2021-11-26, 14:31
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Perfekta förhållanden för framtida återvandring. Ju mer segregerat Sverige är, ju mer ointegrerade invandrarna är, desto bättre och lättare blir det att argumentera för återvandring.

Varför ska araber och afrikaner som inte kan svenska, inte vet något om landet, inte gör något för landet, inte gör något för sig själva annat än rent fysiskt råka befinna sig här? Till skillnad från England, USA och kanske Frankrike så har icke-svenskar inga som helst rötter här. De flesta har befunnit sig kortare än 20 år på svensk mark.

Dags att åka hem.

Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Jag minns att jag såg en grupp studenter i år som hade studentmössan ovanpå sina niqaber insvepta i varsin somalisk flagga, och jag tänkte: ”fan vad bra, ni befinner er i Somalia på alla vis utom rent fysiskt, och den biten kan vi svenskar, gladeligen, vara behjälpliga med att lösa”.
Jag kan inte se annat än att våra politiker tycker som ni och majoriteten av svenska folket när dessa förhållanden till ökad segregering bara förstärks ju mer folk vi lockar hit. De måste bara vänja sig vid tanken, politiker och deras gäster, den ljuva återvandringsdrömmen, tillbaka till sina rötter, där man kan leva och dö i frid utan att några tokiga nordbor ska lägga sig i och förstöra deras leverne.
Citera
2021-11-26, 18:27
Medlem
RobbanUCs avatar
Frågan om att reklam inte längre är reklam och att PolitKorrekta HBTQ-bolag producerar propaganda som inte har ett dugg med produkten eller företaget att göra utan är ett ställningstagande och uppläxande av publiken har nu nått en riktig bottennotering.
Media och reklambranschen ska lära folk vad som är sanningen, samt fint och rätt genom att bokstavligt trycka det långt ner i halsen.
Det är Norska posten som nu propagerar för att jultomten är bög.
Eländet börjar vid 3:05
https://www.youtube.com/watch?v=nDLumk_rQQw&t=4s
Hur detta skulle kunna höja anseendet hos posten eller att det skulle locka flera kunder är inte klart, snarare att många blir rejält förbannade när de blir matade med propaganda och hellre väljer en annan leverantör av tjänsterna och helt enkelt dumpar posten.
Läs även här om detta: https://on.rt.com/blop
Senast redigerad av RobbanUC 2021-11-26 kl. 18:34.
Citera
2021-11-26, 20:53
Medlem
Alexandra Pascalidou förenar två av trådens framåtskådande teman när hon uttrycker förakt för etniska svenskar i ett tweet om - återvandring:

Citat:
DNA-testa hela befolkningen och skicka sen hem alla till sina ursprungsländer. Återvandra dem. Har de aldrig varit där? Spelar ingen roll. Ut ska de. Är det krig? Ut ändå. Sverige kommer stå still, bli smutsigt och smaklöst, hemtjänsten och vården vackla men etniskt rent blir det

På grund av responsen kände hon sig tydligen tvungen att förtydliga:

Citat:
Ovanstående var alltså försök till ironi. En parodi på politiskt förslag. Om nu någon skulle missförstå.

Återigen är detta relevant som en lägesbeskrivning av hemvandringens normalisering, som något att förhålla sig till och hysteriskt vantolka. Till att börja med, som ett steg av sorgearbetets köpslagan. Men också eftersom det ger öppningar åt de mindre öppet hatiska minoritetsrepresentanterna som det projiceras omsorg på av svältfödda svenskar, även här i tråden.

