2013-05-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ja nu talar vi verkligen om mediakrig. Mycket förhandssnack men nu verkar det faktiskt ha brutit ut.

Så är det. Och tänk att vi som är de klarsynta ädelstenarna i Flashbacks sandöken hela tiden behövt utstå spott och spe av mediekrigsförnekarna.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-05-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ja nu talar vi verkligen om mediakrig. Mycket förhandssnack men nu verkar det faktiskt ha brutit ut.

Dock handlar det än så länge om den demokratiska rätten att inte bli förföljd genom att bli kallad sverigedemokrat. Inte den demokratiska rätten att vara sverigedemokrat utan att bli förföljd.
Citera
2013-05-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Dock handlar det än så länge om den demokratiska rätten att inte bli förföljd genom att bli kallad sverigedemokrat. Inte den demokratiska rätten att vara sverigedemokrat utan att bli förföljd.

Rätt där. Men man inser hotet från SD som politisk maktfaktor och ger "mainstreampartier" legitimitet att faktiskt agera utifrån ett sanningsperspektiv och inte ett ideologiskt perspektiv, dvs invandringen kanske tillåts bli en fråga som andra? Fan tro't dock, det är för många karriärer och mycket prestige inblandat i detta. Som vanligt är det Sveriges riktiga makthavare, media, som bestämmer och sätter dagordningen förstås. Viss heder åt UG och JJ. Tyvärr 10-15 år för sent.
Senast redigerad av Fnysington 2013-05-15 kl. 23:29.
Citera
2013-05-16, 12:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En liten smygande känsla man börjar få avseende mediakriget, är att PK- och mångkultursidans ensidiga kvoterande av kvinnor nu börjat bita dom själv i svansen. Det är inte dom skarpaste knivarna i lådan som har lyfts upp till höga poster, dom saknar både självkritik, kunskap & den hårdhudade arrogans som behövs för att försvara den egen, förljugna, verksamheten mot kritik av mer intelligent art.

Man har ju försökt med diverse dimridåer som "näthat" & "gubbslem". Men mot ett sådant lågmält reportage som gårdagens UG funkar ju inte detta, JJ verkar ha fattat att han skall hålla en lägre profil. Mot denna typ av kritik behövs det intellektuella argument som är trovärdiga, några sådana finns inte, vilket tydlig märks när den kvoterade Helena Olsson skall försöka försvara SR's lögner. Här föredömligt sammanställda av signaturen BaalZeBub.

Så min fundering nu är vilken "häskarteknik" man skall skylla på den här gången när den egna otillräckligheten att försvara sina lögner blir allt mer uppenbar?
Citera
2013-05-16, 12:52
Medlem
Ett litet djurs avatar
Jag har inte möjlighet att se efter själv så undrar därför om någon av er kollat av stämningen på twitter?
Citera
2013-05-18, 09:41
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg som behandlar Joseph McCarthy flyttade till Historia: https://www.flashback.org/t957997
/Mod.
Citera
2013-05-18, 11:46
Medlem
lampross avatar
Jag postade en smärre krönika över kulturkriget i början av april i denna tråd. Under tiden har jag uppdaterat den. Här kommer dessa uppdateringar. Den som vill läsa hela krönikan, med dess händelser från 2009 och framåt, uppmanas gå hit för 2009-2010-skedet, och för 2011- och 2012-händelserna hit, och för resten av 2012 och 2013 (till och med mars) hit.

Men för att ge en smärre återblick på aprils mediakrig om mångkulturen, här är vad jag funnit. Jag hade tänkt ta med Uppdrag Granskning i veckan som gick, men det hela rann ju ut i sanden på grund av brist på spinn. Det blev formlöst snömos, saknande den profil och gestaltkvalitet som en äkta mediahändelse ska ha. Sorry Janne Josefsson, du har dina ögonblick, men UG medio maj var inte ett av detta.

