2022-03-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
Skulle Sveriges immigrationspolitik appliceras på tex flyktingarna från Ukraina, så hade tex. immigrationspolitiken varit en lönsam affär.

Jag är faktiskt "onboard" på att asylmottagning kan vara 100% lönsamt, sen att det är en förlustaffär i Sverige pga det politiska arbetet som ligger bakom allt.
Jag tror faktiskt inte på att Svenska politiker har ändrat åsikt eller agenda, trots att de har förstått att ingen vill lyssna på vad de säger om lönsamheten.

Svensk immigrationspolitik av MENA-folk är trots allt den största främjande faktorn för den ökade rasismen i samhället.
iallafall.. Jag "fastnade" i argumentet för att påpeka att Sveriges befolkningsmängd minskar, vi har ett folktapp av etniska svenskar idag, som politikerna har valt att "stimulera" med att ta in kriminella blattar och deras klaner ..istället för västerländska människor, som iaf har en uns av självrespekt och stolthet.

Detta är ditt påstående som inte kan styrkas över huvud taget.

Låt mig påpeka benhård fakta som inte kan förnekas under några omständigheter: "Folktapp" i meningen att äldre dör är inte något det behöver "kompenseras" eller "stimuleras" för. Äldre personer bidrar inte till statskassan.

Det du säger är dessutom rakt av felaktigt från grunden. Folk tas inte in. De tar sig, med undantag av "kvotflyktingar", hit själva.
Senast redigerad av experten10 2022-03-17 kl. 16:55.
Citera
2022-03-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Detta är ditt påstående som inte kan styrkas över huvud taget.

Låt mig påpeka benhård fakta som inte kan förnekas under några omständigheter: "Folktapp" i meningen att äldre dör är inte något det behöver "kompenseras" eller "stimuleras" för. Äldre personer bidrar inte till statskassan.

Det du säger är dessutom rakt av felaktigt från grunden. Folk tas inte in. De tar sig, med undantag av "kvotflyktingar", hit själva.

När personer står vid våra gränser, så "tar" Sverige/staten in dem. Sverige verkställer heller inte utvisningar på den största gruppen av våra kriminella flyktingar. Dessa personer släpps dessutom vind för våg med vetskapen om avvaktande utvisning.... vilket direkt leder till fler brott i Sverige, som utförs av personer som iallafall har en gemensamhet med en invandrarbakgrund, oftast är det dessutom landsmän och pratar samma språk och söker sig till varandra aktivt, oavsett om det rör sig om allmänsocialt eller bara att starta en ett kriminellt gäng

kort sagt; SKR har flätat in strukturell rasism i sin "värdegrund".
Med andra ord:
Politiker väljer att "stimulera" kriminella blattar och deras klaner/gäng.

ps.
människor i arbetsför ålder minskar.
Vi får fler andel pensionärer, än nyfödda. samtidigt som vårdbehovet blir större eftersom folk 'lever' längre.
De flesta inom "vård och omsorg" är dessutom människor med invandrar bakgrund.
återigen "invandring är lönsamt" är en halvsanning idag, "invandring behövs" är nog mer sant.

Den strukturella rasismen sträcker sig mao ända fram till det arbetspolitiska, med undersköterskor / dagens moderna slavar.. med sin livsuppehållande lön och att de begår "brott mot riket" om de skulle strejka..
Senast redigerad av Fittsill 2022-03-17 kl. 18:16.
Citera
2022-03-17, 18:11
Medlem
Citat:
När personer står vid våra gränser, så "tar" Sverige/staten in dem. Sverige verkställer heller inte utvisningar på den största gruppen av våra kriminella flyktingar. Dessa personer släpps dessutom vind för våg med vetskapen om avvaktande utvisning.... vilket direkt leder till fler brott i Sverige, som utförs av personer som iallafall har en gemensamhet med en invandrarbakgrund, oftast är det dessutom landsmän och pratar samma språk och söker sig till varandra aktivt, oavsett om det rör sig om allmänsocialt eller bara att starta en ett kriminellt gäng

kort sagt; SKR har flätat in strukturell rasism i sin "värdegrund".
Med andra ord:
Politiker väljer att "stimulera" kriminella blattar och deras klaner/gäng.

