2023-05-06, 14:55
Medlem
orrtupps avatar
Senaste veckan har vänstern gått bananas i mina sociala medier, de verkar nästan rädda om sina pengar och tjänster.
Citera
2023-05-06, 15:03
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det är också sant att Sverige bedrev en assimilationspolitik i det en gång danska Skåne men annars har den lyst med sin frånvaro på grund av homogeniteten.

Man bör nog nämna Tornedalen också, även om tornedalingarna aldrig blev svenskassimilerade i samma "goda ordning" som sockenborna i Örkened blev 1678.

Citat:
Karl XI:s order innehåller bland annat följande rader:
När han till Örkenö kommer varest snapphanarna icke allenast lärer hava tagit sitt största retirade utan jämväl mesta rovet förvarat låter han i hela socknen nederhugga allt manskap som kan gevär bära, skonar allenast kvinnkön och barnen, men bränner upp gårdarna sedan boskapen och viktualiepersedlarna äro utburne och salverade. Givandes allt övrigt vad där finnes till skövling. Dock att allt sker med god ordning för att Kungl.M:t:s rätte intention genom flykt icke eftersatt varder.
Citera
2023-05-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Senaste veckan har vänstern gått bananas i mina sociala medier, de verkar nästan rädda om sina pengar och tjänster.
Jag gissar att du tänker på lotterihistorien. Det är ett exempel på en sak som ”högern” aldrig vågat sig på tidigare och som det fordrades ett parti som SD för att initiera. En annan sak är att sparka myndighetschefer. Carl Bildt sparkade högsta tjänstemannen på UD (s) en gång och det var förstanyhet i veckor. Nu är det rutin att ge sig på sossarnas permanenta maktinnehav och det får konsekvensen att de boomer-moderater jag följer på boomer-platformen Facebook, typ Thomas Gür och andra, nu alltmer börjar svänga över till att stödja SD. Till och med när Jimmie Åkesson vill ”utvärdera EU-medlemskapet” så nickar boomermoderaterna instämmande.

Det kan se ut som att SD slirar i opinionen och att M inte tappar till SD längre men jag anar en förändring under ytan. SD börjar alltmer framstå som det enda riktigt seriösa valet på högerkantan.
Citera
2023-05-06, 15:25
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag gissar att du tänker på lotterihistorien. Det är ett exempel på en sak som ”högern” aldrig vågat sig på tidigare och som det fordrades ett parti som SD för att initiera. En annan sak är att sparka myndighetschefer. Carl Bildt sparkade högsta tjänstemannen på UD (s) en gång och det var förstanyhet i veckor. Nu är det rutin att ge sig på sossarnas permanenta maktinnehav och det får konsekvensen att de boomer-moderater jag följer på boomer-platformen Facebook, typ Thomas Gür och andra, nu alltmer börjar svänga över till att stödja SD. Till och med när Jimmie Åkesson vill ”utvärdera EU-medlemskapet” så nickar boomermoderaterna instämmande.

Det kan se ut som att SD slirar i opinionen och att M inte tappar till SD längre men jag anar en förändring under ytan. SD börjar alltmer framstå som det enda riktigt seriösa valet på högerkantan.
Ja, det verkar som lotterihistorien har skrämt upp sosseledningen till att i sin tur skrämma upp fotfolket med allt från angiveri i skolan till höjda krav för medborgarskap.

Läste för länge sen en krönika av Engellau att han brukade fråga sina bekanta vilka hemskheter som skulle ske om SD fick makten.

Hans slutsats var att de inte alls trodde på koncentrationsläger, fascism och annat trams utan att de var egentligen bara rädda att bli av med sina offentligt finansierade låtsasjobb eller positioner.
Citera
2023-05-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ja, det verkar som lotterihistorien har skrämt upp sosseledningen till att i sin tur skrämma upp fotfolket med allt från angiveri i skolan till höjda krav för medborgarskap.

Läste för länge sen en krönika av Engellau att han brukade fråga sina bekanta vilka hemskheter som skulle ske om SD fick makten.

