Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-08, 22:52
  #1
Medlem
ellivos avatar
Tja!

Jag har fått en sjukt svår fråga inom religionskunskap där jag studerar då jag ska beskriva hur det är att vara en ortodox-kristen man levande i Makedonien.
Efter timmar av sökningar på Google etc. har jag fortfarande inte kunnat få fram något vettigt svar

Har något ut av er fb:are någon vetskap om detta? Eller har ni kanske t.o.m egna erfarenheter? Dela med er

Peace!
Citera
2009-12-09, 15:36
  #2
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellivo
Tja!

Jag har fått en sjukt svår fråga inom religionskunskap där jag studerar då jag ska beskriva hur det är att vara en ortodox-kristen man levande i Makedonien.
Efter timmar av sökningar på Google etc. har jag fortfarande inte kunnat få fram något vettigt svar

Har något ut av er fb:are någon vetskap om detta? Eller har ni kanske t.o.m egna erfarenheter? Dela med er

Peace!
Ge oss lite bg-info. Vad är huvudreligion i Makedonien? Finns det koppling etniska grupper - religion? Hur är det med religionsfriheten osv? Detta måste du kommit fram till under dina timmar på google.
Citera
2009-12-09, 18:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av excelsis
Ge oss lite bg-info. Vad är huvudreligion i Makedonien? Finns det koppling etniska grupper - religion? Hur är det med religionsfriheten osv? Detta måste du kommit fram till under dina timmar på google.

Huvudreligionen är den Ortodoxa, ja det finns kopplingar mellan grupper och religion. Makedonierna är i regel ortodox.
Citera
2009-12-09, 18:35
  #4
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedHound
Huvudreligionen är den Ortodoxa, ja det finns kopplingar mellan grupper och religion. Makedonierna är i regel ortodox.
Så frågan är egentligen: "Hur är det för standardmakedoniern?"
Citera
2009-12-09, 18:38
  #5
Avstängd
Ballistis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellivo
Tja!