Citat:
Ja vi måste ju vara ärliga här och tala klarspråk. Det som hände i Amsterdam var bara en "fotbollshändelse" för att tala Reinfeldtsvenska. Möjligtvis "fotbollskaos" om man vill vara lite alarmistisk. Hade du frågat en svensk polis vad som hänt hade du sannolikt fått svaret "stök mellan grupperingar ".
Till och med DN (som gått upp nästan jämsides med Aftonbladet i att tona ned och relativisera muslimernas hat och våld mot judarna) skrev att det var ”bråk mellan propalestinska demonstranter och israeliska fotbollsfans”.
Här undrar man (jag) genuint vad som är drivkraften hos översteprästen Wolodarski. Att han struntar fullständigt i svenskarnas väl och ve har vi ju vetat hela tiden. Men att han så lättvindigt kastar judarna under bussen har förvånat mig en tid. Det verkar som att så länge DN får ägna sig åt Trumphat, SD-hat och "anrirasism" i största allmänhet så får det väl bli som det blir med judarna. Fascinerande!
Din kompis Adam är hygglig nog att slå ett litet slag för svenskarna i alla fall. Man får tacka för det lilla.
https://www.gp.se/ledare/detta-ar-de...d-8493dc4ebb14
Till och med DN (som gått upp nästan jämsides med Aftonbladet i att tona ned och relativisera muslimernas hat och våld mot judarna) skrev att det var ”bråk mellan propalestinska demonstranter och israeliska fotbollsfans”.
Här undrar man (jag) genuint vad som är drivkraften hos översteprästen Wolodarski. Att han struntar fullständigt i svenskarnas väl och ve har vi ju vetat hela tiden. Men att han så lättvindigt kastar judarna under bussen har förvånat mig en tid. Det verkar som att så länge DN får ägna sig åt Trumphat, SD-hat och "anrirasism" i största allmänhet så får det väl bli som det blir med judarna. Fascinerande!
Din kompis Adam är hygglig nog att slå ett litet slag för svenskarna i alla fall. Man får tacka för det lilla.
https://www.gp.se/ledare/detta-ar-de...d-8493dc4ebb14
Det låter ju mer som att Adam gör en äcklig jämförelse mellan verklig, dödlig terrorism mot svenskar (triggat av sionistrelaterat koranbrännande, för övrigt) med israeliska huliganer som åker på spö efter att ha betett sig grisigt (håna spanska översvämningsoffer och skandera om döda barn i Gaza!). De svenska fansen var dubbelt oskyldiga i det att de varken hade något med sionisthögerns medvetna provokationer att göra eller ens betedde sig som sviniga fotbollshuliganer (sådana råkar ju rutinmässigt illa ut ibland, men förtjänar inte att dö).
Detta är INTE jämförbara företeelser och du bör i all välmening var mer kritisk än så. Adams förutbestämda texter handlar om att vinkla eller ljuga i egen sak. Och den saken är aldrig svensk i primär mening, bara instrumentellt till den primära lojaliteten som nu inte kan vara mer uppenbar.
Grejen är ju att jag för länge sedan förutsåg att judisk identitetspolitisk agenda dikterade ett alliansbyggande gentemot majoritetsbefolkningen i mångkulturen, när den väl var etablerad. Långt innan Paulina Neuding kom ut med sitt snåla synliggörande av svenska offer för etniskt hat, beskrev jag precis den mallen, den rollen som någon måste fylla.
I det här fallet är det dock inte vad Adam gör; han försöker hajpa upp judisk offerroll på svensk bekostnad. Just med tanke på att det var sionisternas syfte med koranbränningarna att piska upp hat mot svenskar, är det extra vidrigt.
)
- sitt hat mot Putin och arbetar ännu för att med västerländsk hjälp, läs USA-judar, störta hela Kreml som alla från Vasa-söner till New York-judar försökt gällande de senare sedan bolsjevikjudarna efter Lenins död förlorade kampen mot skomakarsonen från Georgien du vet