2023-01-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
I den här tråden är du rätt ensam om ditt oförtröttliga försvar för media-Sverige jämte din kamp för ditt i övrigt säregna narrativ - utifrån en beslutsam blindhet inför sådant som är uppenbart för alla politiskt intresserade personer.

Man kan ju alltid hoppas, att din tvillingsjäl i MSM (Anders Lindberg) vad det lider, blir lika ensam som du.

Det ska hur som bli intressant att se om någon fler journalist (än Per Brinkemo) vågar närma sig, hur svenska mediahus medvetet har vilselett väljarna. Tyvärr håller jag inte andan inför det.

Ingenting - inte ett enda ord- av det du skriver är sant
  • SR/SVT lutar vänster - det vet vi - men du var mer specifik än så
  • Jag är inte den ende som motsäger lögner i tråden
  • Brinkemo förklarade hur journalister ofta fungerar och resonerar. Criskpykreem har gått igenom det i tråden tidigare också - i detalj. Du gör då hoppet till medvetet vilseledande vilket är ett rejält hopp.

Du försökte inte försvara ett enda narrativ du för fram nu heller men tar upp Lindberg igen. Det gör att jag behöver upprepa: din jämförelse med Lindberg håller inte eftersom det finns gott om folk som motsäger och argumenterar mot Lindberg. Det finns ingen som argumenterar emot något jag har att säga.

Trådens premiss från 2011 är att det journalistperspektiv Brinkemo tar upp ifrågasätts. Och sen sitter du här, mer än tio år senare i tråden om just det, och försöker spinna ett narrativ om ingen diskussion någonsin förekommit.
Citera
2023-01-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Wolffsohn? Ringer det inte en liten klocka?

Nej, ni behöver inte lyfta på röven och hasa er iväg och kolla in Wikipedia, det har jag redan gjort åt er:

Kom med något saftigare - som att Merkel är född i Tel Aviv. Om inte annat kan du starta en blogg, slänga ihop något om det, och sedan länka till det i tråden. Med tanke på det som tagits upp i tråden genom åren vore det helt rimligt förfarande.
Citera
2023-01-06, 18:18
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Kom med något saftigare - som att Merkel är född i Tel Aviv. Om inte annat kan du starta en blogg, slänga ihop något om det, och sedan länka till det i tråden. Med tanke på det som tagits upp i tråden genom åren vore det helt rimligt förfarande.
Som sagt, dina svar blir mer och mer obegripliga och relaterar inte längre till det du citerar.

Be din uppdragsgivare att komplettera mallen med fler standardsvar. Att be någon att starta en blogg när du (ni) ställs inför fakta är ingenting du (ni) vinner över några sympatisörer på.
Citera
2023-01-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Som sagt, dina svar blir mer och mer obegripliga och relaterar inte längre till det du citerar.

Be din uppdragsgivare att komplettera mallen med fler standardsvar. Att be någon att starta en blogg när du (ni) ställs inför fakta är ingenting du (ni) vinner över några sympatisörer på.

Du citerade något om att Wolfsson var född i Tel Aviv i inlägget efter. Narrativet du spinner är att det jag skriver inte har något att göra med det jag svarar på. Jag tycker inte att ditt narrativ håller för granskning.

Fakta är att en Wolfsson är född i Tel Aviv. Ok. Vad gäller spinnande av narrativ vore det intressantare ifall Merkel är född i Tel Aviv. Det var min poäng. Hänger du med?
Citera
2023-01-06, 18:31
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Du citerade något om att Wolfsson var född i Tel Aviv i inlägget efter. Narrativet du spinner är att det jag skriver inte har något att göra med det jag svarar på. Jag tycker inte att ditt narrativ håller för granskning.

Fakta är att en Wolfsson är född i Tel Aviv. Ok. Vad gäller spinnande av narrativ vore det intressantare ifall Merkel är född i Tel Aviv. Det var min poäng. Hänger du med?
Nej, jag hänger inte med.

Det hade snarare varit intressant om Merkel hade varit född i Ankeborg. Det hade kanske varit något att starta en blogg om. Jag vet inte varför Tel Aviv får dig att gå igång på detta sätt. Är det någonting speciellt med den staden du vill dela med dig av?
Citera
2023-01-06, 18:54
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ingenting - inte ett enda ord- av det du skriver är sant
  • SR/SVT lutar vänster - det vet vi - men du var mer specifik än så
  • Jag är inte den ende som motsäger lögner i tråden
  • Brinkemo förklarade hur journalister ofta fungerar och resonerar. Criskpykreem har gått igenom det i tråden tidigare också - i detalj. Du gör då hoppet till medvetet vilseledande vilket är ett rejält hopp.