Ok, men denna "stimulans" har ingenting att göra med att åldringar dör på ålderdomshem. Det finns inget samband här. Det är helt orelaterat.
Citera
2022-03-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ok, men denna "stimulans" har ingenting att göra med att åldringar dör på ålderdomshem. Det finns inget samband här. Det är helt orelaterat.

jag uppdaterade min text. Läs om den.
människor i arbetsför ålder minskar, per dag blir vi fler pensionärer än det föds barn. pensionärerna blir bara äldre och äldre, de dör aldrig.

Nu pratade vi iofs endast om de etiska svenskarna, vårt nationella folktapp stävs till stor del(?) av invandringen och "barn maskineriet" som de svenska politikerna har iscensatt med ett kumulativt bidrags system.

Statens pedagogiska uppfostran blir att det lönar sig att vara arbetslös. Vilket gör att det säkert födds fler rasister per dag än nyfödda barn.. working as intended.
Senast redigerad av Fittsill 2022-03-17 kl. 18:26.
Citera
2022-03-17, 18:33
Medlem
Citat:
jag uppdaterade min text. Läs om den.
människor i arbetsför ålder minskar, per dag blir vi fler pensionärer än det föds barn. pensionärerna blir bara äldre och äldre, de dör aldrig.

Nu pratade vi iofs endast om de etiska svenskarna, vårt nationella folktapp stävs till stor del(?) av invandringen och "barn maskineriet" som de svenska politikerna har iscensatt med ett kumulativt bidrags system.

Statens pedagogiska uppfostran blir att det lönar sig att vara arbetslös. Vilket gör att det säkert födds fler rasister per dag än nyfödda barn.. working as intended.

Det här är direkt felaktigt det med. Barn bidrar inte heller till statskssan. Ren fakta är att ju fler barn desto mindre pengar att slänga på våra rika pensionärer som absolut inte behöver någon extra hjälp trots vad tutt-Nooshi säger. Hon är inget sanningsvittne och har aldrig någonsin varit. Det här med "intended" har du hittat på för egen maskin. Det är fantasier.

Och, jo, pensionärer dör. Det är bara att läsa dödsannonserna i tidningen.

Igen: det finns ingenting som behöver "stävjas" med att åldringar dör. Speciellt inte skröpliga sådan. De bidrar inte till statskassan. Och som jag påminde dig om så var ungdomsarbetslöhet en valfråga 2014. Det var alltså för många för arbetsmarknaden att ta hand om. Det behövdes absolut inte mer arbetskraft. Tvärtom.

Du har fel på alla punkter. Det är fantasier.
Citera
2022-03-17, 18:48
Medlem
Citat:
Det här är direkt felaktigt det med. Barn bidrar inte heller till statskssan. Ren fakta är att ju fler barn desto mindre pengar att slänga på våra rika pensionärer som absolut inte behöver någon extra hjälp trots vad tutt-Nooshi säger. Hon är inget sanningsvittne och har aldrig någonsin varit. Det här med "intended" har du hittat på för egen maskin. Det är fantasier.

Och, jo, pensionärer dör. Det är bara att läsa dödsannonserna i tidningen.

Igen: det finns ingenting som behöver "stävjas" med att åldringar dör. Speciellt inte skröpliga sådan. De bidrar inte till statskassan. Och som jag påminde dig om så var ungdomsarbetslöhet en valfråga 2014. Det var alltså för många för arbetsmarknaden att ta hand om. Det behövdes absolut inte mer arbetskraft. Tvärtom.

