2013-05-14, 18:09
Medlem
Autochthons avatar
Intressanta citat från:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3693647.ece

"Det här är en liten bransch där alla känner alla så problemet med jäv dyker upp hela tiden."
Vilket även medför att total samsyn genom åsiktsgemenskap, vänskapsband och grupptryck är en ganska naturlig följd?

"Att 'Uppdrag granskning' är mer politiskt, en kritik som bland annat höjdes efter programmet om barnfattigdom"
+
"Det märkte jag av när det programmet gick att många på Twitter anklagade mig för att inte längre stå till vänster"
=

...

Det är ju i alla fall fint att konsensuseliten åskådliggör problemet.
Citera
2013-05-14, 20:57
Medlem
Dagens Aftonbladet, bjuder på en ledare som betyder vad? Är detta likt denna tidning eller bara ett sätt att känna av hur vinden blåser? Eller sker det saker på redaktionen?

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle16769496.ab

Obs, jag är ingen van läsare av denna tidning och ser därför inte riktigt om detta är en manöver eller uppriktigt.
Citera
2013-05-14, 21:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precidio
Dagens Aftonbladet, bjuder på en ledare som betyder vad? Är detta likt denna tidning eller bara ett sätt att känna av hur vinden blåser? Eller sker det saker på redaktionen?

Obs, jag är ingen van läsare av denna tidning och ser därför inte riktigt om detta är en manöver eller uppriktigt.

Läs det här dårå i samma tidning samma dag av Lena Melin:

"MP vill att vi ska jobba mindre – men vem betalar?

Jobba mindre, lev längre. Men vem betalar? Sannolikt de stackars satar som är dumma nog att vara kvar på jobbet och betalar sin skatt."
Citera
2013-05-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Läs det här dårå i samma tidning samma dag av Lena Melin:

"MP vill att vi ska jobba mindre – men vem betalar?

Jobba mindre, lev längre. Men vem betalar? Sannolikt de stackars satar som är dumma nog att vara kvar på jobbet och betalar sin skatt."

Ja vänsterflumtakterna sitter ju i.
Citera
2013-05-14, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av precidio

Var inte så mycket vettigt som nämndes ledaren, mest generell kritik mot Allianen per se eftersom det mest snackas men lite verkstad. Det har t.om. den mest enfaldige Svensk fattat idag. Men skönt att någon ur mediaeliten vågar kritisera.
Citera
2013-05-14, 22:47
Medlem
SeverianTheLames avatar
Tino Sanandaji, en ekonom som genom sin intellektuella hederlighet är mer än vad vi förtjänar här i den svenska bagdad-bob debatten går hårt fram!

Citat:
The dismal experience of Malmö undermines the theory that immigration has benefited the Swedish economy. The historical birthplace of the Swedish Social Democratic movement, increasingly looks like a blighted American city in terms of segregation, poverty, crime and poor economic performance.

Något som är ganska uppenbart, men Tino redovisar siffrorna.
Citera
2013-05-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Tino Sanandaji, en ekonom som genom sin intellektuella hederlighet är mer än vad vi förtjänar här i den svenska bagdad-bob debatten går hårt fram!

Något som är ganska uppenbart, men Tino redovisar siffrorna.

Tino är intellektuellt hederlig och rättskaffens. En invandrare som faktiskt sympatiserar med det svenska folket.
Citera
2013-05-15, 01:35
Medlem
Martin är omdöpt!

Numera heter han: Martin Ågren.

Hoppas ingen missade hans kiss i byxan hos Studio1 idag!
Citera
2013-05-15, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
När något fungerar både som premiss och konklusion:

http://www.1911encyclopedia.org/Circulus_in_probando

ALLA negativa utfall för en icke-etniskt svensk grupp jämte ALLA personliga motgångar för en icke-etniskt svensk individ (kan) lanseras som strukturell rasism/strukturell diskriminering, eftersom det är på förhand givet, att den åberopade "strukturen" förklarar alla fenomen.

Khemiri torgförde t.o.m. sin egen subjektiva upplevelse (!) som en personlig motgång och justitieminister Ask avstod (fegt eller genuint korkat) från att syna hans kort.

Circulus in probando. Tack !

Ett cirkelbevis helt enkelt med en på ett metafysiskt begrepp vilande premiss precis som i gudsbevisen.

En annan nyproducerad (och snarlikt fungerande) metafysisk begreppslig storhet vid sidan av den "strukturella rasismen" är för övrigt "könsmaktordningen".
Senast redigerad av BengeRunflak 2013-05-15 kl. 06:42.
Citera
2013-05-15, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cwejman

Vad har en del av min etnicitet med saken att görq.
Utan att själv vara antisemit tvingas jag dock säga att etniciteten möjligen har relevans här när man ser hur det judiska debatt.kollektivet (utifån skilda poltiska grundsyner) agerar så gott som enhälligt (?) i den svenska debatten om invandringspolitiken. Det är i princip genomgående en ultraliberal syn som kommuniceras. Till stor skada för Sverige och med litet långsiktigt ansvarstagande för landet. Dock ser man i princip aldrig samma patos för fri rörlighet i mellanöstern uttryckas, närmare bestämt Israel.
Citera
2013-05-15, 20:54
Medlem
Idag såg jag Uppdrag granskning: Mcarthyismen är död, leve demokratin. Mycket befriande.
Senast redigerad av Fnysington 2013-05-15 kl. 21:14.
Citera
2013-05-15, 22:19
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Idag såg jag Uppdrag granskning: Mcarthyismen är död, leve demokratin. Mycket befriande.

Ja nu talar vi verkligen om mediakrig. Mycket förhandssnack men nu verkar det faktiskt ha brutit ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in