Du försökte inte försvara ett enda narrativ du för fram nu heller men tar upp Lindberg igen. Det gör att jag behöver upprepa: din jämförelse med Lindberg håller inte eftersom det finns gott om folk som motsäger och argumenterar mot Lindberg. Det finns ingen som argumenterar emot något jag har att säga.

Trådens premiss från 2011 är att det journalistperspektiv Brinkemo tar upp ifrågasätts. Och sen sitter du här, mer än tio år senare i tråden om just det, och försöker spinna ett narrativ om ingen diskussion någonsin förekommit.

Februari 2015 skrev undertecknad:

TS startade tråden jan 2011 och skrev inledningsvis:

Citat:
.. jag kan skönja vågorna från ett kommande media-krig mellan journalisterna om hur man skall hantera "Mångkultur-invandrar-frågan" men även Sverigedemokraterna.

"Events... dear boy...", går emellertid inte att förutse. När Breivik genomförde sitt terrorattentat juli 2011, så ökade de svenska journalisterna sina ansträngningar att smalna av både den normativa och den deskriptiva åsiktskorridoren. Debatten betr. i vilken utsträckning som invandrade religiösa och kulturella grupper bör eftersträva att behålla sin särart - en debatt som TS trodde och kanske också hoppades skulle ta fart bland ff.a. de journalister och skribenter, vilka självidentifierar sig som "liberaler" - den debatten blev nog mer nedtonad, än den kanske skulle ha blivit, om Breiviks terrordåd ej hade inträffat.

Det media-krig, som TS tyckte sig skönja jan 2011 mellan journalisterna "om hur man skall hantera 'mångkultur-invandrar-frågan' men även Sverigedemokraterna" påverkades av Breiviks terrordåd (vilket TS själv påpekade i ett par inlägg i olika trådar).

Journalistkårens krigsplan för mediakriget påverkades både taktiskt och strategiskt av Breiviks terrordåd, vilket knappast förvånar.

Det blev därför, som Enoch.Thulin konstaterar:

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte så mycket krig inom media.

Utan det blev i stället ett krigande och kampanjande från media mot gemene man/väljarna för att styra, vad som var tillåtet att uppmärksamma, vad som eventuellt tillåtet att (försiktigt) ifrågasätta och vilka ord som var tillåtna att använda.

.....

P.S.

Du skriver: "Det finns ingen som argumenterar emot något jag har att säga". Nej, du är förvisso en ensam röst i ditt oförtröttliga försvar för media-Sverige jämte din kamp för ditt i övrigt säregna narrativ - utifrån en beslutsam blindhet inför sådant som är uppenbart för alla politiskt intresserade personer.

Och man kan ju, som sagt, alltid hoppas, att din tvillingsjäl i MSM (Anders Lindberg) vad det lider, blir lika ensam som du.
Citera
2023-01-06, 19:09
Medlem
Citat:
Februari 2015 skrev undertecknad:

TS startade tråden jan 2011 och skrev inledningsvis:

"Events... dear boy...", går emellertid inte att förutse. När Breivik genomförde sitt terrorattentat juli 2011, så ökade de svenska journalisterna sina ansträngningar att smalna av både den normativa och den deskriptiva åsiktskorridoren. Debatten betr. i vilken utsträckning som invandrade religiösa och kulturella grupper bör eftersträva att behålla sin särart - en debatt som TS trodde och kanske också hoppades skulle ta fart bland ff.a. de journalister och skribenter, vilka självidentifierar sig som "liberaler" - den debatten blev nog mer nedtonad, än den kanske skulle ha blivit, om Breiviks terrordåd ej hade inträffat.

Det media-krig, som TS tyckte sig skönja jan 2011 mellan journalisterna "om hur man skall hantera 'mångkultur-invandrar-frågan' men även Sverigedemokraterna" påverkades av Breiviks terrordåd (vilket TS själv påpekade i ett par inlägg i olika trådar).

Journalistkårens krigsplan för mediakriget påverkades både taktiskt och strategiskt av Breiviks terrordåd, vilket knappast förvånar.

Det blev därför, som Enoch.Thulin konstaterar:

Utan det blev i stället ett krigande och kampanjande från media mot gemene man/väljarna för att styra, vad som var tillåtet att uppmärksamma, vad som eventuellt tillåtet att (försiktigt) ifrågasätta och vilka ord som var tillåtna att använda.

.....

P.S.

Du skriver: "Det finns ingen som argumenterar emot något jag har att säga". Nej, du är förvisso en ensam röst i ditt oförtröttliga försvar för media-Sverige jämte din kamp för ditt i övrigt säregna narrativ - utifrån en beslutsam blindhet inför sådant som är uppenbart för alla politiskt intresserade personer.