Du har fel på alla punkter. Det är fantasier.
Ja, du verkar inte alls vara insatt i något.
Barn/unga bidrar antagligen mer till statskassan än vuxna.
Låter det vara osagt, men det är absolut mer omsättning för en barnfamilj än från ett singel-hushåll
Vården har dessutom flaggat i flera år, vi står inför väldigt stora utmaningar i vården eftersom pensionärerna bara blir fler och dessutom lever längre. (pensionärer "dör inte")

fö. jo jag vet att du har hävdat att "ungdoms arbetslösheten var en valfråga år x"
- jag bryr mig inte ens att påpeka att du har varierat vilket valår det gällde. Orka.
vad "valfrågan" var år x, det spelar ingen roll.
Jag pratar om politikers tysta disputationer sins emellan, den som de inte delar med sig av via megafon-politiken.
Senast redigerad av Fittsill 2022-03-17 kl. 18:55.
Citera
2022-03-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ja, du verkar inte alls vara insatt i något.
Barn/unga bidrar antagligen mer till statskassan än vuxna.
Låter det vara osagt, men det är absolut mer omsättning för en barnfamilj än från ett singel-hushåll

Jag låter det var sagt att de inte gör det. Dagis och skola kostar massor av pengar. Detta är fakta.

Citat:
Vården har dessutom flaggat i flera år, vi står inför väldigt stora utmaningar i vården eftersom pensionärerna bara blir fler och dessutom lever längre. (pensionärer "dör inte")

fö. jo jag vet att du har hävdat att "ungdoms arbetslösheten var en val fråga år x"
- jag bryr mig inte ens att påpeka att du har varierat vilket valår det gällde. Orka.
vad "valfrågan" var år x, det spelar ingen roll.

Jag har inte varierat det. I valet 2014 var ungdomsarbetslöshet en valfråga. Det spelar all roll eftersom detta tydligt visar att dina fantasier går i strid med verkligheten.

Ser du inte det komiska? Vi står inför... men det händer aldrig. Aldrig någonsin. Man kan nästan få för sig att vården vill fiska pengar precis som de alltid gör.

Oavsett så har detta inget samband med invandringspolitiken. Det är helt orelaterat.

Citat:
Jag pratar om politikers tysta disputationer sins emellan, den som de inte delar med sig av via megafon-politiken.

Du har bara fantiserat. Du känner inte till några tysta disputationer och vi vet redan att det inte är någon vinstmaskin trots alla lögner från trådgiganterna.
Citera
2022-03-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som jag tror hittills har räddat Sverige från större organiserade terrordåd är att Sverige har varit en perfekt bas där man kan vila upp sig, få vård, leva på bidrag osv. Innan man ger sig ut att kriga igen i något annat land. Därför har de dåd som skett varit av ensamvarg-karaktär. De mer toppstyrda terrororganisationerna har sannolikt beordrat att Sverige skall lämnas ifred.

Om denna policy skulle upphöra så är vi sannolikt, som man säger på landet, "till råttorna".
Jag är också övertygad om att vi inte sett våldsdåd, för att det är här alla krigare:s familj och inkomstkällor är.
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Länge leve segregationen

I dagens version av Det Goda Samhället slår debattören Richard Söman ett slag för den goda segregationen. Väl värd att läsa då han på ett godmodigt svenskt sätt slår ett slag för svenskarnas självklara rätt att få leva utan mångkultur inpå husknuten.

Så här avslutar han:

https://detgodasamhallet.com/2022/03...pp/#more-56563

Svenskens självklara rätt att segregera sig från mångkulturen!

Ja, jag vet inte vem mannen du hyller är, jag läser inte så värst mycket.
Jag kan däremot säga att det enda han förklarar är Xenofobi, en psykologisk försvarsmekanism hos alla människor. I Sveriges handlar debatten mest om att slå ned dessa självförsvarsmekanismer - eller bli socioekonomiskt utstött, som en rasist.
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja en förklaring till varför så många svenskar är positiva till att ta emot flyktingar från Ukraina är att de sätter ljus på hur kaosartad mena-invandringen är och som man inte vill ha. Ukrainskorna är kvinnor, deras barn bränner inte bilar, ukrainskorna behöver heller inga tolkar eller behandlas på ett speciellt sätt, de begår inga brott eller orsakar stök i offentliga miljöer med mera. Kort sagt: ukrainskorna visar hur hjälplösa de andra migranterna är och att dessa som grupp leder Sverige till kris. En somalisk migrant är kräver lika mycket resurser som multihandikappade med personlig assistans dygnet runt.