- - - - - - - - - -

April 2013

. 7 april – islamisten Omar Mustafa (1985-) väljs in som suppleant i Socialdemokraternas partistyrelse. Men redan den 13 april sparkas han. Han visar sig nämligen hysa radikala åsikter om kvinnor, HBT-personer och Israel. Denna S-partiets islamkritiska ådra röner uppståndelse i MSM. Partiet kallas islamofobiskt. I TV:s Agenda, strax efteråt, känner sig ordföranden för Unga muslimer kränkt på grund av det hela. Och i samma program, samt i en debatt på Publicistklubben i mitten av april, upprepar Ali Esbati (V) att man inte ska debattera ämnen som invandring och mångkulturism. Det ska vara locket på. annars händer antagligen Något Hemskt. Åsa Linderborg, kulturchef på Aftonbladet, säger sig i samma debatt vägra debattera med radikalhögern. Det kan misstänkas att Linderborg, som hon själv antyder, har slut på argument. Invandringskritiker kan inte besegras i en debatt. Därför beslutar hon sig för att sluta debattera dessa frågor.

. 27 april – den svenske författaren Henrik Arnstad har kallat Norge, med sin nationalistiska yra, fascistiskt. Han får i tidningen Klassekampen svar på tal av författaren Karl-Ove Knausgård som kallar Arnstad en historielös figur som ser allt i svart och vitt. Knausgård hävdar att norsk nationalism handlar om befrielse från ockupation. Klassekampen skriver [min övers]:
Citat:
En viktig konsekvens av den norska modellen är att meningsmotståndare – de som är för invandring, och de som är mot – även fortsättningsvis kan tala med varandra, enligt Knausgård: - I Sverige är temperaturen mycket högre, det haglar beskyllningar om fascism och nazism, och avstånden mellan dem som har ordet och kulturen i sin makt, och dem som inte har det, växer för var dag som går.
http://www.klassekampen.no/61441/art...n-i-svarthvitt
Och tillfrågad i GP 27/4 om han vill debattera med Knausgård säger Arnstad nej. Han vågar väl inte. Användaren Tjyvas på Flashback kallar Arnstad träffande för en hund som skäller men inte bits.

. 29 april – förre S-märkte kulturministern Bengt Göransson förnekar att det finns en specifik svensk kultur. I gengäld torde många betvivla att Bengt Göransson har alla hästar i stallet. Göranssons tvivelsjuka är ett eko av den Jan Nordwall, ordförande för Sveriges hembygdsförbund, som hösten 2011 förnekade existensen av en särpräglad svensk kultur [se november 2011].
Senast redigerad av lampros 2013-05-18 kl. 11:54.
Citera
2013-05-18, 13:47
Medlem
Så hur länge till ska man behöva höra påståendet att det inte förs någon debatt i Sverige?
Citera
2013-05-18, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LNBW
Så hur länge till ska man behöva höra påståendet att det inte förs någon debatt i Sverige?

Suck.

Det förs debatt om "rasism" och "integration", inte om invandring eller mångkultur. Men tack för din värdefulla input.
Citera
2013-05-18, 15:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Idag såg jag Uppdrag granskning: Mcarthyismen är död, leve demokratin. Mycket befriande.

Det skvalpar en del efterdyningar efter Uppdrag Granskning.

"Medierna" i SR diskuterar programmet och exponerar Aagård. Jan Helin ger Aagård en liten spark för dennes "slarviga" sätt att citera. Avslutningsvis hävdar Helin, att inga övergripande slutsatser kan dras betr. svenska medias ad hominem kampanjer och svenska medias antidemokratiska ansträngningar att ge falska s.k. "motbilder", eftersom UG endast har lyft fram tre exempel.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...795&grupp=9346

-----

I dagens GP skriver Sven-Eric Liedman en artikel, som inte verkar finnas på nätet. Enl. porrjocke så försvarar Liedman UG.

https://www.flashback.org/sp43484444

Citat ur Liedmans artikel:

Citat:
Rubriken på programmet är den goda viljan. Inspirationen kommer säkert närmast från Ingemar Bergman som skrev en tv-serie om sina föräldrar med den titeln. Bergman nystade i en tradition tillbaka till Immanuel Kant. Enligt Kant är en god vilja det enda som är obetingat moraliskt gott. Men, undrade hans kritiker och bland dem Bergman, vad skall man säga när effekterna av den goda viljan är negativa?

Programmet handlar om svenska journalister som i den goda avsikten att motverka rasism och främlingsfientlighet sviker i källkontroll och ibland ignorerar sådant som talar emot deras tes.

