2023-03-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Kina har inte fallit men det är strikt maoism som gäller där nuförtiden. Jag måste påpeka att den som säger att Sovjet inte har fallit är den som framstår som mer indoktrinerad.

Ja, det stämmer att staten har våldsmonopol och i teorin skulle kunna göra allt det där. Men det görs inte på det sättet. Skatterna är lägre än 1990. Man kan diskutera hur omhändertagande av barn går till men att göra det "för barnens skull" har stort stöd bland befolkningen i Sverige (utom muslimer som gnäller på det).

Vi gör inte det. De som argumenterar för öppna gränser har alltid varit en minoritet. Kapital- och arvsbeskattning är betydlig lägre idag än tidigare även om det finns vänsterpartister som "argumenterar" för "statens rätt" att ta över sådant. Men vänsterpartiet är inte i närheten av någon majoritet i riksdagen. Faktum är att det blå blocket vann valet i höstas.
Etatist och noahid är vad du är; a living example. Tyvärr är det för många av den sorten och tyvärr får ni rösta över mitt liv och min egendom i sann slavanda.
Citera
2023-03-01, 13:33
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Ett moderat högsta kommunalråd, kom också in och kommenterade utan att han heller nändes nämna Elefanten i rummet utan körde på med sitt formella byråkratspråk inbäddat i osagd Värdegrund, som står varje fritt tänkande mänska upp i halsen sedan många år.
Det här landet kommer implodera i Hyckleri.

Det finns ett bra begrepp som sammanfattar politikerns svammel, "funktionell dumhet".
Man spelar dum för att slippa ta ansvar och för att slippa undan skuld. Man slipper göra det som krävs men som är alldeles för jobbigt och man slipper att pekas ut som rasist.
Citera
2023-03-01, 13:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Ett feminint omvårdnadsperspektiv är inte fel, det behövs också. Problemet är att det tillåtits bli i det närmaste allenarådande.

Vilken röst är utesluten? är en bättre fråga att ställa sig än vilka röster hörs?

Den röst jag ständigt saknar är strävsamhetens röst. Den som ihärdigt fortsätter på vägen som evidenbaserat fungerar, om än så fruktansvärt långsamt. Den rösten talar också långsammare, mer trevande, mera osäkert.

Den röst jag lider av är den som oreflekterat vill kasta mer pengar efter dåliga, som tror på snabba lösningar "bara mer resurser sätts in", som tror att saker på något magiskt sätt skall ske av sig självt.

Påfallande ofta talar den rösten med en forcerad, "positivt-tänkande", stockholms-dialekt. Med alla rätta buzzwords. Bara alltför medveten om hur orden tas emot av omgivningen.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-03-01 kl. 13:44.
Citera
2023-03-01, 14:10
Medlem
Här finns all relevant statistik om invandringen och brottsligheten. Journalisten Gunnar Sandelin levererar faktan i Riks. Han ifrågasätter även mainstream medias manipulerande av sanningen.
https://www.youtube.com/watch?v=omDJUrZyjCo
Citera
2023-03-01, 14:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Här finns all relevant statistik om invandringen och brottsligheten. Journalisten Gunnar Sandelin levererar faktan i Riks. Han ifrågasätter även mainstream medias manipulerande av sanningen.
https://www.youtube.com/watch?v=omDJUrZyjCo

Här kan man läsa det, som han redogör för i videon.

Citat:
Vi kan se att över 30 procent av de afrikanska männen i andra generationen är misstänkta för något brott. De har över sex gånger så stor överrisk för brottsmisstanke jämfört med svenska män med två inrikes födda föräldrar. Som nästa region kommer Västasien, vilken i stora drag är liktydigt med Mellanöstern, med drygt 24 procent misstänkta unga män och/eller en överrisk på fem gånger jämfört med pursvenskar.

Där kunde vi också se hur manliga tonåringar från dessa områden ökat explosionsartat mellan 1980 och 2021. Både Brå (2021:9 tabell B43) och DGS (2019) har i sina senaste stora undersökningar kommit fram till att den mest frekventa kriminaliteten finner vi hos personer med rötter i dessa ursprungsområden. DGS kunde dessutom påvisa att andra generationens invandrare för första gången hade den största överrisken för misstanke om brott.

https://detgodasamhallet.com/2023/02...-kan-det-vara/
Citera
2023-03-01, 14:38
Medlem
orrtupps avatar
Snart fredag så jag bjussar på lite lättsam och uppmuntrande lyssning från P1!

https://sverigesradio.se/avsnitt/maj...din-i-spanarna

Spanarna alltså där Maja Aase raljerar kring pk-ismen inom forskning och utbildning, hennes spaning heter "tänka snävt är störst"🙂
Hon spanar kring den politiska och pk-istiska styrningen av forskningen som råder.
Man kan undra vad övriga tänkte och jag undrar vad hon själv tänkte när hon valde ämne, modigt eller bara tanklöst av henne?

Hur som helst uppfriskande att någon skämtar om saken i självaste P1.
Citera
2023-03-01, 14:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ett feminint omvårdnadsperspektiv är inte fel, det behövs också. Problemet är att det tillåtits bli i det närmaste allenarådande.

Vilken röst är utesluten? är en bättre fråga att ställa sig än vilka röster hörs?

Den röst jag ständigt saknar är strävsamhetens röst. Den som ihärdigt fortsätter på vägen som evidenbaserat fungerar, om än så fruktansvärt långsamt. Den rösten talar också långsammare, mer trevande, mera osäkert.