Och man kan ju, som sagt, alltid hoppas, att din tvillingsjäl i MSM (Anders Lindberg) vad det lider, blir lika ensam som du.

Dahlberg varit i någon mån invandringskritisk sedan 2012. Jag sökte på Dahlberg i tråden: 1845 resultat. Jag tror att de flesta refererar till Anna Dahlberg på Expressen.

Och som jag skrev till Storinkvistorn: det är inte många om ens någon som försvarar "mångkultur" som koncept. Det är lite svårt att göra det när en mångkulturell våldsvåg pågår. Så på det sättet förekommer inte mycket mediakrig.

... "sådant som är uppenbart för alla politiskt intresserade person" - inklusive till exempel Anders Lindberg. Men du sade inte tidigare, säger inte nu och kommer heller inte säga vad det är du pratar om i det här fallet.

Att SVT/SR lutar lite åt vänster? Det är väl känt och till och med debatterat i media. Så det är inte det. Det är någonting annat du syftar på. Men oklart vad. På så sätt kan man spinna ett narrativ om att någon inte är med på uppenbara saker. Så länge vad det är som ska vara uppenbart medvetet höljs i dunkel. En aning vilseledande.
Citera
2023-01-06, 21:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag har någon gång i tråden noterat att vargfrågan är en konflikt som liknar massinvandringsfrågan.

De röstsvaga är de som drabbas av problemet, och de som bor nära det, och är de vars liv försämras. Medan de som inte berörs av problemet nämnvärt är de som styr debatten.

Lite ot har jag noterat den närmast neutrala rapporteringen i media om vargjakten som nu pågår. En stor omsvängning från tidigare gängse närmast "Jägarna"-karikatyrer av de röstsvaga i skogslandet. Mycket sällan ser man ordet "varghatare" i MSM numera. Ett ord ur standardarsenalen för att söndra svenskarna bara för något årtionde sedan.

Månne kanske det är nån sorts undermedveten omvändelse under galgen i MSM, en insikt om att utopism som agenda kan vara farlig, att den kan slå tillbaka.

Månne kanske man på något håll undermedvetet fruktar att Karl Hedin skall samla "massorna" i varglandet och bli Sveriges Donald Trump? Att han i de kretsar MSM tidigare kallade "varghatare" har en sådan ställning redan idag står utom allt tvivel.

Bättre då att sluta använda ordet "varghatare" och se vargjakt som något neutralt att rapportera om.

MSM kommer inte att ändra inställning i mångkulturfrågan "Löftena kunna ej svika, nej de stå evigt kvar". Men insikten om misslyckandet kommer att göra att MSM släpper ett antal närliggande hörnflaggor. Inte bara vargfrågan, också elfrågan, med en saklig syn på kärnkraft OCH en mera nykter syn på drömmen om att alltings elektrifiering åt alla lycka bär. Hybrit är bara en tryckfelsnisse bort från hybris...
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-01-06 kl. 22:17.
Citera
2023-01-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Lite ot har jag noterat den närmast neutrala rapporteringen i media om vargjakten som nu pågår. En stor omsvängning från tidigare gängse närmast "Jägarna"-karikatyrer av de röstsvaga i skogslandet. Mycket sällan ser man ordet "varghatare" i MSM numera. Ett ord ur standardarsenalen för att söndra svenskarna bara för något årtionde sedan.

Månne kanske det är nån sorts undermedveten omvändelse under galgen i MSM, en insikt om att utopism som agenda kan vara farlig, att den kan slå tillbaka.

Månne kanske man på något håll undermedvetet fruktar att Karl Hedin skall samla "massorna" i varglandet och bli Sveriges Donald Trump? Att han i de kretsar MSM tidigare kallade "varghatare" har en sådan ställning redan idag står utom allt tvivel.

Bättre då att sluta använda ordet "varghatare" och se vargjakt som något neutralt att rapportera om.

MSM kommer inte att ändra inställning i mångkulturfrågan "Löftena kunna ej svika, nej de stå evigt kvar". Men insikten om misslyckandet kommer att göra att MSM släpper ett antal närliggande hörnflaggor. Inte bara vargfrågan, också elfrågan, med en saklig syn på kärnkraft OCH en mera nykter syn på drömmen om att alltings elektrifiering åt alla lycka bär. Hybrit är bara en tryckfelsnisse bort från hybris...

