2021-12-30, 03:08
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Ah!

Sd-lakejerna blir sura över att Porslinsdockan nämns med mindre smickrande beskrivningar och att de inte förstår meta-ironi. Tråkigt för dem, men desto lustigare för trådgiganter och följare som nu på ett enkelt sätt kan luska ut vilka som är vänner och vilka som är fiender.

Är det meta-ironi att du låtsas att jag sympatiserar med Alice Teodorescu för att jag poängterar att du skriver trams om hasch och andra saker som inte är Alice Teodorescu? Jag tänker spontant att det är trams och felaktigheter, bara.

Jag sympatiserar inte med SD heller, mer än att de - som alla vet - är något mer trovärdiga än övriga riksdagspartier i invandringsfrågan.

Good talk
Citera
2021-12-30, 03:24
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Ops!

Nu får du ta och göra hemläxan ordentligt innan du postar i tråden igen. Jag säger det för din egen skull. Vis-a-vis "haschet" får du lov att läsa ordentligt och tänka ett par varv till.

Jo, jag förstår nu efter ett par onödiga varv att du var ironisk med din kommentar (prefixet meta- är totalt onödigt) och sedan onödigt otydlig med det, vilket skapade onödig konflikt i vilken du sedan fantiserade fram något om Alice Teodorescu och SD. Det kanske också var ironi...

Vill du mena att SD inte är ett dugg mer trovärdiga i invandringsfrågan än övriga är det nog du som bör lägga fram ett argument. Helt okontroversiellt påstående tycker jag.
Citera
2021-12-30, 15:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vilka ligger bakom? Det känns redundant att påtala att detta är nazistdravel. Återigen.

Det finns naturligtvis inget resonemang bakom det - det är bara: det fanns/finns judiska vänsterakademiker - alltså är det orsaken till alla samhällsfenomen.
Så alla förklaringsmodeller som inkluderar kausalitet är nu alltså "nazism".
Öka din finess lite, detta funkar inte längre.
Citera
2021-12-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så alla förklaringsmodeller som inkluderar kausalitet är nu alltså "nazism".
Öka din finess lite, detta funkar inte längre.

Det är ingen "förklaringsmodell". Lustigt nog kommer nazismen i tråden sällan över troglodytnivå. Judisk person => alltså p.g.a judar. Det är inte mer än så och har aldrig varit mer än så.
Citera
2021-12-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ett märkligt samtal om vilka som ligger bakom

Den rasifierade kroppen Glenn Lovry publicerade ett intressant samtal med Amy Vax på självaste Julafton med titeln Contesting American Identity.

Det verkar som om Amy tillhör kategorin självhatande eftersom det bränner till ca. 14 minuter in i samtalet.

https://www.youtube.com/watch?v=h1vQFMxPk54&t=1621s

Märkliga tider vi lever i. Trådens experter kanske kan lägga konversationen till rätta.

Kollektiviserande Amy Wax kanske är en av expertens nominella nazister? Det är ju den afroamerikanske herren som tar förfärat tar avstånd från hennes syn på judar-som-missbrukar-sin-makt och vill leta förklaringar inom "akademin" som abstraktion.

Detta är ju en frågeställning som går från trådens nivåmixtrande studieobjekt och dess deltagare till samhällskritik av allra högsta franskfilosofiska status - den om hur mystifierande storheter som "kapitalism" eller "akademi" frånkopplas mänsklig styrning och intervention och föreställs existera som suveränt emergenta fenomen.

Låt oss ta "the Intellectual Darkweb" som exempel på en slags ideologisk reaktion mot det Amy Wax anklagar judar i akademin för att ha ansvar för. Vad är/var det för något skilt från sina deltagare Rubin/Weinstein/Shapiro/Harris, med flera? Kommer denna "konservativa" rörelse leva frikopplat från dessa personers identitära subjektivitet, med Jordan Peterson som enda icke-judiska profil som jag på rak arm kommer på?

Kommer det där föregivet rationella sanningssökandet utan skygglappar verkligen vara så opartiskt från den identitära hemvisten hos supermajoriteten av de rationella sanningssökarna? Vem inom rörelsen ifrågasätter deras objektivitet med ett utifrånperspektiv?

Nämnde Dave Rubin i en diskussion med en irrelevant Jack Murphy: THE IDW IS DEAD

Expertutlåtande, någon?
Citera
2021-12-30, 19:32
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Kollektiviserande Amy Wax kanske är en av expertens nominella nazister? Det är ju den afroamerikanske herren som tar förfärat tar avstånd från hennes syn på judar-som-missbrukar-sin-makt och vill leta förklaringar inom "akademin" som abstraktion.

Detta är ju en frågeställning som går från trådens nivåmixtrande studieobjekt och dess deltagare till samhällskritik av allra högsta franskfilosofiska status - den om hur mystifierande storheter som "kapitalism" eller "akademi" frånkopplas mänsklig styrning och intervention och föreställs existera som suveränt emergenta fenomen.

Låt oss ta "the Intellectual Darkweb" som exempel på en slags ideologisk reaktion mot det Amy Wax anklagar judar i akademin för att ha ansvar för. Vad är/var det för något skilt från sina deltagare Rubin/Weinstein/Shapiro/Harris, med flera? Kommer denna "konservativa" rörelse leva frikopplat från dessa personers identitära subjektivitet, med Jordan Peterson som enda icke-judiska profil som jag på rak arm kommer på?

Kommer det där föregivet rationella sanningssökandet utan skygglappar verkligen vara så opartiskt från den identitära hemvisten hos supermajoriteten av de rationella sanningssökarna? Vem inom rörelsen ifrågasätter deras objektivitet med ett utifrånperspektiv?