Den röst jag lider av är den som oreflekterat vill kasta mer pengar efter dåliga, som tror på snabba lösningar "bara mer resurser sätts in", som tror att saker på något magiskt sätt skall ske av sig självt.

Påfallande ofta talar den rösten med en forcerad, "positivt-tänkande", stockholms-dialekt. Med alla rätta buzzwords. Bara alltför medveten om hur orden tas emot av omgivningen.

Ett land med enbart ett maskulint perspektiv blir ett hårt land.

Men ett land med enbart ett feminint perspektiv går under.
Citera
2023-03-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
https://en.wikipedia.org/wiki/Noahid...ahide_movement

Wikipedia länkar till en artikel om Filippinerna.

https://muse.jhu.edu/article/737561/pdf

Möjligen används "noahidism" bara som en sammanfattning av att "Jews are telling Gentiles what to do".

Enligt länken hävdar de själva att de har ca 20.000 följare i världen (troligen överdrivet med tanke på att de vill hävda sin egen betydelse).
De är alltså så få att det finns minst 100 religiösa sekter i världen som är större, enbart inom kristendomen: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ber_of_members
Antalet laestadianer är t.ex. tio gånger så många.
Senast redigerad av Nannegijala 2023-03-01 kl. 15:20.
Citera
2023-03-01, 16:15
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det var på 60-talet Palestina-rörelsen kom igång på allvar - som en del i allt det andra som var vänster. Mycket kan man kalla den, extremvänster, terrorsympatiserande till exempel. Men sionistisk? Aldrig.
Brukar av princip inte svara på dina inlägg men gör ett undantag.
Det är för mig ofattbart att man kan ha vuxit upp i Sverige, gått i svensk skola och följt svensk media och anse att det svenska narrativet skulle vara israelvänligt.

Själv har jag upplevt motsatsen, allt ifrån mellanstadiet i en landsbygdsskola på sjuttiotalet där lärarinnan förklarade för oss barn att jaffaapelsiner skulle man absolut inte köpa eftersom de kommer från Israel till Sveriges radio som exakt i detta nu sänder ännu ett israelkritiskt inslag i p1.
Senast redigerad av orrtupp 2023-03-01 kl. 16:25.
Citera
2023-03-01, 16:20
Medlem
Citat:

Den röst du söker efter, famlar efter, är Jerzys röst. Han har det för sig att han framstår som intellektuell och att han vet vad han talar om. Så till den milda grad att trådnazisterna fabulerar ihop att han är del av en gigantisk konspiration.

I verkligheten fungerar det så att "evidensbaserat" är vad de som jobbar i social- och utbildningsbranschen (vilket inkluderar kriminologi) säger är evidensbaserat. Och så länge det upplägget fortsätter blir det svårt att rubba det.

Citat:

Den röst som ifrågasätter pengaösandet hittar du emellanåt på Expressens ledarsida och om du känner för att betala på Dagens Industris ledarsida.
Citera
2023-03-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Brukar av princip inte svara på dina inlägg men gör ett undantag.
Det är för mig ofattbart att man kan ha vuxit upp i Sverige, gått i svensk skola och följt svensk media och anse att det svenska narrativet skulle vara israelvänligt.

Själv har jag upplevt motsatsen, allt ifrån mellanstadiet i en landsbygdsskola på sjuttiotalet där lärarinnan förklarade för oss barn att jaffaapelsiner skulle man absolut inte köpa eftersom de kommer från Israel till Sveriges radio som exakt i detta nu sänder ännu ett israelkritiskt inslag i p1.
En intressant parallell är synen på katoliker. Jag kollade nyligen på filmen ”Cromwell” från 1970, en spelfilm om engelska inbördeskriget på 1600-talet. Katoliker framställdes ungefär som judarna i nazistiska propagandaskrifter, och så var det på den tiden även i Sverige. När Sverige ansökte om medlemskap i EU i början på 90-talet så kunde oppositionella socialdemokrater, i synnerhet i kvinnoförbundet och även tidigare ministrar anföra antipapistiska argument som huvudskälet till att Sverige inte borde gå med i EU (eller EG som det då fortfarande hette).

Antipapismen har nog mattats men kritiken mot Israel (som naturligtvis är helt befogad) finns kvar. Det är bara de inbitna antisemiterna i tråden som måste övertyga sig om att svensk media är Israel-vänlig för annars blir det för splittrat och mångbottnat.
Citera
2023-03-01, 17:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Antipapismen har nog mattats men kritiken mot Israel (som naturligtvis är helt befogad) finns kvar. Det är bara de inbitna antisemiterna i tråden som måste övertyga sig om att svensk media är Israel-vänlig för annars blir det för splittrat och mångbottnat.
Hur många gånger har du hört kritik i media över att Israel regelbundet bombar Syrien? Det är ett beteende inget annat land i hela världen ens kommer på tanken att försöka sig på. Israel är ett unikt sjukt och ondskefullt land, i Sverige har de fått en kritik genom åren som är en liten, liten svag vind jämfört med vad t.ex. Ryssland har fått utstå. Jämfört med vad Israel objektivt sett hade förtjänat utifrån deras beteende så har kritiken varit närmast icke-existerande. Sedan vänstern slutade kritisera Israel och USA 2005-2010 nån gång så har i princip all kritik mot Israel också upphört. De gör precis som de vill, och ställs aldrig till svars av varken svensk eller någon annan västlig media.

I judarnas propagandaarsenal har alltid det här gråtandet över dumma stygga media funnits som en av de främsta pjäserna. Det är bra om färre och färre lyssnar på det örat.
Senast redigerad av baggebo1 2023-03-01 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in