2021-07-03, 13:21
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Medans jag väntar på att mitt sällskap skall få tummen ur så vi kommer iväg på utflykten denna underbart blågula sommardag.

Hakelius brukar tala i klarspråk och med dagens insats lär det inte gå att bli tydligare om utvecklingen som lett fram till dagens politiska läge. Artikeln handlar om Lööfs försök att som företrädare för samhällseliten försöka skapa en politisk mitt av anständiga partier trots att folket uppenbarligen föredrar någonting annat:

https://www.expressen.se/kronikorer/...-gamla-eliter/

Situationen torde vara uppenbar för alla utom de mest trångsynta. Frågan är därmed klar: Varför händer inget dramatiskt?

Svaret på din avslutande fråga om varför inget händer är därför att det inte är folket som har makten i den liberala demokratin.
Citera
2021-07-03, 13:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Grejen är väl att skvaller kan vara åtalbart även om det är sant är ännu en undanmanöver. Det ligger i samma riktning med att dödsskjutningen av polismannen sägs vara en arbetsplatsolycka. Snart får vi väl höra att terrorbrottet på Drottninggatan var en trafikolycka. För några år sedan arrangerades antirasistiska demonstrationer när det skett en våldtäkt. En annan variant är det som skedde med ASAP Rocky som försvarade sig mot en aggressiv afghan. Asap satt inne en månad innan rättegången där han friades så klart. Man har i för sig rätten på sin sida men man använder den i syfte att markera sin makt och upprätthålla skräck.
Eller för den delen fallet med Bertil Malmberg som blev anmäld för HMF för att ha sagt att det finns IQ-skillnader mellan olika etniska grupper. Det startades även ett uteslutningsärende inom SD mot Malmberg av samma anledning.

Detta trots att Malmberg bara sagt objektivt observerbar & verifierbar sanning.
Citera
2021-07-03, 13:42
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Grejen är väl att skvaller kan vara åtalbart även om det är sant är ännu en undanmanöver. Det ligger i samma riktning med att dödsskjutningen av polismannen sägs vara en arbetsplatsolycka. Snart får vi väl höra att terrorbrottet på Drottninggatan var en trafikolycka. För några år sedan arrangerades antirasistiska demonstrationer när det skett en våldtäkt. En annan variant är det som skedde med ASAP Rocky som försvarade sig mot en aggressiv afghan. Asap satt inne en månad innan rättegången där han friades så klart. Men har i för sig rätten på sin sida men man använder den i syfte att markera sin makt och upprätthålla skräck.

Ja en pressad statsmakt som förfogar över politik, media och rättsapparat i partiska syften mot en majoritet av befolkningen är en obehaglig företeelse. Den svenska staten har gjort sig till talesperson för utsatta grupper i landet och den svenska majoritetsbefolkningen ska tuktas. Typ som företagaren Karl Hedin som åtalades för jaktbrott på svaga grunder. Han var vit, man, rik och stor skogsägare och ägnade sig dessutom åt jakt -en utpräglat manlig sysselsättning. En sådan skulle förstås sättas åt av en systemlojal kvinnlig åklagare. Jag vet inte hur länge han satt häktad. Det var ett rättsövergrepp precis som målet mot ASAP Rocky. Den intersektionella analysen bestämde att afghanen var mer skyddsvärd än ASAP Rocky. Sverige är inte ett rättssamhälle längre. Lika behandlas inte lika.
Citera
2021-07-03, 13:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja en pressad statsmakt som förfogar över politik, media och rättsapparat i partiska syften mot en majoritet av befolkningen är en obehaglig företeelse. Den svenska staten har gjort sig till talesperson för utsatta grupper i landet och den svenska majoritetsbefolkningen ska tuktas. Typ som företagaren Karl Hedin som åtalades för jaktbrott på svaga grunder. Han var vit, man, rik och stor skogsägare och ägnade sig dessutom åt jakt -en utpräglat manlig sysselsättning. En sådan skulle förstås sättas åt av en systemlojal kvinnlig åklagare. Jag vet inte hur länge han satt häktad. Det var ett rättsövergrepp precis som målet mot ASAP Rocky. Den intersektionella analysen bestämde att afghanen var mer skyddsvärd än ASAP Rocky. Sverige är inte ett rättssamhälle längre. Lika behandlas inte lika.
En intressant ny lärdom man kan dra av ASAP Rocky-fallet är att afghanska låtsasbarn uppenbarligen trumfar negrer i den intersektionella kortleken.
Citera
2021-07-03, 15:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som är fascinerande med detta är den totala avsaknaden av taktkänsla & finess.
För även om man nu skulle hysa dessa sjuka åsikter så borde man begripa att det är kontraproduktivt för den egna agendan att uttrycka sig så här klumpigt.

