2023-01-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Har du gått på kvällsskiftet nu?

Du får nog be dina uppdragsgivare att uppdatera mallen för hur du (ni) ska svara när ni "tar fighten" i sociala media. Dina svar blir mer och mer besynnerliga och har inte längre någonting med det du citerar att göra. Artikeln om VÅLDSVÅGEN är en kort notis som inte berör klanvåldet alls. En 16 åring skjuter tre personer, varav en dödligt, på en tunnelbaneperrong mitt på blanka förmiddagen, och det resulterar i en notis? Inte ens "socioekonomiska faktorer" finns med, utan endast ett konstaterande att en 16-åring gripits. Begriper du inte att du gjorde dig till åtlöje här? Ärligt?

Ja, det var en kortare artikel som även har en sammanställning över våldsorgien. Men om du går in på expressen.se så ser du att efter den "notisen" så finns en betydligt längre artikel:
https://www.expressen.se/nyheter/kri...nfliktzonerna/

Jag ställde en fråga. Vilket narrativ är det du anser förekommer här? Det här med "notis", om det ska föreställa ett svar, funkade inte.

Apropå "Bonnier" personligen och klanvåld.
Nu besannas polisens farhågor om klanvåld - https://www.expressen.se/kronikorer/...r-om-klanvald/

Klanvåldet visar att kusingifte bör förbjudas - https://www.expressen.se/ledare/patr...bor-forbjudas/

Ditt narrativ om narrativ om klanvåld funkade inte det heller.
Citera
2023-01-06, 15:57
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte så mycket krig inom media. Men mer krig mot media, bland annat härifrån tråden.

Media är fortfarande personbaserat förutom en del simpande AI-robotar av varierande kvalitet.

Det jag ser är att många personer i mediavärlden har ändrat uppfattning om invandring och mångkultur.

Trådfavoriten Cwejman hade till och men en egen tråd där han säger att han bytt åsikt från fri invandring.

(FB) Tråden där vi ställer frågor till och hövligt diskuterar med FP:s Adam Cwejman

Idag är han politiska redaktör på GP.
GP som har en mycket kritisk till den förda invandrings och mångkulturspolitiken.
En omsvängning kanske delvis baserat till viss del på argumentation från bland annat detta forum.
Citera
2023-01-06, 16:13
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, det var en kortare artikel som även har en sammanställning över våldsorgien. Men om du går in på expressen.se så ser du att efter den "notisen" så finns en betydligt längre artikel:
https://www.expressen.se/nyheter/kri...nfliktzonerna/

Jag ställde en fråga. Vilket narrativ är det du anser förekommer här? Det här med "notis", om det ska föreställa ett svar, funkade inte.

Apropå "Bonnier" personligen och klanvåld.
Nu besannas polisens farhågor om klanvåld - https://www.expressen.se/kronikorer/...r-om-klanvald/

Klanvåldet visar att kusingifte bör förbjudas - https://www.expressen.se/ledare/patr...bor-forbjudas/

Ditt narrativ om narrativ om klanvåld funkade inte det heller.
Vilket narrativ som förekommer här?

Ja, man rapporterar så kort och torrt man kan. Ungefär som om man meddelat att LRF i Östra Skåne får en ny ordförande från nyår. Du förstår, att en 16-åring skjuter tre personer på en tunnelbaneperrong mitt på eftermiddagen borde ge upphov till ett mediakrig. Min spaning är att detta inte kommer att fungera längre, eftersom fler och fler kommer att ifrågasätta att man inte alls berör orsakerna till klanvåldet. Det är inte normalt att 16-åringar skjuter vilt i lokaltrafiken. Någonting måste vara mycket trasigt här.

Om en woke-journalist i SR får psykbryt på en polischef som genast börjar yla om att skolan måste ta ansvar för klanvåldet så kanske vi börjar se ett trendbrott i hur värdegrundspolicyn i MSM ska hanteras. Det socioekonomiska får vänta tills Södermalm är rensat på brunfolk så att journalisterna kan strosa runt och handla second hand på Götgatan utan att hamna i en skottväxling.
Citera
2023-01-06, 16:18
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Media är fortfarande personbaserat förutom en del simpande AI-robotar av varierande kvalitet.

Det jag ser är att många personer i mediavärlden har ändrat uppfattning om invandring och mångkultur.

Trådfavoriten Cwejman hade till och men en egen tråd där han säger att han bytt åsikt från fri invandring.