Tycker ni inte att det är besynnerligt om inte en enda av era alibifavoriter skulle studsa inför Pascalidous påstående att ett Sverige befolkat av etniska svenskar var/skulle bli "smutsigt" och "smaklöst"?
Citera
2021-11-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Om busschafförer, segregation osv.
Ja, den nakna liberalismen är ibland rätt äcklig. Det handlar i princip om att rika människor skall ha tillgång till billig arbetskraft från tredje världen. Dessa bruna, gula och svarta människor skall sedan leva segregerat i någon förort och tjäna rika L-märkta journalister, miljöpartister och Timbro-anstrukna. Jag har för mig att Miljöpartiet erbjöd någon av sina invandrande högskoleutbildade politiska tjänstemän ett jobb som barnvakt när det blev arbetsbrist efter valet 2018. Miljöpartiet kallar sedan invandringskritiker för rasister. Amerikanska neo-konservativa feministen Cheryl Bernard deltar också i diskussionen på National Intrests som jag skrev om igår. Hon skriver en essä om afghanska män i Österrike. Några utdrag;

Citat:
The young Afghan attackers are saying, yes, that they have no impulse control, that their hormones are raging, and that they hate themselves and the world—but most especially, that they will not tolerate women who are happy, confident and feeling safe in public spaces. They are saying that they have no intention of respecting law, custom, public opinion, local values or common decency, all of which they hate so much that they are ready to put their own lives, their constructive futures and their freedom on the line for the satisfaction of inflicting damage.

(...)

Established middle-class diaspora Afghans are understandably upset and embarrassed to see their nationality thus disgraced by these uncouth newcomers. And yet they are part of the problem. Many of their actions and reactions, however natural or unintended, amount to complicity. They cover up, make excuses for, advise on best ways to wriggle out of consequences, and even directly abet the deceptions, illegal acts and disgraceful manners of friends, relatives and random unknown fellow Afghans.

(...)

Since 2001, we have spent billions on an Afghan school system that we like to cite as one of our greatest accomplishments. These young men either attended these schools, in which case the investment in their education has been worse than useless, or did not have access to a school, in which case the money must have been fraudulently diverted. We have also invested many, many millions of dollars on gender programs and rule-of-law programs to convey notions of female equality and human value, and regard for law and order. We have funded radio programs and entire TV stations devoted to this goal, launched poster campaigns and sponsored at enormous cost a large number of civil-society groups purporting to disseminate these values. And here, now, are our “graduates,” rampaging across Europe like the worst sort of feral beasts.

(...)

Which brings me to a final theory being vented in Austria: that these destructive, crazed young men are being intentionally infiltrated into western Europe to wreak havoc: to take away the freedom and security of women; change patterns of behavior; deepen the rifts between liberals, who continue to defend and find excuses, and a right wing that calls for harsh measures and violent responses; to inflict high costs and aggravation on courts and judicial systems and generally make a mess of things.

https://nationalinterest.org/feature...rime-wave-mind
Trots att USA öst ner pengar i afghanska vänsterliberala projekt och uppmuntrat dem att åka till Europa så har integrationen inte fungerat när de väl är i Europa. Detta var kanske inte det som en neo-konservativ krigshetsare som Cheryl Benard tänkt sig. Som alltid när liberaler och neo-konservativa skriver så är den analytiska nivån på botten. Givet vad jag läser från förvarscommunityn så undrar jag verkligen om de själva tror på vad de skriver eftersom de litar blint på vad de hör på CNN eller Fox News.

Uppenbarligen förstår inte Bernard kulturella, etniska och religiösa skillnader precis som hon inte förstår social klass. Försvarscommunityn är som man brukar säga värdelösa samhällsvetare och de flesta av dem är statsvetare - som borde veta bättre. Många av dem och då i synnerhet amerikanerna tror att i varje afghan, kines, svensk och arab är det "an american that wants to come out".

Den av USA uppmuntrade invandringen från Afghanistan och tredje världen till EU fungerar inte enligt Cheryl Bernard. Migranterna och då i synnerhet de afghanska männen skall låsas in så det neo-konservativa/liberala projektet kan fortsätta.