Någon som har tillgång till GPs papperstidning/dital prenumeration och kan dela med sig Liedmans artikel? Pga Sven-Eric Liedman utpräglade vänsterprofil, så skulle det vara intressant att se, hur han resonerar. Här är ett utdrag ur en intervju med honom om hans bok: ”Att se sig själv i andra - om solidaritet”

Citat:
Jag vet inte om du har läst numret av Ord & Bild som handlar om Göteborg, där finns en intervju med Göran Johansson, socialdemokratiskt kommunalråd. Han kommenterar detta att man inom vänstern ständigt talar om rättvisa och inte om solidaritet. Och han har ett exempel, ett av de här vanliga drastiska exemplen.

Om man ska dela en korv rättvist så delar man den mitt av. Men om man är solidarisk ger man den som är hungrigast större biten av korven. I all sin enkelhet är det en ganska bra bild. Jag tror att kravet på rättvisa kan bli väldigt stumt. Politiskt stumt. För då säger man inget om hur människor förhåller sig till varandra.

I boken drar du en skarp skiljelinje mellan en solidaritet baserad på välvilja och en solidaritet som är förankrad i kraftfulla institutioner. Detta är en ideologisk strid, och ibland är det lätt att få intrycket att den sistnämnda hållningen håller på att förlora.

– Det kan man säga. Det blev tydligt på nittiotalet. Man talade om solidaritet i termer av välgörenhet. Solidaritet var någonting som så småningom upptogs av katolska kyrkan, av påven Johannes Paulus II. Och där är poängen att solidaritet inte skiljer sig från caritas, välgörenhet, som har en tvåtusenårig historia. Men i välgörenhetstänkandet finns inte den föreställning som finns i solidaritetstänkandet om att man ska förändra samhället.

[---]

Det finns en intressant bok av Julia Kristeva som heter "Främlingar för oss själva", en fantastiskt fin titel som betonar att det är det främmande i oss själva som vi blir rädda för hos andra.

[---]

Föreställningen om människors abstrakta likhet gäller på en allmän nivå, men när det kommer till konkreta förhållanden är människor så olika att de behöver betraktas och behandlas olika. ... ”Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov.” Den formuleringen tycker jag är suverän fortfarande.

http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...-i-alla-andra/
Senast redigerad av Meiji 2013-05-18 kl. 15:25.
Citera
2013-05-18, 20:24
Moderator
Meijis avatar
Här kommer ett tips om ett par artiklar, som är skrivna av en av dagens krigare: Björn Schaerström

Denne moderate kommunpolitiker i Vallentuna har skrivit ca ett halvt dussin rättframma artiklar om - och MOT - den s.k. mångkulturen sedan årskiftet 2012/2013 t.ex. :

Kommunala ekonomin dräneras av flyktingpolitiken

Citat:
Dagligen ser vi nu hur det offentliga Sverige tvingas kapa och sarga fungerande verksamheter och organisationer stora som små inom allt ifrån vård och utbildning till service och infrastruktur för att spara nålpengar samtidigt som man fortsätter att slösa våra gemensamma resurser på sådant som varken är vårt fel eller ansvar.

”GULDÅREN SNART ÖVER” utropar offentliga Sveriges husorgan Dagens Samhälle i krigstidsrubrik på nr 8 2013. Och varnar enligt egen utredning för betydligt svårare tider med ökat kostnadstryck och stora investeringsbehov. Tidningen spår att var tredje kommun går mot underskott när intäkterna ebbar ut och kostnaderna skjuter fart.

[---]

Trots strömmen av kriser för stora delar av det offentliga Sverige med besparing och nedskärningar som nu slår hårt mot vård, skola och omsorg fortsätter regeringen att ösa ut 100, ja kanske 200 miljarder årligen på en skattebetald invandring som inte behövs.
http://www.newsmill.se/artikel/2013/...ktingpolitiken

-----

Igår skrev Björn Schaerström en ny artikel. Att kalla den för en "bredsida" är lite svagt. Ursinnet går inte ta miste på.

Finansminister Borgs Nigeriahälsning genant för Sverige.

Citat:
Att utmåla Nigeria som något föredömligt för Europa är minst sagt häpnadsväckande och ligger så långt ifrån verkligheten att det är genant både för honom själv och för vårt land. Jag är säker på att det förstärker omvärldens intryck av Sverige som de naiva och aningslösas förlovade land. Medan vi ex-nigerianer ofta med skrattet i halsen byter tankar om de nästan apokalyptiska förhållanden vi under några år upplevde innan vi förlöstes med beskedet om avslutad tjänst eller förflyttning låter Anders Borg som en världsfrånvänd biståndsarbetare eller småbarnsförälder som klappar händerna åt telningarnas minsta framsteg.