(FB) Tråden där vi ställer frågor till och hövligt diskuterar med FP:s Adam Cwejman

Idag är han politiska redaktör på GP.
GP som har en mycket kritisk till den förda invandrings och mångkulturspolitiken.
En omsvängning kanske delvis baserat till viss del på argumentation från bland annat detta forum.
Han har inte bytt åsikt om massinvandringen, utan är bara kritisk till hur den hanteras. Enligt honom så är det "integrationen" som inte fungerar, och det beror på att det är för lite liberalism i Sverige. Om vi bara hade haft mer liberalism i Sverige så skulle alla klankriminella ta jobb i hemtjänsten i stället för att sälja knark, råna folk och leva rövare.
Citera
2023-01-06, 16:20
Medlem
Citat:
Vilket narrativ som förekommer här?

Ja, man rapporterar så kort och torrt man kan. Ungefär som om man meddelat att LRF i Östra Skåne får en ny ordförande från nyår. Du förstår, att en 16-åring skjuter tre personer på en tunnelbaneperrong mitt på eftermiddagen borde ge upphov till ett mediakrig. Min spaning är att detta inte kommer att fungera längre, eftersom fler och fler kommer att ifrågasätta att man inte alls berör orsakerna till klanvåldet. Det är inte normalt att 16-åringar skjuter vilt i lokaltrafiken. Någonting måste vara mycket trasigt här.

Dravel. För några år sedan så var det några i Göteborg som gick på en pizzeria och började skjuta. Mitt på dagen gissningsvis. Löfven beklagade sig och ojade sig. Detta diskuterades.

Du säger att detta borde ge upphov till ett mediakrig om mångkulturen. Kruxet är att det är svårt att hittan någon som ska framföra åsikten att kulturen är så underbar dessa "utsatta områden". Om man inte hittar det blir det inte mycket krig.

Du låter som Sarnecki nu... "det är inte normalt att...". Det stämmer. Det inträffar inte varje dag.

Citat:
Om en woke-journalist i SR får psykbryt på en polischef som genast börjar yla om att skolan måste ta ansvar för klanvåldet så kanske vi börjar se ett trendbrott i hur värdegrundspolicyn i MSM ska hanteras. Det socioekonomiska får vänta tills Södermalm är rensat på brunfolk så att journalisterna kan strosa runt och handla second hand på Götgatan utan att hamna i en skottväxling.

Jag vet inte hur du fått för dig att precis varenda våldshandling som genomförs är just klanvåld.
Citera
2023-01-06, 16:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det är fascinerande hur kränkt du blivit av TheLuckys ordval.

Det finns ingenting unikt i någon extremism här. Absolut inte. På inga sätt. Faktum är, som jag påpekade i ett tidigare svar till just dig, att det förväntas att svenskar klarar av att navigera bättre i samhället än vad de utsatta rasiferade kropparna klarar av. På alla sätt. Ordet "utsatt" kanske känns igen. I den begreppsvärlden är svenskar inte utsatta.

I verkligheten är det så att du också har högre förväntningar på svenskar.

Gjorde "MSM" (etablissemangsmedia: ett ord du kan lära dig) och i synnerhet SVT/SR/UR det innan valet förra året? Det förekom våld då också. Och koranupplopp! För om så inte var fallet rasar narrativet du spunnit här ihop totalt.

Gemene svensk är eftertryckligt vilseledd och kuvad av mediainkvisitionen som pågår mot stackars, stackars Tuffe Uffe. Dravel. På inget sätt förklarar du vad detta vilseledande består i.

Ren lögn om Dahlberg. Vilket är lustigt apropå trådnarrativ om ljugande media. Det ställe där det ljugs mest är den här tråden.

Det är komiskt hur det gamla ruttna "vakna"-narrativet dyker upp. Det har fallerat värre och under längre tid än "folkutbyte". Vad ska folk vakna upp och skönja? Koranupploppen inträffade.

Du gör ett påstående om "narrativ" här. Vilket narrativ som kan komma att ändras anser du att den här artikeln från "Bonnier" har? (Innehåller summering av det senaste vad gäller "VÅLDSVÅGEN I STOCKHOLM")

https://www.expressen.se/nyheter/16-...g-i-vallingby/

Svårt att ljuga ihop att "Bonnier" personligen mörkar våldet när artikeln har en rubrik VÅLDSVÅG i stora bokstäver.

MSM har Anders Lindberg - den här tråden har experten10.

Personangreppen, den beslutsamma blindheten inför det som är uppenbart för alla politsikt intresserade, den oförtröttliga kampen för det säregna (vänster)narrativet osv. Same, same. Ni är som två tvillingbär.

.....

