Citat:
Ursprungligen postat av
aysa
Källan är ganska trövärdigt om det är skriven av en famous organisation eller så än av en privatperson.
Finns absolut ingen sanning i det påståendet. Exempel:
Svenska kyrkan, aftonbladet, socialdemokraterna, moderaterna etc är en "famous organisation" och dom snackar så mycket skit att hälften hade räckt.
Det kan stämma och det kan vara fel. Det är från fall till fall och varje fall måste granskas eller korrekt kommenteras i analysen.
Citat:
Ursprungligen postat av
aysa
Eftersom jag har många källor då kan det vara mer trövärdig om många källorna säger samma sak ( hänger ihop)
Behöver absolut inte stämma. Exempel:
Det finns massa olika personer/organisationer som samlar fake-information som säger att Cannabis inte är farligt för att dom vill det skall bli lagligt. Det är helt tokigt fel och det är ett bevis för att ditt påstående inte håller. Du kan alltså inte tänka så. Du måste kritiskt analysera varje påstående. Det kan vara svårt och hittar du ingen som kritiskt granskar informationen så bör du nämna det så det framgår tydligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
aysa
Eftersom det handlar om religion , är tron och regler är densamma hela tiden så jag tror inte att tiden som artikel publiserat spelar ingen roll... men är det inte så eller?
Jag skriver om Sikhism då tror jag att om websidan ags av tex, Sikh försämling då det är mer trövärdigt eftersom de vet exakt hur man tolkar religion och så... men är det inte tvärtom eftersom de kan överdriva sin religion tex. De kan säga att deras religion visar mer hänsyn till jämlikhet och så även om de inte är det /gör det..?????
Hittar du flera sidor från så kallade sikhers förbund och dom säger olika saker så blir det intressant att försöka tolka vad som menas hit och dit. Det man skall vara noga med är att kritiskt granska historiska händelser som religiösa förbund ofta kan sväva ut i sanning med.
Exempel:
Det finns många kristna som fortfarande tror att Jesus har levt fast det framstår allt tydligare att han förmodligen inte alls har levt.
Exempel2:
Det finns många muslimer som tror att deras försupna profet flög på en bevingad häst. Idag vet vi att det är omöjligt då det aldrig har funnits hästar som vare sig kan flyga eller har vingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
aysa
Jag har källor på olika språk ( Tamil , English och Svenska) så blir det mer trövärdig om de källorna i olika språk säger samma sak?
Men finns det nån mer som jag kan ta ? eller är mina tänker rätt?
Varför skulle det vara mer trovärdigt? Motivera det för det skulle jag gärna vilja höra en motivering till.