Citat:
Ursprungligen postat av
lampros
Jag antar att detta är en så kallad ironi.
Om detta stämmer -- på vilket sätt anser du att ironi är effektivt i kampen? Vi strider för vår överlevnad som folk här, på samma sätt som Assad i Syrien strider mot hotet om västerländsk intervention, och på samma sätt som Amerikas indianer stred för sitt land 1600-1870 och Kina mot västerländsk kolonialism 1900-1949. På samma sätt som Sverige stred mot dansk hegemoni 1470-1521 och mot tysk och rysk hegemoni 1890-1990.
Vi svenskar erkänns inte som folk. Vår rätt till detta land erkänns inte av rådande regim. Detta är mycket allvarligt och bör uppmana alla etniska svenskar till kamp. Så hur anser du att ironi, i detta fall sådant som att bruka fiendens språk -- "Sverige, svenskarna och svensk kultur finns ju egentligen inte" -- bidrar till det?
Jag tror att kampen/saken förs bäst med en kombination av lätt handlag och högt tonläge, även om det låter som en självmotsägelse.
Talar man om en nationell frihetskamp och fiender, strid och undergång så är det lätt att hamna fel. Man väljer samma väg som de militanta, revolutionära vänstergrupper som minst lyckades påverka från 60-talet och framåt. Förfärande mycket bättre har det ju gått för de ideologiskt infiltrerande, konspirerande krafter som tagit över befintliga institutioner inifrån och verkligen lyckats ställa samhället på huvudet.
Detta är vad man kan kalla erövring genom befordran. Subversion genom löneförhöjning. Dessa grupper har med tålamod, nätverkande och gradvisa framsteg lyckats skada det traditionella väst långt värre än Bader Meinhof eller Che Guevara.
Det är detta jag menar med "glatt humör", eller lätt handlag. Att vara en del av den Sverigevänliga rörelsen, att vara självklart etnisk svensk och inte skämmas för att verka för vårt folks legitima egenintresse ska vara en POSITIV handling. Drivkraften är inte hat mot andra utan kärlek till det egna. Nationalismen är en god, demokratisk folkrörelse - det är både budskapet och arbetsmetoden.
Den här "mjuka" stilen får uppenbarligen en del att rulla med ögonen. Hur jävla naiv och dum får man vara, liksom? När oyto (bara sådär) skisserar en praktisk lösning på Sveriges problem genom biståndsrepatriering finansierad ur befintlig budget, som med rätt retorik skulle kunna börja implementeras av Gustav Fridolin innan 2018 - hur korkad är han då? Fattar han inte att globalisterna aldrig kommer låta sina marionetter genomföra en politik som går på tvärs med deras agenda som syftar till det europeiska Europas undergång? Ser han inte genom matrix som vi?
Det enda jag vill påpeka för denna sortens cyniska ragnarökshipsters är att - så tänker inte era motståndare. Dessa ser möjligheterna, inte de oöverstigliga problemen. De går till sina respektive rökiga konspirationsmöten med ondskefulla leenden och studs i steget. De har kul när de försöker ta över världen, vare sig de lyckas eller ej.
Så det här med tonläget, som jag anser bör vara lika högt och känslosamt som motståndarnas tenderar vara. Det är inte fel att med darr på rösten kasta ut högtravande anklagelser om att PK-sidan är rasistisk mot det lilla svenska folket som har samma rätt till sin historiska kontinuitet som andra små folk.
Det är inte svaghet att visa patos och inte vara salt och torr, eller hatisk och militant. En vinnare tar motståndarens vapen (känsloargumentet) och vrider det ur handen på honom. En rasistanklagelse möts bäst med en mer indignerad rasistanklagelse. Klander för att vara kall inför en illegals situation möts företrädelsevis med fördubblat klander för att inte bry sig om svenska pensionärer som inte får komma ut i solen eller barn som dör i tyfus i Indien.
Ett bra exempel från Jimmie Åkesson var hans utspel mot Reinfeldt för hans oresonliga hat mot SD. Det får folk att tänka till, tror jag. Eller när Söder rasade om en "skammens dag" apropå gratis vård till illegala. I takt med att SD växer kommer dessa typer av moraliserande, känslobärande utfall för svenskarnas sak få allt bättre fäste i debatten. Och när PK-sidan börjar fundera på om den verkligen är moraliskt överlägsen så är den besegrad.
Såhär ligger landet: Den etniskt svenska gruppen med naturligt allierade grupper kommer under lång tid framöver vara den överlägset viktigaste väljarbasen i ett demokratiskt Sverige. Dessa vinns bäst med en positiv omdefinition av nationalismen som en fråga om trygghet, samhörighet och folkstyre. Måltavlorna är EU, det globala kapitalet, propagandamedia, USA-imperialism och alla andra destruktiva krafter.
Är denna demokratiska kamp fåfäng? Tja, låt oss se. Men en sak är säker: Alla andra metoder med våld och antidemokrati har ju INGEN möjlighet att lyckas i en värld där USA:s militär har slutligt veto.
Edit: Vill bara förtydliga att detta inlägg förstås inte har någon udd riktad mot lampros, även om tankegången började utifrån hans post. Som jag uppfattar det är han positivt bejakande av det svenska mer än negativ mot något annat.