Inte ett ord från Bernard att USA har tvingat Europa att ta emot de här migranterna från Afghanistan, Somalia och Syrien medan amerikanerna konsekvent har vägrat att ta emot flyktingar från MENA för att de skall kunna fortsätta krig där utan att det skall uppstå etniska konflikter på hemmaplan. Det är dock intressant att en del av amerikanerna i försvarscommunityn börjar få kalla fötter. Vad som kanske mest intressant är att det är de vita kvinnorna i den övre medelklassen som är mest oroade för hur deras framtid skall se ut i det samhälle som de själva är högst ansvariga för att ha skapat. Man kan tycka att de skall lugna sig med krigshetsen för att minska flyktingströmmen - men icke så.

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Alexandra Pascalidou förenar två av trådens framåtskådande teman när hon uttrycker förakt för etniska svenskar i ett tweet om - återvandring: På grund av responsen kände hon sig tydligen tvungen att förtydliga: Återigen är detta relevant som en lägesbeskrivning av hemvandringens normalisering, som något att förhålla sig till och hysteriskt vantolka. Till att börja med, som ett steg av sorgearbetets köpslagan. Men också eftersom det ger öppningar åt de mindre öppet hatiska minoritetsrepresentanterna som det projiceras omsorg på av svältfödda svenskar, även här i tråden.
Tycker ni inte att det är besynnerligt om inte en enda av era alibifavoriter skulle studsa inför Pascalidous påstående att ett Sverige befolkat av etniska svenskar var/skulle bli "smutsigt" och "smaklöst"?
Det är rätt lustigt att du följer Alexandra Pascalidou. Hon är förövrigt lika mycket "förortsblatte" som låtsasgangstern Paolo Roberto. De har absolut ingenting gemensamt med invandrare från tredje världen eller dagens invandrar-community. Pascalidou är liksom inte den enda greken, italienaren och jugoslaven som kom på Sverige på 1970-talet med sina föräldrar. Jag kan garantera dig att Pascalidous landsmän som kom till Sverige ungefär samtidigt som henne röstar på Sverigedemokraterna. Annars måste jag säga att hennes idoliserande Barack Obama rätt talande. Alexandra är lite för gammal för Take That och senare Backstreet Boys eran och för ung för Beatles. Men jag kan garantera dig att hon har någon affisch på något pojkband hemma i etagevåningen. Man kan tycka att nu när hon fyllt 50 år skall ha växt upp men precis som den tio år äldre Alexander Bard så är hon en evig tonåring. Detta har de gemensamt med pluraliteten av offentliga personer i Sverige.
Senast redigerad av Edgerton 2021-11-26 kl. 23:25.
Citera
2021-11-27, 11:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Alexandra Pascalidou förenar två av trådens framåtskådande teman när hon uttrycker förakt för etniska svenskar i ett tweet om - återvandring:

På grund av responsen kände hon sig tydligen tvungen att förtydliga:

Återigen är detta relevant som en lägesbeskrivning av hemvandringens normalisering, som något att förhålla sig till och hysteriskt vantolka. Till att börja med, som ett steg av sorgearbetets köpslagan. Men också eftersom det ger öppningar åt de mindre öppet hatiska minoritetsrepresentanterna som det projiceras omsorg på av svältfödda svenskar, även här i tråden.

Man kan nog utgå ifrån att Pascalidou har snott detta från något engelskspråkigt tweet.
Citera
2021-11-27, 11:32
Medlem
Citat:

Nej, inte det minsta besynnerligt. Anledningen till det är att det Pascalidou säger är befängt. Det är på nivån att filmen Wakanda skulle vara verklighet och inte fiktion.

Jag känner mig inte det minsta kränkt av det Pascalidou säger - men jag skrattade lite. Jag förväntar mig alltså inte att något "alibi" ska visa "omsorg" om mig. Det vore inte mentalt friskt.
Citera
2021-11-27, 11:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Perfekta förhållanden för framtida återvandring. Ju mer segregerat Sverige är, ju mer ointegrerade invandrarna är, desto bättre och lättare blir det att argumentera för återvandring.

