2022-03-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
The great reset är kommunistpropaganda.

Jag såg någon skarpsinnig kommentar på unz.com som gillades av herr Unz själv som noterade att begreppet Tikkun olam var märkligt likt reset the world/ repair the world.

Är det något som du känner till något om? Särskilt med tanke på att herr Schwab är berättigad till ett till pass om han skulle vilja ta en liten resa till Medelhavet.
Citera
2022-03-01, 22:02
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag såg någon skarpsinnig kommentar på unz.com som gillades av herr Unz själv som noterade att begreppet Tikkun olam var märkligt likt reset the world/ repair the world.

Är det något som du känner till något om? Särskilt med tanke på att herr Schwab är berättigad till ett till pass om han skulle vilja ta en liten resa till Medelhavet.

Jag tror att det är som en subkultur som genomsyrar elitlagren, och åter igen får jag upprepa mig med att säga att det "sitter i" efter WWII. Vilken är skillnaden mellan judenhetens begrepp tikkun olam, och det eliterna har som subkultur och gemensamt kitt nu? Gränsdragning, livets hårda realiteter. Naturens råhet. Livsbetingelsernas spelregler. Könsdynamik. Gruppdynamik. Allt detta är förpassat till "ondska och bakåtsträvande" idag. Det enda som tillåts är det som underlättar kapitalflöde. Om du har en negress med afro och en vit brud med rakt, blont hår så ligger det i kapitalflödets intressa att "decouple" dessa uttryck ifrån naturens lagar, så att de kan byta frisyrer med varandra, och köpa alla produkter som hör detta till.

Kvinnlig rösträtt är starkt bidragande till vårt sönderfall, men stigmat efter WWII är absolut nummer ett. Det är ett briljant vapen eftersom det skär emot den vita människans alturism och temperament. Om du och jag var blattar så hade det varit enklare att bunta ihop fienden, eller hur? Bara följa de naturlig emotionerna och sperga ut emot honom, samla ihop och avrätta. Fuck vad "muh världen" tycker i sina sissy frilly sensibiliteter.

Allt detta är en vapenplatform, men det är ekonomin efter WWII som håller det hela igång. Utan den hade det hela krackelerat tidigare. Nu har jasägandets fittiga ideologi emot nejsägandets nazism funkat, i tandem med kirurgiska krig emot "rogues" eftersom vi har haft tillväxt, oavsett hur naturvidrig och långsiktigt negativ utvecklingen är.

Globohomo vill föra in hela planeten under detta, och där tittar kanske Tikkun Olam fram i sin mer grandiosa mening. Jag hänger ju i kloaker som /pol/ och där kan du mellan varven se hysteriska eller hatiska judar som pratar om de här grejerna. Vi skall LÄRA goyim att acceptera globohomo, anser de blödigaste. Precis som vi lärde män att sluta våldta på gator och torg stup i kvarten.. Andra psychos vill gå trans humanist och sätta alla goys i en pain amplifier for all eternity. "Then restart the universe again". Basic internet heeb shit. Judenheten är en organism som har lärt sig överleva. Det är i dess DNA och i dess kultur. Allt som sägs ifrån det hållet skall tas med en nypa gas. Det råder "helandet av jorden" genom trans gender nigger dicks ena dagen, och krossandet av allt motstånd den andra. Yidde sitter efter WWII vid rodret av Usa. Inom politik och inom medial propaganda. En glimt av ljus är att den nya gängen är inkompetent och på Tillsammans-nivå av övertygelse. Dessa finns överallt inom de kreativa fälten nu.

Men mer allmänt så är ju tikkun olam operativt nu iom ja-sägandets tyranneri, och nejsägandets demonisering, vilket även är kvinnligt emot manligt.

It's all fucked up bro.
Senast redigerad av Droidlife 2022-03-01 kl. 22:22.
Citera
2022-03-01, 22:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jag tror att det är som en subkultur som genomsyrar elitlagren, och åter igen får jag upprepa mig med att säga att det "sitter i" efter WWII. Vilken är skillnaden mellan judenhetens begrepp tikkun olam, och det eliterna har som subkultur och gemensamt kitt nu? Gränsdragning, livets hårda realiteter. Naturens råhet. Livsbetingelsernas spelregler. Könsdynamik. Gruppdynamik. Allt detta är förpassat till "ondska och bakåtsträvande" idag. Det enda som tillåts är det som underlättar kapitalflöde. Om du har en negress med afro och en vit brud med rakt, blont hår så ligger det i kapitalflödets intressa att "decouple" dessa uttryck ifrån naturens lagar, så att de kan byta frisyrer med varandra, och köpa alla produkter som hör detta till.

Kvinnlig rösträtt är starkt bidragande till vårt sönderfall, men stigmat efter WWII är absolut nummer ett. Det är ett briljant vapen eftersom det skär emot den vita människans alturism och temperament. Om du och jag var blattar så hade det varit enklare att bunta ihop fienden, eller hur? Bara följa de naturlig emotionerna och sperga ut emot honom, samla ihop och avrätta. Fuck vad "muh världen" tycker i sina sissy frilly sensibiliteter.

Allt detta är en vapenplatform, men det är ekonomin efter WWII som håller det hela igång. Utan den hade det hela krackelerat tidigare. Nu har jasägandets fittiga ideologi emot nejsägandets nazism funkat, i tandem med kirurgiska krig emot "rogues" eftersom vi har haft tillväxt, oavsett hur naturvidrig och långsiktigt negativ utvecklingen är.

Globohomo vill föra in hela planeten under detta, och där tittar kanske Tikkun Olam fram i sin mer grandiosa mening. Jag hänger ju i kloaker som /pol/ och där kan du mellan varven se hysteriska eller hatiska judar som pratar om de här grejerna. Vi skall LÄRA goyim att acceptera globohomo, anser de blödigaste. Precis som vi lärde män att sluta våldta på gator och torg stup i kvarten.. Andra psychos vill gå trans humanist och sätta alla goys i en pain amplifier for all eternity. "Then restart the universe again". Basic internet heeb shit. Judenheten är en organism som har lärt sig överleva. Det är i dess DNA och i dess kultur. Allt som sägs ifrån det hållet skall tas med en nypa gas. Det råder "helandet av jorden" genom trans gender nigger dicks ena dagen, och krossandet av allt motstånd den andra. Yidde sitter efter WWII vid rodret av Usa. Inom politik och inom medial propaganda. En glimt av ljus är att den nya gängen är inkompetent och på Tillsammans-nivå av övertygelse. Dessa finns överallt inom de kreativa fälten nu.

Men mer allmänt så är ju tikkun olam operativt nu iom ja-sägandets tyranneri, och nejsägandets demonisering, vilket även är kvinnligt emot manligt.

It's all fucked up bro.

Det du säger sades för 50 år sedan. Samma lilla skara. Säger inte detta för att förringa i dina åsikter, men du åberopar något allmängiltigt som inte finns. En proffsboxare ska acceptera att han förlorat om han är ute för räkning efter åtta.
Citera
2022-03-01, 23:04
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det du säger sades för 50 år sedan. Samma lilla skara. Säger inte detta för att förringa i dina åsikter, men du åberopar något allmängiltigt som inte finns. En proffsboxare ska acceptera att han förlorat om han är ute för räkning efter åtta.

Insikt gällande detta är endast glimtar i modern historia. Vid glimtar har man sett knogjärnet i "proffsboxarens" handske. Jag förstår att du tycker att det jag säger saknar värde som en väg framåt, men i denna tråden har det ett värde tror jag, för vissa skrivande, och för lurkers. WWII har skapat nuvarande situation. Amerikansk propaganda har skapat nuvarande situation.

Att fråga sig varför Maggan gör som hon gör ur ett slags vakum befriat ifrån detta, och gagga fram och tillbaka om små nyanser hit och dit är eftrblivet och pilpul använt som ett gift. Påminnelse om att det är FULLT KOSHER att folk sitter avskärmade i små delar av internet och snackar och utbyter ideer. Här är det av godo att komma in och skrika och gapa och posta verkligheten rätt upp i fejset på folk. Det rör om, och att röra om är viktigt.

Det kan råda en vuxen och "measured" konversation här inne fram till 2050 utan att ett piss sker pgr av gentlemannaklubbens lilla get together.
Citera
2022-03-01, 23:37
Medlem
Droidlifes avatar
Fullkomligt vansinne talar genom myndighetens megafon. Ljuger och överdriver.
En socialdemokratisk TANT för talan för vårt folk. Retorik: fitthattsnivå. Verklighet: Provokation emot en kärnvapennation med risk för planetär utplåning. Alternativ verklighet: Sverige håller sig utanför Ukraina krisen och skickar INTE vapen till denna skurknation med face fucks och crack pipes ifrån Biden Jr som centrala temata och minimerar därmed risken för utplåning via atomvapen.

https://www.friatider.se/bara-floskl...-tal-om-kriget

Är det normalt att en TANT för talan för en nation karvad ur jorden av vita män?
Varför är det en gammal quwinna som talar här?
Quwinnor har ingen "agency" bortom simps. Kvinnor har ingen "agency" bortom män. Varför talar de? De har inget intressant perspektiv att tillföra. De är helt värdelösa / skadliga i beslutsfattande position. Närhelst en kvinna träder in i en yrkesroll bortom hemmet, eller en maktposition, så är det en negativ händelse. Det är VANSINNE att Maggan för vår talan. En sjuk ANOMALI i strid med naturens fundament.

