2009-11-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Jag förstår inte, är Visakort WT nu också?
Om de endast är till för att kunna handla på kredit på Ullared så är svaret tveklöst: ja.
Citera
2009-11-05, 19:03
Medlem
Känner en polare som man kan kalla för White Trash.

Han är 21 år, färgat håret svart, piercing i ögonbrynet, röker Level, går ofta runt med keps, luvtröja och slitna jeans med hål i och arbetar som lastbilsreparatör. Hans tjej är ganska snygg, blont hår, svanktatuering, röker, piercing i näsan och jobbar som personlig assistent.

Brukar heja på dom när dom åker förbi i deras rubinröda volvo 850 glt, när han sitter bakom ratten och hon brevid med rutan öppen och röker en cigg. Avgassystemet skulle behöva bytas på den bilen men annars är den hyffsat fin med skinnklädsel och självklart tärningar i spegeln.

De bor i en lägenhet på 3 rum, röker under fläkten, blir ofta snabbmat och har en katt.

Ni ska bara se han på jobbet när han står utanför portarna på verkstan i sin skitiga overall och röker. Då skulle ni skrika WT!

Men han är en jävligt bra polare som jag har känt sen högstadiet.

ps.hoppas inte han ser detta.
Senast redigerad av MackanXXX 2009-11-05 kl. 19:13.
Citera
2009-11-05, 19:09
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackanXXX
Har träffat ganska många WT-snubbar på lastbilshak runt om i landet. En har jag träffat på ett flertal gånger. Han är ca 45 år, ganska stor, väger ca 120 kg, rakad skalle, ganska ful, heter Anders, ovårdat språk, dragbilen han kör är en röd Scania R-serie med en vit trailer, hans fru heter Åsa och går på a-kassa.
Han har även en hund, blandras, som han brukar ha med i lastbilen ibland. Han är en typisk lastbilschaufför som stannar på lastbilshak, tjatar med alla, äter mycket etc. Han röker ett paket-cigg/dag.

En annan är Lasse, 50 år, ganska smal, men har en ganska stor ölmage. Slitet grått hår, snusar general lös, jobbar som bärgare, har en gammal rostig Cheva hemma och även sin rostiga Volvo 745:a som han har som bruksbil. Han har ingen fru, för hon lämmnade honom för 5 år sedan pga att han slog henne, bara rykten men ändå. Han bor i mina trakter och folk har sett honom snatta i den lokala konsum-affären. Hans son pluggar andra året på Industri men han bor inte hoss Lasse utan hoss en foster familj.
Åker man förbi Lasses hus så får man se ett tegelhus, men röda tegelpannor som trillar ner. Även en skorsten som det bolmar ut rök från och på tomten så ser man hans hundar skälla i hundgården. Hans gamla garage som är målat i grönt, utanför där står hans Volvo och oftast så står även bärgningsbilen där också.

Det dom brukar jobba med är, bilreparatörer, långtradarchaffisar, svettsare, vaktmästare, truckförare och inom industrin mm. Kvinnorna brukar jobba som städare, dagmamma eller hemkunskapslärare eller inte jobba alls.

De brukar röka, snusa, dricka mycket öl på vardagarna, deras ungar blir problembarn som börjar röka och dricka redan i 7:an och som sen snor bilar och klottrar på husbyggnader.

Det är min bild av en WT!

Den typiske tradarkusken finns snart inte längre, fiken stänger allt tidigare på kvällarna och maten är så dyr att de flesta har med sig egen mat. Sen har det skett en upprensning i branschen, man kan inte se ut hur som helst och uppföra sig hur som helst då man ska ansvara för en dyr bil, last och kundmottagning. De jag kommit i kontakt med har mest varit gammla gubbar som kört hela sina liv och inte har något annat än vägen och kompisarna. Orginalen som skrivit in sig i historien har varit just orginella och gjort massa dumma/konstiga grejer men att dom skulle vara wt aktiga kan jag inte påstå. Gamm gubbarna körde Luleå-Stockholm utan att stanna, ungarna idar är bara intresserad av att ha massa lampor och att bilen ska låta mycket. En del bilar ser ju jävligt smaklösa ut men om det gör att man klassas som wt vette fan.
Senast redigerad av Semestervikarie 2009-11-05 kl. 19:12.
Citera
2009-11-07, 06:50
Medlem
Crazywhiteguys avatar
Haha! Kanner igen en bekant som fan nar jag laser denna traden! Han ar vakt, namn som slutar med "y", har vattensang, bor lite utanfor stan i ett hus dom inte har rad att ha, tex. Sen far man inte glomma hans fru! Riktigt subba! Pratar i telefon 50% av sin fritid och resten av tiden planerar hon vad hennes nya projekt med huset ska bli. Maste namna att hn inte har nagot jobb. Arbetslos och sosse. Vantar fortfarande pa att hon ska fa det dar jobbet med 50 lax i lon med arbetstimmar som passar henne (mellan 12-1 da hon klipper sig/far mannikyr).

Oj oj oj..

Ps: ar i Thailand nu, sa darfor jag skriver med engelskt alfabete.
Citera
2009-11-07, 17:16
Medlem
Melongrasss avatar
Kan man säga att chavs är GB's svar på WT?
Citera
2009-11-07, 18:39
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Kan man säga att chavs är GB's svar på WT?

Nej, Chavs är en ungdomskultur. Riff-Raff eller Cakers är motsvarigheten till White Trash i England.
Senast redigerad av Semestervikarie 2009-11-07 kl. 18:42.
Citera
2009-11-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semestervikarie
Nej, Chavs är en ungdomskultur. Riff-Raff eller Cakers är motsvarigheten till White Trash i England.

Nja, chavs är väl snarare ett ungdomsderivat av white trash.
Citera
2009-11-07, 20:42
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wberlin
Nja, chavs är väl snarare ett ungdomsderivat av white trash.

Nej, Chavs är främst en mångkulturell ungdomsgrej. Medelåldern ligger kring 17 år. Riff-Raff och Cakers är olika namn för samma sak. Riff-Raff är äldre och används inte längre, nu används Cakers.
Senast redigerad av Semestervikarie 2009-11-07 kl. 20:44.
Citera
2009-11-08, 04:25
Medlem
MoccaMasters avatar
Rottveilers måste väl ändå betraktas som WT? Alla snubbar med tatueringar och muskler nuförtiden verkar vilja toppa sin image med den här klassiska vakthunden.
Citera
2009-11-08, 10:17
Medlem
Pimpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wberlin
Vad gjorde du på finlandsfärjan själv då?

http://www.karnfeldt.se/StTropez2008.htm - this is how they do it.

Äh. Helt vanliga arbetare i mina ögon.
Citera
2009-11-08, 19:16
Medlem
Citat:
I Kortedala finns det ett område som heter "Jenny Hill". "Hej jag heter trafalgar och bor i Jenny Hill, det ligger i Kortedala". Det finns även ett område som heter "Paradiset". Fy fan vad WT, "Tja, jag bor i Paradiset, det ligger i Kortedala. För tillfället så är jag arbetslös med min son Tony".

Jenny Hill och Paradiset ligger i Partille.

Ritade du kartan själv eller
Citera
2009-11-08, 20:05
Medlem
redcollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpie
Äh. Helt vanliga arbetare i mina ögon.
Får man fråga var i helvete du arbetar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera