2023-03-01, 11:47
Medlem
Jag har varit tvungen att sitta i bilen och vänta på en anhörig på senaste tiden och då finns inte så mycket annat att göra än att lyssna på P1. Jag tror aldrig jag klarat av att lyssna mer än 10 minuter i sträck, och jag tror jag vet varför.

Nio gånger av tio är det en kvinnlig röst som pratar och ämnet och vinklingen är alltid kvinnlig, även när det ibland råkar vara en man, som då är en metrosexuell stockholmare.

Jag ser det som ett av de starkaste skälen att lägga ner public service. Om vår kultur ska överleva måste vi bryta med den här kvinnliga sättet att se på världen och återskapa en mer manlig kultur. Det är inte bra att hela den politiska eliten och det offentliga Sverige konsumerar P1 i timmar i stort sett dagligen. Det är ett existentiellt hot mot vårt samhälle och vår kultur.
Citera
2023-03-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag har varit tvungen att sitta i bilen och vänta på en anhörig på senaste tiden och då finns inte så mycket annat att göra än att lyssna på P1. Jag tror aldrig jag klarat av att lyssna mer än 10 minuter i sträck, och jag tror jag vet varför.

Nio gånger av tio är det en kvinnlig röst som pratar och ämnet och vinklingen är alltid kvinnlig, även när det ibland råkar vara en man, som då är en metrosexuell stockholmare.

Jag ser det som ett av de starkaste skälen att lägga ner public service. Om vår kultur ska överleva måste vi bryta med den här kvinnliga sättet att se på världen och återskapa en mer manlig kultur. Det är inte bra att hela den politiska eliten och det offentliga Sverige konsumerar P1 i timmar i stort sett dagligen. Det är ett existentiellt hot mot vårt samhälle och vår kultur.

Jag köper inte det här. Det kommer ur de sagor som vävts ihop i tråden som om hur allt handlar om media. Allt beror därför på media och media avgör allt. På sätt och vis är det naturligt att en tråd som handlar om en sak till slut inbillar sig att allt beror på det tråden handlar om.

På det sättet får man en världsbild i vilken verkligheten inte existerar och aldrig gjort. I stället är allt bara mediaintryck (likt Droidlife och /pol). Om man hamnat i det synsättet bör man överväga om man konsumerar för mycket media.
Citera
2023-03-01, 12:02
Medlem
Citat:

Snyggt! Frågan är väl om inte feminiseringen kanske är ett tecken (bland många andra) än en orsak, dvs sedan (den sionistiska) revolutionen på 60-talet är väl detta bara en konsekvens av den bland många andra? Behöver reversera den revolutionen, kanske, eller försöka överleva kollapsen av nuvarande (noahid-)samhälle, snarare?
Citera
2023-03-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Snyggt! Frågan är väl om inte feminiseringen kanske är ett tecken (bland många andra) än en orsak, dvs sedan (den sionistiska) revolutionen på 60-talet är väl detta bara en konsekvens av den bland många andra? Behöver reversera den revolutionen, kanske, eller försöka överleva kollapsen av nuvarande (noahid-)samhälle, snarare?

Det var på 60-talet Palestina-rörelsen kom igång på allvar - som en del i allt det andra som var vänster. Mycket kan man kalla den, extremvänster, terrorsympatiserande till exempel. Men sionistisk? Aldrig.
Citera
2023-03-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det var på 60-talet Palestina-rörelsen kom igång på allvar - som en del i allt det andra som var vänster. Mycket kan man kalla den, extremvänster, terrorsympatiserande till exempel. Men sionistisk? Aldrig.
Sion styr vår värld, så även Sverige, s k opposition som etablissemang. Vi lever i ett noahidiskt samhälle under en storstat och kommer inte ur det förrän etatismen och noahidismen slås/utrotas.
Citera
2023-03-01, 12:16
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Instämmer. Det feminina perspektivet - med omsorg, omhändertagande och omvårdnad som universallösning - omsveper i stort sett all rapportering i såväl statens etermedia som i den statsunderstödda pressen.

"Det behöver rullas ut en matta av föräldrastöd, hemma hos-are, kontaktpersoner, familjecentraler, hembesök ihop med BVC med mera för att vända utvecklingen i utsatta områden", anser Anna Dahlberg.

Så gott som ingen av de unga gängkriminella på 12 år och uppåt är okända för socialtjänsten sedan tidigare rapporterar SvD.

Alltså är det mer satsning i samma stil som är modellen - enl. det kvinnliga perspektivet liksom den nya vänsterns perspektiv.
Senast redigerad av Meiji 2023-03-01 kl. 12:23.
Citera
2023-03-01, 12:22
Medlem
Citat:
Sion styr vår värld, så även Sverige, s k opposition som etablissemang. Vi lever i ett noahidiskt samhälle under en storstat och kommer inte ur det förrän etatismen och noahidismen slås/utrotas.

Nej.

Man kan diskutera etatism och noahidism (ett ord jag aldrig sett tidigare) men detta har noll och intet med sionism att göra. I synnerhet inte när den svenska staten sponsrar sionisternas motståndare och har gjort så i många decennier.
Citera
2023-03-01, 12:26
Medlem
Citat:
Nej.

Man kan diskutera etatism och noahidism (ett ord jag aldrig sett tidigare) men detta har noll och intet med sionism att göra. I synnerhet inte när den svenska staten sponsrar sionisternas motståndare och har gjort så i många decennier.
Etatismen gör det möjligt för Sion att erövra världen pga centralmakten och förtrycket av människan (privat äganderätt), dvs etatismen har förslavat människan redan. Noahidismen kommer av de judiska slavreligionerna islam och kristendom, vilka upphöjer Sion, förslavar oss, sprider judendomen, förstör våra kulturer etc.
Kort och gott; etatismen nyttjas så att centralmakten används för Sions intresse medan kristendomen förslavar oss själsligt sas.
Staten/etatismen måste alltså slås/utrotas. Noahidismen kan aldrig nå så långt i en privat värld.
Citera
2023-03-01, 12:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Nej.

Citat:
These Noahide organizations, led by religious Zionist and Orthodox rabbis, are aimed at non-Jews to proselytize among them and commit them to follow the Noahide laws.

According to anthropologist Rachel Z. Feldman, many of the rabbis involved in mentoring Noahides are supporters of the Third Temple movement who believe that the messianic era begins with the establishment of a Jewish theocratic state in Israel, supported by communities of Noahides worldwide.

Feldman describes Noahidism as a "new world religion" that "carv[es] out a place for non-Jews in the messianic Zionist project" and "affirms the superiority of Judaism and the Jewish biblical right to the Land of Israel".

She characterizes Noahide ideology in the Philippines and elsewhere in the global south as having a "markedly racial dimension" constructed around "an essential categorical difference between Jews and Noahides".

David Novak, professor of Jewish theology and ethics at the University of Toronto, has denounced the modern Noahide movement by stating that "If Jews are telling Gentiles what to do, it's a form of imperialism"

https://en.wikipedia.org/wiki/Noahid...ahide_movement

Wikipedia länkar till en artikel om Filippinerna.

https://muse.jhu.edu/article/737561/pdf

Möjligen används "noahidism" bara som en sammanfattning av att "Jews are telling Gentiles what to do".
Citera
2023-03-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
https://en.wikipedia.org/wiki/Noahid...ahide_movement

Wikipedia länkar till en artikel om Filippinerna.

https://muse.jhu.edu/article/737561/pdf

Möjligen används "noahidism" bara som en sammanfattning av att "Jews are telling Gentiles what to do".

Tack för det. Noahidism har alltså ingen relevans.

Citat:
Etatismen gör det möjligt för Sion att erövra världen pga centralmakten och förtrycket av människan (privat äganderätt), dvs etatismen har förslavat människan redan. Noahidismen kommer av de judiska slavreligionerna islam och kristendom, vilka upphöjer Sion, förslavar oss, sprider judendomen, förstör våra kulturer etc.
Kort och gott; etatismen nyttjas så att centralmakten används för Sions intresse medan kristendomen förslavar oss själsligt sas.
Staten/etatismen måste alltså slås/utrotas. Noahidismen kan aldrig nå så långt i en privat värld.