Har "boxaren" visat för oss att det är bra att ha med fruntimmer i beslutsfattandet, ute i yrkeslivet, i försvarsmakten?
Nej, ALLT DETTA EMANERAR ifrån WWII och det flöde genom en sjuk kanal, som Amerikansk kapitalism har funnit.

I en frisk värld så har kvinnor och deras cykler NOLL att säga till om bortom hemmets dörr.

Brasklapp: Rättskaffens kvinnohat har alltid en nemesis i sassy fruntimmer med skinn på näsan, som GÖR RÄTT.
Senast redigerad av Droidlife 2022-03-02 kl. 00:22.
Citera
2022-03-02, 00:14
Medlem
Droidlifes avatar
Makten använder alltid aura och "corporate adult" för att lura dig med i sina efterblivna schemes.

Lyssna istället på Jimmy Dore.

https://i.imgur.com/fpRspid.png

https://www.youtube.com/watch?v=UHixjW8f3_8
Citera
2022-03-02, 08:34
Medlem
Citat:
Fullkomligt vansinne talar genom myndighetens megafon. Ljuger och överdriver.
En socialdemokratisk TANT för talan för vårt folk. Retorik: fitthattsnivå. Verklighet: Provokation emot en kärnvapennation med risk för planetär utplåning. Alternativ verklighet: Sverige håller sig utanför Ukraina krisen och skickar INTE vapen till denna skurknation med face fucks och crack pipes ifrån Biden Jr som centrala temata och minimerar därmed risken för utplåning via atomvapen.

https://www.friatider.se/bara-floskl...-tal-om-kriget

Är det normalt att en TANT för talan för en nation karvad ur jorden av vita män?
Varför är det en gammal quwinna som talar här?
Quwinnor har ingen "agency" bortom simps. Kvinnor har ingen "agency" bortom män. Varför talar de? De har inget intressant perspektiv att tillföra. De är helt värdelösa / skadliga i beslutsfattande position. Närhelst en kvinna träder in i en yrkesroll bortom hemmet, eller en maktposition, så är det en negativ händelse. Det är VANSINNE att Maggan för vår talan. En sjuk ANOMALI i strid med naturens fundament.

Har "boxaren" visat för oss att det är bra att ha med fruntimmer i beslutsfattandet, ute i yrkeslivet, i försvarsmakten?
Nej, ALLT DETTA EMANERAR ifrån WWII och det flöde genom en sjuk kanal, som Amerikansk kapitalism har funnit.

I en frisk värld så har kvinnor och deras cykler NOLL att säga till om bortom hemmets dörr.

Brasklapp: Rättskaffens kvinnohat har alltid en nemesis i sassy fruntimmer med skinn på näsan, som GÖR RÄTT.

Har Maggan följt tråden?

Jag delar inte Fria Tiders uppfattning om Maggans linjetal. Det var inte floskler.

Lyssnar man på vad Maggan faktiskt säger så verkar det snarare som om hon - eller någon av hennes rådgivare - lika gärna kunde ha följt tråden. Hon tar till och med upp ett mantra som förkommit här. Tycker trådens giganter och följare kan lyssna på talet som är föredömligt kort och som är en retorisk programförklaring för den nya doktrin som Sverige och nomenklaturan antas följa (Maggandoktrinen).

Notera t.ex. ca. 3 minuter in i talet där hon poängterar att det som är väsentligt är vad som är bäst för svenskarna.

Så frågan är alltså som alltid. Vilket alternativ är bäst för svenskarna?

Sen är ju naturligtvis nästa fråga om det är den vanliga retoriken från nomenklaturans just nu utsedde chefspolitiker eller om det är frågan om en faktisk policyförändring som innebär krav på att nomenklaturan ska agera i svenskarnas intresse i svenskarnas land.

EDIT: Jag delar förvisso uppfattningen att det naturligtvis inte är på grund av godhet som nya kvasireligioner som rabiat radikalfeminism så kraftfullt premierats av media i Västerlandet. Det har gjorts av helt andra skäl. Men man får inte glömma bort att kvinnan alltid har haft en stark ställning i germanska samhällen och att det snarare har varit praktiska skäl som skapat den naturliga fördelningen mellan könen. Enligt den gamla äkta svenska ritualen så skedde giftermål så vigselförrättaren uttalade "Jag dömer dig till säng och säte och till lås och nycklar" (fritt ur minnet) dvs. hon gavs lika rätt som mannen att bestämma i hushållet.