Varför ska araber och afrikaner som inte kan svenska, inte vet något om landet, inte gör något för landet, inte gör något för sig själva annat än rent fysiskt råka befinna sig här? Till skillnad från England, USA och kanske Frankrike så har icke-svenskar inga som helst rötter här. De flesta har befunnit sig kortare än 20 år på svensk mark.

Dags att åka hem.

Ja det är väl få som sörjer segregationen idag. Orsaken till att kaoset syns över allt beror ju på att migranterna tillåts härja även utanför sina egna territorier, bekant under namnet stök i offentliga miljöer. Det är väl det som är huvudproblemet idag. På något sätt blev situationen på Strandvägen en slags vändpunkt. Det nya är väl då att man måste börja förhindra möjligheter till stök innan de dyker upp, för att liksom betona devisen att bara för att man kliver över svenska gränsen så delar man per automatik inte svenska värderingar, normer och krav.
Citera
2021-11-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Det är rätt lustigt att du följer Alexandra Pascalidou. Hon är förövrigt lika mycket "förortsblatte" som låtsasgangstern Paolo Roberto. De har absolut ingenting gemensamt med invandrare från tredje världen eller dagens invandrar-community. Pascalidou är liksom inte den enda greken, italienaren och jugoslaven som kom på Sverige på 1970-talet med sina föräldrar. Jag kan garantera dig att Pascalidous landsmän som kom till Sverige ungefär samtidigt som henne röstar på Sverigedemokraterna. Annars måste jag säga att hennes idoliserande Barack Obama rätt talande. Alexandra är lite för gammal för Take That och senare Backstreet Boys eran och för ung för Beatles. Men jag kan garantera dig att hon har någon affisch på något pojkband hemma i etagevåningen. Man kan tycka att nu när hon fyllt 50 år skall ha växt upp men precis som den tio år äldre Alexander Bard så är hon en evig tonåring. Detta har de gemensamt med pluraliteten av offentliga personer i Sverige.

Jag såg hennes tweet eftersom det retweetades ironiskt, vilket antagligen var anledningen till hennes förtydligande. Det som i hennes bubbla lät som ödesmättad raljans, lästes i andra (med glimten i ögat) som visionärt vitpillrande.

Sedan är det där med tillhörighet komplicerat. Ett barn till en gästarbetande grek eller en adopterad korean har mycket riktigt lite gemensamt med en autentisk somalisk ortengangster - förutom den gemensamma nämnaren att vara icke-svenskar. Eller villkorade svenskar. I både Pascalidous och Tobias Hübinettes fall har hela deras karriär och person formats av detta, i Grekland respektive Korea hade de kanske jobbat i butik eller som veterinär. I Sverige har de blivit sin yta, både till för- och nackdel. Båda är extrema exempel på denna fenotypiska kategoriytlighet, vilket visar att det inte ligger helt på den svenska omgivningen, men det är ändå en gemensam erfarenhet med alla som inte "ser svenska ut" och alltså avviker från den svenska somatiska normbilden.

Det var detta som svenskar som GreffueAnthonius och andra slapp att tänka på i det homogena Sverige och som lät supermajoritära vita amerikaner vara bekväma med tankar på en amerikansk smältdegel. Det fungerade att tänka att "vi är ju alla lika" bara så länge detta var en överenskommen sanning och likriktning hos en stabil supermajoritet. I ett moget mångetniskt tillstånd blir den typen av nyttig kollektiv naivitet en belastning för den rationella individaktören.