Vad gäller det fetmarkerade är detta ren fantasivärld. Vad du gör är att försöka skapa en sagovärld där "media" håller på med någon sorts hemlig konspiration för att kontrollera samhället eller något sådant nonsens. Nämnas skall att SVT visade en graf som antydde att en fjärdedel av vargarna skuile skjutas av medan det i verkligheten var betydligt färre än så. Det går inte ihop med sagonarrativet att de passar sig för vargfrågan just nu på grund av "omvändelse under galgen".

I verkligheten så pågår inget av du spekulerar om och inte bara det - det har näppeligen förekommit över huvud taget sedan 1970-talet när det var proppfullt av marxister i Public Service. Dessa spann en del trådgigantiska narrativ om Ryssland och Kina.
Citera
2023-01-07, 10:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Det var TheLucky som använde formuleringen, att svensken får "skylla sig själv", om svensken inte undviker institutioner som är berikade av/med Sveriges nya befolkning

Ja, och jag syftar på bosättarnas attityd. Det är deras område, det är deras skola, det är deras vårdcentral med mera. Som en direkt följd av detta och för att stärka denna känsla av eget så får inga svenska inslag förekomma eftersom det upplevs som ett hot. Denna beskrivning är väl rätt så bekant: det är ju så man beskriver rasism. Om det vore svenskar vill säga. Jag skulle istället benämna det som ockupation - som dock initieras, bekostas och befästs av den svenska staten. Det är alltså det svenska samhället som gett dem den här rätten. Något som sjuksköterskan försökte förklara för Bitte och något hon borde känna till eftersom denna utveckling har pågått i decennier.
Citera
2023-01-07, 14:52
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, och jag syftar på bosättarnas attityd. Det är deras område, det är deras skola, det är deras vårdcentral med mera. Som en direkt följd av detta och för att stärka denna känsla av eget så får inga svenska inslag förekomma eftersom det upplevs som ett hot. Denna beskrivning är väl rätt så bekant: det är ju så man beskriver rasism. Om det vore svenskar vill säga. Jag skulle istället benämna det som ockupation - som dock initieras, bekostas och befästs av den svenska staten. Det är alltså det svenska samhället som gett dem den här rätten. Något som sjuksköterskan försökte förklara för Bitte och något hon borde känna till eftersom denna utveckling har pågått i decennier.
Har bekanta med insyn i en vårdcentral som delvis täcker in ett utsatt område. Där finns det läkare som gör lite som de vill och servar sina landsmän. Folk går förbi de vanliga vägarna, behöver inte bry sig om telefonköer eller ordinarie mottagningstider. De bara glider förbi kön direkt in till sin "Husläkare" och får de recept/sjukintyg som de behagar, allt medan svensken sitter och muttrar/ruttnar i väntrummet med ett gäng ständigt närvarande somalier. Hur det kan fortgå utan åtgärder är obegripligt men är ett tydligt tecken på hur vi i rasande takt går mot mer av privat sjukvård. Staten har inget att sätta emot längre, finns för många hinder/rädslor/tabun att bryta för att komma till rätta med liknande utveckling att man hellre låter bli och låter skiten förfalla.
Citera
2023-01-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Har bekanta med insyn i en vårdcentral som delvis täcker in ett utsatt område. Där finns det läkare som gör lite som de vill och servar sina landsmän. Folk går förbi de vanliga vägarna, behöver inte bry sig om telefonköer eller ordinarie mottagningstider. De bara glider förbi kön direkt in till sin "Husläkare" och får de recept/sjukintyg som de behagar, allt medan svensken sitter och muttrar/ruttnar i väntrummet med ett gäng ständigt närvarande so
malier. Hur det kan fortgå utan åtgärder är obegripligt men är ett tydligt tecken på hur vi i rasande takt går mot mer av privat sjukvård. Staten har inget att sätta emot längre, finns för många hinder/rädslor/tabun att bryta för att komma till rätta med liknande utveckling att man hellre låter bli och låter skiten förfalla.
Man borde förstatliga sjukvården, en huvudman i stället för 21 st. för en så här liten befolkning är det ineffektivt med 21 politiska församlingar och exekutiva chefer, direktörer som ska sköta vart och ett. 490000 invånare i snitt är alldeles för få för en så omfattande organisation. Det är ju trots allt bara en mindre del av dessa som behöver sjukvård.

Bättre med en huvudman och övergripande ledning som organiserar för hela landet, sen blir det förstås lokala avdelningar under den översta ledningen. Det blir då möjligt med en mycket starkare ledning, diverse privata aktörer, hyrpersonal mm kan inte spela ut regioner mot varandra.

Förekommer det sådan misskötsel som du beskriver kan en ledning längre bort lättare styra upp och peka med hela handen, än när det är lokalt där alla ingår i det lokala nätverket som korrumperats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in