Går man till nutidshistoria så kan man studera kvinnor som Golda Meir, Margaret Thatcher och Indira Gandhi som ju inte hade några större problem med att sända iväg män att dö i krig. De hade mer byxor än de flesta män med andra ord.
Senast redigerad av Ottokar 2022-03-02 kl. 09:03.
Citera
2022-03-02, 08:36
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Felpost.

For now...

Det är bra Droid. Du är läsvärd och hittar smärtpunkterna. Männen har trätt tillbaka från det offentliga och jobbar - precis som för 1000 år sedan - med att dra in pengar och mat till hushållet. Företrädesvis i privat sektor. Man kan se dem på foto i Dagens Industri. Eller vid asfaltkokarna eller på byggen. Kvinnorna sköter supportfunktionerna förvaltning, media, kultur och politik. Rollfördelning!
Citera
2022-03-02, 09:23
Medlem
Citat:
Har Maggan följt tråden?

Jag delar inte Fria Tiders uppfattning om Maggans linjetal. Det var inte floskler.

Lyssnar man på vad Maggan faktiskt säger så verkar det snarare som om hon - eller någon av hennes rådgivare - lika gärna kunde ha följt tråden. Hon tar till och med upp ett mantra som förkommit här. Tycker trådens giganter och följare kan lyssna på talet som är föredömligt kort och som är en retorisk programförklaring för den nya doktrin som Sverige och nomenklaturan antas följa (Maggandoktrinen).

Notera t.ex. ca. 3 minuter in i talet där hon poängterar att det som är väsentligt är vad som är bäst för svenskarna.

Jag kan inte se kopplingen till "tråden" och du tar inte upp något annat än "mantrat" i fråga som upprepas bara av dig och det upprepas aldrig någonsin i något sammanhang som vore det minsta positivt för svenskarna. Tvärtom: I stället upprepas det till stöd för terror, för Kina, kort sagt för vad som helst så länge det är tillräckligt vidrigt. Vi får se när eskaleringen kommer: Hur p******* vore bäst för de svenska barnen. Maggan kommer nog inte att ta upp det heller.
Citera
2022-03-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag kan inte se kopplingen till "tråden" och du tar inte upp något annat än "mantrat" i fråga som upprepas bara av dig och det upprepas aldrig någonsin i något sammanhang som vore det minsta positivt för svenskarna. Tvärtom: I stället upprepas det till stöd för terror, för Kina, kort sagt för vad som helst så länge det är tillräckligt vidrigt. Vi får se när eskaleringen kommer: Hur p******* vore bäst för de svenska barnen. Maggan kommer nog inte att ta upp det heller.

Är det bra för svenskarna?

På ditt inlägg så vill jag svara att hela tråden i princip är en diskussion om mediekriget och dess budskap är bra för svenskarna.

Men mer konkret så handlar frågan om det är bra för svenskarna om att jag för något år sedan satt och lyssnade på en föreläsning av den prominente professorn Steven Pinker då han citerade en ständigt återkommande fråga som ställdes av judar i Imperiets kärnland angående viktiga politiska ställningstaganden. Den löd som följer (fritt ur minnet); "Then tell me rabbi. Is it good for the jews?"

När jag sen kom att närmare fundera kring frågan så insåg jag hur fantastisk den var. Det var en probersten som varje politisk fråga kunde prövas mot. Om något är bra så stödjer man det. Om något är dåligt så motarbetar man det. I långa loppet så kan man skapa en mycket bättre värld för den egna nationen om man ständigt ställer sig frågan och prövar alternativen.

Citera
2022-03-02, 09:45
Medlem
Citat:

Så frågan är alltså som alltid. Vilket alternativ är bäst för svenskarna?

Det där var intressant tycker jag oskså eftersom tidigare politiker (Löfven och Ruinfeldt åtminstone) alltid har motiverat sveriges agerande med vad som är bäst för alla andra utom just svenskarna som bara skall betala skatt och hålla käft.

Klart är i vilket fall all Mnagdalena Andersson är en betydligt bättre talare, och politiker, än Stefan Löfven. Även om man tillhör oppositionen behöver man ju inte skämmas för henne som ledare.
Citera
2022-03-02, 09:48
Medlem
Citat:

Är det bra för svenskarna att tvingas vara förtrupp i klimatsomställningen och drabbas av alla misslyckade lösningar som måste prövas innan de kan avfärdas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in