2025-06-08, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Soros - Ständigt denne Soros!

Likt Ture Sventons nemesis så ser man hela tiden ondskans svarta myggjagare stick fram under draperierna.

En en nyligen utkommen intervju som Tucker Carlsson har med Mike Benz så redogör Benz för hur personer som Soros utnyttjar sin NGOs (non Gowernmental Organisations) för att dels omstörta länder som Sverige och dels berika sig själva.

Ok. Soros såg till (mycket oklart hur) att SD blev ett samarbetsparti till en borgerlig regering och nu är Sverige omstörtat. På något sätt, återigen oklart hur, tjänade Soros pengar på det.

Ok. Vad förväntar du dig att jag ska svara på detta?

Citat:
Soros förekommer inte mindre än i tre separata delar under intervjun. Festligast blir det när Benz med angivande av källa klargör att Soros under en period hade så stort inflytande över diverse frågor inom utrikespolitiken att Imperiet ansåg sig tvunget att anpassa sin utrikespolitik efter Soros agenda.

Soros såg till att det blev ett Iran-avtal 2015 då Obama var president. "Lobbyn" motsatte sig detta avtal men Soros vann.

Ok.

Citat:
https://rumble.com/v6ty40n-mike-benz...ow-theyre.html

För de som enbart är intresserade av Soros så går det att hitta de delar som handlar om honom i anteckningarna under programmet. Själv upptäckte jag att avsnittet i sin helhet var så späckat med information som gjorde det möjligt att binda samman olika disparata informationspunkter att jag lyssnade på helheten. Det var omvälvande!

Tack för tipset!
Citera
2025-06-08, 17:34
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ok. Soros såg till (mycket oklart hur) att SD blev ett samarbetsparti till en borgerlig regering och nu är Sverige omstörtat. På något sätt, återigen oklart hur, tjänade Soros pengar på det.

Ok. Vad förväntar du dig att jag ska svara på detta?

Jag tror att du har en verkligt naiv och orealistisk syn på lobbying.

Saker kan hända fast starka lobbyister och opinionsbildare kämpar emot.

Att SD blev en samarbetspartner till regeringen ska och kan inte tolkas som att Soros, Expo och Aftonbladet har lobbat för detta.

Det är tack och lov inte så att bara för att Anders Lindberg skriver att
flyktingmottagandet bör öka så kommer alla svenskar som en man kräva ökat flyktingmottagande, faktum är att han inte ens får hela socialdemokratin med sig.
Citera
2025-06-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag tror att du har en verkligt naiv och orealistisk syn på lobbying.

Saker kan hända fast starka lobbyister och opinionsbildare kämpar emot.

Att SD blev en samarbetspartner till regeringen ska och kan inte tolkas som att Soros, Expo och Aftonbladet har lobbat för detta.

Det är tack och lov inte så att bara för att Anders Lindberg skriver att
flyktingmottagandet bör öka så kommer alla svenskar som en man kräva ökat flyktingmottagande, faktum är att han inte ens får hela socialdemokratin med sig.

Jag håller med och det har varit min ståndpunkt i den här tråden i många år och på grund av det har jag blivit hatad av många. Sanningen är hatad. Fruktad. Den gör ont. Riktigt jävla ont.

Söker man på Soros i den här tråden blir resultatet 841 inlägg. Så illa är det. Det är katastrofalt.
Citera
2025-06-09, 22:57
Medlem
Citat:
Jag håller med och det har varit min ståndpunkt i den här tråden i många år och på grund av det har jag blivit hatad av många. Sanningen är hatad. Fruktad. Den gör ont. Riktigt jävla ont.

Söker man på Soros i den här tråden blir resultatet 841 inlägg. Så illa är det. Det är katastrofalt.

Mike Benz, som jag tror skulle kunna vara berättigad till ett automatiskt andra medborgarskap, tyckte tydligen att sagde Soros var så betydelsefull att han dök upp ett antal gånger under intervjun med Tucker Carlsson.

Så illa är det med Soros inflytande. Du har helt rätt i att det har varit katastrofalt.
Citera
2025-06-09, 23:20
Medlem
Citat:
Vilket parti annars?

Vet inte vilket parti hon annars borde kandidera för, men jag tror inte att hon är kristen.
Citera
2025-06-10, 21:53
Medlem
Citat:
Vet inte vilket parti hon annars borde kandidera för, men jag tror inte att hon är kristen.

Ingen annan vet eller - alla tar det för givet att KD var partiet för hennes politiska karriär.

För liten för kostym för moderaterna.
För kontroversiell för liberalerna.
För fin för sverigedemokraterna.

Artiklar från början av förra året ger oss att hon då inte var kristen men låt oss hoppas att hon sedan dess funnit Jesus!
Citera
2025-06-11, 03:00
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ingen annan vet eller - alla tar det för givet att KD var partiet för hennes politiska karriär.

För liten för kostym för moderaterna.
För kontroversiell för liberalerna.
För fin för sverigedemokraterna.

