2023-09-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Varför finns det problem med invandringen om samhällets resurser är tillräckliga?

Jag skrev det här i ett tidigare inlägg.
Det handlar om vad staten gör, vad för direktiv myndigheter har och följer. Prioriteringar.
Citera
2023-09-18, 18:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag skrev det här i ett tidigare inlägg.
Det handlar om vad staten gör, vad för direktiv myndigheter har och följer. Prioriteringar.
Jag vet, och du kunde inte utveckla det utan skapade bara din vanliga rundgång. Jag upprepar min fråga: Utveckla vad du menar. Vad menar du är orsaken till problemen med invandringen och mångkulturen i Sverige?
Citera
2023-09-18, 18:07
Medlem
Totiuss avatar
Det blir bara värre och värre i kommunerna:

Sverige dras isär – växande klyfta i 197 kommuner
Sedan 2015 har 197 av landets kommuner blivit mer segregerade. I 74 är fenomenet nu betydande. ”Det är helt bisarrt att det fick bli så här”, säger den ledande politikern i Sveriges mest segregerade kommun.
https://www.dagenssamhalle.se/samhal...-197-kommuner/

Artikeln är låst men ingressen är tydlig nog.
Citera
2023-09-18, 18:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Nej. De har haft mer och mer. I synnerhet under Reinfeldts tid vid makten var det ett enormt tillflöde.

Det du skriver väcker frågor. Du inbillar dig att de multum vi alla betalar i skatt bara försvinner. Vart? Ner i Bert Karlssons fickor?

Nu larvar du dig. Personaltätheten minskar och personalkostnader utgör över 90 procent av en verksamhets budget. Karolinska sjukhuset ska minska sin personal på över 500 personer. Så även akademiska sjukhuset. Det är en sak att vården växer, men det är en annan sak att samma eller snarare mindre personal ska klara det växande utbudet.
Citera
2023-09-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det blir bara värre och värre i kommunerna:

Sverige dras isär – växande klyfta i 197 kommuner
Sedan 2015 har 197 av landets kommuner blivit mer segregerade. I 74 är fenomenet nu betydande. ”Det är helt bisarrt att det fick bli så här”, säger den ledande politikern i Sveriges mest segregerade kommun.
https://www.dagenssamhalle.se/samhal...-197-kommuner/

Artikeln är låst men ingressen är tydlig nog.

Att segregering är dåligt är din personliga åsikt. Jag vågar gissa att de flesta i en här tråden absolut inte håller med dig. Jag håller inte med dig.
Citera
2023-09-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nu larvar du dig. Personaltätheten minskar och personalkostnader utgör över 90 procent av en verksamhets budget. Karolinska sjukhuset ska minska sin personal på över 500 personer. Så även akademiska sjukhuset. Det är en sak att vården växer, men det är en annan sak att samma eller snarare mindre personal ska klara det växande utbudet.

Kollar man på Twitter ser man knappast ens någon vänsterextrem som går så långt som du gör. För dig är det aldrig nog. Girigheten efter skattemedel är omättlig. Viljan att plundra svenska folket. Vänsterextrema brukar försöka dölja detta. Du har extrema åsikter. Radikala åsikter. Vi får vara ense om att vara oense. Detta är inte tråden för sådan diskussion.
Citera
2023-09-18, 18:13
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Att segregering är dåligt är din personliga åsikt. Jag vågar gissa att de flesta i en här tråden absolut inte håller med dig. Jag håller inte med dig.

Segregering kostar pengar i form av tolkar och andra insatser som då tar medel från andra områden, exempelvis förskolan.
Citera
2023-09-18, 18:15
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Kollar man på Twitter ser man knappast ens någon vänsterextrem som går så långt som du gör. För dig är det aldrig nog. Girigheten efter skattemedel är omättlig. Viljan att plundra svenska folket. Vänsterextrema brukar försöka dölja detta. Du har extrema åsikter. Radikala åsikter. Vi får vara ense om att vara oense. Detta är inte tråden för sådan diskussion.

Om man beskriver en objektiv verklighet, är man vänsterextrem då?
Citera
2023-09-18, 18:16
Medlem
Citat:
Segregering kostar pengar i form av tolkar och andra insatser som då tar medel från andra områden, exempelvis förskolan.

Jag råkar veta, genom bekanta att det spenderas vansinniga belopp på förskolan. Extrema belopp. Bara administrationen runt förskolor går på oräkneliga miljarder.

Nåja, vissa socialdemokrater har ropat på bussning av elever. Maggan 2026! Vi ses vid vallokalen.
Citera
2023-09-18, 18:17
Medlem
Citat:
Om man beskriver en objektiv verklighet, är man vänsterextrem då?

Den "objektiva verkligheten" att det saknas skatteintäkter i världens högst beskattade land. "Objektiv".
Citera
2023-09-18, 18:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du fortsätter att störa tråden med rent nonsens. Det är ”den ledande politikern i Sveriges mest segregerade kommun” som uttrycker att det ”är helt bisarrt att det fick bli så här”.

Den låsta artikeln handlar om Borlänge och kommunstyrelsens ordförande Erik Nises (S). Det kan tilläggas att Erik Nises 2012-2018 var statsminister Stefan Löfvens (S) pressekreterare och kunde alltså följa sitt partis hantering av flyktingkrisen från insidan.
Citera
2023-09-18, 18:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Den "objektiva verkligheten" att det saknas skatteintäkter i världens högst beskattade land. "Objektiv".

Ja det saknas skatteintäkter för att balansera massinvandringen med välfärden. Sedan är det som Totius säger att det även saknas personer att anställa, men även material med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in