Hans slutsats var att de inte alls trodde på koncentrationsläger, fascism och annat trams utan att de var egentligen bara rädda att bli av med sina offentligt finansierade låtsasjobb eller positioner.
Om du jobbar på SIDA eller någon annan myndighet som inte gör någon nytta alls för svenska folket; eller om du har någon sinekur på ett universitet där du sysslar med ideologiproduktion; eller om du blivit förmögen på att skapa en frivilligorganisation som ska bekämpa rasism i datorspel eller i tvättmedelsreklam och lever helt och hållet på transfereringar från arbetande människor, ja då är SD ett existentiellt hot.

Apropå den här lotterihistorien så tyckte jag att Magdalena Andersson visade sina kort tidigare i veckan. Hon mumlade något om att hon naturligtvis när hon träffade sina partikamrater i utlandet, varav vissa är i regeringsställning, så skulle hon informera dem om att den svenska regeringen, med ett fascistiskt stödparti nu stiftar lagar som syftar till att strypa oppositionens finansiering.

Hon tänker alltså inte dra sig för att sätta en Ungern-stämpel på Sverige trots den skada detta kan göra för vårt land om det blir framgångsrikt. För sossarna handlar allting om makt och ingenting om vad som är bra för Sverige. Så har det alltid varit.
Citera
2023-05-07, 13:19
Medlem
orrtupps avatar
Lyssnar på Matt Walsh när han pratar om Bud Light bojkotten i amerikat och han säger att det är första gången som en konservativ bojkott verkligen har tagit skruv, försäljningssiffrorna fortsätter att sjunka snabbt. Visserligen från en hög nivå eftersom det var det mest populära ölet där.

Men han säger också att många konservativa motsätter sig bojkotten, det är ett I grunden konservativt företag med konservativa i ledningen och viktigast av allt förstås, bolaget är en viktig sponsor till GOP!

Matt menar dock att dessa konservativa har en loser mentalitet och egentligen inte alls vill vinna och att de tycker att allt ändå är omöjligt och att de avskyr när andra konservativa lyckas förändra, då blir de avundsjuka och anti.

Exakt som i Sverige då! Tänkte jag.
Hörde någon moderatkärring gråta i aftonbladetspodd över lotterihistorien där hon förstås tog sossarnas sida.

Min tanke är att våra traditionella borgerliga politiker och väljare i grund och botten är sossar men som dels vill markera att de har en lite finare bakgrund eller har lite mer entreprenördriv i sig eller rätt och slätt tycker att inte alla kan heja på samma lag för det skulle ju bli så trist så jag tar på mig att gnälla lite på skatter och sånt men aldrig i livet att jag vill se riktig förändring!

(Bortsett från den oundvikliga förändring som sker när alla abdikerar från sitt ansvar förstås!)
Citera
2023-05-07, 13:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Lyssnar på Matt Walsh när han pratar om Bud Light bojkotten i amerikat och han säger att det är första gången som en konservativ bojkott verkligen har tagit skruv, försäljningssiffrorna fortsätter att sjunka snabbt. Visserligen från en hög nivå eftersom det var det mest populära ölet där.

Men han säger också att många konservativa motsätter sig bojkotten, det är ett I grunden konservativt företag med konservativa i ledningen och viktigast av allt förstås, bolaget är en viktig sponsor till GOP!

Matt menar dock att dessa konservativa har en loser mentalitet och egentligen inte alls vill vinna och att de tycker att allt ändå är omöjligt och att de avskyr när andra konservativa lyckas förändra, då blir de avundsjuka och anti.

Exakt som i Sverige då! Tänkte jag.
Hörde någon moderatkärring gråta i aftonbladetspodd över lotterihistorien där hon förstås tog sossarnas sida.

Min tanke är att våra traditionella borgerliga politiker och väljare i grund och botten är sossar men som dels vill markera att de har en lite finare bakgrund eller har lite mer entreprenördriv i sig eller rätt och slätt tycker att inte alla kan heja på samma lag för det skulle ju bli så trist så jag tar på mig att gnälla lite på skatter och sånt men aldrig i livet att jag vill se riktig förändring!