Det kriminella livet fungerar ju som en utmärkt analog för samhället i stort: Det går förstås utmärkt att skapa ett gäng från alla olika möjliga kulturer. Ändå är blodsband en konkurrensfördel för individen och för klanen jämfört med flyktigare allianser. En svenskamerikansk gangster i 20-talets Chicago hade ett annat utgångsläge i hackordningen än en italiensk, eller en fullblodssicilianare i sin tur. Omvänt var siciliansk Cosa Nostra-lojalitet ett strukturellt övertag gentemot andra kriminella nätverk på samma sätt som det har i svensk gangstermiljö eller media.

Både Pascalidou och Hübinette befinner sig i situationen att sakna naturligt gäng med våldskapital och måste navigera mellan etniska kraftfält precis som den där svenske gangstern. Försöken att representera ett vagt invandrarkollektiv för att gynna sig själv som individ, kan och kommer stöta på patrull från andra individer som kan åberopa mer specifika och autentiska kollektiv inom invandrarkollektivet. Det har ju Tobias fått känna på och snopet acceptera. Att reducera sig till talesman för "ostasiater" kommer bara fungera tills någon ostasiatisk undergrupps autentiska företrädare instruerar om att veta sin plats som utböling.

Det svenska kollektivet är hur organiskautentiskt som helst, men fortfarande övervägande som en icke-aktualiserad potential. Fortfarande finns ju t o m i denna tråd av höginformationsdeltagare en längtan att somna om och drömma vidare om bekväm postidentitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan nog utgå ifrån att Pascalidou har snott detta från något engelskspråkigt tweet.

Hennes pinnade tweet är också sådar härligt ambivalent. Är det hysteri eller parodi? Hon känns rätt off.

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej, inte det minsta besynnerligt. Anledningen till det är att det Pascalidou säger är befängt. Det är på nivån att filmen Wakanda skulle vara verklighet och inte fiktion.

Jag känner mig inte det minsta kränkt av det Pascalidou säger - men jag skrattade lite. Jag förväntar mig alltså inte att något "alibi" ska visa "omsorg" om mig. Det vore inte mentalt friskt.

Nej, det är klart du inte känner dig kränkt å svenskars vägnar. Eller kräver ömsesidighet för ditt monomana simpande för judisk identitetspolitik i alla dess former.

Delar en sådan som Ivar Arpi din patologi, tro? Att inte ens kunna formulera tanken att det är rätt skumt att han - som enligt egen utsago hotade någon invandrad antisemit med stryk i Köpenhamn eftersom hans bästa vän var jude - inte verkar ha judiska vänner som är beredd att ens symboliskt stå upp för hans ingrupp?

Är Ivar lika servil som du, rakt igenom? Eller skulle han åtminstone förstå vad jag menar.
Citera
2021-11-27, 12:07
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Citat:
Är det krig? Ut ändå. Sverige kommer stå still, bli smutsigt och smaklöst, hemtjänsten och vården vackla men etniskt rent blir det.

För mig är det solklart att Alexandra Pascallidou är kvar på nivån "mångkultur är exotisk mat och spännande starka kryddor". Sen vet Alexandra att invandrarna jobbar i hemtjänsten, i vården, kör buss, har pysselsättning med att plocka fimpar och annat skräp eller jobbar på exotiska resturanger som man kan beställa mat från och få hemkört med Foodora eller Über Eats.

Djupare är inte hennes analys. Ännu ett dumhuvud av Schyfferts kaliber som är kvar som en kvarleva från tiden före 2015. Alexandra är idag totalt irrelevant.

För Alexandras bleeding-heart-engagemang har alltid handlat om hennes eget varumärkesbyggande.
Citera
2021-11-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
För mig är det solklart att Alexandra Pascallidou är kvar på nivån "mångkultur är exotisk mat och spännande starka kryddor". Sen vet Alexandra att invandrarna jobbar i hemtjänsten, i vården, kör buss, har pysselsättning med att plocka fimpar och annat skräp eller jobbar på exotiska resturanger som man kan beställa mat från och få hemkört med Foodora eller Über Eats.