Artiklar från början av förra året ger oss att hon då inte var kristen men låt oss hoppas att hon sedan dess funnit Jesus!
Det var en trovärdig analys. Detsamma kan sägas om så många fler karriärister inom politiken. Är man skrupellös och äregirig nog kan man ganska enkelt göra karriär som politiker i Sverige.

Det gäller att veta vad man ska säga och när man ska säga det, vilka ryggar som ska klias och benstumpar som ska smörjas. Inom S och M är det svårare för man riskerar bara bli ledare för en falang (tänk Hanif Bali), och inom V är kursen sedan länge så utstakad att man knappast har något att hämta om man missade ungdomsförbundståget. Mp likaså. Sd toppstyrs så även där göre man sig icke besvär, ty du åker ut på rumpan illa kvickt.

Vilket lämnar vägen öppen för karriärer i L, Kd och C. Att de balanserar på riksdagens knivsudd verkar dessutom göra dem öppna för oerfarna ungdomar utan livserfarenhet men med näbb modell större.

Ledarsidor och tyckare vet om detta och håller sig avvaktande gentemot gapstarar från dessa partier, vilket tyvärr också gäller när de gör bort sig å det grövsta. En sådan filur som Gustav Hemmingslös borde såklart fått sina fiskar varma av alla tyckonomer vid det här laget.
Citera
2025-06-11, 14:10
Medlem
Citat:
Soros - Ständigt denne Soros!

Likt Ture Sventons nemesis så ser man hela tiden ondskans svarta myggjagare stick fram under draperierna.

En en nyligen utkommen intervju som Tucker Carlsson har med Mike Benz så redogör Benz för hur personer som Soros utnyttjar sin NGOs (non Gowernmental Organisations) för att dels omstörta länder som Sverige och dels berika sig själva.

Soros förekommer inte mindre än i tre separata delar under intervjun. Festligast blir det när Benz med angivande av källa klargör att Soros under en period hade så stort inflytande över diverse frågor inom utrikespolitiken att Imperiet ansåg sig tvunget att anpassa sin utrikespolitik efter Soros agenda.

Så visst är/var Soros i princip en statlig aktör.

https://rumble.com/v6ty40n-mike-benz...ow-theyre.html

För de som enbart är intresserade av Soros så går det att hitta de delar som handlar om honom i anteckningarna under programmet. Själv upptäckte jag att avsnittet i sin helhet var så späckat med information som gjorde det möjligt att binda samman olika disparata informationspunkter att jag lyssnade på helheten. Det var omvälvande!
Citat:
Mike Benz, som jag tror skulle kunna vara berättigad till ett automatiskt andra medborgarskap, tyckte tydligen att sagde Soros var så betydelsefull att han dök upp ett antal gånger under intervjun med Tucker Carlsson.

Så illa är det med Soros inflytande. Du har helt rätt i att det har varit katastrofalt.

Nu har jag faktiskt tittat på hela intervjun. Ingenting om Sverige eller västeuropa tas upp över huvud taget. Ingenting alls. En del av intervjun handlar om Soros.
att dels omstörta länder som Sverige
Inget sådant sades av Benz. Den trådnära Marita Ulvskog (s) såg maktskiftet 1976 så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Marita Ulvskog
Det kändes nästan som en statskupp
Valet 1976 inträffade dock 3 år innan Soros stiftelse skapades.

Det Benz troligen förstår men underlåter att poängtera är att Clinton-administrationen var liberaler. Soros är liberal. Eftersom de är liberaler har de en liberal agenda.
Imperiet ansåg sig tvunget att anpassa sin utrikespolitik efter Soros agenda.
Detta är alltså helt felaktigt.
Citera
2025-06-11, 20:25
Medlem
Jag börjar hata vänstern och hbtq certifierade medier som tv4. Sitter i morgonstudion med sin jävla panel och hatar på Sverigedemokraterna.

Den mediala bilden som dom försöker visa skiljer sig helt från verkligheten.

Jag börjar tröttna på gapiga mena blattar som förpestar omgivningen med sin vidriga närvaro. Sverige är ett land i fred men liknar ett land i krig. Knark, våldtäkter och skjutningar är det nya normala.

Men bara den politiskt korrekta bilden med Göran Greider som sitter och säger "man skall inte vara nostalgisk" om Sverige, och resten som sitter och pratar illa om sd är dom som får synas.

Jag är nostalgisk Göran! jag hatar vad ni har gjort med landet. Jag blickar bak i tiden och minns hur det var att växa upp i trygghet. Hur skönt det var att ta sig hem på kvällen och inte ha med stirrande hotfulla gapiga blattar att göra.

Allt har ni förstört! Ni vill inte visa det riktiga Sverige. Ni visar en illusion på tv. Det är allt.

Jävla äckliga kräk!
Citera
2025-06-14, 22:17
Medlem
Göran Greider är resistent. Finns inget att göra för honom sedan decennier. Har lyssnat mycket till honom i Sveriges Radio, mest i "Panelen" i Godmorgon världen.

Har aldrig hört en mänska här i Sverige eller annars med så mycket fel i dåtid som var presens då för honom och lyssnarna i nästan allt han snackat om, som löpande sedan i realtid med facit i hand kunnat konstateras.

