2006-03-05, 02:56
Klockren tråd! White trash-fenomenet är något av mitt favoritämne!

Det mesta har redan sagts men....

På sommaren:

*Skorts, keps och ring i örat

*Grillfester på altanen, mycket sprit inkluderat´

*dyngfull en midsommar på en husvagnscamping

*När det är för tidigt på dagen för att supa så tillhör gräsklippning favoritsysselsättningen, visserligen är det väl nödvändigt men för white trashen verkar det vara ett tvångsmässigt betéende.

* Utflykt till stranden

Allmänt:

* Kamphund! Schäfer och rottweiler går dock också bra.. (det värsta jag hört talas om är nån i min by som promenerade upp till pressbyrån för att köpa cigaretter, samtidigt som hon rastade sin minigris)

*Hårdrockslångt hår trots tunnhårighet. Rakad skalle är också ett tecken på att det är ett white trash vi har att göra med.

*T-shirts med något större tryck eller text. Gärna en bandtröja med något kommersiellt och extremt överskattat hårdrocksband eller "rolig" text i stil med "Jag e bra på att knulla o fort går de!"

* De lite äldre white trashen har naturligtvis kvar de blommiga tapeterna från 70-talet när huset byggdes - såklart alldeles illgula pga år av inomhusrökning.

*Vattensäng(?)

*Storhandel varje lördag på Ica maxi.

*Engång om året blir det vallfärd till white trashens mecka - Ullared!

*När det är fest dras såklart Tomas ledin skivorna fram som de överviktiga 40 + käringarna skakar röv till, Tomas ledin eller Bryan adams. När det kommer till den yngre generationen så är det antingen någon form av techno som gäller eller framförallt metal! Metallica är favoriten.

*Tatueringar, piercingar

*Intresse för bilar och motorer

* Sportintresse. Att kolla på och disskutera fotboll (inte utöva), helst i kombination av öl och kebab. Fotboll är white trashens absolut största intresse. Jag tror knappt det går att vara (manlig) white trash utan ett fanatiskt fotbollsintresse.

*Hänga på alla jävla trender och flugor, poker är ett bra exempel. Plasma-tv ett annat.

*Det finns många olika grenar inom white trash, allt från kriminella Bikers, "patrioter", finlandssvenskar och hårdrockare till relativt beskedliga bira-svennar med barnfamiljer.

Lovar att komma med fler exempel när jag känner för det
Citera
2006-03-05, 03:18
Medlem
- Obildade och okultiverade, sitter och glor på fördummande dokusåpor och andra sktiprogram på TV. Varken innehar eller läser böcker.

- Klär sig i säckiga kläder från nån supermarket, ullared, OBS och B&W (Dressman och H&M bör räknas som ganska trashigt också).

- Svank tatuering för tjejerna och tribal för killarna.

- Piercing i näsan, läppen, tungan eller naveln.

- Kör ofta en skabbig gammal rosthög från 80-talet/tidiga 90-talet.

- Fetma och osunda matvanor, röker och dricker mycket folköl. Box-vin till helgen.

Nära besläktade med Trailer trash (USA, speciellt i Florida) och Euro trash.
Citera
2006-03-05, 03:29
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
sitter och glor på fördummande dokusåpor och andra sktiprogram på TV.

Hur kunde jag glömma detta - ett av de viktigaste white trash-fenomenen på 2000-talet? Kan du förlåta mig?
Citera
2006-03-05, 04:22
Medlem
EvilEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielgbg
Black Trash....är inte det lite som att skriva "wet water"....?
Hahaha Ja verkligen. Hur kul är det att beskriva "black trash" egentligen? Typ; för stora kläder, har vapen, ful stor amerikansk bil, röker mary j, äter grillad kyckling och är allmänt skrikiga, för att inte glömma kriminella. Det är ju så typ alla negrer framställs på tv och i filmer, så det är inte lika roligt.
Citera
2006-03-05, 04:47
Medlem
fan också!insåg nu när jag läste den här tråden att jag med största sannolikhet är white trash!

