2009-03-25, 12:44
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
UK - Chavs
Var väldigt länge sedan jag var där, men det första som kommer upp i huvudet är,
* Fotbollshuliganism
* Boende i parhus med heltäckningsmattor i varje rum (toan inräcknad)
* Rasism, speciellt mot pakis
* Barnaga
Nja, de hade heltäckningsmatta inne på det ganska bra hotell min familj bodde på i början av 90-talet, så det är nog en brittisk specialitet.
Citera
2009-03-25, 12:51
Medlem
Efter en tur i skärgårdskommunens centrum så kom jag på en annan sak som är utmärkande för WT. Det är att inte klä sig efter vädret utan att gå runt i det man tycker är snyggt trots att man fryser/svettas ihjäl.

En vanlig syn är bulliga Fjällräven (ja, det är riktiga Fjällisar och jag antar att en hel del annat har fått försakas för att man ska ha råd med en sådan) redan i augusti eller så sent som i maj. Det är snyggt och dyrt och man vill bära plagget till varje pris. Skit samma om man smälter bort i värmen.

Idag såg jag många huttrande WT-tonåringar i tunna och korta små jackor i plastig skinnimitation. Fult. Och billigt.
Senast redigerad av borgarbracka 2009-03-25 kl. 13:31.
Citera
2009-03-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GArmfelt
Helsingfors är helt okej mätt i internationell standard, dock sämre än Stockholm som ju är en av de bättre städerna i hela Europa när det gäller klädsel. Olika subkulturer är ganska kraftigt representerade här, så de finns ganska många "freaks" (http://www.hel-looks.com/). Träningsoverallerna lämnas hemma, åtminstone ifall man har bott i stan i flera generationer.

Ev. en av de bättre städerna strax söder om polcirkeln iallafall.
Citera
2009-03-25, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Efter en tur i skärgårdskommunens centrum så kom jag på en annan sak som är utmärkande för WT. Det är att inte klä sig efter vädret utan att gå runt i det man tycker är snyggt trots att man fryser/svettas ihjäl.

En vanlig syn är bulliga Fjällräven (ja, det är riktiga Fjällisar och jag antar att en hel del annat har fått försakas för att man ska ha råd med en sådan) redan i augusti eller så sent som i maj. Det är snyggt och dyrt och man vill bära plagget till varje pris. Skit samma om man smälter bort i värmen.

Idag såg jag många huttrande WT-tonåringar i tunna och korta små jackor i plastig skinnimitation. Fult. Och billigt.

Fjällrävenjackor är definitivt inte WT

Inte heller att klä sig "snyggt" oavsett väder
De första som sliter av sig till bar överkropp när det är varmt är WT-män. De första som gnäller när det är för kallt. Det är inte WT-stil att vara ängslig och "visa upp sig" riktigt
Citera
2009-03-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heathcliff.
Fjällrävenjackor är definitivt inte WT

Inte heller att klä sig "snyggt" oavsett väder
De första som sliter av sig till bar överkropp när det är varmt är WT-män. De första som gnäller när det är för kallt. Det är inte WT-stil att vara ängslig och "visa upp sig" riktigt

Jag har inte sagt att Fjällrävenjackor är WT. Däremot är det WT att bära dessa när temperaturen börjar närma sig 20 grader plus.

Jag har ingen som helst aning om hur WT ser ut där du bor men här omkring finns det WT-barn/ungdomar som är medvetna om sin situation.

Här bor de i hyresrätter med loftgångar där fasaden håller på att vittra sönder för att SL-bussarna kör förbi 250 m bort eller så bor de i en ombyggd och hyrd sommarstuga. De bor med sjukskrivna morsor med hål i näsan som hänger på låset på Bolaget varje morgon... Klasskompisarna bor i 9-miljoners-villor med strandtomt och har farsor som sitter på SEK och håvar in feta bonusar.

De är hopplöst medvetna om att de inte har samma förutsättningar som sina klasspolare. Hur skulle de kunna undgå det?

Så jo, nog är det WT att försöka höja sin egen sociala status med hjälp av en för årstiden alldeles för varm/kall jacka.

För all del, man tänker sig gärna att WT är nöjda med sin situation, att de skiter i att de inte har några pengar och finner sig i det. Men jag tror att det är annorlunda med tonåringar. De vill väldigt gärna vara fina. Att de sedan med största sannolikhet kommer att sluta som sina föräldrar hindrar dem inte från att vilja vara fina.

Så jo, nog är det WT att försöka höja sin egen sociala status med hjälp av en för årstiden alldeles för varm/kall jacka.

Kommunen jag bor i är oerhört segrergerad och det märks i skolorna.

Det här gäller tonårstjejerna. De yngre killarna ser jag inte till så ofta.

Om du inte tror mig så är det bara att åka till Värmdö och se efter själv.
Citera
2009-03-25, 16:57
Bannlyst
enligt susning nu är White trash:

# (hockeyfrilla) "Kortklipp, ofta skägg)
# (alkoholism) "narkotikamissbruk
# fetma (i kombination med blekhet)
# inavel
# hustru-/barnmisshandel
# avsaknad av ambition
# låg utbildning
# analfabetism
# trångsynthet, rasism
# fast food
# graviditet vid låg ålder
# går att studera i (talkshows) "moskeer"

Om man tar bort några punkter som jag ramat in och ersatt med text inom parentes så har du en kusligt klar bild av genomsnittsinnevånaren på Rosengård. - De invandrare vi får till Sverige är "white trash" i deras hemländer.
Citera
2009-03-25, 17:15
Medlem
Tolvans avatar
Vi är ju alla självutnämda WT-experter så döm om min lycka när jag blev bjuden på maskerad om ca två veckor med tema WT. Jag har fått fram en löjligt kort jeanskjol, en rosa tubtopp och guldfärgade gympadojjor alt slitna röda pumps. Tänkte även stoppa in en kudde under tröjan för att se gravid/fet ut. Problemet är vad jag skall ha på benen. Det är inte varmt nog att gå barbent. Några förslag? Nätstrumpor? Trasiga stumpbyxor eller något annat? min inspiration är i första hand inte svenska WT utan amerikanska, typ Joy i My name is Earl.
Citera
2009-03-25, 18:04
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heathcliff.
Männen är kanske vapenfixerade, harbakgrund i främlingslegionen,
Det kan hända att de är vapenfixerade. Men främlingslegionen skulle förmodligen aldrig ta in någon som kan defineras som white thrash.
Citera
2009-03-25, 18:24
Medlem
kitschlemurs avatar
Tolvan, du skall ha håriga ben.
Citera
2009-03-25, 18:29
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Tolvan, du skall ha håriga ben.
Ajfan, jag som vaxade dem igår.
Citera
2009-03-25, 19:35
Medlem
Razzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Vi är ju alla självutnämda WT-experter så döm om min lycka när jag blev bjuden på maskerad om ca två veckor med tema WT. Jag har fått fram en löjligt kort jeanskjol, en rosa tubtopp och guldfärgade gympadojjor alt slitna röda pumps. Tänkte även stoppa in en kudde under tröjan för att se gravid/fet ut. Problemet är vad jag skall ha på benen. Det är inte varmt nog att gå barbent. Några förslag? Nätstrumpor? Trasiga stumpbyxor eller något annat? min inspiration är i första hand inte svenska WT utan amerikanska, typ Joy i My name is Earl.

Tja, varför inte? Eller kanske ett par leggins med leopardmönster?
Citera
2009-03-25, 20:02
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ajfan, jag som vaxade dem igår.

Ta såna där hudfärgade strumpbyxor, och sy fast lite svart garn på, som hårstrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in