Nej precis, vår västligt utvecklade människosyn kan trots allt bara hjälpa andra västerlänningar.
Somalier är typ inlärda att behöva begå brott för att ens få fortsätta andas, självklart kan de inte introduceras till "välfärds länder".. det är som att låta ett barn övernatta i en godisbutik.

Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Har du insett det först nu?
nej, men mina anledningar att prata med "experten" har tagit slut
Senast redigerad av Fittsill 2022-03-17 kl. 20:35.
Citera
2022-03-18, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sossarna kan vara lugna.
De driftiga väljer Tyskland, Polen, Holland o Spanien före Sverige.
O ja. Det gäller generellt för invandrare, att Sverige är målet för de som inte vill arbeta. Hörde 2015 eller 2016 på radio syriska invandrare i Ostasien, som sade att ”till Sverige flyttar de som inte ville arbeta, men eftersom vi vill det, valde vi ett annat land”. Det råkade slinka igenom i P1, precis som Johan Mattias Sommarströms reportage från Syrien för några år sedan, där de i Syrien kvarlämnade kvinnorna bad honom hälsa landsmännen i Sverige att det var dags att komma hem och återuppbygga landet. De kom inte tillbaka, åtminstone inte officiellt, för de är fortfarande skrivna i Sverige och utkvitterar våra bidrag.
Citera
2022-03-18, 09:27
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som jag tror hittills har räddat Sverige från större organiserade terrordåd är att Sverige har varit en perfekt bas där man kan vila upp sig, få vård, leva på bidrag osv. Innan man ger sig ut att kriga igen i något annat land. Därför har de dåd som skett varit av ensamvarg-karaktär. De mer toppstyrda terrororganisationerna har sannolikt beordrat att Sverige skall lämnas ifred.

Om denna policy skulle upphöra så är vi sannolikt, som man säger på landet, "till råttorna".

Ja det är mycket troligt att det är på det viset. Vi vet ju att många utförda och planerade terrordåd i övriga Europa haft ”svenskar” inblandade.
Citera
2022-03-18, 12:32
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Skulle Sveriges immigrationspolitik appliceras på tex flyktingarna från Ukraina, så hade tex. immigrationspolitiken varit en lönsam affär.

Jag är faktiskt "onboard" på att asylmottagning kan vara 100% lönsamt, sen att det är en förlustaffär i Sverige pga det politiska arbetet som ligger bakom allt.
Jag tror faktiskt inte på att Svenska politiker har ändrat åsikt eller agenda, trots att de har förstått att ingen vill lyssna på vad de säger om lönsamheten.

Svensk immigrationspolitik av MENA-folk är trots allt den största främjande faktorn för den ökade rasismen i samhället.
iallafall.. Jag "fastnade" i argumentet för att påpeka att Sveriges befolkningsmängd minskar, vi har ett folktapp av etniska svenskar idag, som politikerna har valt att "stimulera" med att ta in kriminella blattar och deras klaner ..istället för västerländska människor, som iaf har en uns av självrespekt och stolthet.

Jag var lite orättvis, jag vet inget om just du fastnat i att argumentera mot "all invandring är lönsam" och borde inte skrivit "du".
Hur som helst så kan invandring säkert vara lönsam under vissa förutsättningar men lönsamhetsargumentet har tidigare presenterats som en naturlag av politiker och media, invandring är intrinsikalt lönsam oavsett sammansättning och förutsättning, men det har man mestadels slutat med.

Sedan om ukrainare. Det kommer att kosta massvis med pengar att ta emot tusentals ukrainare. Förbereda skola, sjukvård, vaccin, tandhälsa, boende och uppehälle. Det kommer inte alls att bli enkelt eller smärtfritt även om det kanske är enklare än med vissa andra grupper.