Är övertygad om att Socialdemokraternas egentligen enda syfte med Sveriges ymniga migrationspolitik, var och är att utan denna skulle Socialdemokraterna varit uträknade som maktparti ungefär i höjd med Mona Sahlins personifikation av Partiet, runt mitten av 90-talet i förra seklet.
Sveriges enda Statsparti skulle ha landat på 18-22 %.

Och inte försvårades SAP:s egoistiska målsättning med öppna gränser utan krav för bidrag till de nyanlända av politiker som Westerberg - ja hela Liberala anhanget - och alla andra partier, även Reinfeldts.
Totalmedia i Sverige, det som nämns MSM (inklusive Public Service), har garanterat denna utveckling sedan Palmes dagar genom absolut enighet under alla år i den största ödesfrågan för Sverige.
(2 exempel bara: hysterin genom MSM gällande barn med apati-syndrom och hysterin styrd av MSM främst från Annie Lööf om de ensamkommande barnen, som visade sig vara i många fall unga vuxna)
Senast redigerad av Lantarbetaren 2025-06-14 kl. 23:07.
Citera
2025-06-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Göran Greider är resistent. Finns inget att göra för honom sedan decennier. Har lyssnat mycket till honom i Sveriges Radio, mest i "Panelen" i Godmorgon världen.

Har aldrig hört en mänska här i Sverige eller annars med så mycket fel i dåtid som var presens då för honom och lyssnarna i nästan allt han snackat om, som löpande sedan i realtid med facit i hand kunnat konstateras.

Är övertygad om att Socialdemokraternas egentligen enda syfte med Sveriges ymniga migrationspolitik, var och är att utan denna skulle Socialdemokraterna varit uträknade som maktparti ungefär i höjd med Mona Sahlins personifikation av Partiet, runt mitten av 90-talet i förra seklet.
Sveriges enda Statsparti skulle ha landat på 18-22 %.

S fick 45,25% i valet 1994.

Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Totalmedia i Sverige, det som nämns MSM (inklusive Public Service), har garanterat denna utveckling sedan Palmes dagar genom absolut enighet under alla år i den största ödesfrågan för Sverige.
(2 exempel bara: hysterin genom MSM gällande barn med apati-syndrom och hysterin styrd av MSM främst från Annie Lööf om de ensamkommande barnen, som visade sig vara i många fall unga vuxna)

Det har ingenting med media per se att göra. Etablissemanget var invandringspositivt eller i bästa fall ointresserat av frågan. Likaså etablissemangsmedia, d.v.s media i trådkontext.

Det här med hysteri har du missförstått totalt. Du inbillar dig att svenska folket reste sig och krävde amnesti för de "apatiska barnen". Folket var redo att kasta ut Göran Persson på Mynttorget och se honom rulla! Det var minuter från att hända! (Nej, så var det inte.)
Citera
2025-06-16, 19:05
Medlem
Citat:
S fick 45,25% i valet 1994.

Ja det var efter att inkompetensparet Bildt/Westerbergs kört borgarna i diket 1991-1994.
Sedan efter Carlsson kom sedan gymnasisten och den synnerligen skrymtande Katrineholmspojken och sedemera parti-koryfen Göran Persson och styrde partiet från 1996 med den obildades väntade projicerande avundsjukas hela hand jämte sin utvecklade Hermods-svenska. (Så billigt undan denne råe arbetarkapitalist har kommit i professionella bedömares fega omdömen intill denna tid - både Feurtenback och Gissén i SR:s podd är förnuftiga och kunniga men de vågade inget annat än stryka den sedan länge privatpersonen och mångmiljonären annat än medhårs när de betygsatte statsministrar för någon månad sedan i SR - vad, vem är de rädda för, Benkö?).

Nu sitter Persson som "sett och känt fattigdomen" in i själen i Vagnhärad på 40-, 50- och 60-talet (minns hans emotionella bekännelse i en partiledardebatt i Svt ) på sitt gods och skrockar som ett utsugande ränte-svin och som en annan ny-adel i Swedbank som ordförande. Sitter han inte också med sina ledande fingrar i bolag med uppdaterade journalsystem som upphandlas i regionsjukvården och som kostar skjortan för skattebetalarna i regionerna.
Det är sina forna väljare han numera suger ut som lusen...Det räcker inte för den forne vältalige arbetaragitatorn att vara miljonär, han måste vara mångmiljonär, helst multimiljonär.

Mona Sahlin kom igen en andra gång efter Tobleronen och förlorade till Reinfeldt 2010 och därefter - sedan hon kickats ut och följts av Juholt och den störste katastrofen av alla, Löfven - låg SAP på 22% i en gallup, vilket fick partiet att sparka ut den osannolike som statsminister Löfven och tillträdde gjorde M Andersson, som utan att ha gjort ett skvatt annat än snacka strunt som saknar ekonomisk täckning från staten annat än genom stora skattehöjningar och statslån som det talas tyst om från Andersson, nu ligger på 36 procent.

Vilken politisk kultur bland folket i Sverige - i nivå med Venezuelas.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2025-06-16 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in