Nämnde Dave Rubin i en diskussion med en irrelevant Jack Murphy: THE IDW IS DEAD

Expertutlåtande, någon?
-
Dave Rubin som sålde sitt Local network till Rumble är lika irrelevant som Jack the Cuck.
IDW imploderade pga Jews med TDS.

In a New York Times editorial, Bari Weiss listed individuals associated with the intellectual dark web which include:

Ayaan Hirsi Ali
Jonathan Haidt
Sam Harris
Heather Heying
Claire Lehmann
Douglas Murray
Maajid Nawaz
Jordan Peterson
Steven Pinker
Joe Rogan
Dave Rubin
Ben Shapiro
Michael Shermer
Debra W. Soh
Christina Hoff Sommers
Bret Weinstein
Eric Weinstein
Citera
2021-12-30, 21:04
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ett märkligt samtal om vilka som ligger bakom

Den rasifierade kroppen Glenn Lovry publicerade ett intressant samtal med Amy Vax på självaste Julafton med titeln Contesting American Identity.

Det verkar som om Amy tillhör kategorin självhatande eftersom det bränner till ca. 14 minuter in i samtalet.

https://www.youtube.com/watch?v=h1vQFMxPk54&t=1621s

Märkliga tider vi lever i. Trådens experter kanske kan lägga konversationen till rätta.

Jag tycker hela samtalet är bra och uppriktigt kring USA:s problem med woke. Hela landet håller på och faller ihop - inte bara på grund av woke - utan också på grund av att medelklassen försvunnit. Den medelklass som strävade uppåt och som gjorde sina läxor i skolan. Den medelklass som en gång var vit har nu ersatts av invandrare. Som inte för något stöd av någon meritokrati. Tvärtom duger man som man är och skyller på rasism när man inte orkar anstränga sig. Skolprestationerna stagnerar i USA.

Glenn Lowry är lite mer dämpad än Amy Wax som går på som på speed om en wokeism som förlamar hela samhället. Och varför ska kriminella som George Floyd göras till hjältar och stå staty? Det strider mot det sunda förnuftet. Där är Glenn Lowry och Amy Wax överens. Man får en isande känsla av att USA håller på och förfaller. Inte bara att landet förfaller utan även varför. Se och hörvärt. Något om judar i inslaget hör jag inte. Är Amy Wax judinna? Vad skulle det ha för betydelse i det här sammanhanget?
Senast redigerad av stevenstills 2021-12-30 kl. 21:09.
Citera
2021-12-30, 21:16
Medlem
CrackerPowers avatar
Något om judar i inslaget hör jag inte. Är Amy Wax judinna? Vad skulle det ha för betydelse i det här sammanhanget?[/quote]
-
Du skämtar eller?
Börja på 14min som Ottkar skriver.
https://youtu.be/h1vQFMxPk54?t=838
Jösses.
Citera
2021-12-30, 21:24
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
Något om judar i inslaget hör jag inte. Är Amy Wax judinna? Vad skulle det ha för betydelse i det här sammanhanget?
-
Du skämtar eller?
Jösses.[/quote]

Ja hon säger att hon är judinna och håller med om att judar väger tungt i det akademiska etablissemang som drivit på utvecklingen. Det är väl känt. Ska hon misstänkliggöras för hennes judiska kollegors uppfattningar?
Senast redigerad av stevenstills 2021-12-30 kl. 21:27.
Citera
2021-12-30, 22:41
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
-
Du skämtar eller?
Jösses.

Ja hon säger att hon är judinna och håller med om att judar väger tungt i det akademiska etablissemang som drivit på utvecklingen. Det är väl känt. Ska hon misstänkliggöras för hennes judiska kollegors uppfattningar?

Ja det är välkänt att judar inom amerikansk akademi driver på wokismen, precis som det är välkänt att judar inom amerikansk media driver på hatet mot vita människor. Alltid uppfriskande att höra en judinna uttrycka missnöje med den organiserade judenheten.

Nu väntar vi bara på att vår skruvlocksförsedda expert stövlar in i tråden och kallar Amy Wax för en konspiratorisk nazist.
Citera
2021-12-30, 22:55
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja det är välkänt att judar inom amerikansk akademi driver på wokismen, precis som det är välkänt att judar inom amerikansk media driver på hatet mot vita människor. Alltid uppfriskande att höra en judinna uttrycka missnöje med den organiserade judenheten.

Nu väntar vi bara på att vår skruvlocksförsedda expert stövlar in i tråden och kallar Amy Wax för en konspiratorisk nazist.
-
Jag skulle vilja påstå att det är extremt ovanligt att en Jude erkänner det vi andra tar för givet.
Att göra det här uttalandet kan förstöra ditt liv i vissa kretsar om du är Vit. Det betraktas som högst konspiratoriskt och anti-termitiskt som Farrkhan skulle uttrycket.
Citera
2021-12-30, 22:56
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja hon säger att hon är judinna och håller med om att judar väger tungt i det akademiska etablissemang som drivit på utvecklingen. Det är väl känt.

Det är väl känt hos alla vars karriärer är avhängiga förmågan att navigera i kraftigt judedominerande kretsar. Men ingen förväntas öppet erkänna eller diskutera judedominansen, vilket många icke-judar fått lära sig den hårda vägen (Al Smith, Marlon Brando, m.fl.).

Citat:
Ska hon misstänkliggöras för hennes judiska kollegors uppfattningar?

Självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in