2022-03-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det där var intressant tycker jag oskså eftersom tidigare politiker (Löfven och Ruinfeldt åtminstone) alltid har motiverat sveriges agerande med vad som är bäst för alla andra utom just svenskarna som bara skall betala skatt och hålla käft.

Klart är i vilket fall all Mnagdalena Andersson är en betydligt bättre talare, och politiker, än Stefan Löfven. Även om man tillhör oppositionen behöver man ju inte skämmas för henne som ledare.

Jo även jag tror att Maggan är bättre än Steffe. Om hon är bra får framtiden avgöra.

Men man behöver bara gå till vår nuvarande utrikesminister för att inse att nomenklaturan till stor del består av okunniga fjantar. Att hon lät lura sig av några busringade ryssar och sen inte kunde tala en begripligare engelska än mupparnas svenske kock får en att inse att nomenklaturan är gravt inkompetenta.
Senast redigerad av Ottokar 2022-03-02 kl. 09:55.
Citera
2022-03-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Är det bra för svenskarna att tvingas vara förtrupp i klimatsomställningen och drabbas av alla misslyckade lösningar som måste prövas innan de kan avfärdas?

Det var en retorisk fråga antar jag. Naturligtvis bör man först ställa sig frågan om det är bra för svenskarna.
Citera
2022-03-02, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Är det bra för svenskarna?

På ditt inlägg så vill jag svara att hela tråden i princip är en diskussion om mediekriget och dess budskap är bra för svenskarna.

Men mer konkret så handlar frågan om det är bra för svenskarna om att jag för något år sedan satt och lyssnade på en föreläsning av den prominente professorn Steven Pinker då han citerade en ständigt återkommande fråga som ställdes av judar i Imperiets kärnland angående viktiga politiska ställningstaganden. Den löd som följer (fritt ur minnet); "Then tell me rabbi. Is it good for the jews?"

När jag sen kom att närmare fundera kring frågan så insåg jag hur fantastisk den var. Det var en probersten som varje politisk fråga kunde prövas mot. Om något är bra så stödjer man det. Om något är dåligt så motarbetar man det. I långa loppet så kan man skapa en mycket bättre värld för den egna nationen om man ständigt ställer sig frågan och prövar alternativen.

Är det bra för svenskarna?

Så det har med judar att göra. Vilken chock!

Om något är bra så skulle man kunna tänka sig att du någonsin skulle stödja något bra. Men det händer aldrig. Det är enbart motsatsen utan undantag. Du är inte ensam ska påpekas.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
För svenskarna, jo faktiskt.

Checks and balances. Statskonst för små länder. Stormakterna är som vallhundar, blir de inte intensivt sysselsatta med varandra ställer de till ofog för små och fredliga länder.

Kanske inte lika suggestiv som valross-liknelsen men får duga.

Det som åsyftas är terror. Ni har sett bilden på Ebba Åkerlund där hon låg halverad? Bra för svenskarna. Jag håller inte med vilket jag hoppas framgår tydligt.
Citera
2022-03-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Så det har med judar att göra. Vilken chock!

Om något är bra så skulle man kunna tänka sig att du någonsin skulle stödja något bra. Men det händer aldrig. Det är enbart motsatsen utan undantag. Du är inte ensam ska påpekas.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Det som åsyftas är terror. Ni har sett bilden på Ebba Åkerlund där hon låg halverad? Bra för svenskarna. Jag håller inte med vilket jag hoppas framgår tydligt.

Nu blir jag förbryllad. Jag citerar en prominent judisk tänkare och framhåller ju hur kloka judarna är som grupp/folk/nation som alltid ställde sig den enda relevanta frågan vid politiska avgöranden. "Then tell me rabbi. Is it good for the jews?".
Citera
2022-03-02, 10:55
Medlem
Tillfälligt uppehåll för globo-homo?

Vår pridedansande ÖB låter sig nu fotograferas med kungaparet i bakgrunden. Borta är prideflaggan.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...?ocid=msedgntp

Tydligen så är det nu en annan flagga som är värd att försvaras.

Men för att klargöra här i tråden så är det nu trots allt för mig snarast att oavsett rätt eller fel - så är det mitt land som gäller.
Citera
2022-03-02, 11:56
Medlem
Citat:

Vår pridedansande ÖB låter sig nu fotograferas med kungaparet i bakgrunden. Borta är prideflaggan.

