och hade jag frikort till mediautrymme skulle det vara lite mer än så om sex både i allmänhet och om värderingar, gränser etc. Bland annat. Det vi ville säga verkade intressant nog så vi fick säga det. Makten tar sig bara uttrycket attt vi var i position att ens kunna pitcha idén.