finns det något botemedel eller?
Citera
2006-03-05, 04:48
Medlem
Bilar:

Den unge whitetrash mannen ville ha en Audi s2 men kassan räckte bara till en cupé med diverse dekaltrimmning.
Fadern rattar stolt sin 245:a, eller valfri merca kombi från 1800-talet
Kärringen är för alkoholiserad och obildad för att framföra annat fordon än barnvagn.
Citera
2006-03-05, 05:05
Bannlyst
*Radio Rix eller NRJ på Radion
*Gillar Glennmark Eriksson Strömstedt, Tomas Ledin och Per Gessle
*Lövbiff, pommes och bearnaisesås - lite "festlig" mat till helgen
*fullt med prydnadsfigurer i sina sk bokhyllor. Böckerna lyser med sin frånvaro
*Blir plötsligt fotbollsintresserade vid VM och EM. I övrigt inget intresse. Ses ibland med målat ansikte
*Gårdsfester
*Samtalsämnen väljs efter dagens löpsedel i Aftonbladet.

Citera
2006-03-05, 05:31
Medlem
adderar

* flintastek (någon måste köpa dem, de ligger ju i köttdisken)
* eldning (kär gammal käpphäst från mig)
* stora hundar
* intimtatueringar
* hemmablandade drinkar som påminner om senaste chartersemestern
* verkar oförskämt nöjda och lyckliga med livet, vilket givetvis grämer och förbryllar en

resten är redan uppräknat

vill tillägga att vi nog har stråk av white-trash lite till mans, jag t ex, har en svårförklarlig
dragning till husvagnssemester som jag aldrig har fått leva ut
Citera
2006-03-05, 05:55
Medlem
WSEs avatar
Tilltalar sina barn med smeknamn.

Fotbollsintresserade när det inte är VM eller EM. Vuxna män som ägnar en massa tid åt att beundra andra män som sparkar på en boll signalerar att dom inte har något bättre att göra.

Pratar ohämmat om sex oavsett vilket sällskap de befinner sig i.
Citera
2006-03-05, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Tilltalar sina barn med smeknamn.

som jag sade, vi har det lite till mans
Citera
2006-03-05, 08:35
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
* Sportintresse. Att kolla på och disskutera fotboll (inte utöva), helst i kombination av öl och kebab. Fotboll är white trashens absolut största intresse. Jag tror knappt det går att vara (manlig) white trash utan ett fanatiskt fotbollsintresse.

Lovar att komma med fler exempel när jag känner för det

Du har koll, bra lista

Men, måste rätta dig på en punkt, det är hockey som är trashens nationalsport. Fotboll "är för segt", "det händer mer i hockey". VM i hockey är den absoluta höjdpunkten på året.
Citera
2006-03-05, 09:06
Medlem
Roland Janssons avatar
Jag rabblar upp det jag kommer på spontant. En del upprepningar, men det får ni ta

* Musiksmaken är trackslistan, hårdrock el dansband. Vilken genre beror på åldern
* Filmsmaken är allt "där det händer nåt". Tex "Fast and the furious" el "Triple XXX"
* Sitter mycket på nätet och hamnar även på FB emellanåt, men har pga läs och skrivsvårigheterna svårt att kommunicera. Killar surfar mest porr och då vet ni vilken avdelning dom frekventerar
* Klädstilen är keps, jeans, ring i örat, tatueringar för yngre killar, plockade ögonbryn, piercad navel och tribaltatuering för tjejer, gärna väldigt lättklädd slampig klädsel (trots uppenbar fetma). Den äldre generationen har mest mjukiskläder och billiga märkeskläder från Ullared.
* Allmänt osunt leverne, äter godis, chips, glass dagligen. McDonalds el den lokale pizzabagaren får frekventa besök.
* Brist på regler i hemmet. Barnen - som ofta har Amerikaklingande namn typ Kevin, Liam, Melissa etc - gör vad dom vill.
* Förakt för studier (han/hon ska inte tro att han/hon är nåt bara för atthan/hon har studerat på universitet)
* to be continued
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in