2009-11-08, 20:07
Medlem
redcollars avatar
IV och Tribal

Kollade igenom skolkatalogen från förra året och fy helvete vad IV såg wt ut :O Inte så konstigt kanske... Smaklöst klädda, fult sminkade, killarna hade tribaltatueringar, rakade, pluffsiga och försökte se arga ut... Pinsamt? Ja..
Citera
2009-11-08, 22:31
Medlem
Pimpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcollar
Får man fråga var i helvete du arbetar?

Även om dom såg lite WT så är det inte enligt mig WT att ta initiativet att åka på motorcykelsemester genom Europa. Arbetarklass helt enkelt, inte några bidragstagande slöfockar.
Citera
2009-11-08, 23:44
Medlem
Youngboyss avatar
WT

Har en kompis vart morsa är riktigt WT

Hon har 3barn med 3olika män, hennes barn klär sig riktig illa en har knappt underkläder hon har typ aldrig mat hemma luktar fördjävligt ur hennes kyl, är ofta på den lokala så kallade "kvarteskrogen" med sina wt polare taskigt vardagsrum med en soffa från tidigt 90tal, engång hade hon inte betalat tvlicensen ( fast vi misstänker att hon inte hade råd, alkoholen måste komma före), sen så gör hon aldrig mat åt sina barn heller, har slängt ut sin älsta son så han har fått sova utonhus flera ggr trots minusgrader. Har en WT polare som dansa utan tröja engång när jag var där ( kunde inte käka något nå mer den dagen). Hon har 1solfjäder bakom soffan, kassdator taskigt allt i hemet, har en katt som ser lika mager ut som en tandpetare. Hon själv är rätt överviktig och brukar själv äta på pizzerian, därav övervikten troligtvis. Låter alltid skriker nästan och har vaken bil eller körkort.
Citera
2009-11-09, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboys
WT

Har en kompis vart morsa är riktigt WT

Skrev du det där inlägget under pistolhot? Om inte är du också ett riktigt praktexempel på fenomenet.
Citera
2009-11-09, 14:37
Medlem
upperclassheros avatar
En mustig men ack så fin tråd.
Måste ju birda med ngt själv till detta alltid lika aktuella ämne.

Bor just nu i södra Sverige där var och varannan person verkar tillhöra den demografiska gruppen white trash. Och de är inte mycket som skiljer en wt:are från den klassiska svenne bonden, den största skillnaden ligger nog i arbetsmoralen som är obefintlig (finns dock ett fåtal undantag inom vissa subgrupper av wt:are, gruppen som tillhör de lite "rikare" och mer "lyckade" i andra wt:ares ögon, den gruppen är blandannat överrepresenterade inom yrkes kategorierna undersköterska och hårfrisörska) hos wt:aren medans den är otroligt hög hos bonden. Annars är räddslan för de okända, smaklösheten och kosten ungefär densamma grupperna emellan.

Men ett par klassiska wt epitet man har lagt märke till är (risk för upprepning):
Alla typer av air brushade vargar, indianer och månsken (gärna i kombination med varandra). Kan återfinnas på allt från tshirtar, gaddningar till motorhuvar.

Använda ordet "gadda" istället för tatuering.

Köpa bea på en kilosförpackningar (bea, en sås som kan få alla måltider lite festligare från fläskotletterna till falukorven enligt wt:aren).

Foppa tofflan (foppa tofflor är dock jävligt svenne banan överlag men hos wt:aren har man gärna ett par guld eller silverfärgade foppa tofflor, för allt som glänser uppfattas som exklusivt av wt:aren)

Att slå in saker som inte är mat i aluminium folie (här är wt:aren lite lik en kråka som går ingång på allt som avger ngn form av silverglans). I en wt morsas värld så finns de få saker som inte förtjänar en fin folie inramning.

Att bränna skivor som innehåller lika delar cascada euro techno, hip hop och vitmakt musik och inte se ngt konstigt överhuvudtaget med den blandningen.

Sms lån och alla typer av olika avbetalningar som går att få. Ges möjligheten att få skiten på avbetalning så är wt:aren snabb på att utnyttja den tjänsten.