Djupare är inte hennes analys. Ännu ett dumhuvud av Schyfferts kaliber som är kvar som en kvarleva från tiden före 2015. Alexandra är idag totalt irrelevant.

För Alexandras bleeding-heart-engagemang har alltid handlat om hennes eget varumärkesbyggande.

Det har ju under åren relaterats en mängd inlagor av typen "ni jävla bleka svenskar räddades av oss invandrare" och min stående observation har varit att tystnaden från alla dessa pseudoallierade tyckare med etniskt alibi, varit talande.

Lika återkommande har förutsägelsen varit att denna tystnad kommer att brytas, om än motvilligt. Det är inte så att Alexandra Pascalidou är viktig eller originell, men hon är som högprofilerad en tacksam måltavla för opportunisten eller griftern som vill marknadsföra sig som "vettig invandrare/minoritet" och tas till intäkt för att en öppensvensk framtid hägrar, trots allt.
Citera
2021-11-27, 12:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Det har ju under åren relaterats en mängd inlagor av typen "ni jävla bleka svenskar räddades av oss invandrare" och min stående observation har varit att tystnaden från alla dessa pseudoallierade tyckare med etniskt alibi, varit talande.

Lika återkommande har förutsägelsen varit att denna tystnad kommer att brytas, om än motvilligt. Det är inte så att Alexandra Pascalidou är viktig eller originell, men hon är som högprofilerad en tacksam måltavla för opportunisten eller griftern som vill marknadsföra sig som "vettig invandrare/minoritet" och tas till intäkt för att en öppensvensk framtid hägrar, trots allt.

Precis som på det personliga planet kan man inte hänga upp sin självbild eller självuppfattning av sin grupptillhörighet på externa faktorer. Om jag inte missförstår dig så tror jag att du har fel i att det kommer "etniska alibin" som ger uttryck för omtanke om en annan grupp.

Alexandra Pascallidou har inte varit "högprofilerad" sedan 2015, när hon var nere på medelhavsöarna och godhetsfotograferade sig själv i vad som såg ut som glambilder på en sminkad och ljussatt Alexandra med en bakgrund av smutsiga barn. Människorna hon sade sig värna om var helt klart bara rekvisita. Alexandra bryr sig inte om någon annan än sig själv. Men det gör inget, för vad hon uttrycker saknar betydelse. Gör dig inte beroende av externa faktorer och gå inte och vänta på uttryck av omtanke från andra än dina egna.
Citera
2021-11-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Precis som på det personliga planet kan man inte hänga upp sin självbild eller självuppfattning av sin grupptillhörighet på externa faktorer. Om jag inte missförstår dig så tror jag att du har fel i att det kommer "etniska alibin" som ger uttryck för omtanke om en annan grupp.

Alexandra Pascallidou har inte varit "högprofilerad" sedan 2015, när hon var nere på medelhavsöarna och godhetsfotograferade sig själv i vad som såg ut som glambilder på en sminkad och ljussatt Alexandra med en bakgrund av smutsiga barn. Människorna hon sade sig värna om var helt klart bara rekvisita. Alexandra bryr sig inte om någon annan än sig själv. Men det gör inget, för vad hon uttrycker saknar betydelse. Gör dig inte beroende av externa faktorer och gå inte och vänta på uttryck av omtanke från andra än dina egna.

Pascalidou är förvisso en dinosaurie, men hon har ett namn. Om någon G-P-liberal skulle ifrågasätta hennes tweet om ett etniskt Sverige som smutsigt och smaklöst, så hade det fungerat eftersom hon är tillräckligt känd. Om hon råkar vara korkad eller mossig gör det ju bara målet desto mer öppet.

Och mitt syfte är alltså snarare att i förebyggande syfte förhärda tråddeltagarnas hjärtan mot naivitet inför - än så länge - hypotetisk omsorg från utgrupper som hade visat autentisk ömsesidighet för länge sedan. För det kommer att ske, av rent spelteoretiska skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in