Men för att klargöra här i tråden så är det nu trots allt för mig snarast att oavsett rätt eller fel - så är det mitt land som gäller.

Lycka till.
“LGBT+ rights” are the most important “values and hard won freedoms” distinguishing “us” from Russian President Vladimir Putin, Richard Moore, chief of MI6, the UK’s Secret Intelligence Service, wrote on Friday.

Moore did not specify if his use of “us” was a reference to the United Kingdom, the Anglosphere, or the broader West.
https://www.breitbart.com/europe/202...us-from-putin/

Det är nog bäst att du klargör för det är lätt att få intrycket att det absolut inte är ditt land det gäller, tvärtom, med tanke på de krafter du vanemässigt simpar för.
Citera
2022-03-02, 12:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Vore Sverige med i NATO skulle vi inte stå ensamma.

Du menar som under WW2? Men du föredrar förstås krig. Galenskap.

Citat:
Sedan 1990-talet har den svenska neutralitetspolitiken under andra världskriget kommit att bli närmast ett skällsord. Slutsatsen tycks vara att Sverige har en moralisk skuld att agera världssamvete. Utan någon ordentlig konsekvensanalys kastas landet in i olika krig och konflikter långt bortanför våra egna landsgränser. För att nu inte nämna den galna svenska migrationspolitiken, som är andra sidan av myntet på denna moralistiska äventyrspolitik.

En mycket bra krönika av Mathiasson. En ropandes röst i öknen.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-03-02 kl. 13:03.
Citera
2022-03-02, 12:49
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Alternativhögerns nyckfulle och "cheeky" skitpostare Richard Spencer, som trots allt är en tänkare i gänget, framför i detta klippet under sitt samtal med Jean-François Gariépy kortfattat "förhoppningen" om att konflikten kan leda till en förnyad bipolär värld där ett kallt krig och en tydlig gränsdragning mellan väst och öst kan bli en injektion för oss och skaka upp folk ur clown mentaliteten.

Bittert, min förhoppning var den omvända, att allt fler till slut skulle inse vad denna union/federation/överstatlighets-uppdelning av världen leder till: en manodepressiv bipolaritet, där perioder av tillväxt genom sanslös rovdrift på naturen växlar med perioder av krig och förstörelse.

Alla folks frihet - hela världens fred.
Citera
2022-03-02, 13:16
Medlem
Citat:

Citat:
Lycka till.
“LGBT+ rights” are the most important “values and hard won freedoms” distinguishing “us” from Russian President Vladimir Putin, Richard Moore, chief of MI6, the UK’s Secret Intelligence Service, wrote on Friday.

Moore did not specify if his use of “us” was a reference to the United Kingdom, the Anglosphere, or the broader West.

Det är nog bäst att du klargör för det är lätt att få intrycket att det absolut inte är ditt land det gäller, tvärtom, med tanke på de krafter du vanemässigt simpar för.

Kommunikation utåt vs kommunikation innåt. Försvarsmaktens uppgift är att försvara "demokratin", dvs den liberala världsordningen. Deras uppgift är att säkra Netflix, blackrock, EU-toppmöten, och värdegrunden. När man pratar om demokratin så menar man systemet, inte demos:et. Försvarsmaktens uppgift är inte att försvara Sverige, deras uppgift är specifikt att försvara demokratin. Samtidigt så vet man att varken folk som skrev sitt exjobb i postkoloniala studier eller liberala eliter som tjänar på ekonomisk globalisering kommer bemanna en kulspruta. Mångfalden flydde till Sverige från krig. Unga män som flyr från krigen i Syrien, Irak eller Afghanistan har uppenbart visat att de inte tänker strida för sitt land vilket är en tydlig indikation på vilken hållning de kommer hålla i ett krig mot Ryssland.

Kriget i Ukraina utspelar sig kring staden Poltava där Karl XII slogs mot Ryssen. Det skulle inte förvåna mig i det minsta ifall Karl XII rullas ut igen efter att ha varit ett hatobjekt i årtionden av samma människor som lät AFA brutalt attackera 30:e novemberfirare på 90-talet. Karl XII och svenska fanan kommer inte rullas ut till tonerna av Marcia Carolus Rex för att man har bytt ideologi. När Stalin behövde unga ryska män att dö för Sovjet rullades patriotiska slagord från Tsar-Ryssland av samma människor som mördade Tsarfamiljen.