I verkligheten har privat äganderätt en mycket starkare ställning idag än tidigare. Sovjet är borta. Kina är mer kapitalisktiskt. Stater som Vietnam är inte längre hårdfört kommunistiska och så vidare. Eller du kanske menar att privat äganderätt förtrycker människan? Det är lite oklart.

Med centralmakten menas den svenska staten. Hur den tagit form finns det mycket historia skrivet om. Detta har noll och intet med sionism att göra. Judendomen har uppenbarligen ingen "spridning" i Sverige. Vi ser desssutom att ju mindre inflytande kristendom har - desto värre/sämre blir det kulturellt så verkligheten är raka motsatsen till det du säger. Det är vanligt här så välkommen till tråden.
Citera
2023-03-01, 12:51
Medlem
Citat:
Tack för det. Noahidism har alltså ingen relevans.

I verkligheten har privat äganderätt en mycket starkare ställning idag än tidigare. Sovjet är borta. Kina är mer kapitalisktiskt. Stater som Vietnam är inte längre hårdfört kommunistiska och så vidare. Eller du kanske menar att privat äganderätt förtrycker människan? Det är lite oklart.

Med centralmakten menas den svenska staten. Hur den tagit form finns det mycket historia skrivet om. Detta har noll och intet med sionism att göra. Judendomen har uppenbarligen ingen "spridning" i Sverige. Vi ser desssutom att ju mindre inflytande kristendom har - desto värre/sämre blir det kulturellt så verkligheten är raka motsatsen till det du säger. Det är vanligt här så välkommen till tråden.

Oj; du är verkligen indoktrinerad. Sovjet har aldrig fallit, Kina har aldrig fallit. Privat äganderätt upphör när någon kan ta dina pengar, dina vapen, dina barn, din associationsrätt m m med "lagar", "demokrati", "omröstning", "skollag", "skattelagstiftning", "våldsmonopol" m m som "argument"..
Kristendomen är orsaken till vårt själsliga slaveri så att vi verkligen på riktigt argumentarar för statens rätt att förslava oss, att vi ska älska våra fiender, öppna våra gränser för främlingar, ge upp vår egendom, hoppas på döden som befriare, vända andra kinden till etc. Värre slavreligion kan väl inte finnas, tro?
Citera
2023-03-01, 12:57
Medlem
Citat:
Oj; du är verkligen indoktrinerad. Sovjet har aldrig fallit, Kina har aldrig fallit.

Kina har inte fallit men det är inte strikt maoism som gäller där nuförtiden. Jag måste påpeka att den som säger att Sovjet inte har fallit är den som framstår som mer indoktrinerad.

Citat:
Privat äganderätt upphör när någon kan ta dina pengar, dina vapen, dina barn, din associationsrätt m m med "lagar", "demokrati", "omröstning", "skollag", "skattelagstiftning", "våldsmonopol" m m som "argument"..

Ja, det stämmer att staten har våldsmonopol och i teorin skulle kunna göra allt det där. Men det görs inte på det sättet. Skatterna är lägre än 1990. Man kan diskutera hur omhändertagande av barn går till men att göra det "för barnens skull" har stort stöd bland befolkningen i Sverige (utom muslimer som gnäller på det).

Citat:
Kristendomen är orsaken till vårt själsliga slaveri så att vi verkligen på riktigt argumentarar för statens rätt att förslava oss, att vi ska älska våra fiender, öppna våra gränser för främlingar, ge upp vår egendom, hoppas på döden som befriare, vända andra kinden till etc. Värre slavreligion kan väl inte finnas, tro?

Vi gör inte det. De som argumenterar för öppna gränser har alltid varit en minoritet. Kapital- och arvsbeskattning är betydlig lägre idag än tidigare även om det finns vänsterpartister som "argumenterar" för "statens rätt" att ta över sådant. Men vänsterpartiet är inte i närheten av någon majoritet i riksdagen. Faktum är att det blå blocket vann valet i höstas.
Senast redigerad av experten10 2023-03-01 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in