Citat:
Ursprungligen postat av
aysa
Källan är ganska trövärdigt om det är skriven av en famous organisation eller så än av en privatperson.
Eftersom jag har många källor då kan det vara mer trövärdig om många källorna säger samma sak ( hänger ihop)
Eftersom det handlar om religion , är tron och regler är densamma hela tiden så jag tror inte att tiden som artikel publiserat spelar ingen roll... men är det inte så eller?
Jag skriver om Sikhism då tror jag att om websidan ags av tex, Sikh försämling då det är mer trövärdigt eftersom de vet exakt hur man tolkar religion och så... men är det inte tvärtom eftersom de kan överdriva sin religion tex. De kan säga att deras religion visar mer hänsyn till jämlikhet och så även om de inte är det /gör det..?????
Jag har källor på olika språk ( Tamil , English och Svenska) så blir det mer trövärdig om de källorna i olika språk säger samma sak?
Men finns det nån mer som jag kan ta ? eller är mina tänker rätt?
Så om alla hoppar i älven och drunknar, gör du också det? Det låter mer som en självmordssekt utan eget tänk.
Alla stora religioner (och många sekter) har en stor guru, som Jesus, Muhammed eller Buddha, så varför inte bara jämföra det de säger, deras skrifter, med dina egna åsikter och värderingar, i stället för att börja lyssna på en viss (sekts) tolkning?