(Bortsett från den oundvikliga förändring som sker när alla abdikerar från sitt ansvar förstås!)
Det festliga här är att tokvänster, bögar, transor & liknande också bojkottar Bud Light, på grund av den halvhjärtade ursäkten.

"Konservativ" i en modern kontext innebär någon som vill ha det så som vänstern ville för 10 år sedan.
Citera
2023-05-07, 13:43
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det festliga här är att tokvänster, bögar, transor & liknande också bojkottar Bud Light, på grund av den halvhjärtade ursäkten.
.
Haha, ja det visar ju hur korkat det är att ge sig in i woke-getingboet, du retar upp vettigt folk men får till en början applåder från vänstern men eftersom du redan har tagit ställning så riskerar du att även de förr eller senare kommer att vända sig emot dig pga någon anledning som man idag inte ens kan föreställa sig.
Citera
2023-05-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Salomon är ett hebreiskt (”judiskt”) namn, precis som Daniel, David, Jakob, Johan, Jonathan, m.fl./AI

SVT stoppar granskning av litteraturprofil

Kunde bli ett Arnault 2.0 med ingredienser som dito, men det tål inte mäktiga MSM, det blir för mycket.

Jude naturligtvis, som Arnault.
Jag hörde Salomonsson i P1 härom morgonen, i "Medierna".
Pojken låtsades förtvivlad men var samlad, vältalig med omisskännlig modern stockholmsk accent, och han menade att hans liv var slut av alla som han sa - "lögnaktiga rykten" - om honom som förstört hans livsverk som förläggare.

(Sannolikt besväras Salomonsson inte ett smack överhuvudtaget av denna incident - bara att spela upp "Medierna" från igår och vad de sa - som SvT antydde men inte vågade frullfölja när den blåst över. Det är endast om det blir något hack i utgivningsvolymen genom bullret som kan störa hans nattsömn.
Sådant sker inte. Salomonssons fortsätter sin framgångsrika förläggargärning)

Det - (det ovan fetade) - var den värsta lögnen uttalad i "Medierna" i P1, ja sen hur länge tillbaks som undertecknad hört.
Men varför pausar SvT saken? Utredningen har pågått länge och kostat en del av SvT:s budget.
Skattebetalarnas pengar i sjön efter beslut uppifrån i SvT?

Stockholm kanske börjar bli just det TRÄSK, som det pratats om med starkare stämma utifrån bygderna över hela Svedala en längre tid, ca 30 år?
Är det för att det är just en jude i spotlighten som Pubic service börjar darra på manschetten och inte vågar fullfölja granskningen?
Senast redigerad av Lantarbetaren 2023-05-07 kl. 20:29.
Citera
2023-05-07, 22:00
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Konservativ" i en modern kontext innebär någon som vill ha det så som vänstern ville för 10 år sedan.
Precis som en viss känd person och många med honom helt riktigt kallar Svenskan för "vänstertidningen SVD".

Personligen så slutade jag läsa SVD för många år sedan då det inte längre fanns något i innehållet som inte ens med bästa vilja en kunde betecknas som "konservativt" eller "inte vänster".
Citera
2023-05-09, 23:00
Medlem
Elon Musk vann dragkampen om Tucker Carlson. Den senare tar sin show på Fox och migrerar till Twitter. Det här kan bli spännande. Min förhoppning är att det blir åtminstone en liten smula mer internationellt och inte bara U. S. A.

https://twitter.com/TuckerCarlson/st...=TuckerCarlson
Citera
2023-05-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Elon Musk vann dragkampen om Tucker Carlson. Den senare tar sin show på Fox och migrerar till Twitter. Det här kan bli spännande. Min förhoppning är att det blir åtminstone en liten smula mer internationellt och inte bara U. S. A.

https://twitter.com/TuckerCarlson/st...=TuckerCarlson

Härligt! Ett tal där Tucker kallar all gammelmedia för lögnare. Ett klokt beslut, tycker jag. Twitter är överlägset alla annan media för information om man vet hur man använder det imo. Här är en fungerande länk btw: https://twitter.com/TuckerCarlson/st...37032538390530
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in