Citat:
Ursprungligen postat av
Fula Gubben
Den korkade fårskock som gör som MSM säger och tror att det är sant är mycket mindre än vad som ofta hävdas här på FB. Genomsnittlige svensk är en vuxen, förnuftig person som tyvärr är lite långsam när det gäller att ändra åsikt. Det påpekas ofta att svenskar är påfallande rationella när det gäller stora beslut som rör privat-ekonomin. Jag menar att detta gäller även politiken, och den största stöttestenen är inte döende MSM, utan trögheten i uppvaknande-processen.
Att prioritera en ny platt-TV framför rätten till och självbestämmandet över sitt eget land måste väl ändå betraktas som synnerligen fåraktigt? De flesta svenskar röstar med plånboken och den egna personliga tryggheten i sikte, därmed befinner sig den punkt där tillräckligt många av dem upptäckt hur skadlig invandringen faktiskt är för deras eget ekonomiska och sociala väl och ve dessvärre så långt fram i tiden att det redan kommer att vara för sent. Det av många nationalister så efterlängtade "uppvaknandet" kommer tids nog att infinna sig, men det kommer att ta sig uttryck i ett yrvaket "Oj, vi har visst inget eget land kvar här längre!".
Jag citerar mig själv från en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Inom ett par decennier kommer vi att nå en tröskel i det här landet, det blir en sorts brytpunkt där allt plötsligt tippar över och då kommer folk att göra den smått chockartade upptäckten att de inte längre är herrar i sitt eget land.
Tänk er någonting som långsamt ändrar färg. Man märker inte de gradvisa nyansskiftningarna eftersom de sker så långsamt... Men när färgen väl slagit över i en ny kulör och skiftat helt, ja då märker man det genast. Alla har väl varit med om sena sommarkvällar då man suttit ute i aftonsolen en bra stund och sedan plötsligt utbryter någon: "Oj, vad mörkt det blev helt plötsligt!". Lite så kommer det att bli för svenskarna i Sverige.
Det mörknar.
Jag delar med andra ord inte din optimism utan menar att folk i gemen är betydligt mer korkade och kortsynta än vad man kan tro. Det finns nästan ingen gräns för hur dumma och egoistiska människor kan bli.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wittgenstein
Med den mycket intressanta terorin att "PK-eliten" hela tiden måste överträffa varandra som en användare framförde här på Flashback nyligen (hittar tyvärr inte inlägget just nu) i färsk minne när jag läste Sandströms artikel, kunde jag inte låta bli att tänka att det kanske inte ligger så långt fram i tiden att någon kräver att vi ska peta in lite människor i olika kulörer med digital hjälp i klassiska svenska filmer som Fanny och Alexander, Körkarlen och Hon dansade en sommar för att inte ge folk den tokiga uppfattningen att Sverige en gång i tiden fungerade utmärkt trots att befolkningen till 99.9% var vit och levde med ungefär samma kultur.
Riktigt så långt kommer det inte att gå (om inte annat så av rent upphovsrättsliga skäl), däremot är det nog inte omöjligt att filmer av det slag du nämner kan komma att lysas i bann på ungefär samma sätt som Adolf Hitlers
Mein Kampf. Inget direkt förbud alltså, men i praktiken ett osynliggörande av själva verken under förevändning att de är "farliga".