Den liberala, mångkulturella världsordningen behöver likt alla andra imperium människor som strider för imperiet och till skillnad från Romarnas, Britternas och Kinesernas imperium så fungerar inte imperiets egna reliker för att motivera folk att göra det. Istället rullar man ut sina främsta hatobjekt för att få människor man avskyr att tro att de strider för något som de tror på. Ateisterna och judarna som pratade om God bless America 2003 och viftade med Amerikanska flaggor och pratade om American values trodde knappast på sin egen retorik och samma människor var åtta år Efter Bush förlorade makten inbitna never Trumpers.

Nu ska den grupp som är patriotiskt lagda och maskulina, dvs främst SD väljare användas till det som den typen av människor är betydligt bättre på än männiksorna som gör ESG-ratings. SD väljarna ska bli fotsoldater åt det liberala imperiet. I Tyskland ska militären rustas upp markant under de kommande åren. Unga högersinnade män ska tjänstgöra för att försvara värdegrunden på Taiwan och handelsvägarna som låter storfinansen dumpa löner i väst igenom att använda billig asiatisk arbetskraft.
Citera
2022-03-02, 13:18
Medlem
Citat:
Lycka till.

Det där var ju lite mer än man kan smälta under en kafferast. Ska nog inte kasta mig ned i det slukhålet utan närmare eftertanke.

Vad den ryska regimen gjort beträffande HBTQ(P)+ är ju inte att propagera för obligatorisk bögknackning utan bara att förbjuda "propaganda" riktad mot barn och ungdomar. Lite magstarkt att påbjuda en internationell konflikt av den anledningen.

Men Ukrainas president är en bra dansare. Det får man ge honom, om det inte är en djup fejk video.

https://www.youtube.com/shorts/Uv_WWzjrUrI
Citera
2022-03-02, 14:07
Medlem
Citat:
Du menar som under WW2? Men du föredrar förstås krig. Galenskap.

Ja. Galenskap.
The North Atlantic Treaty Organization, also called the North Atlantic Alliance, is an intergovernmental military alliance between 28 European countries and 2 North American countries. Established in the aftermath of World War II, the organization implements the North Atlantic Treaty that was signed on 4 April 1949.
Citat:
En mycket bra krönika av Mathiasson. En ropandes röst i öknen.
[...]
Bittert, min förhoppning var den omvända, att allt fler till slut skulle inse vad denna union/federation/överstatlighets-uppdelning av världen leder till: en manodepressiv bipolaritet, där perioder av tillväxt genom sanslös rovdrift på naturen växlar med perioder av krig och förstörelse.

Alla folks frihet - hela världens fred.

Du kunde inte försvara Mathiassons obefintliga logik.

Miljömupperi nu. Ljuga ihop dravel om "rovdrift på naturen". "Tråden" levererar.
Citera
2022-03-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
..
Nu ska den grupp som är patriotiskt lagda och maskulina, dvs främst SD väljare användas till det som den typen av människor är betydligt bättre på än männiksorna som gör ESG-ratings. SD väljarna ska bli fotsoldater åt det liberala imperiet. I Tyskland ska militären rustas upp markant under de kommande åren. Unga högersinnade män ska tjänstgöra för att försvara värdegrunden på Taiwan och handelsvägarna som låter storfinansen dumpa löner i väst igenom att använda billig asiatisk arbetskraft.

Samtidigt som den mer feminint orienterade politiken styrs av emotioner där gruppavvikare skall straffas. Vilka är mest arga och gapar efter saftigaste straff? Rotterdams symfoniorkesters ryske dirigent får sparken efter att inte ha velat fördöma sitt hemland - ingen skall få avvika från heliga värderingar även om de är privata och saknar koppling till annat.

Västerlandet verkar ha gått in i en självdomestisering likt den som primatologen Richard Wrangham menar har ägt rum i utvecklandet av ett mindre dominant/aggressivt beteende hos bonobos i förhållande till schimpanser.

"Among chimpanzees, males practice the most frequent and dangerous forms of violence, and yet male bonobos are relatively unimposing, so the question is really about males. Ultimately, bonobo psychology has evolved to the point where males show less interest in dominating others, whether female or male, than chimpanzees do. The deeper question is why, over evolutionary time, males with gentler, less aggressive proclivities tended to have higher reproductive success. Female power is clearly an important part of the answer." The Goodness Paradox, sid 110
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in