Swebank är lite av en wt bank (om man nu tillhör den lilla wt gruppen som utnyttjar de svenska bankväsendet och inte enbart får sina pengar svart eller vi statligt instans). Wt:aren väljer just Swebank på grund av den (enligt wt:aren) nationalistiska stoltheten namnet Swebank inger.

Soffor från finsktmöbelvaruhus (bara namnet känns fantastiskt wt). Gärna då av tung otymplig läder model (även populära hos utom europiska folkgrupper) i smaklösa färgval som ljusblå eller mörk lila.

Alla typer av västar (läder, jeans eller dunväst med luva går alla lika varmt hem hos den mode medvetna wt:aren).

Ja listan kan göras lång....

En riktigt bra plats för wt spotting är budgetvaruhuset BoOhlsson i Tomelilla.
Tomelilla överlag är lite av ett mekka för wt:are och allmän missär.

Avslutar med en fin länk till de underbara varuhuset Bo Ohlsson (exklusiv shoping för alla typer av plånböcker).

http://www.bo-ohlsson.se/
Citera
2009-11-09, 15:20
Medlem
upperclassheros avatar
Glömde självklart några fler wt detaljer

Att följa programmet unga mödrar på kanal fem (som ger tittaren chansen att få följa dansk wt vardag) och känna igen sig i programmets karaktärer.

Att följa tv3 och kanal fem dokumentärer om ungar med bissara sjukdomar som de har fått från sina wt föräldrars kassa genpool kombinerat med deras alltid lika hälsosamma leverne (man ges även här chansen att få följa wt:s från andra länder framför allt då england och usa). Även här är det en hög igenkännings faktor för wt:n och deras inavlade avkommor.

Att anse att gå på McDonalds är detsamma som att gå ut på restaurang. Och att man tycker det kostas på då ungen får ett sånt där McDonalds kalas.
Senast redigerad av upperclasshero 2009-11-09 kl. 15:23.
Citera
2009-11-09, 21:58
Medlem
Tom Tuckers avatar
Efter en seriös fältstudie utanför entrén till Socialkontoret & Familjejouren kan jag rapportera in följande angående den yngre, svenska wt-populationens hårmode anno 2009:

Kille: Hemsnaggat med trimmer.
Tjej: Barbieblont. Hos vissa individer kunde en förekomst av svarta slingor påvisas.
Citera
2009-11-10, 01:41
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpie
Även om dom såg lite WT så är det inte enligt mig WT att ta initiativet att åka på motorcykelsemester genom Europa. Arbetarklass helt enkelt, inte några bidragstagande slöfockar.

håller med. WT vill göra det så bekvämt för sig som möjligt
Citera
2009-11-10, 02:04
Medlem
I min ungdoms dagar var jag tillsammans med en kille hos vilken jag spenderade mycket av min tid.
Han bodde hemma (gick gymnasiet) och jag åt middag där några gånger i veckan. På sommaren grillades det varje dag, utom på lördagarna för då var det pizzadag.
Av någon anledning handlade samtalen runt middagsbordet alltid om den där grannen som inte klippte gräset, eller killens kompis mamma som gick till socialen osv. Alltid nedlåtande kommentarer om andra människor (som jag inte hade den blekaste om vilka det var så jag satt oftast tyst). Det var det enda dom pratade om. Andra människors liv och hur dåliga alla andra var. Skvaller, skvaller, skvaller. Oftast samma skvaller i ett par veckor innan dom hittade något nytt att klanka ner på.

Pappan jobbade som skiftarbetare på en fabrik och mamman jobbade i en lantbruksaffär. Sonen gick natur på gymnasiet och började sedan jobba sida vid sida med sin mamma i lantbruksaffären efter ett misslyckat halvår vid Umeå universitet. Vad jag vet jobbar han fortfarande kvar, hon likaså. Huset var byggt av pappan någon gång på 70-talet och såg fortfarande likadant ut. Läskiga, urblekta orange, röda, gröna och bruna tapeter med diverse blommönster, slitna skinnsoffor, sneda golv, dammig träningscykel i vardagsrummet osv. Det var riktigt hemskt.
Föräldrarna var lite lönnfeta, fast mamman ihärdigt räknade points och köpte viktväktarmärkta varor. Hon ägde också en oändlig arsenal av t-shirts med varg/häst/hund/indian/younameit - tryck.