Mot bakgrund av detta och att Borg i Almedalen har dillat om skattesubventionerade moskébyggen till moderat muslimer för att hålla undan de hårdföra bör både han och andra i hans närhet fundera över om han överhuvudtaget bör släppas utanför sin ringhörna. Politik är politik och finanser är finanser. Och det på största allvar. Efter de Borgska fadäserna förstår jag allt bättre varför vi har den invandringspolitik vi har och en regering som daltar och hukar för religion och minoriteters krav på särbehandling. Borg och Reinfeldt är teknokrater.

Som de proffspolitiker och organisationsmekaniker de är, utan verklig yrkes- och livserfarenhet, tillhör de en politikergeneration som besitter omfattande torrkunskaper om politiska strategier och modeller men saknar djupare kunskap om världens sammansättning. De saknar genuin insikt i demokratins framväxt och sårbarhet och om vilka krafter som verkar åt olika håll. De tar för givet det vi har och ser inga hot i de dramatiskt samhällsförändrande processer de har ansvar för. De låter sig luras av mångkulturens charm och säljer bort fastare hållning och integritet för okunnighetens påtryckningar och populismens lättvunna segrar.

Finansminister Borgs reserapport från Lagos ger skrämmande referenser till andra Nigeriahälsningar i de pärmar jag håller som bevis på att mina upplevelser i Nigeria. Jag sorterar in herr Borgs under fliken ”de bästa”. Funderar på att sända honom någon av mina gamla UD-rapporter. Han har mycket att läsa på.

http://www.newsmill.se/artikel/2013/...nt-f-r-sverige
Citera
2013-05-19, 08:30
Medlem
lampross avatar
Ingen sektor går fri. Även det europeiska musiklivet är nu slagfält för traditionalismen -- och mot mångkulturen, eftersom en viss musiktävling igår hölls i det berikade Malmö.

Euruvision Song Contest 2013 vanns nämligen igår av Danmarks Emmelie de Forest. "Only Teardrops" heter låten. Det är en folkpop-låt, ackompanjerad av militärtrummor och med en flöjt som plusvapen.

Så vad ska tjänstgörande PK-ister säga om det här då? En blond, vit kvinna som sjunger folkpop med militärkomp? Kanske har Henrik Arnstad något att säga? Kanske: "Typisk fascism: att förkläda sitt budskap i folkligt gångbara former. Idag Eurovision, i morgon Europa. Fascismen tar över! Stoppa Emmelie de Forest! Detta är hatbrott!"

Nåja, jag spekulerar. Men visst var låten bra. Nordisk folkton med en skandinavisk Shakira.

Förra året Loreen, i år Emmelie de Forest! Ett tecken i tiden? Kanske det. Det hela gick ju av stapeln i mångkulturella Malmö, med massor av outtalad och explicit mångkulturism i själva arrangemanget.

Så man kan säga: Europa skuddar av sig kosmopolitväldet och lyfter sitt huvud fritt. Till "Only Teardrops" trummor marscherar vi mot en gyllene gryning. Med flöjten som plusvapen.

- - -

För övrigt nickar jag gillande åt Björn Schaerströms sågande av Anders Borgs nyligen visade Afrikavurm, citerat i föregående inlägg. Schaerström har tydligen själv jobbat i Nigeria. Han är den kraft moderaterna behöver -- bort från mångkulturism och tillbaks till sans och måtta.
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Schaerström
Att utmåla Nigeria som något föredömligt för Europa är minst sagt häpnadsväckande och ligger så långt ifrån verkligheten att det är genant både för honom själv och för vårt land. Jag är säker på att det förstärker omvärldens intryck av Sverige som de naiva och aningslösas förlovade land. Medan vi ex-nigerianer ofta med skrattet i halsen byter tankar om de nästan apokalyptiska förhållanden vi under några år upplevde innan vi förlöstes med beskedet om avslutad tjänst eller förflyttning låter Anders Borg som en världsfrånvänd biståndsarbetare eller småbarnsförälder som klappar händerna åt telningarnas minsta framsteg.
Senast redigerad av lampros 2013-05-19 kl. 08:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in