Det visar verkligen på förfallet inom akademin.

Det är väl lite samma effekt som den där berömda skämtteckningen i New yorker.

Sett från Södertörn är Biskopsgården exotiskt och långt bort.

https://cdn.viewing.nyc/assets/media...339c6e1_1x.jpg
Citera
2021-07-03, 17:39
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Svaret på din avslutande fråga om varför inget händer är därför att det inte är folket som har makten i den liberala demokratin.
Hehe funderade på om jag måste lägga till nåt typ ”utom de allra mest konspiratoriskt lagda” och borde väl ha gjort det. Fakta är som Hakelius skriver allmänt kända, manipuleringarna fungerar inte längre, var femte har redan valt att lägga sin röst på SD. Frågan är varför inte ytterligare en femtedel gör det och svaret kan inte vara det du antyder.

Jag har många bekanta som är borgerliga men talar om SD som pesten. Måste fiska lite mer om hur de ser på sina övertygelser. Inte säker på att det finns någonting där egentligen utom möjligen ”anständighet”.
Citera
2021-07-03, 17:49
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En intressant ny lärdom man kan dra av ASAP Rocky-fallet är att afghanska låtsasbarn uppenbarligen trumfar negrer i den intersektionella kortleken.
Va hur då? Rocky var överbevisad men fick ett milt straff.
Citera
2021-07-03, 17:54
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Hehe funderade på om jag måste lägga till nåt typ ”utom de allra mest konspiratoriskt lagda” och borde väl ha gjort det. Fakta är som Hakelius skriver allmänt kända, manipuleringarna fungerar inte längre, var femte har redan valt att lägga sin röst på SD. Frågan är varför inte ytterligare en femtedel gör det och svaret kan inte vara det du antyder.

Jag har många bekanta som är borgerliga men talar om SD som pesten. Måste fiska lite mer om hur de ser på sina övertygelser. Inte säker på att det finns någonting där egentligen utom möjligen ”anständighet”.
Sverigedemokraterna är ju en del av den liberala demokratin, eller "åttaklövern" som vi konspiratoriskt lagda brukar kalla den svenska avdelningen av den.
Citera
2021-07-03, 18:15
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Kortsiktigt är det ju rätt att hata mångkulturskritiker, sett till rent egenintresse. Livet här och nu är enklare om man gör det. Långsiktigt är det visserligen en katastrof för landet, särskilt ur ett flergenerationsperspektiv.

Men om det är något som utmärker borgare så är det just kortsiktighet, som hänger samman med mobilitet. När skiten träffar fläkten kan många borgare utan större besvär packa ihop sin firma eller ingenjörsexamen och flytta till Zürich, Budapest eller Guangzhou.

Ju större rörlighet, desto mindre långsiktig investering i platsen. "Någonstansare" och "varsomhelstare" är lite fåniga neologismer, men inte helt galet. Det missar dock målet när det definieras som luddiga värderingar. Det handlar egentligen om väldigt konkreta egenintressen, som varje fungerande stat måste ta hänsyn till och använda som grund för diskriminering. Det är orimligt att de som enkelt kan packa och dra har makt över personer som inte kan det.
Citera
2021-07-03, 20:05
Medlem
KansasCityFagots avatar
Nu har vi nyss fått en dödsskjutning till. Denna gång mitt i ett villaområde i idyllen Upplands Väsby. Det ska bli intressant om det rör sig om en "felskjutning" eller en "rättskjutning" och om några filmer läcker ut. Hursomhelst så kommer nog media fokusera uteslutande på dramat om Vänsterpartiet och Centern kan komma överens om några petitesser i ett 78-punktsprogram så att byfånen Löfven kan få sitta mandatperioden ut.

En dark horse i form av kommunistrenegaten Kakabajskorv har vi som gör dramat ännu mer spännande. Blir det jämnt skägg och det vankas extraval undrar jag om inte Liberalerna skickar över ett par röster till Löfven med motiveringen att tiden inte är mogen att bryta JÖK precis, exakt nu. Vi måste bara vänta lite till.

Vad då, jag dyster?
Citera
2021-07-03, 20:59
Medlem
bergsturks avatar
Citat:

Människor röstar inte på sakfrågor, de röstar på sin identitet.
Citera
2021-07-03, 21:22
Medlem
KansasCityFagots avatar
Åsyna vittnen till arbetsplatsolyckan i Upplands Väsby nu i kväll talar om ett brottsoffer med "halvt huvud" och föräldrar och barn som springer för livet från en lekplats. Det här kan bli en svår nöt att knäcka för Wolodarski.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in