Trav tittades på varje dag, tipslördag var speciellt intressant, även om inga pengar hade satsats. (Lördagspizzan förtärdes alltid framför TV:n)

I mina ögon är den familjen definitionen av WT (Det finns mycket mer att berätta, men jag väljer att fatta mig kort).

Det lustiga i det hela?
Innan mamman började jobba i affären ägde hon en egen ridtillbehörsaffär som gick med bra vinst, vilken hon sedan sålde med fullt lager till sagda lantbruksaffär, med villkoret att hon fick jobba där. Affären gick på ett par miljoner.

Sensmoralen?
Man måste inte vara fattig för att vara WT.
Citera
2009-11-10, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLiberty
Sensmoralen?

Jo, fattigdom och total brist på ambitioner är grundkriterier, avsaknad av god smak räcker inte för att kvala in.
Citera
2009-11-10, 07:59
Medlem
kebabmammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soil
föräldrarna är lite vad man kan kalla sosfall, rökare, ensamstående, hundägare och lata, och heter gärna Ronny och Gittan. (åtminstone några av egenskaperna krävs)

Barnen är så kallade problem barn, tjuvröker, snor pengar ur mammas plånbok, kan inte bli lämnad ensam utan att tagga sin tag på första bästa ställe, skyller på dyslexi för att de aldrig orkat lära sig läsa, röker braj på rasterna, har jenans som jimmys brorsa har baxat.
Barnet växer upp och går bygg, blir för alltid obefordrad byggubbe, går till jobbet bara för att kunna ha råd att festa. Men ska göra det han verkligen vil "sen". Han går på Hammarbymatcher och äter McDonalds klockan 7 på morgnarna, efter en helkväll ute på ladd.

ett exempel

Min håla till stad kryllar av sånt här folk. Fast alla går fordon.
Citera
2009-11-10, 17:28
Medlem
oreHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLiberty
I min ungdoms dagar var jag tillsammans med en kille hos vilken jag spenderade mycket av min tid.
Han bodde hemma (gick gymnasiet) och jag åt middag där några gånger i veckan. På sommaren grillades det varje dag, utom på lördagarna för då var det pizzadag.
Av någon anledning handlade samtalen runt middagsbordet alltid om den där grannen som inte klippte gräset, eller killens kompis mamma som gick till socialen osv. Alltid nedlåtande kommentarer om andra människor (som jag inte hade den blekaste om vilka det var så jag satt oftast tyst). Det var det enda dom pratade om. Andra människors liv och hur dåliga alla andra var. Skvaller, skvaller, skvaller. Oftast samma skvaller i ett par veckor innan dom hittade något nytt att klanka ner på.

Pappan jobbade som skiftarbetare på en fabrik och mamman jobbade i en lantbruksaffär. Sonen gick natur på gymnasiet och började sedan jobba sida vid sida med sin mamma i lantbruksaffären efter ett misslyckat halvår vid Umeå universitet. Vad jag vet jobbar han fortfarande kvar, hon likaså. Huset var byggt av pappan någon gång på 70-talet och såg fortfarande likadant ut. Läskiga, urblekta orange, röda, gröna och bruna tapeter med diverse blommönster, slitna skinnsoffor, sneda golv, dammig träningscykel i vardagsrummet osv. Det var riktigt hemskt.
Föräldrarna var lite lönnfeta, fast mamman ihärdigt räknade points och köpte viktväktarmärkta varor. Hon ägde också en oändlig arsenal av t-shirts med varg/häst/hund/indian/younameit - tryck.

Trav tittades på varje dag, tipslördag var speciellt intressant, även om inga pengar hade satsats. (Lördagspizzan förtärdes alltid framför TV:n)

I mina ögon är den familjen definitionen av WT (Det finns mycket mer att berätta, men jag väljer att fatta mig kort).

Det lustiga i det hela?
Innan mamman började jobba i affären ägde hon en egen ridtillbehörsaffär som gick med bra vinst, vilken hon sedan sålde med fullt lager till sagda lantbruksaffär, med villkoret att hon fick jobba där. Affären gick på ett par miljoner.

Sensmoralen?

Sant. Har skrivit det tidigare (i denna tråd)- wt handlar inte om ekonomi, utan om beteende. Kul med fler IRL-imputs dock! keep èm comming!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in