I "Mångkulturen som sanningsbranschernas akilleshäl" lyfter Per Brinkemo ytterst försiktigt, hur media och akademien vilseleder gemene man. Brinkemo skriver:

Citat:
Ett inslag i Studio Ett häromdagen hade rubriken ”Finns det en dold agenda bakom nyhetsjournalistiken?” Det var föranlett av en intervjustudie av Ulrika Andersson, docent i journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet.

I studien har man funnit, att såväl de som sällan tar del av nyheter, som de som regelbundet tar del av nyheter "tror att journalister har en dold agenda". Per Brinkemo fortsätter:

Citat:
Varifrån kommer denna ökande misstro mot media? Jag vill föreslå två förklaringar.

[---]

Så länge politiken i stort handlade om ekonomiska fördelningsfrågor, hur mycket skatt man borde betala och hur stor staten skulle vara fungerade journalistiken. Journalister skulle stå på ”den svages sida”, granska makten åt medborgarna. Det var spelplanen.

I ett mångkulturellt samhälle börjar den journalistiska arbetsmetoden att hacka. I ett sådant uppstår bortanför staten olika maktcentra med starkt inflytande över människor. Journalister tvekade länge att granska sådana, till exempel, religiösa samfund. De var ju alla, oavsett om de var förtryckare eller förtryckta, ytterst sett representanter för ”den lille mannen på gatan”.

Här krockar idealet om att granska makten och att stå på ”den svages sida”.
Dessutom: innebörden i de frågor som journalister ställer är plötsligt inte lika givna.

Ordet frihet betyder i vår kontext en sak, i en annan något annat. Är frihet viktigt för dig? frågar journalisten.

Svaret kan i vår nya verklighet lyda: Ja, jag vill vara fri att uppfostra min dotter enligt min kultur så att hon är redo att gifta sig med sin kusin i hemlandet.

Allt det här blir svårhanterbar materia för journalisten.

Det andra förklaringen är en politiserad akademi. Den har fått direktiv från staten att forska med utgångspunkt från att multikulturalism alltid och per se är något gott. Mångfaldsplaner har genom statliga direktiv tvingats in på alla lärosäten. Det har lett till att bara vissa perspektiv har lyfts. Allt utanförskap har förklarats med socioekonomiska förklaringsmodeller. Kompletterande, eller motsatta perspektiv, har under lång tid lyst med sin frånvaro. Och eftersom journalister och forskare står i ett ömsesidigt beroende har de förstärkt varandra.

Brinkemo avslutar sin försiktiga text med:

"Nog skulle man vilja höra lite mer självkritik från de båda kategorier som har betalt för att vara nyfikna, pröva och ifrågasätta allt."

https://bulletin.nu/brinkemo-mangkul...nas-akilleshal
Senast redigerad av Meiji 2023-01-06 kl. 16:34.
Citera
2023-01-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
MSM har Anders Lindberg - den här tråden har experten10.

Personangreppen, den beslutsamma blindheten inför det som är uppenbart för alla politsikt intresserade, den oförtröttliga kampen för vänsternarrativet osv. Same, same. Ni är som två tvillingbär.

.....

[...]

Brinkemo avslutar sin försiktiga text med:

"Nog skulle man vilja höra lite mer självkritik från de båda kategorier som har betalt för att vara nyfikna, pröva och ifrågasätta allt."

https://bulletin.nu/brinkemo-mangkul...nas-akilleshal
Så länge politiken i stort handlade om ekonomiska fördelningsfrågor, hur mycket skatt man borde betala och hur stor staten skulle vara fungerade journalistiken. Journalister skulle stå på ”den svages sida”, granska makten åt medborgarna. Det var spelplanen.
Ja, det var det jag skrev till dig. Två gånger
Faktum är, som jag påpekade i ett tidigare svar till just dig, att det förväntas att svenskar klarar av att navigera bättre i samhället än vad de utsatta rasiferade kropparna klarar av. På alla sätt. Ordet "utsatt" kanske känns igen. I den begreppsvärlden är svenskar inte utsatta.
Din jämförelse med Anders Lindberg håller inte. Skälet till det är att när Lindberg kommer med sina utspel så finns det gott om folk, inklusive inom media, som inte håller med honom och argumenterar för det. Som synes här så har du ingenting att säga till försvar för de narrativ du spinner.
Citera
2023-01-06, 16:49
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Jag har någon gång i tråden noterat att vargfrågan är en konflikt som liknar massinvandringsfrågan.

De röstsvaga är de som drabbas av problemet, och de som bor nära det, och är de vars liv försämras. Medan de som inte berörs av problemet nämnvärt är de som styr debatten.

Flera eftertänksamma inlägg har längtat efter att elitens barns upplevelser skall få eliten att tänka om.

Nå, nu ser vi en öppning i vargfrågan.