De som är mest ärliga i debatten i media (både förr och nu) argumenterar för invandring/flyktingmottagande utifrån moral eller ideologiska skäl.
Juryn är nog ute om det är en vinstaffär för Sverige med ukrainska flyktingar eller inte och frågan man får ställa sig är hur stor vikt man tycker det ska tillskrivas när mottagandet diskuteras och om lönsamhet för Sverige ens är en parameter att ta hänsyn till.
Där kan man fortfarande landa väldigt olika.
Citera
2022-03-18, 13:04
Medlem
Svarade på ett inlägg före kriget här i forat, att Sverige - i strid med statsminister Anderssons uttalande också före kriget - slutligen visar sig ha tagit det största ansvaret även denna gång i flyktingkrisen.

Det kan bi moderationer när tidigare f d östländer av geografiska och historiska skäl knappast kan undgå att ta sitt ansvar denna gång. Men i förhållande till nordiska grannar som Sverige bäst kan jämföras med blir Sverige även denna gång i proportion till sin befolkning den stora måltavlan för krigets flyktingar.

De stora sydeuropeiska länderna som Italien och Spanien, även Portugal - och världens samvete och store Statsman Macron - ser till att vägen för ukrainare går mot Tyskland, denna gång även till Polen och Tjeckien utan att Den Förnäme behöver peka, samt naturligtvis Sverige, vars signalpolitik "Kom Hit!" denna gång i MSM är ännu starkare än 2015.
Även Löfven-kopian Boris Johnson ser nog till att Storbritannien håller sig utanför den stora flyktingströmmen från Europa, liksom rika Nederländerna.

Vi minns att Sverige skänkte 150 miljarder till Sydeuropa inklusive Frankrike för pandemins härjningar.

Har följt P1 mer än vad som räknas som friskt sedan krigets utbrott och i rapporteringen av flyktingströmmen visar kanalen för fritänkare utan att den inser det eftersom den är så förpuppad, hur illa det är med Sverige som medieland. Signalpolitiken har varit öronbedövad och bristen på jämförelse med exempelvis nordiska grannländers mottagande har varit NOLL!
Danmark även denna gång ett transitland till Sverige? Vi vet inte för P1 säger inget.

Till P1:s chefer kan jag skicka ett meddelande: för att 10 % av folket tycker att vi skall ha öppna gränser betyder det inte att 90% tycker det, men dessa 10 % görs till 90% av alla svenskar som språkrör för svenska folket i kanalens rapportering om kriget för lyssnarna.

Det är bristen på solidaritet mellan ALLA EU-länder (och rika Norge) och en svensk statsminister som säger en sak före kriget och sen springer och gömmer sig som i detta inlägg kritiseras, och allra mest Public Services genom P1 med sin utmålade Sörgårdsidyll och öppna armar över hela landet för ukrainska flyktingar och utan ifrågasättande för notan som sen skall betalas av skattebetalarna, som dessa bör någorlunda upplysas om av den Värdegrundande och skattefinansierad kanalen. En halv miljon ? ukrainska flyktingar till sommaren i Sverige medan nordiska grannländer framtill dess tar emot totalt alla tre 50 000 ? blir ett svek mot svenskarna, igen, från sossarna.
Ordet SVEK synes ovärdigt i kontexten, men det handlar om att kunna se igenom denna och SE det som kommer i långa perspektivet. För Sverige.

Notan till folket och helst de "svagaste" kommer, igen.
Även detta krig har Sverige inte startat.

De ukrainska flyktingarna måste fly men denna gång måste statsminister Magdalena Andersson samt mångmiljonären och förre kommunisten och nuvarande EU-kommissionär Ylva Johansson i tid se till att ansvaret fördelas rättvist över hela EU (och Norge och Schweiz som har så stora fördelar av EU)
Senast redigerad av Lantarbetaren 2022-03-18 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in