Svd rapporterar nämligen:
Ursula von der Leyens ponny attackerades av en varg. Därefter meddelade EU-kommissionens ordförande att det kunde vara dags att se över vargarnas skyddsstatus i EU.
https://www.svd.se/a/ve61jm/svensk-vargjakt-emot-eu-lag
Citera
2023-01-06, 16:56
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ja, det var det jag skrev till dig. Två gånger
Faktum är, som jag påpekade i ett tidigare svar till just dig, att det förväntas att svenskar klarar av att navigera bättre i samhället än vad de utsatta rasiferade kropparna klarar av. På alla sätt. Ordet "utsatt" kanske känns igen. I den begreppsvärlden är svenskar inte utsatta.
Din jämförelse med Anders Lindberg håller inte. Skälet till det är att när Lindberg kommer med sina utspel så finns det gott om folk, inklusive inom media, som inte håller med honom och argumenterar för det. Som synes här så har du ingenting att säga till försvar för de narrativ du spinner.

I den här tråden är du rätt ensam om ditt oförtröttliga försvar för media-Sverige jämte din kamp för ditt i övrigt säregna narrativ - utifrån en beslutsam blindhet inför sådant som är uppenbart för alla politiskt intresserade personer.

Man kan ju alltid hoppas, att din tvillingsjäl i MSM (Anders Lindberg) vad det lider, blir lika ensam som du.

Det ska hur som bli intressant att se om någon fler journalist (än Per Brinkemo) vågar närma sig, hur svenska mediahus medvetet har vilselett väljarna. Tyvärr håller jag inte andan inför det.
Senast redigerad av Meiji 2023-01-06 kl. 17:11.
Citera
2023-01-06, 17:09
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag har någon gång i tråden noterat att vargfrågan är en konflikt som liknar massinvandringsfrågan.

De röstsvaga är de som drabbas av problemet, och de som bor nära det, och är de vars liv försämras. Medan de som inte berörs av problemet nämnvärt är de som styr debatten.

Flera eftertänksamma inlägg har längtat efter att elitens barns upplevelser skall få eliten att tänka om.

Ursula von der Leyens ponny attackerades av en varg. Därefter meddelade EU-kommissionens ordförande att det kunde vara dags att se över vargarnas skyddsstatus i EU.
Det hade varit mycket mer givande om WEF-ludret själv hade blivit uppäten av en varg.
Citera
2023-01-06, 17:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball

Ursula von der Leyen har sju barn (förtäljer wikipedia). Månne hon hade kunnat tänka sig att "se över" migrationen, om något av barnen hade drabbats som lilla Luna i Skellefteå?

Kanske inte.

Citat:
Migrant, 17, held for murder of EU official’s daughter

December 05 2016

A 17-year-old Afghan has been arrested for the rape and murder in Germany of the teenage daughter of a senior EU official.

The Afghan, who arrived unaccompanied last year among almost a million migrants, was linked by DNA to the death of Maria Ladenburger, 19, a medical student who was found drowned in Freiburg, southwest Germany.

She was last seen cycling home from a party in October and her body was found in the River Dreisam the next day. She had volunteered as a helper at a refugee centre but it was not known whether she had met her alleged killer.

Her father, Clemens Ladenburger, is an assistant to the head of the legal service at the European Commission in Brussels.

https://www.thetimes.co.uk/article/m...rder-cs09g0nqs

Citat:
Bild newspaper carried an article from Michael Wolffsohn, the historian and social commentator, who wrote: “Yes, there are refugees who become murderers. But not all refugees are murderers. The majority are peaceful and want to live, love and work decently.”

Citera
2023-01-06, 17:30
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Bild newspaper carried an article from Michael Wolffsohn, the historian and social commentator, who wrote: “Yes, there are refugees who become murderers. But not all refugees are murderers. The majority are peaceful and want to live, love and work decently.”
Wolffsohn? Ringer det inte en liten klocka?

Nej, ni behöver inte lyfta på röven och hasa er iväg och kolla in Wikipedia, det har jag redan gjort åt er:
Citat:
Michael Wolffsohn (born 17 May 1947) is a German historian. Wolffsohn was born in Tel Aviv, in what was then the British Mandate of Palestine and today is Israel. His parents were German Jews who fled in 1939.
...
Wolffsohn is a strong supporter of Chancellor Angela Merkel's refugee policy calling migrants "a gift from the heavens" in an August 2015 guest column for leading German language business newspaper Handelsblatt. In the same article, he called the native German population's fear of "peaceful immigrants in search of sanctuary or a better life", "hysterical, dumb and their expulsion immoral as well as detrimental to their own interests."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in